26 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

26 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

1280 de Ayancık makam Et. nasıl tesis etmiş? AYANCIK: Ayancık, meyli (90) dereceye yakın bir dağın eteğinde güneş görmez rutubet li bir yerdir. Bu dağın arka- sında (Erken gündüz) mal lesi vardır ki evvelâ güneş bu- | raya doğar. Kasabanm bir kıs mı tulüdan iki saat sonra bir kısmı da akşama kadar güneş görmez. Ciğerle mevki tayini Ayancık havalisi © evvelee yerli müdürler tarafından idare olunurken 1280 tarihinde (İs- tifanos) namile bir kaza teşkil | olunmuştur. Buraya ilk gelen| kaymakam kaza merkezini şim diki yerde tesis eylemek iste-| miş, fakat tarlalardan ve hal arsalardan iberet olan bu ara- zinin havaca en lâtif mahalli ni intihap için bir koyun ciğe- rini üçe taksim ederek beher parçasını muhtelif mahallerde sırıklara astırmış! Bu ciğerler den güneşe en çok maruz ola- nı bittabi daha evvel kurtla mış, diğerleri de güneşin az ve ya çokluğuna nispetle daha ev vel ve daha sonra kurtlanmış- lar! Ciyadeti o havayı ciğerle tayin eden kaymakam en son- ra kurtlanan ciğerin bulundu- ğu mevkiin havasının İetafeti- Ayancıktan ne kail olarak kasabayı 6 rutu betli ve güneş © görmez dağın dibine sokmuştur! Kazanın is- mi 308 de Ayancığa tahvil o lanmuştur ki, bu isim şimdiki fabrikaların bulundı mahal de bir köyün isi Kasabanın bir kısmı dağ di binde, bir kısmı da düzlükte- dir. Düzlükte olan mahalleler güreş görmekte ve bir derece- ye kadar rutubetten azade bu- baru aktadır Binaenaleyh, Zingal şirketinin feyyaz tesi leri neticesi olarak kasaba gün den güne şarka doğru ilerle- mekte ve havası (daha güzeli ve güneşli yerlerde birçok bina | lar yapılmaktadır. Vüs'at ve mevcudiyet Ayancık büyücek bir kaza- dır. 126 köyü, (45,315) nüfu- su vardır. Merkezi kazada | (890) hane ve (2000) ahal (6) otel, 135 dükkân, 1 vehane, bir meyhane, iki bira- hane ve lokanta bir (o hamam bir cami, mevcuttur. Yenicuma ve Türkeli namında iki de nahiyesi bulunmaktadır. Sükna buhranı Evvelce Ayancık kasabası kendi yağile kavrulurken Zin-! gal şirketinin buraya gelme. sile sükna buhranı husule zel miştir. Şirketle İktısat Vekâ- leti beynindeki mukavelename urucibince kendi memur ve müs tahdemleri için evler yaptıra- | cak iken hali hazırda mali va:* ziyetten dolayı bu inşaat iki sene müdrletle tociline müsaa- de edilmiştir. Şirket taahbüt eylediği evleri yapmcaya ka- dar bu buhranın devamı zaru- mıştır, Burada hane icarları çok yüksektir. Ve herkes müşterek evlerde üst üste oturmaktadır. ler. Mashaza halkta bu sene umrân arsin uyavmış ve her yerde inşaat başlamıştır. Beleciyesi Bura belediyesi parasızdır. si varsa da tahsilât 14.000 li- radan ibarettir. Belediyenin Muhabir mektubu Ciğerle şehrin yeri tayin edilir mi? İ tir. Belediye de, *İ vermekte bulunmuştur. Evler. kasabasını kay- bir motör pompu ve 600 metre lik te hortumları vardır. Bele- diyenin Şefika Hanım namın- da bir ebesi varsa da doktoru ve memleketin eczanesi yoktur, Yalnız Zingal (şirketinin bir eczanı ardır. Belediye e tor için 100 lira tahsisat koy- si de şimdiye kadar bir talip çıkmamıştır. Arzu eden etıbba beyler veya hanımlar mü racaat edebilirler. Elektrik — Zingal şirketi tarafmdan şehre parasız cere- yan verilmesi taahbüt edilm tesisat için malzemeyi ısmarlamış olduğun dan yakında burası da nurlara kavuşacaktır. Hava ve su — Ayancığın bir kısmı rutubetli, bir kısmı da havadardır. Şehir ve çarşı dağın eteğine o kadar | sokul- muştur ki, yamaçlardan akan sular yüzünden rutubet eksik olmamaktadır. Hattâ bu me yilden dolayı çarşı da eğridir! Yani dükkânların bir kısmı | yüksekte ve bir kısmı da alçak tadır! Burada sivrisinek ve sıtma pek çoktur. Şirketle ka- saba arasındaki bataklık şeh- rin havasını bozmakta olduğun dan bunun kurutulmasma ça- lışılmaktadır. Mevsim dolayı- a bir manzara sile sokaklar çamurdan geçil- mez bir haldedir. Çarşısı çok gayri muntazamdır. Belediye reisi Haydar Bey, bu noksanla- rı ikmal ile meşguldü Belediyenin varidatsızlığına rağmen, mükemmel bir ka zasyona (başlanmıştır. Fakat kasabaya nazaran izin | hı daha mürtefi olduğundan kanalizasyon o muhteviyatının denize akmıyacağını söylüyor. lar, meğer ki arkasından kuv- vetli bir su cereyanı sevke: sin diyorlar! Herhalde olm! yacak bir şeye belediye beyhu- de yere masraf etmez. : Biraz | intizar lâzımdır! İ Manzara İ İskeleye çıkıldığı zaman en güzel göze çarpan bina hükü- met konağıdır. Genç ve mukte- dir kaymakam bu binayı pek «z bir para ile tamire başlamış- , Evvelce kaymakamlık oda | 81 oturulmaz bir halde (iken! masa, scüşamba, soba — aldığı | ve saire gibi nevakısı tedarik| ederek hükümetin şanına lâyık bir şekle koymuştur. Kasabenm bir tarafı her za man kuduran denizle ve cenup tarafı da ara kayalar uçan dik meyilli dağlarla çevrilmiş ! ve şark tarafıdan da bazı ke! re kasabayı tehdit eyliyen bir dere ile çevrilmiştir. Deniz dal iğü bir maktada ; Ecrcsada -vapvru | İ dimdik durmaktadır. Bu vapur | İ geçen seneki müthiş fırtınada, karaya düşmüştür! İ © Hükümet konağınm önün-| İ den dereye doğru tulânl bir şo jse ye buna amut ikin- ci bir şose de kasabaya zinet İstanbul üçüneti icra memürli fenden” Bir borçdan dolayi Şaraya "| çevrilmesi makam ini. keiye, ak | #ım bilezik iğne veksir mücevietat | ikinci aşık arttırma swcetile 1-2032 tarihine müsadif o pazartesi günü saat 14 ten itibaren Sandal bedes- teninde satılacağından talip olanla re müracaatlar: ilân olunur. i MILLIYET SALI 26 KANUNUSANI —193£ | " | Sinema | : SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprü başı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdarzade han 2. 3740, TRABZON POSTASI (CÜMHURİYET) 28 Kâ- nunsani Perşembe 18 de, MERSİN POSTASI (İNEBOLU) 29 Kânun- İsani Cuma 10 da Galata Rıh İtımından kalkarlar, ELİ NE» VAPURLARI KARADENİZ POSTASI Erzurum vapuru 27 K. sani ÇARŞAMBA zünü akşamı Sirkeciden ha- -eketle (Zonguldak, İnebo- 'u, Samsun, Ordu, Kireson, Trabzon, Sürmene Rize ve Hope) ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci hanındaki acente- liğine müracaat. Tel, 21515. SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz Postas: Muhalefeti hava hasebile hareketi teehhür eden Sakarya Marlene Dietrich'in yeni bir resmi 26 Numaralı casus Almanyada “27 numaralı casus,, filminin Al-| gittiği zaman, Alman kadının ba-! man matbuatında şiddetli tenktileri | kiki çehresini tanıtamamış. Bilâkis ne yol, açtığını görüyoruz. Bu filmi | “Yanık kalpler, gibi bir film çevi- sahneye vazeden Joseph von Stern-| rerek Fransız Lejiyon (etrarnjerine berg Avusturyalı, filmin baş sümes | propaganda yapmış. Oda yetişmiyor | silesi Marlöne Dietrich'te o Alman-| muş gibi, şimdi bir de harp arkadaş! dıralr. Mubayyel bir Avusturyalı ca | bığı etmiş bir milletin ordusunu tah! sus kadının hikâyesini anlatan bu fil | kir eden filmde oyun oynamış. Bey- | min senaryosu Avusturya asker ve| nelmilel şöhretli, bahusus sinema ar ordusu için hakaret teşkil ediyor. | tisti olursa, mensup olduğu illete müş. böylemi hizmet ederler; diye bar bar Jose ven Stornberg'in nasl 0 aka a Krala vk upta kendi milliyeti aleyhine hazır. | yon sansi girmen zi ediyorlar. E lanmış bir senaryoyu kabul ettiğine | ger film gösterilmeğe devam edilir. hayret ediyorlar. se, giçen sen “Garp cephesinde sö Ya Marlene Districi? Alman künet var,, filminde olduğu gibi, çı gençliği bu kadınla artık alükayı kes | kan hâdiselere intizar etmek lâzme vapuru Bugü ugün akşam saat 17 de keci o Rıhtımından ir etle, (Zonguldak, İnebo- u, Ayancık, Samsun, Ordu. Trabzon Rize ve ye azimet ve ayni iskele- Görele, ve Ünyeye| rayarak avdet edecek-İ Fazla tafsilât için! Sirkeci Meymenet hanı al tında acenteliğine müracaat Tel, 22134 Sir- 3 üncü Kolordu Hânler: Birinci fırka kıtaatı hayva- natının saman münakasasında verilen fiat pahalı görülmüş ve münakasası nakledilmiştir. İ- halesi 26-1-932 tarih salr günü saat 13 te komisyonumuzdıya © | pılacaktır. Taliplerin şartname sini almak üzere her gün ve İ (münakasasma iştirak edeoek- “lerin de vakti mmuayyende ko- misyonumuza müracaatları. (46) (284) .. . İ— Gülhane Hastanesi Aşı Evi için 13 kalem malzeme müna- kasai aleniye sureti ile müba- yaa edilecektir. İhalesi 1S şu- İ bat 932 pazartesi günü saat on İ beşte komisyonumuzda icra e- İ dilecektir. Taliplerin oşartna- j mesini akmak ve münakasaya #iştirak etmek üzere komüsyo- numuza müracaatları, (54) (323) .. İ Gülhane Hastanesi Ront İ gen lâboratuvarı için üç kalem İ malzeme #münakasai aleniye i- le mübayaa edilecektir. İhale- si 15 Şubat pazartesi günü saat on beşte komisyonumuzda ic- ra edilecektir. Taliplerin şart- İ aamesini almak ve münakâsa. *- istirak etmek * üzere kömi- ; Syonumuza müracaatları, (53) İ 622) Askeri fabrika- Yeni Fransız yıldızlarından Fiorele far ilânları 16-1932 tarhinde pazarlık Bes Hasta var em İzzet Beyin yeni ve sön romanı kitap halinde çıktı. Bütün kitapçılarda vardır.Ciltli 200, ciltsiz: 175 kuruş. Tevzi merkezi Suku'si kitaphanesi.. rm sie wn Rem EE EEE ları yapılan o 10 adet tezgâh meyanında bulunan. 9 Ne. İr Blok Freze tezgâhma teklif edilen fiat pahalı görüldüğün- den 10 No,.lı hassas : makkap tezgâhma da talip çıkmadığın dan pazarlıkları 3-2-932 günü- ne tehir edilmiştir. Tabiplerin wwiracaatı, (311 istikbaliniz Saadetiniz Huzurunuz ÇOK SIKI BİR SURETTE KADER & Venn Gişesine bağlıdır. Zira,keşidesi 11 Şubat 932 tarihinde icta kılmacak olan tayyare piyan İİİ sosu için oradan bir bilet alırsanız 30.000 liralık büyük ikramiyeyi ka- zanmak taliini elde etmiş olursunuz. KADER gişesi sizi zengin edecektir. Merkezi : İstanbulda Valide Hanı ittisalinde. Tel 23970. Şubesi : Beyoğlu, İstiklâl caddesi No. 109. Tel. B. O. 3696. Satılık Şeker fabrikası i Hali tasfiyede bulunan Uşak Te- rakkii Ziraat Türk Anonim Şirketi tasfiye heyetinden; Heyeti nmumiye kararile tasfiye halinde bulunan Uşak Terakki Zi- raat Türk Anonim Şirketinin mutasacrıf olduğu Şeker Fabrikası aşağıda yazılı müştemilât ve teferruat ve bilcümle mütemmim cüz'ülerile beraber satılığa çıkarılmış olduğundan satış şartlarının esas hatları aşağıda ilân olunur: I — İştira teklifleri tasfiye heyetine hitaben ve tabriri olacaktır. Hakiki şahıslar tektifnamelerine fotoğrafilerini yapıştırıp Notere tasdik ettirecekler ve hükmi şahıslar müsaddak sirkülerlerini raptedeceklerdir. 2 — Talipler teklif edilecek bedelin yüzde onu nispetinde teminat akçası vermeğe mecburdurlar. Muteber bir bankanın teminat mektubu da kabul olunur. 3 — Tekliften evel fabrikayı götmek ve tetkik (etmek isteyenlere fabrika idaresince ber türlü tesbilât ira€ olunacak ve teklif vukuundan sonra taliplerin fabrikayı görmedikleri beyanile veya sair sebeple tekliften rücua hakları olmayacaktır. 4 — Teklifler fabrikada asılacak bir levhaya günü gününe kaydoli- narak herkes tarafımdan görülecek ve har soranlara tahriren bildi- rileceletir. $ — Teklifler 24 Şubat 932 akşamma kadar kabul edilecek ve 12 Mart 932 tarihine kadar talipler tekliflerinden rücu edemeyeceklerdir. Mez- kür tarihe kadar tasfiye heyeti tarafmdan tahriren kabul cevabr verilme- diği takdirde talipler serbest olup teminatlarını istirdat edebilirler 6 — Tastiye heyetinin kabul cevabile akit tekemmül ederse de tekar- İ rür eden bedel tamamen tediye olunmadıkça müşteri: o fabrikaya malik | olamayacaktır. 7 — Kabul cevabından itibarca azami onbeş gün zarfında müşteri ta- karrür eden bedeli şirkete tediyeye mecburdur. Bu müddet zarfında be- deli tediye etmeyen müşterinin veya her hangi bir sebeple olursa olsun 12 Mart 932 tarihinden evel tekliflerinden rücu ednlerin teminatları bü. küm istihsaline hacet olmaksızm maktu tazminat olarak şirkete irat kaydolunacaktır. Bundan başka müddetinde bedeli tediye etmeyen müş- teriye karşı tasfiye beyeti akdi feshederek ( fabrikayi ikinci defa satışa çıkaracak ve birinci bedel ile ikinci bedel arasında fark hâsel olursa bu farkı şrkete tazmine birinci müşteri mecbur olacaktır. 8 — Talipler bu şartları aynen kabul ettiklerini teklifnamelerinde tasrih edecekler ve başla suretle vukubulacak müracaatlar nazarı itibarc almamayacaktır. Bu şartlar dairesinde satılığa çıkarılan şeker fabrikasile müştemilât ve teferruatı şunlardır: A — 926 senesinde inşa (edilmiş Skoda fabrikası memulâtınden günde beş yüz eli ton pancardan kristal şeker istihezli kabiliyetinde İ her türtül teferruat ve yedek kuvvei muharrike © ve elektrik tesisatı mü- | kemmel kâğir fabrika binasile derununda mevcut ve müstekler © bilürmüm. makinalar B) 1700 metre saha üzerinde inşa edilmiş dörüz üç kısmı betonarme ve dörtte biri kâğir 650 vagon şeker istiabı kabiliyetinde şeker ambarı, * C) 450 metre saha üzerinde insa edilmiş günde yetmiş beş hektolitre 95-96 dereceli ispirto istihsaline mahsua Grimma mamulâtından ispirto Fabrikası bütün teferruatile. D) 700 metre saha üzerinde bir katir kiğır olarak inşa edilmiş Skoda fabrikası mamulâtından Şeker Fabrikası tamirat atelyesi, E) 280 metre miirabbar saha üzerinde bir katlı ve ahşap olarak inşa edilmiş beş kısımdan mürekkep malzeme ambarları binasile iki oda ve bir sofayı havi bir katlı bekçi evi ve 60 metre saha üzerinde inşa edilmiş yağ ambarı denilen kâğir ambar binası ve 90 metre mürabbar saha üze İ rinde bir katlı kâğir çuval ambarı o ve âttselinde mim kâğir eski küzbe ambarı demekle maruf bina, F) 500 metre mürabbar saba üzerinde iki katlı olarak inşa edilmiş yirmi odayı ve müştemilâti öaireyi havi usta ve amele odaları G) Her biri 350 metre mürabba: saha üzerinde kâğir olarak inşa edil. miş ikişer katir ve her katta dörder apartımanı müştemil memurin ika metine mahsus iki adet apartıman binasile altı bodrum ve üstü her biri üçer oda ve birer sofayı ve müiştemilâtı saireyi havi" sekiz daireye elin. kasim kezalik memurin ikametine mahsus ahşap bina. HM) 810 metre saha üzerinde iki çiheti ikişer ve orta kısmı tek katlı ve adi çatalı halen müdiriyet ve memurin büroları sap bina K) Balâda mezkür binalarla müştemilie sairenin üzerinde bulundu, Bu on üç parça senetle tasarruf edilir krsmen (kabili ziraat 111 dönün fabrika arazisi, L) Fabrikaya sit muhtelif makaslarla yükleme — ve boşaltma işler tesbile mahsus demiryol şube hattı ve muhtelif daireler arasında ihtiyaca kâfi telefon ve umumi tenvirat tesisleri ve fabrikanm suyunu temin eden dranaj ve kuyu ve kanal ve boru ferşiyat tesisatı © ve bunlardan O başka müteaddit bekçi, baskül ve bakkaliye barakalar: Bunların mecmu kıymeti mukayyet kıymetlerinden müterakim amor tismanları tenzil olunarak (1817141) liradır, ve bir kül halinde olduğun dan gayri kabili tefriktir. Fazla tafsilât için şifahen veya tabriren fab- rika idaresine müracaat olunması ilân olunur. bir | olarak kullanılan ah Itünadı Milli TURK SİGORTA ŞİRKETİ Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi icra eyleriz. Sigortalar: halk için müsait şeraiti havidir. Merkezi idaresi: Galatada Ünyon Hanında Acentası bulunmayan şehirlerde acenta aranmaktadır. EEE