21 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

m Leyli ve " Nehari Nişantaş Feyziye Lisesi Tel. B.O. 4039 Yuva, ilk, Orta ve Lise kısımlarını muhtevidir. Çocuklarınızı mektebe vermeden evel Feyziye Lisesine müracaat ediniz. mama ürkiyenin en eski hususi mektebi. Tesis tarihi 1885 MEN ARNAVUTKÖY'ÜNDE Amerikan Kız Koleji Kayıt muamelâtı her Salı ve Cuma günleri saat 9 1/2 dan 11 2 « kadar Kolejde icra olunmaktadır. Şişli - Osmanbey Yeni Türkiye Hilti Yuva - lik - Orta İngilizce lisanları kur halinde ve itina ile tedris edilir, Kayıt devrm etmektadir Yüksek Mühendis mek- tebi kaydü kabul muamelesi Kayıt muamelesinin hitamı olan 24 Eylül 931 “Per- şembe günü akşamına kadar mektebe kaydü kabul edilmiş bulunan talebe meyanından mektebin leyli kadrosuna göre almacak leyli (talebe miktarını te- frik için yapılacak olan müsabaka imtihanı 28 Eylül 931 pazartesi günü sabah saat (9) da edileceği cihetle alâkadararın mezkür gün ve saatte Gümüşsu- yunda kâin mektepte hazır bulunmaları lüzumu olunur. (2534) Fransızca ve icra Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğünden: Yüksek Orman mektebi birinci sınıf kadrosu ik- mal edilmiştir. Kayıt ve kabul muamelesi kapanmıştır. Müracaat kabul edilmiyecektir. (2619). “Eskiğebirde Tayyareciliği Temsil edecek bir abidenin inşası hakkında 1.— Bu abide 50:60 ebadında bir bahçe içerisine rekzedile- ilân | KIZ-ERKEK Enverpaşa mektepleri Şişli son tramvay istasyonunda Leyli, Nehari - Ana, İlk, Orta Şubesi: Erenköy'de yalımz ilk kısım, nehari Her iki mektepte kayıt devam etmektedi” Elâziz Belediyesinden: Elâziz Belediye riyasetinden 35 bin 819 lira bedeli keşifli İ Elâziz belediye sinema ve kulüp binasının inşaatı 20-9-931 den itibaren yirmi gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İhale tesbit edilen şeraiti dahi diye encümeni tarafından yapılacaktır. Taliplerin m mühendis olması meşruttur. E ve şeraiti ih nde Elâziz mar akı keştiye hakkında malümat almak için E ye encümeni kâtip liğine müracaat olunur. Taliplerin ilân edilen bedeli keşif üze rinden 7,5 teminatları ve ehliyeti ve fenniye vesikaların muh tevi teklifnemcler ile birlikte yevmi ihale olar ( 10-10-931 cu- martesi günü saat 16 ya kadar Elâziz belediyesinin encüme- nine müracaatları ilân olunur. (2636). İstanbul Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 20,000 kilo pirinç: Kapalı zarf usulile ihafesi 22 eylül 931 salı inü saat 10,5 da, nuhut: Açık münakasa usulile ihalesi 22 eylül 931 salı günü saat 14 te. 15000 ,, 5,000 salı günü saat 16dâ, Yukarıda cins ve miktarı yazılı erzakın hizasında gösteri- İl len gün ve saatte kapalı zarf ve açık münskasa usullerle iha leleri icra kılmacağımdan şartnamelerini almak ** istiyenlerin | İ her günve vermeğe talip olacakların hizalarındaki gün vesaatte 2.— Abidenin heyeti umumiyesi yerli mermerden olup öre- | rine mermer veya tunçtan Tayyareciliği :temsil © edecek heykel konacaktır. 3 — Kaide şu şekilde olacaktır: A — Şühedanın cenazesi için alt katta zeminde beş adet hazır mezar yapılacaktır R — Kaide: bir daire olacak ve dairenin dahili duvarları ke- miklerin konacağı müteaddit hücrelerden teşekkül ede— cektir. Hücre kapakları “mermerden olup üzerine her şehidin künye ve avakibi yazılacaktır. C — Kaide etrafı mermerden balusturaklarla çevrilecektir. E — Kaide üzerine mermerden çıkılacak ikinci bir kaide yapı lacak ve bu kaidenin altı köşesine de tayyareciliğin ta- rihçesi ve temsili, şühedanın &ünyeleri hakkedilecek bir tarzda yapılacaktır. 4 — Bu iki kaide üzerine 6:8 metre irtifada sekzedilip bu sütün üzerine de tayyareciliği temsil edebilecek bir heykel konacaktır. (Bir tayyare ile kanatlı bir kadın ve saire olabilir). 5 — İşbu abidenin resmini yapan müessise veya” zavata inti hap edildiği takdirde dört yüz lira nakdi mükâfat verilecektir, be karşı bile bir hissi ihtiram hiyette olması meşruttur. 7 — Taliplerin dah tafsilât tal kişehir Hava mektebi kumandanlığına edilen suallere cevap ol ik tavgihan eplerinde bizzat Es- iracaatları ve tevcih in olunur. (2523). ASRİ İ Konforlu Apartımanlar mahallinde köşebaşında inşaatı ve nezareti fevkalâdeyi haiz ve her türlü konforu. bi tulünde üç buçuk metro arsı iy den (Narmanlı apartmanları) As: vafık şeraitle Teşrinevel . iptidasından itibaren , kiray olduğumdan muhterem halkın ziyaretlerine küşat e Maçka'nın en havadar biiğs bali sa 14 metro ında geniş emsalsiz & ve balkonları | Edirne defterdarlığından: Emniyet Sandığı müdürlüğünden: On beş bin Hera kıymeti muhammeneli Oİnoz . nahiyesinde “18 931” dönüm ve 408 zira miktarındaki İnoz namıdiğeri Beylik koru ile maruf koru ve mera temliken sekiz sene ve se- kiz taksitle satılmak üzere 2-9-931 tarihinden itibaren “ gün müddetle kapalı zari usulile mevkii müzayedeye vaz duğündan taliplerin 94 7,5 kuruş depozito akçelerile yevmi iha le olan 2-10-931 tarihine kadar Keşan Maliye dairesine müra- caat etmelerinin ilân olunur, (2545" olun- 7” diye bağırmış. bir bir sütün | | telkin | İ cek mikdarm Sandık Heyeti huzurile 29 Eylül 931 teminatları ile birlikte Kasrmpaşa'da Deniz Levazmmı Satm şekerı Açık minakasa usulile ihalesi 22 eylül 931 İ alma komisyonuna müracaatları. Büyük Tayyare Piyangosu 11. inci Tertip 3. üncü Keşide 11 TEŞRİNİEVVEL 1931 DEDİR Büyük ikramiye 100,000 Liradır Ayrıca: ( 40.000, 15.000, 10.000, ) Liralık İkram'yeler vs: (50.000)'Liralık bir Mülkâfat, vardır. 2 Numaralı Gireson Jan- darma Efrat Mektebi müdürlüğünden: ralı Gireson Jandarma mektebinin 931 ve kısmen | (2) Num 932 senesi idaresi için 12-9-931 tarihinden ( itibaren aşağıda | cins ve miktarı yazılı mevat iaşenin 3-10-931 tarihine müsadif | cumartesi günü saat (14) de münakasai aleniye suretile ihale- si icra kılınacağından itaya talip olanların yevmi. mezk mektep satm alma komisyonuna müracaatları © Hizumu olunur. (2636) Kilo 2000 8000 ilân Cinsi Sabun Soğan ve bakyil Satışı Nurettin Hüsnü Beyin 2442 numaralı borç senedile ve 397 âdet Rumeli Demiryolları tahvili terhini suretile istikraz etmiş | olduğu sekiz yüz lirayı vadesinde tediye etmemesine | mebni kendisine alelusul ihbarname tebliğ edildiği halde yine tesvi- yai deyn eylemediğinden mezkür tahvilâttan borca kifayet ede tarihinde | esham ve tahvilât borsasında göre satılacağı ilân olunur piyasaya nin men'ine karar veriler, armanı tasarrufla yapmak için : Fordson kullanmalı e — — YENİ FORDSON'DAKİ TEKEMMÜLÂTTAN BİRKAÇI Getir - Daha kuvvetlizir. öclü pulluğu kolaylıkla çekebilir Süzgeç avesile sgiğh edilmiştir | - Defi ile mücehhez yöksek Has kira ile tutmak icap ederse bi sat bitiyor, harman başlıyor ; kuvvei muharrikeyi Mmalolur. Halbuki bu masraf Fordson » çok ederek biçtikter ahi dahâ azdır ; buğdayı en iyi neticeleri temin sonra harman mal ma unelü edecek olân yine Fordiondur. Zi hiç ki, gerek çirtiikteki kudreti hiçbir zama bilmez bir görünce derha! nizmetinden istifade temin etme nüteaiiik r v6 Fordson'u gani avlıyamaz. Gerek tarlad, zaaf nedir Fordaor'dan iyi uşak yoktur, onu iş başında Sağutma tertibat - Kayısla hareket eden bir s0 telurmbanı üvenile islâh edimişir Direksiyon - ava irsi Yaylanma - Ön tarala takılmış olan yay mükemmel bir yaylanma temin eder ği düşüneceksiniz Her hangi bir Fordson acentası : ii maritetile yapılacak tecrübe meocanidir Daha mükemmel Anı, Lise i İnkilâp Liseleri , Orta unları NEBİZADE HAMDİ x. Ecnebf lisan tedrisat, ecnebi mekteplerine katiyyen lüzum Müessisi: ers programlarını tamamen barik yacık bir mükemmeli; rebbilerinden mürekkeptir. Ana ve baba yavrularını İNKİLAP su kalple seslin edebilirler. — (Mufassal Izihnar* vereceğiniz adrese gönderilir Mektep Nuruosmaniyededir. Telefon: 20019 mini bi a RESMI OLANLAR TÜRK LİMTED SİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Iktisat Vekâleti Balıkçılık işleri müfet- tişliğinden: İdaremizin altı sayhi safı şartnamede muharrer maden | nizin “en 'güzide muallim SLERİNE. her hüsüste tamı Galata'da 10 Sınıflı 4 Avusturya » “SANKT GEORG, Leyli, Nehari Kız Mektebi Son sistem tadil edilen mektep kayda başlamıştır Tedrisat Almancadır. lizçe en meşhur İngiliz mua lime tarafından tedris edilme te ve olveghile mısra temia edilmektedir. Fiatlar h sene olduğ ihtiyacı olan 800 ton ömürünün kapalı zarf usu- İile mübayaası mükarrerdir. İhalesi 4-10-931 tarihine müsadif pazar günü tam saat on buçukta Balıkçılık Müfettişliğinde icre kılmacaktır. Şartnameyi almak istiyen taliplöriri Gumiartesi ve | salı günleri Boğaziçinde Balta limanmda İktisat Vekâleti Ba- | likçülık işleri rmüfettişliğine müracaatları ilân olunur. (2510). ev- İng Sıhhat ve içtimai muavenet vekâ- | letindeh: Basrada kolera Hastalığı hüküm sürmekte olmasa binaen buradan gelecek olan bütün taze sepze ve meyva - ve sâirenin ve taze ve kuru hurma ve miümasili gibi maddelerin; ithalleri- Umumi bıfzıssıha kanununun El linci maddesi mücibince Gümrüklere tebliğat . icra: kıldığı alâkadarlarca malüm olmak üzere ilân olunur. (2597). Tahlisiye Umum mü- ... .. dürlüğ ikdLaz Rumeli un mıntakasmın merkezi olan Kumköyünde “Kilyosta” pazarlık suretile müceddeten bir garaj yaptırılacak- tır, Garaj bedeli keşfi 2304 liradır. Evrakı keşfiyesi Galata rıhtımında Maritim hanında #0 lisiye Umum Müdürlüğündedir. Pazarlığa iştirak etmek istiyenlerin 21 Eylül 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtte Tahlisiye Umum Mü- dürlüğü mübayaa komiayonuna gelmeleri. (2344), cinse” ve imalikürler İ lan ayn; keskinliğe Tıraş-bıçakları İLÂN OMNİOM ŞARK SINAİ ANONİM ŞİRKETİNDEN: Hisse senedatına 8 numâralı k 'pon İnükabilinde 10 kuruş verilec) ği ve işbu mebliğm 1 Teşrinev. 1931 tarihinden - itibaren Galata" İ Banka Kömerçiyale İtalyana giş lerinden tesviye olunacağı ilân ol İstanbul, 18 Eylül 1931 (İmza) Meclisi İdare MİLLİYET MATB