28 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Teka Ekonomi Ofis, istatistikleri 15 günde bir neşredecek 1 şubattan 15 şubata kadar harici ticaretimizde vaziyet Ihracat ofisi şimdiye kadar Tür- “yenin ticareti hariciyesi hakkında »ylık İstatistikler ihzar © ve meşret- Melete idi. e olan OE ihracat veziyetimiz bak- kında 15 günde hir istatistikler ih- için tetbir almak. Gümrük istatistik müdürlüğü ile Ofis arasında husule gelen | teşriki Mesaj neticesinde, badema her 1 şubattan 15 e kadar mühim ih- Taç maddelerimizin ihracat miktar larını gösteren ilk istatistik neşre- dülmiştir, Bu istatistikler mümkün olduğu kadar sür'atle neşredilecek ve bu su- Feta memleketimizin ihracat vaziye- v her 15 günde bir tesbit edilecek” ir, Şubatın ilk mıstında başlıca ihraç maddelerimizin miktar ve kıymet i- yel ihracatı şöyle tesbit edilmiş- Eşya Miktar sinsi kilo Yayan ve kecilbaş) 2,300 Siz | 14,106 12.100 121916 7 50,050 soasi 21,864 Kıymet lira İncir. — Kabuklu fındık Kabuksuz» Türer Palimut Dünya zeytinyağı mahsulü Almanyadan Türk ticaret odasına #len rapora © nazaran: İtalyada Jön 14 gün zarfında mahsulün top "anması ve zeytinlerin prese edilme- © Sinasmda havalar gayet o müsnit Bitmiştir. Preselerin bir çoğunda İğ bitmiştir. Yağ fabrikaları rand- 1 tenzil eylediklerinden yakında İalyadam teklifin azalmasına intizar *dilebilir. İspanya, Tunus, Yunanis , »elenin grevleri yüzünden bi- > sekteye uğramıştır. Yunan 4 yülesek ihracat resimleri ihraca , Tahvilât — (Kapanış İ: Dahili 100700700 D.Muvahhade (52/75 » Demirvolu (03145 İ Ticaret ve İmisi bir ton olarak dlebilecek miktar 4600 > şt edilmiştir. Fiatler iki Mine yükselmeğe başlarız X Ondan birkaç gün sonra tekrar düşmüşlerdir. Bu günkü Sale > İardır: İtalya ekstrn nevileri 700 li- ret, İtalya iyi mevileri 600 lret. Haşhaş tohumu fiatleri rekolt; oldu- Si nalelağa haşhaş. Sabunu İleri yüzde 30 nisbetinde yüksel miştir. Fistinde bir şark panayırı açılıyor 'elistinde Telâviv şehrinde | 27 Lin bir şark pamayırı açılacak ve bir ay kadar devam edecektir. Iktısat vekâleti bu sergiye kabil olduğu kadar fazla nisbette, muay- yen teşkilât ve intizam ile iştireke karar vermiş ve Şİ başlanması Ofise bildirmiştir. Ofis bu panayira tö rar vaffakiyetli bir şekilde iştirakle- Tini RA icap eden tetbirleri almıştar. Idhal olunan zeytin yağları Kabulü muvakkat nresmelesine ga a anemleketimize ithal ©- lunan zeytin yağlar İz im 5 il in mi in kâfi bi a ben müddek ii seneye iblâğ edilmiştir . Rüşvet meselesi Kibrit inhisarma sit köbritlerin ye ra > un Mene ene memuru Ha- Eye lüzum üze- zn Ekm el çekilmiştir. Uşak şekeri piyasaya çıkarıldı el irketinin İstanbul O liği 300,000 kile © şeker piyasaya çık Uşak şeker şirki er külün konaraflara üzerinden satıl- ğına binaen bir müd- ehrimizde bulunan Pos- raf umum ei ödürü B. indei ödürü Yusuf ire : Başmüdürü sefareti bi- Bova Sçop- miştir. 30 * Patrin vapurile Marsilya'dan kadar seyyah ii dün nkşam ayni mişlerdir. — Galatasa-ay birliği akt olan Galatasa- ek e a Ga vapura Pire'ye git- Bankacılık kısmı mezun- azası cuma günü Löbon irliği yarı bii) lekelerinde toplanmış- karşısındaki Yar punusta birliğin kâtibi umu- muharririmize demiştir Ki? Dünkü sabah gazetelerinin birinde bu içtimam tehir — edildiği hakkındaki haberde bir | yanlışlık vardır. Cuma günü vakti moayyen- lokalde toplanılmış ve istişari ma içene birçok meseleler görüşülmüş m saraylılar cemiyetinin ni. zanıname projesi üzerinde birlik a2a- sı pazartesi günü alışamı saat ZI de Vilâyette Seyrüsefer Talimatnamesi Kimler ve ne şerait altında memle — I dün vilâyete tebliğ edilmiştir. E- bemmiyetine binaen aynen dercedi- yoruz: 1 — Yüz ellilik Bsteye dahil o lanlarla Türk tabülyotinden iskat €- dilmiş ve sakıt hancdana mensup ol duğundan dolayı milli hudut harici- ne çıkarılmış £ olanlardan masada Türk pasaportu almaksızın, eenebi bir memlekete kaçmış olan Türk te- baası ikinci maddede yazılı usul dai- resinde memleketimize gelebilirler. 2 A « Hiç pasaport almadan nebi memleketlerine giden. B - Osmanlı pasaportu alarak ec- nebi memleketlerine giden. D - Öteden beri ecnebi bir mem- lekette olupta beş sane | müddetle Türk müracaat ederek kayıtlarını tesçil ettirip tabi iyet vesiliası veya pasaport almıyan Türk tebaası memleketimize gelmek istedikleri takdirde öteden beri otur- makta oldukları yerin Türk konso- loshanelerine ve orada n yok ise en yakın konsolonhaneye biz zat müracani ederek aac: İ beyannamenin ber hanesi sanllere açık ve sarih cevaplar yaza- cak ve her beyannameye fotografisi- ni yapıştıracaktır. Konsolos bu beyannamenin bir parçası alıkoyarak diğer ikisini Dahiliye Vekâleti Emniyet İş, U. Müdürlüğüne gönderecek ve beyan. name sahibi hakkında vuku bulacak iş'ar üzerine pasaport verecektir. 3 — Türkiye Büyük Müllet Mec- Bai hülcümeti ve Cümburiyet pasa porin ile ecnebi memleketlerine git- miş ve Türk vatandaşlığını gaip et- memiş olanlar avdet edebilir. 4 — Türkiye Cümhuriyeti maka- matı tarafndan verilmiş pasaportla Istanbulu terketmiş gayri mübadil Ortodoks Rumlarin İstanbulda bulu nan sile reislerine iltihak etmek ü zere gelecek olan kız ve erkek ço- cuklar ve reşit bile olsn evlenmemiş kızlar ve reşit oğlu etabli tanınmış dul analar hakkında olunacakmuzme le Türkiye ile Yunanistan arasmda veli Haziran 930 tarihin- den şüphe edileni dairei nidesin- ce yapılacak tahkikat neticesinde ta- bilyeti tesbit edildikten sonra pasa- port verilebilir. 5 « 2 Temmuz 340 ve 17-11-880 tarihli seyrüsefer © talimatnameleri hükümleri mefsuhtur. Iskân, borçlanma muâ- melesi yapılacak Mehacır ve mübadillerden elle rinde hicret vesikası olduğu halde haklarında tahsis kararı verilmemiş olanların i banelerin vaziyeti meşküktü. Maliye Vekâleti bu kabil evlerin 1771 nu- maral temlik kanunu dairesinde şa- göllerinden alınması lüzumunda ısrar ediyordu. Dahilile Vekâletinin teşeb büsü üzerine (o Maliye Vekâleti bu emvali metruke hanelerini işgal e denlerin haklarını kabul ederek Vi- Mart umumi maaşı sak günü ve. rilecektir. daymany wen; masanin. İlmühaberler okunaklı olacak ih sahiplerinin idarelerine getirdikleri ilmühaberler okunamaz bir halde olduğundan iş- ler sürüncemede kalmaktadır. * Bu sebeple yeni bir tamim yapıl- mıştır. Mahalle heyeti ihtiyarıyeleri ilmühaberleri yazı makinesi ile yaza caklardır. Bu olmazsa yazılar mut- inka okunaklı olacaktır. Bu şekilde olmıyan ilmühaberler kabul odilmiyecetkir. elen app eğ ii Teşekkür Muharrirlerimizden Mehmet Sait Bey kendisini pek kısa bir müddet zarfında hazakat ve ihtimamin teda- vi ederek hastalığından eser bırak- mıyan kıymetli sinir mütehassısları- İ muzdan Şükrü Hazım Beye âlenen içür etmektedir. Mahkemelerde Ağırcezada mühim bir zehirlenme davası ketimize girebilirler? | Maznunun una zehir kattığına dair delil bulunamadı Dün ağırceza mahkemesinde $a- yanı dikkat bir dava rüyet ve intaç edilmiştir. Davamn © mevzuunu şu şekilde hulâsa etmek kabildir: Çataleanm İnce İz köyünde bün- dan bir müddet evvel bir | facin ol muş, köylülerden Amiş ağa ile oğul ları Refet, Ahmet Şerafettin ve ge- lini Zebra bir gün elemek yemişler ve bu yedikleri ekmekten zehirlen- mişlerdir. İcap eden tedavi yapılıneıya ka- dar Amiş âğa ile oğlu Refet ölmüş ler, diğerleri tedavi edilerek kurtarıl mışlardır. Bu ölümün sebebi araştı rilmiş, neticede ekmek imal edilmek- te olan unun içinde külliyetli mik- tarda arsenik bulunduğu tesbit edil miştir. Bu meticeyi müteakip arseniğin una nasıl karıştırıldığı araştırılmış, o zaman Amiş ağanın ikinci karısı Şeriye Hama Amiş ağanın birinci #"ısından olan oğlu Hüseyni ittiham ederek: MOLA — Benimle gelinim Zehra bu vak” a iki > kadar evvel bir kere da- ayni şekilde zehirlenmiş ve yapı” lan tedavi sayesinde bin müşkülüt ile kurtarıla bilmiştik, O zaman A- miş ağa bu işi öveyoğlum Hüseynin yaptığını söylemiş, fakat oğlu oldu- ğu için dava etmememizi rica et- mişti, Hüseyin babasına dalma hür- metsizlik ederdi. Onun için babası onu evden kovdu ve evlatlıktan red- detti. Bana kalırsa Hüseyin bundan meğber olmuş ve babasını zehirle- miştir, demiştir. Vak'ayı müteakip dinlenen Safiye Hanımın üvey- oğulları ile gelinleri de anneleri gibi ifade verince, Hüseyin tevkif edil- miş ve ağır ceza mahkemesine veril miştir, lenen bu şahitler ayni ifadelerini tek rar etmişler, fakat müdafa şahitleri vak'a günü Hüse; Çatalcada bulund etiğini, fakat bu arseniğin hükümet tarafından tasla farelerini itlâf için köylere tevzi edilen ve © müteveffa Amiş ağa tarafından ahsidaki rafa konulup saklanan ve nasılsa içinde ekmeklik un bulunan fıçıya düşen arsenik olduğunu söylemiş ve maz. nunun bersetini istemiştir. Bundan sonra müdafaa vekili 5 lan eski müstantik Hikmet Bey de müdafansını yapmış, zehirlenme va- kasınm bir dikkatsizlik ve basiretsiz. Tik eseri olarak fareleri öldürmek i- çin vafta saklanan zebirin una ka lemiş ve bernet istemiştir. Mütenkı- ben tefhim bernet etmiştir. Reis Nusrat maznuna: — Aleyhinde delil bulamadık. E- ğer bu cinayeti yaptmın Allah ceza- Bi verir, demiştir. Zeynebi öldürenlerin idamları istendi Bey v Nisanın sonlarına doğru bir cu- ma günü mektepte Zeynep hanımın odasında toplanan bu dört adam bir müddet Zeynep banımla oturup ko- nuştuktan sonra, birdenbire kadınca ğızın üzerine atılmışlardır. Bunlar dan Nuri ile Hüseyin Zeynebin ayak ların tutmuşlar, İbrahim ellerini zab tetmiş, Mıhmutta boğazını sıkarak öldürmü, 4. Fakat katiller bu ka- darla kalmamışlar, Zeynep hanımın boğduktan sonra ölümüne iyice ka- naat getirebilmek için bir ip almış lar, Zeynep bantın boğazına dola. mışllar, ikisi bir ucundan, ikiside di- ğer ucundan çekmişler ve tamamile öldüğüne kanaat getirdikten sonra, oturup kadın başlığındaki 27 tane yüzlük Mahmudiye altınını sökmüş- İer, üzerini aramışlar, buldukları 10 lira kâğıt parayı da almışlar,sonra ce , Nurünin 25 kuruşa satın aldığı bir çuvala koyup mektebin metruk kuyusuna atmışlardır. Katiller bu işi bitirdikten sonra garşıya gitmişler, kadıncağızm üze- rinden aldıkları paranın bir kısmı ile börek almışlar, maktele avdet edip yemişler, sonra dağılmışlardır. Bun- lardan Mahrsut, İbrahim memleket lerine gitmişler, Nuri de bir kaç gün mekteple kaldıktan sonra: — Kanlıcada iş buldum, diyerek mektebi terketmiştir, Katiller dört aydan fazla bir za man cinayetlerini gizlemeğe muvaf- fak olmuşlardır. Bu erada maktule Zeynebin kar- deşi Dursun hemşiresini uzun müd- det arayıp bulamayınca merak et- miş, Nuriyi aramış bulmuş, Zeyne bin ne olduğumu sormuş: — Memleketine gitti, cevabını al. meşter. Nuri, Dursunu bu hal i nandırmak için Dursuna bemşiresi- nin ağzından bir mektup ta yazmış, Kadıköyünden postaya vermiştir. Dursun mektubu alınca okutmak İ- gin hemşiresinin katili olduğunu bil- mediği bu Nuriye müracaat etmiş, Nuri de mektubu okuduktan sonra: — Demedim mi ben sana, memle kettedir? diye yalanını teyit etmiş tir. Durun hermiresini araya dur. “ cinayetin üzerin. ay xoç- tikten sonra bir gün mektep müdürü Ruhi Beyin hemşiresi hasbellüzum cesedin atıldığı kuyudan su çekmek | istemiş, kova bir cisme takılmış, ba- -İ kılınca bu cismim bir çuval olduğu görülmüş ve kerih bir kek; ÇİNDE haber verilmiş, Gnayet ke | Cümhuriyet bayramında çalışmıyan bı neticesinde cinayetin failleri mey- dana çıkarılarak huzuru edaletinize tevdi edilmiştir... Cemil Bey cinayeti bu suretle hi- lerini ve failin mahkeme huzurunda bulunan dört adam olduğuna dair o- ban delileri, serdetmiz ve mütenkı miştir. ği Ancak cinayetin ikar esmasnda umnzmanlardan İbrahimin 21 yayı Hüneyinin 15 yaşını, Nurinin aşını bitirmediğini ilâve ederek munen ğunu, fakat Mahmut hakkından tam ceza verilmesi icap ettiğini ilâve ct- miştir. "Cemil Beyin iddiasını mütenkip müdafaa için maznunların vekili E- tem Ruhi Beye söz verilmiş, fakat EM : İhtisas mahkemelerinde İhtisas mahkemeleri hali faaliyet- te bulunduğundan ve mahkemsei mez küre müddei umumilikleri de re'sen 'mubabereyi temin ettiklerinden bu ceraime ait muhaberatın — İstanbul Müddei umumiliği tavsit edilmeden, doğrudan doğruya alâkadar müddej ymamilikler ile yapılması vilâyete Köroğlu gazetesi beraet etti Köroğlu gazetesinde “Bir sahur hatırası” serlevhası ile intişar eden yazıdan dolayı aleyhine müsti z aüstalışen Deşriyat davası açılan Bürhan Cahit w ür ıhakemesi leketinin âdeti mucibince baglı. Tnda taşıdığı altmlar Nari ile arka- düşları Hüseyin, İbrahim ve Mah. mun için de mektebin tatil günü olan cuma gününü intihap etmişlerdir. Bey dün cereyan eden tnul neticesinde beraet etmiştir. —— Izmirde ki gazi heykeli Gazi | Hazretlerinin İzmirdeki heykeli için inşa edilmetke olan kai. deye İzm cesim taşlar mevcut taş- ocaklarında bulunamıyordu. Buca ci varmda Kan çeşme mevkiinde bir taşocağı bulunmuştur. Kaide için lâ- m olan cesim taşlar bu “ocaktan çıkarılmağa başlanmıştır. Kaide im- şaatının tesrij işin amec adedi fazla. laştırılmıştır. İ ma müheyya evler tesbit edildikten İ ve Baltacı hanları barün fen memur İ dinde baza teşebbüsat icrasına ve An başın için, kira bedellerinin İSİ halde tabliye teklifi ie kin ediyede İki han Yıktırılıyor Yıkılma tehlikesi gös- teren binalar tetkik ediliyor. Kar ve fırtınaların tesirile şehrin birçok mahallelerindeki ahşap evle- Yin inhidama meyyal bir vaziyet al- ması Belediyenin nazarı dikkatini selbetmiştir. Son ishidamdan sonra Belediye, fen memurlarına yaptığı bir tamim- de mahalle mahalle dolaşarak inhi- > bitimi bil dürmiştir. Bu gibi eski ve ahşap evlerin da- ba ziyade mütekâsif bulunduğu, Ka sunpaşa, Galatanın arka sokakları, Fındıklı, Unkapanı, ve diğer semt- lerde tetkikata başlanmıştır. İnbhida- | sonra kabili tamir olanlar iş bu ka- mun mucibince sahiplerine tamir et- tirilecek, tamirden içtinap edilirse ev ler yıktırılacaktır. Mahalle | heyeti bu işle yakından alâkadar (olarak gördükleri eski ve harap evleri Be- lediyeye bildireceklerdir. Çemberli Taşta, Tavuk pazarın. da maili inhidem bir vaziyette bulu- nan Yağlıkcı hanı ile | Çarşıkapıda Hüseyinağa mahallesinde Sorgotcu ları müvacehesinde yıkılacal hiplerine yazetelerle ilân edilen teb- liğin müddeti bitmiştir. Bundan ev- vel de Pastırmacı hanı tehlikeli gö- rülmüş ve bir iki gün evvel yıktırıl. mıştı. Çarşıkapıda Çuhacı hanı da harap görüldüğü cihetle burası da| tetkik edilecektir. Esnaf Ankaraya heyetgönderiyor Muhtelif meseleler hakkında teşebbüsatta bulunacak Esnaf cemiyetleri, kendilerine men sup esnafı siyameten hükümet ner bür am evvel Mecli ü ve intacı aittir. Heyet, bu kanuna, işçilere, mensup oldukları müessese- ler yevmiyelerinin veril. mesi mecburi olduğuna dair ve bir madde ve buna mümasıl işçiler lehin de bazı ahkâm konulmasını temine çalışacaktır. Heyet, Türk tebaasına hasredile- cek san'atlar hakkındaki lâhihanm bir an evvel kesbi kanuniyet etmesi içim bulunacak ve bu lâyibanın mutlâk surette (Türki- ye'de bütün işçilikler Türk tebaası- na münhasırdır) şeklinde tadilini de istirham edecektir. Heyetin takip edeceği diğer bir mesele de dükkân kiralarının sabit bir esasa raptedilmesidir. Esnaf ce. miyetleri, kendi mensuplarından dük hân kiraları için hergün birçok şikâ yetler olmaktadır. Bir senelik kun- turetla bir çök esnar kiraladığı dük- kânda yerleştikten, müşteri tuttuk” tan sonra mukavele müddeti bitince, inin & maktadırlar. Tahliye ve baş dülkeina akil halinde bu gibi esnaf, tuttukları müşterilerinden bir kısmı- nı kaybetmeleri muhtemel olduğun. dan çar naçar kirayı arttırmayı ka- bul etmektedirler. Ankara'ya gide cek heyet, bu vaziyetin önüne geçil- mek üzere, dükkân kiralarının kay- metlerine veya vergilerine göre ta- yin edilecek sabit bir nisbette olma- maddej kanuniye çıkarıl- edecektir. Evkaf vakıfa ait olduğu iddiasındadır Marmara adalarının kime ait ol. duğu hakkında Evkaf içisresile def. terdarlık arasında devam eden dava uzayıp gitmektedir. Evkaf adaların vakıf olduğunu, binaenaleyh öteden beri kendisine ait bulunduğunu id- din etmektedir. Evkaf müdürü Niya- xi B. bu hususta demiştir — Bu yeni bir iddin değ Arma Meselesi Güzel san'atlar akade- misi müdürü ne diyor? Başvekil Tüiet Pp. Ha, min ew velki gece Ankara Hallbevizde 6 gı defa olarak temsil edilen Çoban piye sini seyirciler arasında oturarak be, maşa ettiklerini ve temsilin son saf. hanımda gösterilen armayı beğenerek bunu hazırlıyan © Münir Hayri B. den, bu armanın uwuniazam şekilde çizilerek kendisine verilmesi. ni istedikleriniyazmıştık. Başvekil bu şu sözleri de söylemiş “Henüz bir armamız yok. Yuvar. lak bir kalkan üzerindeki ay güzel bir arma olacağına kanli; et rahındaki dallar da iyi bir tesir yapı yor”, Hatırlarda olsa gerektir ki, bir müddet evvel mili arma için Bir mü sabaka açılmış, muhtelif ressamları iızm hazırlıyarak teklif ettikleri eraber, da ha güzel ve daha muvafık bir şek lin bulunabileceği düşünülerek müsa Bakaya müsbet netice verilmemişti. İsmet Pş. Hz. nin henüz milli bir armamız olmadığı hakkındaki sözle rinden ve Münir Hayri B. den Ço- İ ban piyesindeki armanın muntazam bir şeklini istemelerinden milli ar. ma meselesinde yakında son bir ka- rar verileceği istidlâl edilmektedir. mail B. Ie görüştük. Namık İsmail B. dedi ki meli idi. İstenildiği kadar mükem- mel bir nümunc © verilemediğinden | olsa gerek, neticelenmedi. Çoban pi- yesinde gösterilen armanın nasıl ol. duğu hakkında kâfi izahat yok. Bir kalkan üzerine ayyıldızdan © ibaret armaların ekseri sefaretanelrimiz ü- zerine konulduğu görülmekte ve bu şekil umumun zevkine rmuvafık gel diği anlaşılmaktadır. Filerimce de, #rmanın sade olması, da'a güzel ol. masını mucip olar.” Namık İsmail B. diğer bir suali mize cevaben, milli arma için yeni bir müsabaka 41 mervafif ola. cağı kanaatinde olduğumu ilâve eyle miştir. Ressamlarımız arasmda gürün meselesi arma meselesi olmuş gö bidir. Üç aylıklar Salıya veriliyor Mat müdürlükleri tediye günlerini tespit etilör Eytam, eramil ve mütekâitlerin mart umumi yollamalarının şubeler de yapıldığı malümdur. Melmüdür. Hükleri yoklama işlerine 7 “ yübatta başlamışlardı. 8, 9, 10 şubat bağa ima tesadüf etti hamalara işti, Bayram ertesin edilemes 'den İtibaren de yoklamaları devam edilmiştir. Bu sırada grip dolayınile evlerinden çıkmayanlar yoklama yet * lerine gelememisler, bu. sebeplen pek az kimse mücacant etmişti. Ikinci haftadan sonra yoklama yer lerine bücum başlamıştır. Bu teha cüm üzerine Defterdarlık ve ninlmü dürlükleri tedbir almağa mecbur kal mmışlardır. Yoklama müddeti 24 şu batta nihayet bulacak iken, hastalık ve saire dolayısile yoklama yantıra- mayanlar bulunduğu nazarı dikkate alınmış ve bu müddet dört gün tem- dit edilmiştir. Şimdi yoklama yerle rine pek az kimse ir. Ya pılan yoklamalar maaş | tevdilnden sonra ikinci bir tediye bordrosu ile vela ya” > Gümülcünedeki Komisyon işleri Mayısa kadar ikmal edileceği söyleniyor Bir müddetten beri ii bulunmakta olan Gümü tal za badele komisyonu reisi M, Görter, memleketine avdet edecek olan Muh telit Mübadele Komisyonu © mami y 'baren yeni vazifesine başlıyacaktır. M. Görter Gümülcine tali komis- yonunun faaliyeti hakkında şu izaha vermiştir: bitirecktir. Etabli Türkle İngiliz hirasile tazmin edilmekte olan emlâkine mukabil avans olarak Bir miktar tevsiatta bulumulmuştur. Â- dalar öteden beri bize sittir. Hattâ biz adalardaki çamları kıra ile her belediyeye verivoruz.” vi tevzinti hitam bulunca Haki tarminatin tevzline başlanacak» er, İadesi lüzem gelen emllikin de br e