30 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

30 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Bu kesik bacak kimin? Adada evvelâ kesik bir bacak, sonra da ceset bulundu Evelki gün Büyükada 22- bılasına Nizam tarafında ke- sik bir insan fbacağı olduğu haber verilmiştir. Derhal faaliyete geçen zabıta memurları Nizam cad- desinde Hamam bahçesi de- Bilen yerin alt tarafında bir insan bacağı (bulunduğunu ğörmüşlerdir. Bir erkeğe ait olan bu bacak, baldır yukarısında kopmuş bulunuyordu. Ayak- ta siyah renkte beyaz çizgili bir pantalon ve parçası krem renginde bir çorap vardı. Bacağı kısa bir muayene- den geçiren zabıta memurla" rı, bu bacağın yücudunu ara- mağa başlamışlar ve az zaman da cesedide bulmuşlardır. Ceset dün teşhir edilmiş, fakat kimse teşhis edeme- miştir. Zabıta bu esrarengiz mesele etrafında tetkikat yapmaktadır. Kırılmamış kasadan Haber aldığımıza göre Ta- pu ve kadastro müdürlüğün- de tevazün memuru Şefik Beyin kasasından 800 liraya yakın bir para çalınmıştır. Keyfiyet polise ihbar edil- miş ve tahkikata başlanıl- mıştır. Şefik Beyin kasana- dan bu paranın nasl çalın- dığı anlaşılamamıştır. Kasa kırılmış olmadığı için polis ve tapu dairesi ayrı ayrı tah- kikat yapmaktadırlar. Eli bıçaklı hırsız Sebze pazarında bağlı olan İnebolulu Osmanın mavuna- saa Küçük pazarda *Leble- biri sokağmda 63 sumerili hanede sakin Hasan isminde biri girerek eşya çalarken Osman * işin. farkın; yarnnş ve hırsızı yakalamak isterken Hasan tarafından bıçakla ya- ralanmıştır. Yaralayan bırsız yakalanmıştır. Mecruh Cer- iile smile sahi Sili rılmıştar. Sirkecide batan motör Standard Oiin bir gez gemisi evelki gün Sirkeci rıhtım önünde batmıştır. Bu motör dün çıkarılmıştır. İki kişi çiğnendi Dün saat 12 raddelerinde şoför Recebin idaresindeki 1723 numerolu otomobil An- kara caddesinde hamal Der- viş ve Hakkı ağalara çarpa- rak her ikisininde hafif su- rette yaralamıştır. Şoför Re- cep derdest edilmiştir. Tenis turnuvamız Dün de'domi finallere devam edildi. Bugüdkü maçlar Dün Taksimde tenis kulü- bü kortlarında turnuvamızın dömi finaline devam edildi. Müsabakaların hepsi çok heye canlı ve netice üzerinde mü- essir olduğu için kalabalık bir balk tabakası tarafından takip ediliyordu. İlk müsabaka ( Junior ) lar arasında idi. Bu maçı genç ve istikbalin iyi teniscilemiz- den Mahmut Şerif, rakibi- rin kendisinden yaşca büyük ve oyunu itibarile daha tec- rübeli olmasını rağmen ka- zandı. İkinci maç ( Miss Patsika- © kis - Chirinyan) çifti ile (Miss Von Heermstra - Suat ) çifti arasısma yapıldı. Müsabaka çok heycanlı oldu ve ilk (se- ti) (6-1) ile (Partenert ve Miss Patsikakis) i kazandı. İkinci (seti) rakipleri olan (Miss Von Heermistra ) ve (Partener) i kazandı. Bu su- retle birer (set) alan iki ekip üçüncü (seti) kendi lehlerine kazanmak için çok uğraştılar. Ancak ("Miss Patsikaki ) ve arkadaşı daha ağır bastı ve rakiplerini yenerek finale kaldılar. Üçüncü maç (Miss Armi- “age - Sedat) ve (Miss Whit- tall - Armitage) ekipleri ara- sında idi, Oyun başlar baş- İsmiz Armitage ve arkadaşı saat 15 o Senih - Hasan maçı edilecektir. A » 17 Fresco - Hasan Nurf ve Topikian - Lefteri Perşembe dömi final n 18 Suha Nami- Suba Riza ve han Fikri - Senih Süreyya çok güzel bir oyun sistemi takip ettiler ve rakiplerini 6-0 gibi büyük bir farkla mağlüp ettiler. Lâkin neder- se bu güzel ve hâkim oyu - larını ikinci devrede iiame edemediler ve (seti) rakipleri olan ( Miss Whittal - Armi- tage) çiftine 4-6 verdiler. Son devre başladı. Her iki rakip ekip de Son seti birbirine vermemeğe çalışıyordu Bu son devre oyun itibarile çok zevkli oldu. Her biri ayrı ayrı kıymetleri hair olan bu oyuncular rakip- lerinin attıkları topları top- lamak ve iade etmekte oka- dar muvaffak oluyorlardı ki hazırun mütemadiyen alkışla- mak mecburiyetini kendilerin- de his ediyorlardı. Bilhassa Sedat file önünde ani hamleler yapıp gelen topları iade edi- yordu. Neticede güzel ve te- nisin bütün inceliklerini havi bu devre 6-6 ile ve (Miss Armitage - Sedat) çiftin ga- lebesi ile bitti. Dün oynanan maçları aşa- ği yazıyorum: ( Mis Patsikakis- Chirin- yan ) ( Mis Von Heemshee- Suad ) 6-1, 3-6, 6-2 ( Mah- mut Şerif - Tarık ) 6-3,3-6, 6-3 ( Mis Hrm tage - Sedat ) ( Ms Whittall - Armitage ) 60, 4-6, 8-6, MÖ. bitmediğinden bugün devam B Zeki - Joffredy ve Suat - Sedat Armitage - Cimcos MİLLİYET Müessif ölüm | Bir seneden beri İstokholm- | de bulunan Manyasi zade Feri- dun Beyin refikası müptelâ ol- | duğu hastalıktan kurtulamaya rak geçen pazartesi günü İstok bolmde tedavi edilmekte oldu- ğu hastahanede vefat etmiştir. Feridun Beye beyanı taziyet | ederiz. İ MEVLİT KIRAATİ! Cuma | Temmurun otuz birinci günü Osman sğn camiinde Cuma namazından sonra Hafız Kemal ve | Hafız Sandeddin Efendiler mevlidi risaletpenahiyi kıraat edeceklerin- den arzu buyuran ihvanı dinin teş- | rifleri rica olunur. isündi ve Senet Telin ver İşletme Türk Aronim Şirketi ULAN i Tktsmdi ve Sınai Tesisat ve İşlet- me Türk Anonim Şirketinin 1929 | senesi meamelâtı hesabiye ve idari- yesi halkında tetkikat ve rmuzake- | ratta bulunmak üzere nizanmamei dahilinin 23 üncü ve Ticaret kanu- nunün 36İ inci maddelerine tevfi- kan vaki olan davet üzerine 4 Ma- yıs 1930 tarihinde vukubulan içti- madaki mukareratın vaki olan iti- raz üzerine İstanbul Mahkeme As. Üye birinci Ticaret dairesince “He- yeti Umumiye içtima ve mukarpra- tının tesçilinin iptaline” karar veril- miş ve bu kere mezkür sene muame lâtı hesabiyesinin tetkiki zumnında gerek nizamnamei dahi rok kanunu Ticaretin mevadi mez- | küresi ahkâmına tevfikan ve kararı | #mezküre itübren betekrar Fanın içtimas davetine Mi İda rece karar verilmiş olduğundan yev mi ve vaktı içlima olarak kararlaş- tırılan 1931 senesi o Ağustosun 30 uncu Pazar günü kablezzeval saat onda hissedaran Heyeti Umumiye- si Şirketin Merkezi - İdaresi olan Galutada Topçular caddesinde 118- 120 numaralı yazıhancde — içlimaa davet olunurlar. Tesçilinin iptaline karar verilen muhareratı veren mezkür (Heyeti ÜUmumiyenin ruznamei muzakeratı minen zirde dercolunmuştur: RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1. - Meclisi İdare ve Murakip ra- porlarının kırnatı. i 2. - Hesabatın tasdiki ve Meclisi İdare zimmetinin ibrası ve hessbat neticesi hakkında Meclisi İdarenin teklifi. 3. - Bir murakip tayini ile tahsi- mın tesbiti ve bir muavin mura- soda” in örmesi 4. - Meclisi İdare azasımın hakkı | huzurile umuru Şirketi İdareye me- mur edilen azanın ücreti miktarları nın tayini, 5. » Ticaret kanununun 323 üncü maddesine tevfikan Şirketle muame lâtı tüccariyede © bulunmak üzere Meclisi İdare azalarına mezuniyet tası. 6. - Meclisi İdarenin yeniden im- tibebi. Esaletan ve gerek vekâleten lâ- akal elli senedini hâmil olan hissedaran içtimai mezkörda hazır bulunabileceklerdir. Mezkür içtima- da hazır bulunmağı arın eden his. sedaran hâmil oldukları hisse sene- dalı veyahut mezkür © senedatım bankalara mevdu bulunduğuna mü tedsir olarak Bankalar tarafından ita olunacak ilmühaberleri yevmi içtimadan lâskal bir hafta evvel Şir ketin Merkezi İdaresine emaneten tevdi etmeye mecburdurlar, Meclisi İdare SATILIK HANE Şehzadebaşında Kemal Paşa ma hallesi Şirvani Zade sokağı No. 13 beş oda, iki mutbak bir sarnıç ikiye kabili taksim kâfi miktar bahçe ve Bersreti kâmileyi haiz kâgir hane İçindeki sahibine müracaat, ZAYİ; - 9 uncu kolordu 1 inci fırka 14 üncü alay 3 üncü tabur su varı bölüğünden terhiş edilip Hozat askerlik şubesinden aldığım askeri vesikam ile nüfus tezkeremi gaip ettim. Yenileri almacağından © hü- kümleri yoktur. , Yemiş Tekelesinde reneber Ali oğlu Zeynel, Hilâliahmer Sünnet düğünü 13 Ağustos 931 Perşembe ü ve Mısırlı oğlu . iza de m PER; MBE, > plâklar Münir Nureddin Bey pi FE 53 No. NERKİS Ni, ve LÂLE Li. HANIMLAR FÖ 13 No. Türkü: Bivefa, çeşmi bidat LÂLE Li. HANIM İ Uşak şarkı. Sen Ey servi (Mİ revan FİKRİYE HANIM AX 1303 Harmandalı Zeybeği Ödemiş Zeybeği. Yolların 1ssız efem İ NEBİLE HANIM AX 1288 No. | Tahir Puselik şarkı. Geçti o Gi! gamlı. isfehan şarkı, Canda Haysiyet mi var NEZİHE HANIM AX. 1331 No. Mehmedim, Mehmedim Şalvarın üstünde Beyoğlu 5 inci İcra Memurlu- undan: Bir borçdan satılmasına karar verilen tuhafiye eşyası 1/8 931 tarihine müsadif Cumartesi gü nü sant 10 dan itibaren Tünel cıvarmda 394/3 Beyoğlu namerolu dükkân önünde ikinci açık arttm- TEMMUZ. Sahibinin Sesi En Son çıkan Türkçe İ ikametgâhı meçhul bulunan Plâj Mevsimin yegâne eğlence gazetesidir. Bugün ilk sayısı çıktı. Güzel ve tabiattan &- lnmış resimleri, her aile mu- hitine girecek nezih ve temiz mündericatı vardır. Fiatı 3 İ kuruştur. İstanbul 4 uncu Tera Memurin. ğundan: Büyükadada Manden end- desinde 1 mumerolu hanede elyevm Anri İ zandan aldığınız dört bin lira muka İ bilinde birinci derecede ipotek gös terdiğiniz İstanbulda Selânik Ban- kası binasındaki 1200 sehimde 64 | sehim hissenizin paraya çevirilmesi | dilmiş olduğundan 3 gü ır varakası makamına kain olrmk üzere ilan olunur. Beyoğlu Tapu Baş Memurluğun İ dan: Kasımpaşada Seyit Aki Çelebi mahallesinde Ma: sokağında 23 No, h bir kıt'a arsanın bilâ senet Evkaf uhdesinde olduğu o mahallen icra kılınan tahkikattan anlaşılmak» La ise de bu defa senetsiz tasarrufa Niye: srsa ile kılınacağından mezkür esi tasarrufiyesi olanlar ndan itibaren © bir ay iki resmiyeyi hamilen rn Tarihi zarfında ve: Beyoğlu Tapu İdaresine müracaat- ima ile entılacağı ilân olomur. © — | larrilâm Ailemin IN. ci tertip 11 Ağustos 30,000 BÜYÜK TAYYARE Piyangosu Büyük ikramiye yrıca: 15,000-12,000-10,0 00 LİRALIK İKRAMIYELER ve 20.000 Liralık “Bir mükâfat vardır. ları ilân olma. min Saadeti ET Günde 5 kuruş biriktirirseniz 20 senede 57630 kuruşunuz Günde 10 kuruş biriktirirseniz 20 senede 115260 kuruşunuz. Günde 25 kuruş biriktirirseniz 20 senede 288155 kuruşunuz. Günde 50 kuruş biriktirirseniz 20 senede 576305 kuruşunuz. Günde 100 kuruş biriktirirseniz 20 senede 1152600 kuruşunuz olur. Ii. ci keşide 1931 dedir Liradır ta kıyasen Tapuca Muamelei tese: | yeler şunlardır: Piyangomul Kur'aya iştirak edecek olanlaf fiş numaralarını neşrediyor 601 Baytar işleri 602 Bayezit Elektrik şirketi muayene memuru 6U5 Kız mektebi tatbikat sınıfında 604 Galata Yılmaz Ticaret evinde 605 Bursa Nalbantoğlu maballesi 36No. kavaf 06 Çorum Müskirat depo memuru 607 Polatlı iş Bankası müdürü Saim Bey oğlu ÜS Adana Devlet ormanlar eri Tahsin Bey oğün 609 Eskişehir istasyonu 2 nci Divizyon şefi ei 610 Pake kompanyasının kâtibi 611 İzmit askeri hastahanede Binbaş 612 İzmit askeri 613 Ortaköy Mec 614 Adana askeri hastahanededoktor 615 Kadıköy Kurbağlıdere İkinci sokak 6No. 616 Ankara Başvekület şoförü 617 kocacli Tütün inhisar idaresi dördüncü şube memurlarından Ö 618 Çatalca cezacı Li 615 Hereke kooperatif şirketinde memur 620 Şehzadebaşı Muhtar Paşa sokağı 5No, 621 Kuruçeşme liman şirketi memuru 622 Maçkapn'as karşısında Rekabet bakkaliyesi sahibi Ziy: Sabri Ali Suat Şer el 623 Falih Çarşamba karakolu karşısında 624 İstanbul Küçük zabit mektebi mullimlerinden 625 Kasımpaşa Babriye caddesi Akarca sokuk 32 N Abe 626 Gümüşsuyu hastahanesi rontkenci 627 Haydarpaşa Devlet müdür muavini 628 Kayseri İşletme mmüfettişliğinde hareket dairesinde 629 Şehir Meclisi özasından 630 Ankara Büyük Erkân: Harbiye IX Şube yüzbaşı Bö) 631 Taşköprü Samsun lisesi muallimlerinden çi 65Z Ankara Hamamönü İstanbullu caddesi 15 numarada Halük Hafi 633 Bostaner sokak 53 numara Neyyir Zi” 654 Polatlı belediye reisi kerimesi Saide Muz el > a 636 Üsküdar Sevinç 637 Japon sergisi i 658 Müskirot inhisarında Cemil 5 639 Unkapanında Salihpaşa mahallesinde 30 numan, N 640 Küçük Mustafapaşada Bakkal Tı 64i Üsküdar kız san'atlar mektebinde 234 Aş 642 Galatasaray lisesi 781 Tı 643 Aksaray Cerrahpaşa mümara 105 Hai 64 Küçük Muslafapaşada kahveci ii 645 Galata (Kamondo) han çi 646 Feyziye lisesi muallimlerinden Apti iğ) 647 Konya beşinci kolordu evrak müdürü yüzbaşı” Hineyla NN | 648 Mersin belediye ambarında ç 645 Kasımpaşada Sahaf Muhittin mahallesi İplikçi farın ekeni : 650 Büyükada Defterdar mütekaödi Selânikli 651 Üsküdar Ayazma mumara 6 652 Davutpaşa Orta mektep Türkçe rmallimi 653 Boğaziçi Uluköy Mektep sokağı numara 31 çil 654 İstanbul erkek İisesi 273 Ni 655 Mürefte 636 Tayyare cemiyeti muhasebecisi Fehim Etem Bey kerimesi 657 Ayvalık Tütün â 658 Ankara hava müsteşarlığı yaveri yüzbaşı 659 Bayazıt Emin Bey mahallesi 9 numara , 660 Ankara hapishanesinde İskân memuru 661 Ayvalık Safa caddesinde 36 — 34 fanileci 662 Ankara Baro kâtibi Cevat Bey hafidi 665 Gümüş Hacıköy Baykuş Zade 664 Develi Yusuf oğlu 665 İzmit demiryolu caddesinde 20—284 numara Yı 666 Songurluda avukat Vekit gazetesi muhabiri Ahmet Medeff 867 Develu Karavan oğlu Dr A 668 Develu Reşadiye mahallesinde Apti oğlu f 669 Konya fırka beş emir zabiti yüzbaşı Azmi Bey hemşiresi — ri 670 Konya İstasyonu hareket memuru H. Fevf 671 Gümrükler umum müdürlüğü zat işleri kaleminde Fe 672 Bayramiçte emi r , 673 Tekirdağ malâlini harbiyeden yüzbaşı ressam Nuretbi 674 Ankara:: Erzurum mahallesi Nişantaşı sokağı sokağı Raşit Ef, a 675 Akşehir tüccardan Ömer Ağa Zade 676 Edirne Nafin Başkâtibi 677 Edirne telgraf muhabere memuru 678 Ankara Balıkpazarı caddesi 3 numara dişdoktoru AH Riza F 679 Ankara Hamamönü evkaf hanelerinde 17 numarsde Nim 680 İktisat V. Baytar umum müdürlüğü idare ve müessesat Mustafa Hi Hi i » Mehmet Erel Al " 681 İzmir Eskikoca 203 üncü alay hekimi binbaşı 682 Üsküdar Sultantepe Halit Bey sokak 12 numara 683 Usküdar Doğancılar 664 Feriköy maliye şubesi müsekkafat muavini (5 685 Kadıköy Moda Sarraf Ali sokak 5 numara 686 Beşiktaş Valide Çeşmesi Ermeğan sokak 26 numara > — Usküdar Kaptanpaşa Azatköprürü 20 numara Mehmet | ük Mustafapaşada Iclâliye caddesi 12 numarada s9 İş Bankası doktoru 690 Nişantaşı B'omental apartımanı 4 numara Pakize İs4#'ç6 691 Köprü Kadıköy iskelesi 88 numara börekçi fırınında İ 692 Divanyolunda Cebeci sokuk 2 numarada Atiye İzzet Tah 694 Lâlel 695 Bakırköy Kartaltepe küçük bağlarda 1 numarada s6 Gülhane hastanesi asabiye koğuşu 697 İstanbul erkek lisesi 1—2 de 608 Yeşilköy Postatelgraf müdürü 699 Maarif müdiriyetinde müstahdem 700 Karadeniz Ereğlisi Hacı Raşit Zade ( Devamı si Hediyelerimiz Eşya piyangomuza iştirak etmek izre kuponlarını t etmiş olan karilerimizin fiş mumaralarını neşre devam © ruz. Numaraların neşri hitam bulur hulmaz, kur'a çekec: Kur'a “siccin kazanacak karilerimize vereceğimiz kişiye birer bisiklet bir kişiye bir gran İki kişiye birer fotoğraf makinesi on kişiye birer kol saati iki kişiye birer yüz kişiye muhtelif kiymeite mütenevvi esya Yangın Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU , SİGORT ŞİRKETİ Türkiye İş Bankası tarafından teşkil edilmiştir. Adres: Telefon: | Telgraf: Aüncü Vakıf Han (ist. 531 ( İmtiyaz