13 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

13 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

4 Milliyet | Asrın umdesi “Milliyet” 13 TEMMUZ 1931 IDAREHANE — Ankara cadde- si No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, İstanbul, | ör. | Telefon numaraları | 24311 — ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye için Hari aylığı 400 kuruş 800 kuruş | 7s0 , 1400 1400 ,, 2709 24312 — 3 M7 e Gelen evrak geri verilmez Müddeti geçen sushalar 10 kuruş | bur. Gazete ve matbanya sit işler | ask hakkında ne düşündükleri. | Yetisecektir. için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'uliyetini | kabul etinez. EZ | Bugünkü Hava | Dün azami hararet 30, asgari 81 derece idi. Bu- gün ruzgâr mutedil poy- r'z, hava ekseriyetle açık- Adan nakli çok pahalı! Acaba insanların ağırlığına günahlarının. da darası bindiği için midir ki; yükten, hayvan. dan ve arabadan daha pahalı paklolunur?.. Şirketihayriye iki kilo sıkle- tinde bir sandığa 10 kuruş alır, yirmi kiloluk bir çocuğa en az yirmi kuruş ister. Şark şimen- diferleri Filoryaya gidip gel- mek için 86 kuruş alır. İskele- den evinize otomobille gitseniz en az 80-90 kuruş tutar.. Fener bahçeden Modaya yahut Moda dan karşıya bir sandal elli ku- | ruş ister. Fenerden Kadıköyü- ne tek atlı bir araba 80 kuruş talep eder... Bir yolcu vapurun dan rıhtıma çıkmak için 2 lira vereceksiniz. Eh, vasıtai nak- Niye ücretleri bu kadar pahalı olan bir şehirde herkesin evine kapanıp oturmadığına ve bu ka dar hareket bulunduğuna da şü kür etmeli., . | Bütün nakliyat şirketleri üc- | etleri arttırdılar. Maksatları çok para kazanmak ise bu yol | * oraya gitmez.. evinizdeki kü- | pün musluğunu büyültmek- le suyun mikdarını arttırmış olur musunuz?. Bu da ona ben- zer. Halkın vesaiti nal rebileceği paranm haddi muay- yendir. Onu geçince aksi tesir başlar... Bunun acı misalini Üs küdarda bir şirkette ogörüyo- rum ve müteessir oluyorum... Hüner ücreti değil yolcuyu art- tırabilmektir, Adam soyuyorlar Kah vede bir hamam sahibi ile bir müşteri yörüğürken e aklimi pebalı oldğunu isti kal etmi Bu müşleri hamam çeıyr ulu orta itham etmiş: Sizin hamamlarda ada- mı soyarlar Beri! Bir münakaşa olmuş söz içerlemiş iki şahit... | “Milliyet, IKİNCİ Canını ve ocağını müdafaa için silâha sarılarak Türkler va ziyeti bir plânla idare edecek mitralyoz takımı ve bir süvari kıtasile bu teşekkülün başma geçmek üzere ertesi gün Anka radan cenuba hareket etti. Binbaşı Rifat: — Bu yolun ucu o (Aynil- İ kum)a kadar gider; diyordu. — Teşekkür ederim, dedi Miralay, en son Türk köyün- den ilerisi için bir kurşun bile atmam, 5 Genç binbaşı gülümsedi: — Ya Tedmür hurmalıkları dedi. Onların hatırası olsun kal Fig a mışlar... | lerierken bir | le İ gibi bütün gazeteler | yetleri ve Mısır sefi İ sinide otomobiller n Edebi Romanı : hemen dava... Maznun vekili ze ki bir adam imiş... —Şikâyetçinin tamamen doğ- ru söylediğini ve hamalai da adamı yıkamak için soyduk- ilade ederek, bunun elbiseden tecrit mânasına ol- duğunu iddia etmiş, mağnunun beraetine karar alınmış. Ah bep söylediğimiz lâflar “böyle | yanar dönerli olsa tevil edebil- | sek.ne rahat olacak değil mi?. Bir şöförle bir kiz kaçmış Bizim aşk anketçisine yeni İ bir mevzu çıktı.. Gazetelere ba İ kılırsa bir şoförle bir kız kaç- Elbette günün birinde avdet edecekler, yahut meyda- | na çıkacaklar... Hemen gidip larını | ni bunlardan sormalı ve söz: | ON âynen gazeteye dertetme İlaşini beyin aşk hak- kındaki telakkisi Ahmet Haşim B.fendi, bir kaç gün evvel (Milliyet) e aşk hakkındaki düşüncelerini söy- İngilizden nek- — Yediğim balık ta beni sev İ mez amma ben onu yedim.. De- miş, Üstat aşk ve meşk hususun- daki ilhamlarını sudan almak- ta devam ediyor... İstanbulda yokmu ? Mühim bir haber verirlermiş sıkı yerli. ey nci landırıcı getirmişler: Ne zahmet efendim! İstan bulda dolandı var.?.. Azacık gözümüzü açma- sak günde dört defa dolam do- ğız... Uşaklar ateş y F sisl Hı. (Başı 1 inci sahifede) konağına muvasalât etmişler- dir, Ziyafet saat üçe kadar de- vam etmi Bupdan sonra kral Hz. Kilyosa gitmek arzü- sunu izhar ettiklerinden, mai- e birlik te Sarıyer tarikile Kilyosa ha- reket edilmiştir. Mısır | sefiri Hamza Bey kral Hz. ile ayni stomobilde idiler. Sarıyerden ibaren yükselen Kilyos #öse- ilerlerken, kral Hz. bir panorama halinde uzanan Boğazı uzun uzun sey- rediyorlardı. Saat beşe doğru Kilyos tepesine muvasalât dilmiştir. Kral Hz. ve maiyyet leri burada otomobillerden ins rek Kilyos kalesi harabesi üs- tüne çıkarak uzun müddet Ka- radeniz ufuklarını seyretmişler dir. Avdette Belgrat ormanların dan geçilmesini emir buyurduk ları re giden yoldân dönülmüştür. Kral Hz. iyi bildikleri | bu yolda mütcaddit defalar oto- mobillerini durdurmuş ve etra- fı tetkik etmişlerdir. Su kemer- leri geçildikten sonra Abraham paşa korusu civarında | Kılınç 57 KISIM — Bürhan Cahit larına dikilerek cev&p verdi: -Tedmür hatıraları yaşıyor Şeyh Sadunla bir kere daha kar şılaşmak isterim. — Yine güzel güzel salıver mek için mi? Binbaşı Ri bir t en ağır vaziyette ele geçtiği halde ku- | mandanın onu serbest bırakışı- nı hâlâ unulmamıştı. Yüzlerce Türk askerinin kanına giren bu Arap şeyhi şimdi kim bilir ne- relerde idi. Kumandan dudaklarını bük- | tü: — Onun serbest kalışı ölm- | den büyük ıstıraptır. Son Türk askerinin Arap çöllerinden çık- tığı gün eski muhteşem Arap imparatorluğunun doğacağını cinm kıtlığı sar | in, orman içinden Bentle | MİLLİYET PAZARTESİ gper Pisinde antrenemanlar başladı Dü Büyüledi” Sil Hayriyenin himmetile ve deniz silik hey'etinin çalişmasile vü- cude getirilen yüzme havuzun- | da dün Cuma günkü yarışlara | hazırlık olmak üzere ferdi ant- İ renemanlar yapıldı. Fakat zim yüzüc İ dar hiç pein İ için daha pek acemi vaziyette- dir. Bütün bunlara rağmen bu | İ havuzda çalışacak olan deniz | atletlerimiz gün geçtikçe vazi- | İ yeti kavrayacaklar ve psin tec- | rübeleri artacak ve gelecek 86- İ meye bilğili psin yüzücülerimiz | Eğer bu psin bu sene de ya pılmasaydi seneye yine havuz yüzücülerimiz olmayacaktı. Zi yan yok bu sene rekor yapma- yalım, elverir ki gelecek için hazır ve birçok şeyl dedecek olan gençler ye lim. M.Ö. Yelken, motörbot sahip lerinin nazarı dikkatine! T.LC.I Istanbul mıntakası denizcilik hey'et tekne sahipler notörbot ve outboard nı bakalarında sınıflar urasında dikep,, “ben- sulünün tatbiki mukarrer. dir. Bundan dolayı da tekne sahip- lerinden tekne ve motörleri hakkın- | da sualler sorulmuştur. Binaenaleyh | sür'ati az teknelerin de müsavi şera- | it alında müsabaka yaparak kazan- mak tereddüt etmemeleri tavsiye ve Şir- | keti Hayriye iskelelerinden tedarik | timali olduğundan iştirakte | lecek 1931 senesi su sporları İ talimatnamesinin buna mahsus kıs- | sünda sorulan suallere vaktında ce- | vap verilmesi rica olunur. İ İ | Yeni neşriyat İ İ M kiye Mecmuası | Mülkiye mektebi mecmua- sının dördüncü sayısı mütenev- vi mündericatla intişar etmiş in tekrar otomobille | rin durması Kral Hz. tarafın- | dan emir buyurulmuş, ve, oto- | mobilden inerek, Çırçır suyu | kadar nefis olan bu sudan bir | kaç yudum içmişler ve maiyyet lerindeki zevata da içmelerini | tavsiye etmişlerdir. Yeniköye | İ avdette tekrar Mısır sefaret ko | nağına uğrayarak bir kahve i- | gimişler ve on dakika kadar ist rahatten sonra hareket ve 7 de İ saraya avdet etmişlerdir. Kral Hz. ile maiyetleri önü- | İ müzdeki salı günü şehrimiz. | İ den Viyanaya müteveccihen İ müfarakat buyuracaklardır. Kral Hz. nın mâiyetleri seh rimizde bulundukları müddet- çe intişar eden türkçe gazete- lerle ve bunlarm fransızca nüs halarından dörder adet aldıra- rak hıfzetmektedirler. Bu gaze telerin koleksiyon halinde hıf- | İ zedileceği anlaşılmaktadır. | — Ve onun için çalışıyor- Tabii, Fakat son Türk as- | i Suriye hududundan çıkt- ayire, Fasa çeviri- onler kadar bile Fas hiç olmazsa şerefini silâhile yıllarca müdafaa etti, Suriye Arapları bize karşı kul- | landıkları silâhları onlara çe | | virmekten bile korktular. İ — Onlar istiklâl beklerken | (Kudüs) te bir de yahudi büfe | kümeti peyda oldu. Miralay Celâl konaklamak li için yaklaştıkları köye doğru hayvanını mahmuzladı; —Tarih yürüyor daha baka- İ hım neler olacak? Ve beş senedenberi kan ve ateş içinde boğuşan iki zabit ce | nuba doğru, yeni bir ateş ve | kan cephesine doğru aktılar. : Közan, Ayıntap ve Adana bu | | 3 tikteri sonra Fransız alayları | imtihansiz olarak 13 TEMMUZ Yangın Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU SİGORTA ŞİRKETİ Türkiye İş Bankası tarafından teşkil edilmiştir. Adres: Telefon: | Telgraf: 4 üncü Han Ist. 531 | İmtiyaz | (Devlet Demiryolları İdaresi İlânları | | Elli ton delikli bakır antrtuvaz çubuğu kapalı zarfia mü- nakasaya konmuştur. Münakasa 19 ağustus 1931 çarşamba günü saat Ankarada devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektupların ve mu- vakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 a kadar komis- kâ 16 de ji imamelerini beşer lira mukabilinde Ankarada ve İ a idare vezbelerinden tedarik edebi- Jirler. ... D. D. 10 numaralı tarifeye tevfi müesseselere ait sarnıç vağonlarile yapılacak mayiat naklinde yalnız benzine münhasır olmak üzere asgari hamule mıktarı 13 toz olarak kabul edilmiş ve mezkür tarifeye bu hususta bir madde ilâye edilmiştir. Kava Makinist Mektebinin kaydı kabul şeraiti 1 — İkinci maddede yazılı şartları haiz bulunanların istida ve vesaiki lâzime ile Ağustosun birinci gününden itibaren Yeşilköyde mektep müdürlüğüne müracaat eylemeri lâzımdır. İstanbul haricinde bulutu» ta vaziyetleri şeraiti duhule te- vafuk eden taliplerin dabi işbu ve: irsal ile alacakları cevaba göre ha 2 — Şerait şunlardır: A — Türk olmak; B — Taliplerin orla mektep (lise sekizinci sınıf) tahsilini ikmal etmiş ve asgari on yedi yaşım bitirmiş ve azami yir- mi yaşmda olmaları lâzımdır. (orta mektep edenlerle orta mektep tahsilinden yüksek görenler kabul edilirler.) Şehit, malül, asker ve san'- atkâr evlatlarile ecnebi diline vakıf olanlar tercih edilir. Mektep kadrosu. orta mektep tahsilmi ikmal dolmadığı takdirde orta mektep tahsilinden dün tahsil gö- renlerdi ir, C — Tamüs tahane hey'eti sıhhiye raporu lâzımdır) D — Ahlakı mazbut olmak ve hiç bir veya mahküm olmamak. E — Mektebe kabul edilecek talebeler: Gedikli zabitlerhakkındaki 1001 numaralı kanun mucibince gürürler. (Mektebi muvaffakıyetle ikmal ede hava kıtaat ve misssssatında (ON İKİ) sene mddetle hava gedikli kü- çük zabiti olarak ifayi vazife ödeceklerini lerdir. 3 — Müddeti tahsil İKİ senedir. 4 — Kaydıkabul muamelesi 15 eylül tarihine kadar devam edecek ve bundan sonraki müracaatlar kabul olunmıyacaktır. 5 — Askeri pilot olmak ve askeri tayyareciliğin diger ibtisas işlerinde kullanabilmek için evvela hava makinist mektebini muvaffakıyetle ikmal etmek şarttır. 6 — Derslere birinci teşrin bideyetinde başlanır. ikan hususi şahıs ve ya iki mektep müdürlüğüne eket eylemeleri icap eder. sil usuli vechile müsabaka ile alı cürümle maznun Düz. Levazım Binme ko- İlmisyonundan: 21 Kösele Vakete salı Amerikan vidalasi | gi 11 de Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarda yazılı 8500 kilo kösele 5200 kilo vakete 3500 kilo Amerikan vidalası kapalı rf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa gün ve saati olmak üzere tayin edilen 93İ senesi temmuz ayının 21 inci salı günü saat İlde teklif edilecek fiatlar muvafık görül- düğü takdirde ihale edileceğinden şartnamesini almak iste- yenlerin her gün ve vermek isteyenlerin münakasa gün ve saatinde Kasımpaşada deniz müzesinin umum kapısı üstün- deki deniz levazım satınalma komisyonuna müracaatları, kilo | Kapah . zarfla temmuz 931 saat 8500 $ ayak A | müracaat etmeleri ve münakasaya tahsilini ikmal | edenlerin | hha bulunmak (mütehassısları tam olan has- | küçük | muamele | taahhüt edecek- | | Türk şehirlerinde şimdi Erme- | ni çetelerinin piştarlık ettikle ri Fransız kuvvetleri istilâ hare ketlerini daha içerilere doğru genişletmek için çalışıyorlardı. | Zengin, masum, harp görme miş Türk yuvaları Ermeni ih neti ve ecnebi kuvveti neye uğ- radıklarını şaşmışlardı. Fakat Türkün kanımda esir olmak kabiliyeti yoktu. Hele dört sene merdane döğüşen bir milletin siyasi kararlarla can evine kastedilmesi onu isyan et çeri? an Ayıntapa kadar yukarıya doğru başlıyan ecnebi j akını derhal durmağa mecbur | rini haritada bile oldu. (Paris)te (Marn) zaferinin İ neş'esi, (lskajarak) muharebe- | #inin keyfi ile Kayser'in memle ketini allak bullak eden galip- | ler Çanakkalede önünden kaç. tıklarıTürkün öz vatanmı da be | ğendikleri gibi taksim ediyor- | ardı. Fransız Miralay (Biremon) Adanada bir Sisam Kralı gibi Jeneral (Guro) nun askerle- İ ri ruyalarında bile görmedikle. | İri bu topraklarda Ermeni kla- İ vuzların peşinde birer İskender gibi zafer alayları yapıyorlardı. Fakat şenlik fişekleri pek ça İ buk sustu. Şamda Halepte destanlarla ikbal edilen Ay- bşörleri (Ayıntap) ta kesif miirelyon ateşlerile karşı ae bir ! Milletlerin İzel Paris salonlarında halletmenin güna | hını buralara kadar gelen ve belki de Urfa; Ayıntap isimle- görmiyen | Fransız evlâtları kanlarile ödü- | yorlazdı. Miralay Celâl ve kolordu esa- İ smı kuracak olan askerleri bu İ mıntakaya geldikleri zaman va tan aşkı fedakâr zabitlerin te- melini attıkları milli kuvvetleri | hareket halinde buldula (Mardin)i karargâh yapan Miralay Celâlin (Urfa) dan al- | dığı ilk rapor şu oldu: “İktisat Vekâletindi 200 Kilo Sulfat dö İstiriknin şartnamesi muc zarf usulü ile münakasaya vsz olunmuştur. Taliplei İİ nameyi almak üzere şimdi mübayaat komisyonuna İstanbulda * için de yet olan 9 eylül 931 çarşamba gününe kadar be olan (10,000) liranın o, 7,5 üzerinden fen teklifnamelerini mezkür komisyona tevdi mezkürda saat on beşte de ilân ilân olunur. © Deniz Levazım Satınalma misyonundan: 12000 ton ekstira rekompöze kömür 29 temmuz 9 şamba günü saat İl de kapalı zarlla ihale edilecekti Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarda yazılı 120 ekstra rekompöze kömür münakasaya konulmuştur. kasa zamam olmak üzre tayin edilen 29 temmuz 9 şamba günü saat İlde kapalı zarf usulile teklif © Batlır muvafık görüldüğü takdirde ihale edileceğindet name almak isteyenlerin: her gün ve vermek iste ihale gün ve saatinde Kasımpaşada deniz müzesi umi | pısnn üstündeki deniz levazım satınalma komisyonun İspirto ve ispirtolu içkiler inhii Umum müdürlüğünden: 1.600.000 adet boşşi 22 ağustos 931 cumartesi günü saat 15 de ihale eğ üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Tali şartname ve nümunelerini anlamak üzere mübayaa kod | Kitabetine müracmatları i Liselerm bayaat komisyohundali Komisyonumuza merbut mekteplerin senelik kuru # larile gaz, benzin, vakum ve mazöl yağı ve mangal kö ve Kandilli mektebinin patates ve soğanı 2-8-931 müsadif pazar günü İhale edilmek üzere münakas Galatasaray lisesinden maada diğer mekteplerin yes ekmek arbılları müzayedeye konulmuştur. Taliplerin 8 günde komisyona müracaatları. İBÜYÜK TAYYAR Piyangosu iN. ci tertip I. ci " keşide 11 Ağustos 1931 dedir Büyük ikramiye 30,000 Liradır , LİRALIK İKRAMİYELER ve 20.000 Liralık Bir mükâfat vardır. Dr. HORHORUNİ Beyoğlu Tokatlıyan yanında mektep sokak 35. Cilt ve emr zühreviye tedavihanesi. Hrgün sabahtan akşama kadar, Istanbul kız muallim mektebi mezunları” İstanbul Kız Muallim mektebinden eski ve yeni çıl dan (bu senekiler de hahil ) İstanbulda bulunanları8| temmuz çarşamba günü mektebe gelmeleri. | be rağmen kendi mukadâ Bı kendi tahakkuk ettirecek dar yüksek ruhlu © ve sağl imanlıdır. | reket etmek üzere söz Slresi | İ olan (Milli) (Kâkân) aşiret lerinin düşman hesabına hare. İ ket ettikleri anlaşılmıştır. Bu | aşiretler Türk köylerine sit sü- | İ rüleri alıp götürmüşlerdi.., İ Miralay Celâl cephe işlerine vaziyet ettiği ilk dakikada aldi- #1 bu rapordan o kadar hırslar | dr ki derhal şu emri tebliğ etti: | Cüzütem kumandanları ar- kadaşlarıma: Türk milleti topraklarını ke- Zaten hepsi büyük cephesinde vuruşarak iâhmmın hakkını verroiş Kumandanlar bu kanaat€ maşlardı. Türk zabiti uyanıktı. İİ etmesini bildiği © kadar harp ettiğini de biliyordu Ve milli kıyam zaten £ | manın bir anda yeşerip fil İnişi idi, tanımağa karar ver- .Bütün engellere ve mah rumiyetlere rağmen bunu ken- di yenilmez ezmi ve kırılmaz. silâhi ile yapacaktır. Türk hu- | js baş kal re dutları içinde ve dışında dini | * ri dei rabıta ile bizder. görünenler hiç ben Gi bi saka bri tale Gir ler | pe emi e olmamışlardır. Bilâkis bizi kü- çük ve zayif düşürecek yolda hareket etmişlerdir. Rum, Ermeni, Arap k hesaplarına ve harici yardi! için yaralı dizine tutuma” İ kalkmış, sapan demirini | yapıp Amerikan kasalv | beslenen ve İngiliz fabriki Milli ve tarihi bir kıyam olan | dan silâhlanan çeşit ç. bu mücade'eden Türkten başka | İetlerin hücumuna kartı & smı maksadımız için çalıştır. | u maktan faide voktur.