27 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

27 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi Buğday fiatları dün birdenbire yükseldi Bu yükseliş normal görülmüyor Buğday fiatleri dün ( borsada birdenbire yükselmeğe başlamış- tar, Dün borsaya 76 vagon buğday zel i. “i haftalar zarfinda miri arma ak a nel yükseliş gayri tabii telâkki e- dilmektedir. Alâkadarlar fiatlerdeki bu yük- Did son haftalar zarfmda mev İatın çok az o almasına Yüzden değirmenlerdeki stokların Azalmış bulunmasına atfetmekte- ması ve bu şekilde bugün fiatlerin tal Pe intizar etmek zarureti vardır. i bankaları projeleri etrafın- İz müzakerata devam edilecek: Milano sergisinde Türkiye Hükümetimizin bu sene beynelmi lel Milano sergisine ilk defa res- Men iştirake karar verdiğini yaz» Muşta. Ak en büyük pana vrupanın ye Yırlarından olan Milano sergisine ül vasi ve mak üzere şehrimize | gelmiştir. Naki Bey dün Ofise gelerek sergi ve panayırlarla meşgul olan ra- Portör Avni Beyle esasat üzerin- de görüşmüştür. Milano sergisi 12 Nisanda açıla- Sak ve 22 Nisana kadar e ecektir, Ticaret ve sanayi erbabımızın bu ter reg her halde çok Avrupaya yaş meyve , ve sebze ihracatı Ziraat Vekâleti Avrupaya Yaş Meyva ve sebze ihracmı intizama için bazı tasavvurlar besle- Mekta ve bu hususta tetkikat yap” . Vekâlet bu sene üzüm nbalâj mütehasıısı getirtecektir. Mütehasmlar irat mekteplerinde ve bağ mmtakalarında halka ve ta- 26 Mart 1932 Akşam Fiatları btükrazlar Tahvilât Bt. dabi 0550 $ Elektrik 4.2 Bark &. yolları 130 $ Tramvay 492 D. Mavahhide 4875 $ Tünel 440 Gürmrükler &— $ Rıhum 168 Baydi mahi © 6— $ Aradan 27,80 Bardar wp , Mm Ye askeriye o 6s0$ O Mümessli 240 Esham İk Raskaş © ya 4 Terkos “.— isadoln asc $ Çimesto Ar. 989 Rey 410 $ Ünyendey. #429 Sir bayiye 14. $ Sark dey. 20 Tramvay © öö $ Balya 216 Ümmi sigorta 11,25 $ Sark m cam A ati 94,25 $ Teleba ei Çek fiatları yan 1206 $ iğ kend ze, $ Viyana 80 Nüyor 4205 $ Mairit 8.29 Yine 04 — İ bartin ad Asel anl $ Varya 3 Poli ER yi Da 3461/2 $ Bükreş o AM aya (.— $ Belet o AS Minterdam “1,1718 $ Moskova | MS— Nukut (satış) 83, M0 kar Çeki) 125, nistan bile Kandiyeden Almanyaya yaş üzüm ihraç etmeğe muvaflak olmak 15 günlük ihracat İhracat ofisi Martın birinci mis» fında, 15 gün zarfında başlıca ib» raç oyamızm ihracat miktar ve kıymetlerini tesbit etmiştir. Bu istatistiğe nazaran başlıca ihraç oşyamızın son 15 günlük : kıymeti şudur ihracat miktar ve Kile La, 5696 $19 Şeye ea bna) ros 182750 Hamder! 16767 (9813 Yapağı gear Tiftik 28924 11175 Hah 20414 71018 ra 4611854 206251 Ra 856759 306714 e buklu) -337: ar 415041 202703 İyi ka şömlap Pie . 10310 59429 le 689972 227226 M Tömürü (ton) 21163 218381 Bir çok tacirler kontenjan istiyorlar Kontenjan sisteminin terkedile- ceği hakkında intişar eden haber- ler üzerine birçok tacirler mek- tupla Ticaret odasına müracaat Li Kli sisteminin t- caret âleminde çok faydalı olduğu nu, binaenaleyh terkinin mahzür- hu olacağını yazmaktadırlar. Afyon inhisarı haberi br. Dün bir çok afyon tacirleri O- fine wv baar makamata müra Maamafih ta hiç bir malümat yoktur. Bu yol da bir haber bundan üç dörtay evvel de deveran etmiş, fakat 8- İh çıkmamıştı. Defterler Yanınca.. Yeniköyde nufus tahriri yapılacak 'eniköy nahiye müdürlüğü dai öle gecesi yandığını yaz mmştak. Bu binada polis, nüfus, maliye şubeleri de bulunuyordu. Polis i- İe nüfusa ait defterler yanmıştır. Maliye şubesinin evrakı kurta” rılmaştır. Nufusun defterleri YaB- dığı cihetle mahallen bir komis yon teşkil edilerek yeniden tahrir Eminönü bekçileri Son günlerde bekçi işleri etra- ö " dedikodula- rın intacı için Eminönü (kazası kaymakamlığı bir talimatname hazırlamış ve nahiyelere tebliğ etmiştir. Bekçiler gece muayyen vazife- lerinden maada gündüz karakol. hizmet (görecek değin. Bekçilerin vazife saatı | yazım 18 den 5 e, kışın da 18 den 7 ye kadardır. O Kaymakanılık lüzum © görürse bekçilerden bir veya ikisinin ber iz istirahatine radır. Bu para heyeti ihtiyariye- lerce tahsil olunacaktır. Bekçi ay- lığı vermeyenlerin esamisi, gene Eye ihtiyariyece bir cetvel ha- linde tesbit edilecek ve tahsili em yal kanununa tevfiken icraen tah MİLLİYET PAZAR 27 MART Buğday fiatları b Belediyede Garson Bahşişleri Hesap puslasına yazılabilir mi, yazılamaz mı? Lokanta, birahane ve emsali gibi yerlerde. alınan yüzde on garson ücretlerinin hesap puslası- na debil edilip edilmemesi kay» makumlıklar tarafından tereddüt edilen bir nokta olmuştur. Mesele halkında belediye talimatname- sinde de bir sarahata tesadüf edi- lemersişti ir. Carte ücretlerinin bahşiş mah iyetinde olduğu ve hesap pusla- sına dahil edilerek alınması mec- buri tutulamıyacağı daha makul görülmektedir. pi Belediye iktısat işleri müdürlü- ö bu işlerle alikadar olması lâ- ve lün müdür bey bize — “Bu gibi şeylerle meşgul ol mam” demiştir. R Halbuki bundan epeyce bir müd det evvel belediye iktsat müdür lüğü bu gibi yerlerde fiat isteleri- ni tetkik etmiş ve fahiş bulunan- lar indirilmişti. Halkım mutazrarrır olmaması için evvelce başlanan iyi bir asul şimdi yüz üstü bırakılmıştır. İktı- sat müdürlüğünün vazifeleri ba- anda halkın yiyecek ve | içecek maddelerini kontrol etmek mektedir. Evvelce iktisat müd lüğü tarafından tesbit ve tasdik edilen fiat listeleri, son zamanlar da takip ve kontrol | edilmemesi yüzünden kıymetlerini kaybet- mişlerdir. Lokanta, birahane, ga- zino ve emsali yerler gene bildik- leri gibi fiatları yazmaktadırlar, Çifte ile köpek öldürülür mü? Sokak köpeklerinin gece yarı- sından sonra ve çifte ile itlâf edildiği hakkında belediyeye baza şikâyetler vaki olmuştur. Yapılan ie neticesinde hakikaten bazı belediye memurlarının kö- pekleri gece vakti silühla itlâf et- tikleri anlaşılmıştır. Bu ise halkı tedhiş ve rahatsız — etmektedir. Kaymakamlıklara bir tamim gön derilerek bu şekilde hareket edil. memesi bildirilmiştir. Itfaiyede yenilikler Istanbul itfaiyesinin takvi için Belediye yeni makinelerden başka itfaiyeye yeni memurlar da alınmasına karar vermiştir. Şim- diye kadar itfaiyede Terkos on- başılığı, telefon memurluğu, sıh- hiye memurluğu, mevcut efrat tarafından yapılıyor du. İtfaiye neferleri nöbetle bu iş leri yapıyorlardı. Bazan yangın- dan pek yorgun ve pek bitap ge- len itfaiye efradı arasında bu zifelere tefrik yapama; Belediye bu (mahzuru kaldır. mak için gelecek seneki bütçe ile itfniye kadrosunu Yeni kadroda Terkos onbaşıla- rı, telefon memurları, sıhhiye me- marları, borazancılar $ lardır. Beyoğlu, Üsküdar ve İs. tanbul gruplarına 6 terkos onba- çısı, 10 telefon memuru, 6 sıhhiye Beferi, 3 borazancı tayin edile va genişletmeğe Bundan başka yeni makineler alınınca bunlar da çalışmak üze re kadroya 35 şoför, 85 İtfaiye ne- feri ilâvesi kararlaştırılmıştır. İt. faiyenin hortum noksanları da ta. mamlanmıştır. Bu suretle itfaiye. deki bir çok noksanlar tamamlar Verem pavyonu için arsa Cerrahpaşa hastahanesi yanm- da inşa edilecek verem pavyonu lâzım gelen bostanın istimlâk m imi Hâmit Bey Ankaraya gitti Ankaraya gitmiştir. Hâmit B. be. İediyo memurlarının £ tekaüdiye meselesini takip ve intaç edecek» tir. Büyükdere fidanlığı Büyükderede tesis edilecek bü yük fidanlığın kat'i ihalesi nisan başmda yapılacaktır... İhaleden sonra derhal tesisata başlanacak» tr, Fidanlık 28 bin liraya mal 6- dir. giyaları ödemekten çekinmedi günkü muhakemed. mü; takviyesi borazancılık edilenler işlerini yorlardı. bulunacak. yangın yer Vi irdi Mahkemelerde Babıâlideki otomobil | Yarslar faciasında ölen çocuk — o. .— Son baharda vukua gelen bu facianın davasına başlandı senenin son baharında çok feci bi stomobil kazası olmuş, Ali Vafi Bay isminde bir zata sit bir trip- tik otomobil durduğu yerden fır- layarak, Hilmi © kütüphatesinin luvarma çarpmış, bir kızın ölümüne, bir & kadının, bir çocuğun ve bir hamalın yaralan- masma sebep olmuştu. O zaman gazetelerde uzun uza dıya bahsedilen bu facianın mu- hakemesine perşembe günü ağır ceza mahkemesinde başlanılmış” tır. Ali Vafi Bey mahkemede ka- zadan çok müteessir olduğunu söyledikten sonra, bu facianm biç farkına varılmadan vuku buldu: ğunu anlatmış, otomebili İstanbul ülmemiş bir tip olduğu rızayı tamir için sokak başda durduğu vakit bir çok kimselerin oto etrafında toplandığını, maki- menin ötesini berisini karıştırdıkla rmı, hettâ otomobilde | bulunan Holandahı dostunun bu halden s- mirlendiğini, kalabalığın dağılma # İçin polise müracaata karar ver diğini anlatış ve; — Bu anda nasıl oldu anlaya- madım, etomobil © birdenbi rinden fırladı, olanca karşiki duva; Ali Vafi Bey dinlenildikten son ra şahitler çağrılmış, dektor Atıf, şinkograf Alâettin, makine mü- hendisi Mustafa Beyler şahit ola- yak dinlenmişlerdir. Şahitler kaza nın nasıl vukua geldiğinin farlaı- Ba varamadıklarını söylemişler ir. Kazadan sonra Ali Ve Bey kazazedelerin ailelerinin Haydarpaşa Gümrüğünde Müfettişler teftişe başladılar Söylendiğine göre, buna sebep limon kontenjanın tahsisat. takgi. mi esnasında bazı yolsuzluklar ol duğu iddiasıdır. Maamafih bu hu- susta henüz müsbet bir ay yok- tur, Müze tetkikat Yapıyor riyatı yapılırken tesadüf © edilen sahırınçta müze idaresi tarafmdan. tetkikata başlanmıştır. Sahrmcın ve kim tarafından im ne zaman şa edildiği henüz tesbit edileme» gahitlerin dinlenilmesi i ka güne kalmıştır. Ber Otomobille esrar kaçiranlar dık esrar naklederken cürmü meş hut halinde yakalanan © İstepan ve Panayota ait tahkikat evrakı en yükseldi ! Nis'teki Süvarilerimiz çok ciddi çalışıyorlar > MİN K 23 Nice'teki binicilik yarışlarına iş- tirak edecek olan atlardan: dokuzuncu ihtisas müstantikliği | Ronsevo, süvarisi yüzbaşı Cevat B. tarafından vazife harici görük- rek cümburiyet müddei umumili- ğine tevdi edilmiştir. Ziver Beyi kim vurdu? Londra birahanesi sahibi Ziver Beyi vurduğu zanniyle tevkif edi len Hüseyin Pehlivan tahliye edil miştir. Bu yaralanma hâdisesinin tahkikına devam edilmektedir. Cevdet Molla Beyi vuran 3 ay evvel | Nişantaşmda bir vak'a olmuş, sabık meşihat müs- teşarı Cevdet molla Bey kayınbi- raderi sabık amedii divanı büma- de işi ğ Bu münasebetle her gün zabit. lerimiz orada yapacakları yarışın egzersislerini binicilik mektebinin sahasında muntazaman yapmak» tadırlar, Bu işi memleketimizde ilk defa ortaya atan binicilik mektebi mü diri Cevdet Bey talimlerin son de- li olması için çok yakım âkadar oluyor. Bir iki sene evvel bu sporu hiç bilmezken şimdi bu şube çok alâ ka celbeden bir şube olmuştur. Her gün öğleden | sonra sivil sporcular da ent: an yapmak yun ketebesinden Hamdi Bey ta- | ta ve onlar da kabiliyetlerini inki- rafından tabancayla yaralanmış- | saf ettirmektedirler. t, Bu vak'aya ait muhakemenin günü teayyün etmiş, tarafeyne ve şahitlere tebligat yapılmıştır. Mu- hakeme © çarşamba günü saat 10,30 da ağırceza icra edilecektir. 14 yaşındaki katil mahküm oldu isminde genç bir kadını 18 yerin- den yaralayarak öldüren 14 ya- şında Bayramın muhakemesi dün Nice müsabakasında ber halde itlerimizin iyi derece alacak» yapmadan Bulgaristanda aldığımız neticeler çok şayanı ehemmiyet idi. Bu se- fer Nice de bu derecelerden çok fazla muvaffakiyet elde edilece- Ki şüphesizdir. Beynelmilel yarışlar için hazır. lanan zabitlerimizin en başında gelenler şunlardır. Yüzbası Ca- eticelenmiştir. o Bayram 5 sene | vat, yüzbaşı Ziya, Birinci mülâzim hapse ve Huriye Hanımın tahak- kuk edecek veresesine 1000 lira Tramvay ve kamyon müsademesi Dostunu yaraladı Kasımpaşada, Edirne! Hidayet Hanımı dostu Karakaş Kirkor, na mı diğer Mehmet bıçakla yara- lamıştır. Pangaltıda hırsızlar İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! işsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor j Halit Şazi Ihtifali Dün merhumun kab- rinde toplanıldı Basebetile dün merhumun Eyüpte ki kabri başında bir ihtifal yapıl. mıştır. Halit Şazi Beyi sevenler, merhumun, talebe ve dastlarmi- dan maada dişçi mektebi muallim ve talebesi ihtifalde hazır bulun. muşlardır. Dün sabah saat 9,28 de hareket eden vapurla ihtifal heyeti, Eyübe gitmişlerdir. Mer- humun kabri başında diş tabipleri cemiyeti namına cemiyet reisi Kâ- zum Esat Bey ile talebe nama Mahir Bey, birer hitabe irat ede- lr, imiş ite döasmdan s0n- ra ibtifale nihayet iş ve he- yet, avdet ea Dün bu münnsebetle dişçi mek tebi müdürü müderris Sait Cemil B. tarafından merhumun hayatı hakkında bir konferans verilmiş- tir. Dü itibaren Dişçi mekte- bi dershanelerinden birine Halit Şazi ismini taşıyan bir levha asıl. mıştır. Mektepte, Halit Şazi ihti- falı dolayısile dün tedrisat yapıl. mamıştır. Karadenizde fırtına dindi Karadenizde büküm suren fr- tana hafiflemiştir. Cenevreden avdet meddin Sadık ve Naşit Hakkı Bey a şehrimize avdet etmişler. ——— Memurlar mühür kullanmıyacaklar Maliye Vekâletinden defterdar hğa gelen bir tamime göre, me- murlar resmi muamelâtin şahsi mühür ve hakkedilmiş imza kul. lanamıyacaklardır. Bize yazınız! 2x bildirirlerse bize müracaat et miş ve adreslerini berakmış olar led kani 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne san'at vardır, ne kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartınız var mı?