5 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ie: Ml Aİ No: 53 | Yazan: M. Yavuz Mari çok güzeldi Müstesna güzellerdendi, İkinci | Muradın da çok hoşuna gitmişti Sultan Murat, fazla çirmedi, Jorj Brankoviç'in kız- kardeşile evlendi. Mari müstesna bir güzelliğe malikti, Genç prenses, İkinci Muradın pek hoşuna gitmişti. Sıplar ve Türkler dilber pren ses Sernin için parlak düğün- ler yaptılar. Meri Sernin çok ( zeki bir 'sadındı. Bu izdivaç (Bizans sarayını haklı olarak telâşa dü şürmüştü. İmparator Yua: Türk ihti bu suretle Bizansın rahat masmı arzu ederken ,kims. hatırından geçmiyen bu muaz- zam ve mutantan düğünde ilk Sırp — Türk itilâfnamesi ime zalammıştı. Hatta, Bizanslıların dilinde şu dedikodu bile dolaşıyordu: Türkler Sırplarla ittifak ede- rek Bizans üzerine yürüyecek- ler!,, Bu haber teeyyüt etmemek- le beraber, Bizans kiliselrinde dualar, münacatlar başlamıştı. ..». Maamafih Sırp Kralile ikin zi Murat arasındaki (o dostluk çok sürmedi. İki (o hükümdar beyninde yeni htilâf çıktı: Sultan Murat evvelce Sırp kra- İma (Semendre) kalesini ver- mişti. Sırpların el altından Türkle re bir oyun oyna mak ihtimali ni düşünen Sultan Murat (Se mendre) yi — çoğrafi ehemmi yetini nazarı dikkate alarak — geri olmak istedi; krala haber yince bütün itilâflar suya düş- müştü. Zaten siyasi ve askeri i- tilâfların ne kıymeti olabilirdi? Ufak bir ihtilâf her şeyi, bütün dostluk rabıtalarmı kırmağa in kâfi gelmişti. ile Sultan Murat, İshak Beye e aplı mir verdi; asker bir gece içinde nils hazırlandı, kaleye hücum o ka Semi dar âni olmuştu ki, kral bile suk, kalenin sukutunu ancak iki gün ân « sonra haber alabildi. Semendre kalesini müdafaa eden,“ İkinci Muradın zevcesi Mari Sernin'in birâderzadesi lü Jorj idi. Sultan Murat (Jorj)u esir A etti, Edirneye getirdi. nek (Zaten, Jorj'un r kardeşi *e's de Edirne sarayında rehin duru pi i yordu. Sultan Muradın zevcesi, bira derzadesi (Jdorj) u affettirmek ve Sırbistana iade etmek için K nin israrına dayanamadı; Jorj xe un memleketine iadesini emret ti, Fakat, © esnada, prenses Se renin 'i çekemiyenlerden bir ca a, gizlice şu habe için “— Jorj, Semendre kalesi et PSİ rafında yaptırdığınız bütün giz ver Ji yolları biliyor. Eğer memle- olu" ketine dönecek olursa, kaleye bu gizli yollardan casuslar ve kundakçılar sokarak, Türk or- 'dusunu imha edeck!,, Sultan Murat bu haberi alınca | fena hald hiddetlenmiş Sırp prenseslerinden — her irile ayrı ayrı harp ettiği iç — bu ihanetin bir gün tahak- kuk edebileceğini düşündü. ““— Elimdeki düşman bu fe kit ge | nalığı ya, miyeceğim!,, Dedi ve her ikisinin de göz lerine demirli kızgın sürmeler si Jorj'a bu cezanın tatbil bir kaç saat sonra haber almış tı. Padişahım ayaklarına kapan ei '— Şevketlim, dedi, bu ağır cezaya, biraderzademi nasıl re va gördünüz? Günah değil altan Murat, çok sevdiği zevcesine hakikati : anlatmağa mecbur olmuştu: “— Askerlerimi mahvetmeğe karar veren bir adam kendi kar deşim de olsa, boynunu vur- makta bir dakika tereddüt et- mem. Maamafih, senin hatırın için ona bu cezayı vermedim.. sadece gözlerini söndürdümYa rın gene memleketine göndei derdi. Fakat, prensin gözleri görmüyordu; Semendre kalı izli yollarını krala göste- İkinci Murat, Sırbistan cihe- tini temin ettikten sonra, Ma- caristan üzerine yürümüştü. Sultan Muradın Macaristana eski bir.kini vardı. Macaristan'a yürümek içi istan'ı yıldırmış olmak ki fi idi, Maamafih, bu sefere en ziyade sebebiyet veren, Eflâk Beyi olmuştu. İkinci Murat, son zamanda, Eflâk beyi (Drakola) nın sal te dostluğuna fazlaca kapılmış tı. Drakola, İkinci Murada Ma- caristan seferinde yardım e$ ceğini, gizli geçitleri gösterece ğini, Türk ordularının zayiat ristanı işgal e- Delin kine ive heyhlşde ver bir adamdı.Sultan Murada: “— Benim gösterdiğim yol- ları takip edecek olursanız, Ma caristanı baştan başa çiğneye- rek Cermanya'ya hi muazzam ordu benim idarınde olsaydı, bütün Avrupayı işgal - Sultan Murat bu ca | zip hayale dayanamadı. Dra- kola'ya inandı, ordusunu hare- ket ettirdi. Ordunun hareketi günü Edir nede yapılan şenlikler, beş on gün sonra (Bizans) ta duyul- muştu, Her kes matem içinde ik “Türk ordusu Macaristan", gal ettikten sonra, avdette (Bi zans) 1 zaptedecek!,, deniliyor du. Bu haberi Bizans'ta istihfaf la karşılayan bir kişi vardı: im parator Yuanis.. Yuanis, İkinci Muradın ezim ve iradesi sarsılmaz bir hüküm dar olduğunu herkesten iyi bil diği halde, bu habere neden ınmamış ve dudak bükmekle tifa etmişti? Çünkü, Yuanis Sultan Muradın herkesçe meç hul bir tabiatini biliyordu: İlkin ci Murat, mantıki yalanlara ça buk aldanırdı.. ve Eflik beyi padişahın zayıf damarını keşfet mekte geçikmemişti. (Bitmedi) | eeeeeeeeeemeeesememeressenssssnunssasssmuznasasısassamm000 sss sun0sssansnn000se sen e0eseasanı sense Tayyare ile tenezzüh | Amerikan gemisi dün eden bir Amerikalı Amerikan zenginlerinden M. Char de gelmedi Dün limanımıza gelmesi beklenen 8s Day'in tnezzüh tayyaresi ile dün İ Amerikan mektep gemisi gelmemiş- Bükveşten Yı öy tayyare istasyo- Muna gelmiştir. M. Day'e refikası refakat ermektedir ve şehrimizde bir kaç gün kalacaklardır. Asım Bey dün Ankaraya gitti © Yeni sene bütçesinin tanzimi mü sbetile Müskirat inhisarı umumi üdürü Asım ey Arkaraya girmis. tir. Amerikan gemisinin bazı liman larda fazla kaldığı için teehhür etti- ği anlaşılmaktadır. | eteği Amerikalıların milli bayramı Dün Amerika Cümhuriyetinin mil li bayramı olduğu için sefarette öğ- leden sonra saat 11 den bire kadar İ piş etriği HAKIGI HAB Fransa ile itilâf hâsıl oldu Şu suretle e Hoover teklifinin bu.ay içinde filiyat sahasına girmesi şimdiden beklenebilir Jtilâftan Evvel Alâkadar bazı devlet ricali nikbinlik gösteriyordu Harp borçlarının bir sene müddet le tehiri hakkında AmerikaReisicüm hurunun Avrupa devletlerine vaki olan teklifini, hemen bürün devlet | ler bilâkaydü şart kabul etenişler, yalnız Fransızlar verdikleri cevap ta ihtirazi bazı kayıtlar lerdi. Bunun üzerine Londrada bulunan Nazırı M. Mellon gelerek, serdedi bu ihrirazi kayıtlar etrafında bir lâf zemini bulmak üzere müzakera- ta girişmiştir. Dört beş gündenberi devam eden bu müzakerelerin safa hatını bütün dünya azami bir dikkat ve alâka ile takip ediyordu. Niha- yet dün gelen bir telgrafta bu mü- zakereler neticesinde itilâf hâsıl ol- çile Amerika ve Fransa namına müzakeratı idare etmiş olon M. Mellon ve M. Flandin duğunu bildiriyor. Ancak bu İasa haberden itilâfın esaslarını kestir. mek müşküldür. Bittabi mütemmim telgraflar bu hususta tafsilât getire ceklerdir. PARİS 3 (A.A.) — Hoover teklifi hakkında Fransa ile A- merika arasında c:ryan etmek te olan müzakerat itilâfla neti- celenmiştir. İtilâftan evvel PARIS,3 (A.A) — Fransız ve As merikan murahhasları arasında mü» de- vam etmektedir. Younz planının der veçhile şayet Almanya zakereler Dahiliye Nezaretinde yecek olur. edeceği 500 teminat akçesi me 1932'de moratoriun İs: sa, Fransa'nın tedi milyon mari selelerinde bir sureti tçsviye bulun- duğu zannediliyor, Saat 23,30 oldu- ğu halde mecliste meşgul bulunan Başvekil henüz gememiştir. Nikbinlik LONDRA, 3 (A.A) — Maliye kanununun müzakeresi etmasında Maliye Nazırı M. Snowden Fransız. Amerikan müzakeratının hüsnü su- retle halledildiği ümidinde bulun. duğunu ve maamafih aldığı son ma- lümatın mucibi memnuniyet olmadı- ğını söylemiştir. WASHİNGTON, 3 (A.A) — Castle beyanarında Paris müzake- ratının mükemel surette devam €t- tiğini söylemiş ve “Müzakeratın ne- ticesi hakkında biz nikbiniz.,, demiş dir, Berlinde sabırsızlık BERLİN, 3 (A.A) — Alman hü- kümeti Fransız — Amerikan müza- keratının neticesini sabırsızlıkla bek lemetkedir. 100 milyon marklık kre. di tamamen tükenmiştir. Zannolun- duğuna nazaran Reichsbank marka tutmak için henüz elinde bulunan 80 milyon marklık Reeskont kredi- sini de kullanacaktır. Fakat talipler bugünkü şekilde devam ederse bu para da süratle eriyeceki bank evrakı nakdiyo karşı de 40 nisberinde idame etmek için imkânın son derecesine kadar ça- lışacaktır, Vakıa kanun bu yüzde nisbeti indirmek salâhiyatini Reich- banka vermekte ise de bu bapta ban ka meclisinin ittifakla kararı lâzim- Amerika tabasına bir resmi kabul | dir. Reichsbank, bu çareye tevessül yapılmıştır.» İ etmeden evvel icap ederse diğer ih- serdetmiş- | Mübarezesi Harbin sebeplerinden biri de nü fas fazlalığı olduğu iddin edilmiştir. Eğer bu, bir hakikat olarak kabul İ edilecek olursa, yak'n bir istikbalde İ akanyı şarkta bir muharebe beldiye- biliriz. Çünkü Japonyanm nüfusu, #on elli sene zarfında iki misli ol- muştur, İşte rakamlar: 1872 sene- sinde Japonyada . 33 milyon nüfus İ varken, 1928 de nüfusu 54 milyona çıkmıştır Eğer jnponyanın nüfusu bu nisber üzere artmakta devam e- İ derse, 1948 seriesinde 84 milyona baliğ olacaktır. Bu nüfusa mukabil, Japonyanın €- kilebilen toprağı, diğer memleketle- rin arazisi ile kıyas kabul edemiye- cek derecede azdır. Meselâ Fransa- Bin nüfusu 40 milyondan az olduğu İ halde ekilebilen toprağı Japonyanın inden 6 misli fazladır. Altıda bir nisbetinde toprağa iki misli mü- fus yerleşmiş demektir. Tarihte emsaline tesadüf edilmiyen nisbetteki bu nüfus. tezayüdünüm, Japonyayı müşkül bir vaziyette b- raktığı aşikârdır. Fal sunun hicretine mi ieketleri de müşkül bir vaziyette bı- rakıyor. Bu memleketlerin başında da Amerika geliyor. Amerika şim- di kapılarını her türlü muhacerete kapamıştır, Esasen Avrupadan gi den muhacirlere kapamazdan evvel de Amerika Japonlar ve çinileri budutları içine almıyordu, Ameri- kalıların bir kâbak gibi uykularını kaiçiran bu “sarı meslin,, istili teh- Hikesi, Japon nüfyisu çoğaldıkça da- ha kat'i bir şekilde belirmektedir. Japonlar Mançuriyaya gidemezler. Çünkü maişet seviyesi daha aşağı 0- lan ve daha ucuz ücretle çalışan Çinli amele ile rekabet edemezler. Japonyanın elindeki adalar da mü- fun beslemeğe kâfi değildir. ziyette Japonyalılar beyaz neslin kendilerinden evvel yetişip te vaz'ı yet citiği topraklara gözlerini çevir- mişlerdir. Şimali Amerika mı, Kana- da mı, Avustralya mi? Bu wemleket- lere muharebesiz giremiyecekleri an- arazi fek İngiliz dominionları, sarı ırka memleketlerinde hayat hakkı verme- mek için birleşmişlerdir. Amerika, Jeponların Meksika'ya bile gitmele- rini terviç etmiyor. Filipin adaları da Japon mubacereti noktai nazarın- dan Amerikanın eczasmdan addedi- iyor. Bu şerait altında Japonlara bir açık kapı kalıyor! Cenabi Ame. * cika, Filhakika Şimali Amerika kadar geniş olmasına rağmen müfusu 40 milyona baliğ olan Brezilya, Japon muhaceretini kabul ediyor. 1926 se- nesinde Brezilya hükümeti, Japon muhacereti için, Japonyanın mesa hai sathiyesi kadar geniş toprak tah- sis etmişti. Fakat Brezilya Japonya- dan çok uzaktır, Japonlar, bu. memlekete rağbet etmiyorlar, Brezilyada bugün ancak 30 bin kadar Japon vardır. Ancak €ğer Japon nüfusu bu nisbette art- makta devam ederse, Japonlar için yegüne “açık kapı,, olan Cenubi A- merikaya gitmekten başka yapacak bir şey yoktur. Bunun diğer bir şık- kı da silâh kuvvetile kendilerine ka- panan kapıları açmaktır ki, beyaz ir- kın bu noktadaki tesanüdü karşısn- da böyle bir teşebbüs Japonya için pek tehlikeli olabilir. —şş2ş mama raç bankalarına müracaat eyliyecek- Alman devlet memurları hazi- ran maaşlarını beş dolarlık sikkeler- le almışlardır. Roichsbank maden akçe karşılığı- | ma dahil olmaksızın 200 milyon gür İ müş mark ihracına salâhiyettardır. | Bu hâdise çok dikkati çaliptir, İ Romenya da kabul etti | BUKREŞ, 3 (A.A) — Hükümet Hoover projesini kabul etmiştir. laşılıyor. Çünkü gerek Amerikn, ge- | Romada Bombalar Italyan gazeteleri bu bombaların Fransadan gönderildiğini yazıyor ROMA, 3 (A.A) — Tibortina is- tasyonunda vagon içinde bir bomba patlamıştır. Popolo di Roma gazete- sinin infilik hakkında verdiği taf- nazaran bu vagon Modane'dan gelmiştir. İçinde resimleri Romada verilecek muhtelif emtia bulunuyor. du. Bir müfertiş ve iki amele vago- nun mühürlerini kırarak içeri gir- mişler ve eşyayı dışarı çıkarmağa başlamışlardır. Tnfilâk eşya taşınır. ken olmuştur. Vagonun Modüne'dan kurşunları tam olarak geldiğine n zaran bomba hariçte faşist sleyi ları tarafından konulmuştur. Bu fa- raziye teeyyüt etmiş bulunuyor. Çünkü ameleden birinin elinde 6€- nebi banka kaimeleri bulunmuştur. Bu kaimeler bombaya merbut bulu- nuyardu, Bomba, amele parayı al- mak istediği vakit parlamıştir. Bir kaç zamandanberi, İtalya'nın muhtelif noktalarında bombalar pat- lamarka ve bunlar ksa tebliğler şek linde Stefani ajansı tarafından veril. mekte idi. İnsanca zayiat olmadığın- dan matbuat bu hâdiselere büyük ehemmiyet vermiyordu. Diğer taraf tan bu nevi hâdiseler diğer memle- ketlerde ve bilhassa Yugoslavya” da vuku bulmuştur. Halbuki, Paris te ve Romada patlıyan bombalar güzetelerin naşriyatını mucip olmuş tur, Güzeteler, Roma istasiyonunda içinde bomba patlıyan vazonun Fran sadan geldiğini yazmakta ve bu hâ- dise ile Pariste İtalya, darehane- sinde parlıyan ve keza ölümler ile neticelenen infilâk arasında bir ür masebet bulmaktadırlar. “Giornal hususta kari “Her şey Paristen, Fransanin mü sünde ettiği fağist çıkmaktadır. aleytarlarından Fransız parlamento- sunda bir hâdise PARİS, 3 (A.A) — Meclis, tran- hakkındaki kanunu 78 muhalife karşı 505 reyle kabul etmiş ve celseyi saat 23'e kâ- dür tehir eylemiştir. Meb'uslar faz- la asabileşerek çe dettenberi M, Laval'i i M. Franklin — Bonillön bu esnada 'mumaileyhi ceketinden yakalamışsa- da M: Laval, süratli bir hareketle kurtulmuştur. Diğer meb'uslar der. hal M. Franklin —Bowillon'um erra- fını alarak Başvekili takip etmesi mâni olmuşlardır. Bu hâdise mühim heyecan uyandırmıştır. Ingiliz kabinesi ekalliyette kaldı LONDRA, 3 (A.A) — İntihabat kanumuna ai? tâdil teklifinin lortlar hükümet 39 reye karşı 80 reyle e- kalliyetre kalmıştır. Çinde neler oluyor? KANTON, 3 (A.A) — Ching — Kai—Chek tarafından gönderilmiş olan tecziye kuvvetlerinin piştarları Kwangtung hududuna vâsıl olmuş- tur. Bu piştarlar, bali hazırda Nan- ken hükümetine karşı isyan etmiş kuvvetlerin faaliyer merkezi bulu- nan eyaleti istilâ etmek için ordu kuvayı külliyesinin gelmesini bel yecekeir. Bulgaristanda grev SOFYA, 3 (A.A) — Mensucut sa nayiinde üç gündenberi grev hare. köti görülmektedir. Bu hareket dün daha ziyade tevessü etmiştir. Jam- bolu'da zabıta ile 4 bin grevci ara, da vuku bulan musademede bir çok polis memuru ve grevci yaralanmış- tır, Zabıta kuvvetleri grevcilere ateş açmışlar ve bir süvari müfrezesini imdada çağırmışlardır. Sofya civa- rında su yollarında çalışan bin amele dün grev ilân etmiştir. Tütün depo- ları amelesi arasında da ücretlerin yüzde 25 tezyidi işin şiddetli tema- Yüller baş göstermiştir. Atlantik kumpanyası Devlet demir yolları maaşti ANKARA, 4 (Telefonla) — | Bülçe encümeninde tesbit edil miş olan Devlet Demiryolları maaşları muvakkat mahiyeti haizdir. Bu esaslar idareb ir barem lâyil ederek morlisin teşriii mama yetiştirecektir. İngiliz tayyarecileri geri döndüle İSTANBUL 4 (A.A) Londra - Karaşi hava seyahati- ni yapmağ teşsbbüs eden İngi- liz tayyarecileri Nevil Stack ve Shanplin rekoru tesise muvaf- fak olamadıklarındam Bağdat- tan geri dönmüşler, ve şam saat 17 de Yeşilköy re meydanına inmişlerdi yareçiler yarın sabah Vi tarikile Londraya avdet | lerdir. Büyük erkânı harbiye reisinin se İNEBOLU, 3 (A.A.) — Büyük Erkânı Harbiye Reisi Müşir Fevzi Paşa Hazretleri dün şehrimize gelmişler ve ha- raretle karşılanmışlardır. Paşa Hazretleri şereflerine belediye Bursada gazetecilerle Meliha H. arasındaki dava BURSA, 4 (Hususi) — Ga- zetecilerle terzi Kadriye Hanı- mın gelini Meliha Hanım ara- daki hakaret davasına bu gün burada devam edilmiştir. Celse açilir açılmaz Cümhuri- yet gazet mes'us müdürü Agih Ey bain rap dei ni istedi. Müddei vekili Agâh Beyin hasta olmayıp matbaada çalıştığını söyleyerek muayene sini ve kendisne ba vern doktorun teziyesini talep etmiştir. Heyet Agâh Beyin zorla ge- tirlmesine karar vermiş ve mu- hakeme 18 temmuza kalmıştır. Gazi çiftliğinde yetiş- tirilen koza BURSA 4 (Telefonla) Yalovadaki Gazi çiftliğinde ilk defa yetiştirilen koza buraya getirlmiş ve en yüksek fFintla 145 kuruşa satılmıştır. Yeni Evkaf müdürü ANKARA, 4 ( Telefonla) Rüştü Beyin Evkaf müdiriye- tine tayini milli iradeye iktiran tarfından verilen ziyafeti zırb ulunmuşlar, C, H.F sında gençlerle konu dır. Reis Paşa Hazretlefi gün Kastaroonuya avdet! muşlardır. Selânikte sükü SELÂNIK, 3 — Hükü buat ve efkârr umumiye son İÜ ma İ leri derin bir nefretle dar. Selânikte tam bir sükün' ve takarrür etmiştir. Hâidise etrafında bizzat zırı tahkikatla meşguldür. Son hâdiseye sebebiyet muharrikler şiddetle tecziye ceklerdir. Selânik'in sayfiye yerimi | pel mahallesindeki bütün © kümet tarafından yeniden i lecektir. Yurtauz kalanlara şimdide darik edilmeye başlanmıştır. gelen zarar ve ziyan tesbit ğinden hükümez bu zararlara kabil tazminat verecektir. Makahi cemiyeti aleyhinde € kibatta bulunulacaktır. —— o — | Yüz Amerikalı talebe geliyor Bu ayın yirmisinde büyük bif) la 100 Amerikan darülfünun € si şehrimize gelecektir. talebe şehrimizde bir hafta ve talebemiz tarafından şayamı temaşa mahalleri ge cektir, Galatasaray - Fener: bahçe maçına dair uma günkü hâdise spor hayatımızd anarşiye yol açmaz mı? Heyetin kararına nazaran i şilt maçlarının şampiyonu İstanbulspor tak mı oldu. Ben kendi fikrime na- zarân heyetin bu kararını mem leket sporunun disiplini noktai nazarından haklı buldumi. Galatasaray - Fenerbahçe bu maçı niçn tehir ettiler? Buna verilecek cevap hiçtir. Eğer Yunanlıların gelmesi bu karşılaşmanın yapılmasına bir mâni idise, gelmeyeckleri an- laşıldığı halde neden yapılma- t refikimiz Yunanlıların gelmeyeceklerini sa- İı günkü nüshasında kat'iyetle yazmışlı, Haydi bu alâkadarları tat- min edebilecek bir mahiyette değildir diyelim, ya perşembe günüresmen telgraf geldiği halde cuma günü neden maç yapılmadı? Her iki kulüp oyuncuları ha- zır değildi denemez, çünkü Galatasaray geçen cuma şiltin dömi finalini oynadı, Fener ise ayni gün kendi sahasında sıkı bir çalışma yaptı, öyle ise tek- rar ediyorum, maç neden yapıl madı? Mademki oynanan bir şampi yonadır, nasıl olur da iki takım anlaşır ve sene evvel tes- bit edilmiş bir programın alâ- kadar teşkilâtım imzası olma- dan bozabilir? Şayet bozarsa o teşkilâtın ne hükmü kalır? Va- ziyet böyle ise Federasyonlara ve bir sürü idman heyetlerine ne lüzum vardır? Öyle ise ların hepsini lâğvedelim ve kulüp kendi bil ii gibi hareket etsin. Sonra memleket sporu # den terakki etmiyor diyoruf Bu şerait dahilinde bu rına bile şükürler olsun. Eğer bu iki kulüp bu blo da ısrar ve arzusuna vaffak olursa Galatasaray - F nı inden futbolle meşgul olan bütün şekküller sukutu hayale uğl yacaklar ve çok baklı o spordan -bu mantıksızlık” yüzünden soğuyacaklardır. rasını da unutmamak lâzım ki memleketteki futbol ya! Galatasaray ve Fenerbahçe bisatına tâbi değildir. O vE hükümlerin de hakkı er. M. ÖN Muhafız gücü bisikletçileri | | IKIRI, 3 (A.A) — B£ yük Şark termal maça Şark z yetle bitiren hafız ar sikletlil bügün a geldiler. Sporcular, Çankırı spore rı tarafından şehrin çok rında bisikletleri. karşıl hep birlikte halkın takdir o arasında istikbal Bu gece sporcular şer, Hee bir ziyafet leciğe hareket rin e . ii