8 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

——a- İzmir ve Milli takım oyur cularmdan Vehap Beyin bun- dan bir iki hafta evvel birden İngiltereye gitmesi üzerine ye rine bu çocuğun Milli takım an trenörü Mr. Pegnemin delâleti- ha aşırıldığı hakkında bir rivayet çıkmış ve hattâ bu Mu bile tahkikata sevketmişti. Gazetemizce bu baptaki hakiki malümatı öğrenmek için o za- manVehapB.in mensup olduğu İzmir şampiyonu Altay kulübü Ve yazarak bu husustaki riva - Yetlerin mahiyetini sormuştu. Aldığımız cevabı aşağıya ay- nen yazıyoruz. Vak'a hakkın- daki mütaleamızı sonra karile. Yimize arzedeceğiz. “. Vehabın o Milli takım muallimi Mister Peğman tara. fından İngiltereye gönderildiği ve Arsenal klübü ile aralarında husule gelen © temasa delâlet €ylediği o tahkikatımızla sabit bir keyfiyettir. Ve bu kanaati miz maalesef İstanbul matbua. tınca her ne dense garip bir sü küt ile “karşılanmış olan protes tomüzla resmen ittifak teşki - lütma bildirilmiş bulunmakta: dir. Peğnam'ın o İzmirde iken Vehaba profesyonel olmağı tek WE ettiği, Vehabın çok şayanı itimat kimselere vâki | itirafat ile sabit olduğu gibi son defa Peğnam'ın Atina seyahatine Şılımadan evvel Vehaba “karşı Yazılmış olan bir mektubu Bu <a Spor kulübü reisi ve İzmir beyeti merkeziye müfettişi Ba ha Esat Beyefendi tarafından okunmuştur. — İşte bu mektup bütün hakikatleri meydana çı- karmakta ve Peğnam Efendiyi a mevkiine düşürmekte - ir, Bu mektup Vehabın müra. Saatı ve talebi üzerine okunmuş | ve kendisine tercüme edilmiş tir, Vehab'ın Baha Esat Beye Müracaatı kendisinin eski bir #porcu olması, İngilizceye fev. kalâde vukufunu, senede birkaç defa Londra seyahati yapma. $ı (netekim yine Londraya ha reket etmiştir) gibi bazı muh- telif avamil tahtı tesirinde ma lümat ve tavsiyelerini almak inden ileri gelmiştir. Baha Esat Beyefendi tara- fından okunan ve Peğnam fendinin imzasını taşıyan bu mektupta şunlar yazılıdır: Se- Yahat masrafı olrak namına Arsenal Klübünden 30 İngiliz SİGORTA Teh'p Altay takımının di, Vehabın Arsenale ayartılması.. le Arsenel ismindeki meşhur İn | Siliz profesyonel futbol takımı * musir | iş resmen Futbol Federasyonu. | Yangın Hayat Nekliye Kazu Otomobil ANADOLU Teşkilâtı tamamen Türktür Müessisi İş Bankasıdır. Telefon: | Bu davanın hakiki şeklini İzmir mıntakası heyeti merkeziye imüfettişi Baha Esat B. biliyormuş.. i eğ Fatbol antrenörü Fred Pegnem lirası geldiğini, kendisinin Ati- nadan avdeti esnasmda “İzmir limanında vapura © gelerek bu! parayı almasını Londrada Vik' istasyonunda ne şekilde ni bildirmekte, şimdilik tecrü. | be devresince haftada 6—7 İn giliz lirası alacağını, muvaffa « kıyet ve kabulü takdirinde kon trat aktedileceği, bilâhara Ar: nalin oyunlarına iştirak ed: mesi için müstemlekâttan biri ne gönderilip tebdili tabiiyet ettirileceği bildirilmektedir. Filhakika Vehap Atinadan avdet eden Mister Peğnam'a vapurda mülâki olmuş bir saat kadar Peğnam'ın kamarasında gizlice görüştükten sonra, İzmi ri terketmiştir . Klübüne gönderdiği bir mek tupta, “İstikbalini temin ve malümatını. tezyit maksadile Avrupaya seyahat etmek mec- buriyetinde kaldığını ve bu hu sustaki dereceyi isabetinde ku. Tüp arkadaşlarının tasdik ede. rek kendisini mazur görecekle- rinden ümitvar olduğunu, seya hatinin kısa veya uzun sürme si ihtimali bulunduğunu,, kay- detmek suretile kapalı bir tarz da hâdiseyi itiraf etmekte bu- lunmaktadır. Bildiğiniz gibi Vehap bu- gün Londradadır. Şunu kay-| detmek icap eder ki, Vehap E fendi çok fakir bir ' ailenin ço- | cuğudur. Hiç © bir hizmet ve| mesleği yoktur. Kendisi son zamanlarda Altay müessisleri den bir zatın himayesinde ya. şamakta olan bir sporcu idi. Seyahat için icap eden parayi nereden bulmuştur? Buna suale cevap — vermek mevkiinde olan yegâne zat Mis ter Peğnam'dır. Altay kulübü umumi kâtibi Fikret ŞİRKETİ 20 SPOR Cim Londos meselesi | Olimpiyatta Eşref Şefik B.in altına imzasını atmağa cesaret edemediği yazısına cevap..' Milliyet gazetesinde bundan | tüküren çocuklar gibi Olimpi- MİLLİYET birkaç gün evvel Cim Londos hakkında , yazmış olduğum ya- zıya Olimpiyat mecmuasında cevap intişar etti, Bu cevabı ya fiktir. Üç dört senedir İstanbul da gazetelerin spor sütunları nı dolaşmış ve sporun futbol- den, tenise ve atletizmden gül. le kaldırmağa kadar bütün şu. İbelerinde ihtisas iddia ederek İ yazı yazmıştır. Bu adamın hayatında spor yaptığını şimdiki ve bundan ev- velki nesil içinde gören yoktur. Bu ihtisası kesp için mütal, aya vakti olmadığını da kendi ni tanıyanlar pekâli bilirler. Gene bu derin malümatı el. de etmek için spor hayatında ders teşkil edeck hangi büyük müsabakaları ve beynelmilel mitingleri görmüştür? Bunu da kimse tayin edemez, Muhak- kak olan bir şey varsa ben, na. sıl mintarafillah mizah muhar. riri isem o da benim gibi minta rafillah spor muharriri olmuş- tur, Zayıf tarafları olsa da bir «kuvvetli tarafı vardır ki bunu itiraf etmeliyiz. Hiç olmazsa Türkiyede sporu ve sporları ve sporların tekniğini ve sporların idmanlarını ve sporların organi | zasyonlarını ve spor muharrir. #liğini kendisi kadar bilen ve ya- pabilen yoktur kanaatindedir. Ona nazaran herkes; ve bu meyanda tabii dokuz senedir her şeye rağmen teşkilâtın muh telif federasyon reisliklerini a- lan ve muhtelif temsili spor ka fileleri şefliği yapan ben de kap kara cahilim, Hiç birimiz falan mektepte spor dersleri imtihanı verip eli mize numara kâğıdı almadığı- mız için bu işte biribirimizden fazla bilgiçlik taslarsak bu ha. reket, etrafa karşı çirkin, biribi rimize karşı da fodulluk olur. du. Buna rağmen bir zamandan beri Olimpiyat mecmusamda karar kılan bu meşhur ve sey- yar muharrir geçen Atina oyun ları ve Kadıköyünde atletizm federasyonu tarafından yaptırıl mış olan pist vesilesile ötekine İberikine türkçe | (çekiştirmek) dediğimiz şekilde aleyhimde sözler söylediği halde lâmlamakta devam ettiğini gö- İrerek onu daha fazla bu pek i makbul olmayan vaziyette bı- İ rakmamak için dostluk münase betlerimi kesmiştim, O günden be: sinsi bana çatmı; ği kat bu seferki kadar açık şekil- de tarize cesaret edemiyordu. İ Bugün bu cesareti bulması o u- fak tefek tarizlerine cevap ver- meyişimdendir, İşin de fazla es kitilmeğe değeri yoktur. Spor işlerini öğrenmeden ev vel Eşref Şefik Bey bilmeli idi ki bir adama: | — Sen cahilsini. za altında neş- ıya “cevap vere- anm İmzasını ve PAZARTESİB başmakale halinde imzasız bir | İ zanı ben tanırım. İsmi Eşref Şe ! Burhaneddin ve Eşref Şefik Beyler yat mecmuasının şahsiyeti kasına sığınıp gizlenmek doğ: dikten sonra Cim Londos mese lesi yüzünden hâdis olan bu mü nakaşayı ikiye ayıriyorum. 1 — Cim Londos'un hakiki kıymeti, 2 — Benim ve Eşref Şefik Beyin güreşteki vukufumuz. 1 — Cim Londus'un kıyme ti meselesi; A — Evvelce de söylediğim gibi bu Cim Londos denilen Yunanlı pehlivanı biz İstanbul- da gösterilen iki üç filmi ile ta- nırız. Bu filmlerin hepsi baştan aşağıya şike'dir. Böyle olduğunu isbat için, Türkiye Güreş Federasyonu- nun tayin edeceği bir komisyon huzurunda bu filmleri tekrar görürüz, Bu komisyonun vere- ceği kararı ben kabul ederim. Bilmem Olimpiyat'ın imzasız muharriri kabul edebilir mi? B — Gene dediğim g i Londos belki kıymetli bir pehli vandır, Fakat bunu ne Amerika daki şöbretinden, ne de burada gördüğümüz üç filmden keşfe. demeyiz. Çünkü bunların ber i kisi de organizatörlerin arzulari le tertip edilmiş ve alınmış şey ler ve neticelerdir, C — Profesyonel pehlivanla rın hepsi or-- sizatörlerin vere â cekleri programları tatbik için imza verirler, Bunlar içinde en müteassıpları hiç olmazsa prog ram mucibince hasmını yenme, meği kabul eder ve büyük bir şöhret sahibi ise isteyerek yenil mek taahhüdünü yapmaz. Bununla şerefi milli arasın. da bir münasebet yoktu, arasına veya güreş ları Organizasyonuna Bununla bir çalgıcı bir cambaz arasında hiç bir fark yoktur. O adam bunu kendi hesabına ve hayatını kazanmak için, yapmış tır. Bunun şerefi milli diyetah. tındanmüstetir bir mâna a, mak beni halka hamiyetsiz ve Türk pehlivanlarına iftira eder gibi göstermek için beceriksiz. ce bulunmuş bir vasıtadır. Bu sökmez, Avrupa ve Amerikada bulun muş Türk pehlivanlarını işhat edersem hicabı mucip #lur, D — Cim Londoscihan peh livanı mıdır? Beynelmileitama. tör güreş federasyonundan baş ka bir profesyonel güreş fede- rasyonu olmadığı için Amerika İda bir takım simsarların (Cim İ Londos) a cihan pehlivanı ünva İni vermesinde bir kiymet olma dığı gibi buna mâni de yoktur, Çünkü buna karışan beynel. İmilel merci mevcut değildir. O | halde biz de Kara Aliyi veya sa rı Veliyi cihan pehlivanı ilân e- İdebiliriz. Hattâ bunun için Cim Londos'unki gibi filmler yapıp safdillerin yüreklerini oy iz. Ama bunun beynel- ru değildir. Bu ufak dersi ver- ' Eği girince âlemin yaptığını yapar. | Yuvarlak yastık koyu katıve veya turuncu rengi kadifeden yapılmıştır. Şekildeki hesaplar üzerine tebeşir veya beyaz bo- yalı kalemle çiziniz. Yastığın kutru 50 santimdir. Gayet ka - lm yün ile ve sarma işi olarak sarı veya açık turuncu renkle işleyiniz. Yastık bittikten son- ra altına siyah kumaş ile dup lür yapılır. İkinci yastık bir -mustatildir. 50 santim boy ve 40 santim e- ninde ve sarı kadifedendir. Yastığı şekilde olduğu gibi üç kısa ayırmız ve tebeşirle i şaretleyiniz. Her iki taraftaki parçaların enleri 16,5 santim ve boyları 40 santim olmak © üzere koyu mavi kadifeden geçirilir ve ay ni renk ipek ile kenarlarından dikilir, Sarı satenden santim ve yüksekli tim olmak üzere 8 mi pılarak, kaideleri yastığın kena rına ve uçları yastığa tutturu İ anlamak için derin güreş malâ- mat ve tecrübesine kat'iyen hacet yoktur. İki defa ciddi ser best güreş veya Greko Romen güreşi seyretmiş olmak, bir ke- İ re bu güreşlerin mizamnameleri İni okumak ve bir parça da ga- İ razsız ve hüsnü niyet sahibi ol- İnak kâfidir. Bunlar da bende var. | Avrupa ve 2 dünya güreş İ şampiyonluğu seyrettim. Ne ka İdar mankafa olsam elbette ak- lımda ufak bir şey kalmıştır. Eşref Şefik Beye gelince: O zat spor muharriı spor mütehassıslığı iddi dır. Müteaddit güreş mütehas. sıslarımızla olduğu gibi benim- le de darılışmadan evvel yaptı. ğı münakaşalarda güreşin spor dan madut olmadığını iddia e- derdi. O zaman biz bu iddiala- ra cevâp vermek ve bu bilme. meği bilmek zanneden zatı ikna etmek için budala gibi uğraşır dururduk. — Güreş azizim spor değil- dir,.Çünkü sür'at yoktur. der- di. Şimdi ne diye spor olmayan şeylere karışıyor bu spor muhar riri? â Bu sözümü tevsik için isim tasrih ederek şrhit göstermeme lüzum var mı? Bu ufak istidrattan sonra ge lelim sadada: Eşref Şefik Bey belki her sporu bilir. Belki bu son yazısıdı yazmasaydı güreşi İde —her spor gibi— bilir zan- netmeğe imkân bulurduk. Lâ- kin, bu sefer aş taştı... Her şeyden sarfmazar Eş- ref Şefik Beyin serbest güreş i- çin bana karşı ve beni teçhil için yazdığı şu: “Bu güreşte tos vurmak, ba lıklama hasmın üstüne atılmak, hasırı havada çevirip çevirip ye re vurmak memnu değildir, A. İ merikanm bazı yerlerinde peh. | livanların yumruklaşması bile kabul edilmiştir.” - Satırlarını yazdıktan sonra Kadın Salon yastıkları lur. Ortadaki ve müselleslerin | ucundaki çizgiler, koyu mavi ve filizi yeşil yün ile kaba iş o barak işlenir tiğn altına filizi yeşil dublür yapılır. DA Üçüncü yastık 35X70 eb'a- dındadır. Şemsiye Şimdi şemsiyelerin bize fay dası olan bir mevsimdir. Fakat şemsiyelerimizi ne kadar iyi | kullanırsak o kadar hüsnü mu- bafaza etmiş oluruz. Yağmur yağıyor ve siz şem siye ile çıkdınızsa, avdetinizde sapı aşağıda olmak © üzere bir yere bırakmız ki, suları süzülüp aksın, Ondan sonra şemsiyeyi tamamen açınız ve kapalı bir yere bırakınız. Hiç bir ıslak ye ri kalmadığı ve tamamen kuru duğunu gördüğünüz zaman, ka /patımız ve gardiroba koyunuz. | Eğer böyle (yapmazsanız, şemsiyenin madeni aksamı pas- lanır, İpek veya kumaşı harap olur. Çok geçmeden de şemsiye kullanılmayacak bir hale gelir. Eğer şemsiyenizde çamur le İkesi varsa, bu lekeyi fırçalama yınız, çünkü hem çıkmaz, hem şemsiyenin nescine geçer, Sulu amonyağa (batırılmış bir bez parçası ile bu lekeyi alırsınız. Fakat çamur daha henüz taze ise muslukta veya bir bardak su altında çamurlu kısmı yıka- yınız. | cu maddesinin şu satırlarını kopye ediyorum: Vurmak, tekme atmak, bur- mak, saç çekmek, toslamak ya- saktır. Hayati ve uzvu tehlike. ye koyacak tutuşlar veya bu maksatla yapılan hareketler müsabıkın cezalanmasını mu-| <ip olur. Bundan başka hasmın | canını yakmak (suretile sırtını yere getirmeğe de müsaade . Ayakta ve arkadan kaparak hasmı başaşağıya ge- ildiği zaman taarruzu yapan taraf hasmın kısmı ülyasını min dere tamamile indi: ev. vel kendi dizlerinden birini min dere koymak mecburiyetinde. dir. Yerden kaldırmak ve onu tekrar yere atarak hasmın başı | na doğru amuden tazyik yap- mek suretile veya karın ve mi. ini dirsek veya dizler vasıta ile tazyik ederek kurduğu köp rüyü kırmak memnudur.....” Şimdi meşhur, büyük, müte hassis ve muharririn şu cür'et. kürane ve fodulca iddiasile bey nelmilel nizamnameyi karşılaş- tıranlar Cim Londos'un bu gı- yabi âşıkı hakkında hükümleri Bi verirler, Bana gelince; bilgiçlik iddi- asmı hiç sevmediğim için bunu daima söz ve yazılarımdan açık ta tutarım. Fakat böyle şahsı. ma bücum olsun diye, en ufak âfaki meselelerden istifade et. mek isteyerek beni efkârı u. mumiye müvacehesinde teçhile kalkanlar olursa yirmi seneden fazla ömrün en feyizli bir hi olarak ve çok defa istikbalimin zararma bağış ladığım spor hayatın ister is- | temez bana verdiği gurur renci ide olur ve böyle bazı kimsele- rin istemeyerek cabilliklerini Muaşeret Kız istemek | Yeni nesil, istiklâline | âşık ve irade ve o mes'uliyetlerini müdrik olduğu için, izdivaç ba bislerinde eski usul ve kaideler yavaş yavaş iflâs ediyorlar. Bunun için alâkadarlar, ailele- rine tasavvurlarını söylemeden evvel, kendi aralarında kararla mr veriyorlar. Maamafih bilvasıta izdivaç lar da olmuyor değil. Bu tak- dirde tavassut edenler evvelâ kızm ailesini bu tasavvurdan haberdar ediyorlar. Fakat bu i vermeden evvel de kızın vaziyeti içtimaiyesi, ser veti, ahlâkı ve sıhhati etrafın. da gizlice tahkikat yapıyorlar. Her noktada ahenk ve tevazün görürlerse, izdivaçtan hayır w- muyorlar ve kızın ailesine ha - veriyorlar. Ailesi de muva fakat ettiği takdirde, müsait bir şekilde gençler tanıştırılr. yor. Maamafih bu mülâkatta asıl maksadı kı muvafıktır. Kızla erkeği tanıştırmak için monden hayatta vesileler çok- tur. Balolar, resmi kabuller, müsamereler, konferanslar, ti yatrolar, bülâsa birçok müsait fırsatlar vardır. Erkek ve kız tanıştıktan sonra, kız tasavvur dan haberdar edilir ve muvafa kati istenir. Muvafakat ederse o vakit erkek resmen talepte bu Tunur, Bu talebi bizzat yapanlar yok değil, Fakat henüz zail ol mayan taamül bu vazifeyi baba ya, yahut bir akrabaya ve ya- > bir dosta teveccüh etmekte ir, ç Bu elçi, iyi bir şehir kostü mü giyinerek, kizm evine gi- der, babasından ve yahut vali desinden talepte bulunur. Talep kabul edilince, nişan hı erkek te müstakbel ailesine resmen kabul edilir, Bu ilk zi yarette nişanlı (erkek, gitme- den evvel, kıza bir sepet çiçek gönderir. Kendisi de gayet iyi giyinir ve öyle gider. Bu ziya rette kız evde hazır bulunur. Erkek kızın ailesine muvaffa- ! katlarından dolayı teşekkür e- der ve nişanlısınn elini öper. Artık o dakikadan itibaren iki genç arasmdaki sıkı ve sami mi münasebetlere müsaade edi lir. Artık bundan sonraki her ziyarette çiçek göndermek lâ - zım değildir. Maamafih bu zi yaretler esnasında çiçek, kitap, biblo ve saire gibi kızın hoşu. na gidecek hediyeler götürmek iyidir. Kızın babası ve anası, nişan lının ilk ziyaretinden © sonra, mümkün mertebe kısa bir za. manda müstakbel damatlarının anası ve babasını ziyaret eder ler. Bu mülâkatta nişan ( tarihi tesbit edilir. Ve nişan için kı- zın ailesi erkeği kendi evlerin. de yemeğe davet ederler ve bu münasebetle erkek tarafından, © gece yaptırılan nişan yüzü leri kızın babası tarafından sa adetler temennisi ile her iki gen cın parmaklarına takılır, Dikiş yüksükleri En iyi dikiş yülesükleri nikel ve ya çelik yüksüklerdir. Yüksüğün dış tarafındaki delikler derin ve sık ol- malıdır. Yüksükte aranan şey müuka vemet ve hafifliktir. Kestane reçeli Bir kilo seçilmiş iyi ciğlen kestaneyi kaynatırsmız. Dış ve iç kabuklarını güzelce soyarsı- nız. Ondan sonra kestanleri &- zersiniz. Ayrıca bir kilo şekeri bir bar dak suda iritirsiniz. Bu şurubu kestanenin içine dökersiniz. E- ğer kokulu bir reçel istiyorsa- niz, bir baş vanilya ve yahut bir kahve kaşığı kirş ilâve edersi- niz, Müteakiben © tekrar ateşe