28 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

28 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

yoğurt, şişelerde | Pastorize | süt MILLIYET PERŞEMBE 28 NISAN Çeşme pljları müzayede Şartnamesi Hilâlishmer Cemiyeti İzmir Merkezinden: 1 — 18 kabine - banyo soyunma mahalleri - 1 büfe, 1 gazine, 1 mutbak, elektrik dairesi, su tesisatı 1 hususi oda 3 duş 3 halâyi müştemil Çeşmede Ilıca mevkiinde kâin plâj 5 sene müddetle icara verilecektir. 2 — Plâj arazi bundan başka pli hası olmadığı gibi hiç bir kimse tesi: mak salâhiyetini haiz değildir. 3 — Gazinonun masa, sandalya, mutbak levazımı, deniz oyun- cakları, ve saire gibi eşyasi tekmil olup muhafazaları kırılmak ve fersudeleşmek gibi zayiat tamamen müstecire ait olmak üzere bu eşyaların birlikte icareten müstecire verilecek eşya ve motö- rün halihazır evsaf ve kıymetleri bini teslimde nazarı itibara alın mak suretile teslim olunacaktır. İşin hitamında mezkür e: motörün kullanılmak yüzünden kıymetlerini kaybede bulunduğundan her eşyanın cins ve nev'ine ve aşmmalarına na- zaran Öç 10 ilâ 9; 100 e kadar amorti tenzil edilerek devren te- sellüm olunacaktır. Binanm amortisi bundan hariç olup ancak | bu müddet zarfındaki tamirat, boya ve saire gibi arızalar müstecir tarafından ikmal edilmesi şarttır. | 4 — Elektrik dairesinde motör ve gazinonun dahil ve haricinde | elektrik tesisatı vardır.Müstecir kendisine ait olan tenviratı ikmal ettikten sonra bermütat kendisinin tensip edeceği bir ücretle baş- ka müşteriye satabilir. Yalnız motöre haddi tabiisinden fazla ce- reyan tahmili atiyen motörün bozulmasına ve kırılmasına sebep olacağından bu cihetin nazarı itibara alınması şarttır. 5 — Plâja gelecek olan müşterilerden on kuruş duhuliye alın- maktadır, Müstecir bu hususta serbesttir. Yani isterse duhuliye mikdarım tezyit ve tenkis edebilir, Hilâliahmere ait hanelerin müstecirleri bu duhuliyeden müstesnadırlar, 6 — Bedeli icar tahmin edilerek üç taksit ve peşin olmak üze- re tesviye edilecektir. 7 — Mevsim geçtikten sonra bina ve eşyaların muhafazası için senevi 150 lira ücretle bir bekçi istihdam edilmektedir. Bu para da müstecire aittir. 8 — Plâj sahası dahilinde mevcut iki adet hane vardır. Bu binalar yalnız cemiyete ait olup müst. ile bir münasebeti ol. madığı gibi bunlardan gelecek mena! inhmere aittir. Ve bunların müstecirlerinden duhı b; Müstecir plâj sahası dahilinde bilâhara cemiyete terke- dilmek ve hiç bir hak aranılmamak şartile istediği tesisatı yapa- | bilir, Ve bu hususta cemiyet bir mes'uliyet kabul etmez, 10 — Fazla izahat istiyenler ayrıca bir mektupla Hilâliahmer | Cemiyeti İzmir merkezine müracaat edebilirler . | H — Plâj icara verildikten sonra gerek müstecir tarafından ötel ve gerek buna mümasil büyük başka tesisat yapmak arzu| edenlerin daha uzun müddet kiraya vermek ve daha müsait terait göstermek üzere müzakereye girişebiliriz. 12 — İşbu şartnamenin müddeti Nisan nihayetinde bitecek. | bir. (1638) Ereğli Havzai Fahmiyesi UÜ. müdürlüğünden: Ereğli Havzai Fahmiyesinin Kozlu mevkiinde kâin ve Kasap ismail Ağa vereselerile Hoca Halil Efendi ve Mazlumcu zade Yakup ve Haydar ve Odabaşı zade Mehmet Beylerin uhdei imal- lerinde bulunan 368 numaralı kömür ocağının 929 senesinden beri işletmediği ve âlât ve edevatının kaldırıldığı mahallinde ya- pılan tetkikata müstenit ita olunan rapor münderecatından anla- sılmış olmakla İktısat Vekâleti celilesinin olbaptaki emirname. lerine tevfikan Havza talimatnamesinin 48 inci maddesine göre ocağın hükümetçe zaptı lâzım gelmiş olduğundan işbu madde ahkâmına tevfikan mezkür ocak metrük addedilmiş olduğu alâ- kadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. (1489) İspirto ve ispirtolu içkiler İnhisarı umumi müdürlüğünden 30/4/1932 tarihinde yapıl sişe münakasası tehir edilmiştir. TÜRKİYE SANAYİ VE MAADIN BANKASINDAN: 3.148,60 lira bedel keşifli Unkapanı değirme çatı tamiratı pazarlık- a tâlibine ihale olunacaktır. Keşif ve şartnamesi beş lira mukabilinde Ban- kada tevzi edilmektedir. Tülip olanların (350) üç yüz elli liralık teminat ile 5 Mayıs Perşembe günü saat on dörtte Bankaya müracaatları milyon | mukarrer yirmi beş (1637) | a olunur, Edirne vilâyeti encümeni daimisinden: San'atlar Mektebine alınmak üzere münakasaya çıkarılan aşa 4ıda cins ve mikdarı yazılı malzemenin münakasa müddeti 20 gün temdit edilmiştir. 15-5-932 pazar günü ihalesi yapılacağın- dan taliplerin depozito paralarını Ziraat Bankasına yatırarak makbuzlarile Vilâyet encümenine gelmeleri, Cinsi 1 — 90 kiloluk örs 2 — 25 X 25 gönye köşebent 3 —20ilâ30 T. demiri 4 — Kordon demiri 5 — Delik tezgâhı 6— 15 X 15 ve20 X 20demir 7—5 X 15lâmademiri 8 —5S Xx 20lâma demiri 9 — Demirci ocağı üfleme çeşmesi 10 — Ayaklı mengene 26 kiloluk 11 — Büyük mikyasta sürmelikumpas Mikdarı 4 tane 200 kile 200 kile 100 kilo 2 tane : 300 kilo 100 kile 100 kile 3 tane 1 tane 1 tane Istanbul liseler mubayaat komisyonundan: Maarif Vekâleti İstanbul Levazım ambarı deposunda mevcut 241 kalem eşya pazarlıkla satılacağından Ortaköy'de kâin am- bardaki bu görmek isteyenlerin Kabataş lisesi müdiriyeti. ne ve pazarlığa iştirak edeceklerin de Cağaloğlunda Maarif d. resimdeki komisyonumuza 3, 5/932 tarihine müsadif Sal gü HiZMET Her yerde ve her şeyde tenzilât: Hayat pahalılığı kalmıyor. Merhunatın Cins ve Nevile Mevki ve Müştemilâtı İkraz No. Borçlunun İsmi 5 Balatta Hamamimubittin mahallesinde Tanburcu sokağında atik 19 mükerrer cedit 31 numaralı bir hanenin nısıf hissesi Mehmet Halit Bey Kadıköyünde İbrahimağa mahallesinde Hekim Lümbo sokağında atik 11 mü. cedit 20 - 22 numa- ralı dükkânı müştemil bir: hanenin tamamı. Yusuf Kenan Bey ve Ayşe Mükerrem Hanım. Kadıköyünde Cağferağa mahallesinde atik Yoğurt çu çeşmesi cedit Safa sokağında atik 13 cedit 10 numaralı bir hanenin tamamı | Kemal Bey ve Züleyha Naciye Hanım. Süleymaniyede Süleymaniye mahallesinde Ayşeka dın hamamı sokağında atik 5, cedit 9 numaralı bir | hanenin tamamı. Kâmil B. ve Muazzez H. Sultanahmette Firuzağa mahallesinde Ticaretha- | ne sokağında atik 29 cedit 71 numaralı maabahçe bir hanenin tamamı. Ülfet, Meliha ve Seniha H. lar, Osman Bey Edirnekapıda Haticesultan mahallesinde Çukur- bostan sokağında atik 133 cedit 125 numaralı bir | hanenin tamamı. Fatma H. Fenerde Tahtaminare mahallesinde Tırandafil s0- kağında eski 1 ve yeni 5 numaralı bir hanenin ta. mami, Mediha H. ve Nafiz Ömer Ef İ Bakırköyünde Yenimahallede . 2 inci sokakta 26| numaralı bir hanenin tamamı, Hâdiye H. Bakırköyünde Kartaltepe mahallesinde Avniye s0 | kağında umum hesap 196 ve cedit 11 numaralı bir hanenin tamamı. Sabire ve Şevkiye H. lar | Boğaziçinde Büyükdere mahallesinde Büyükdere caddesinde ve Eskinavi sokağında atik 352,354, | 356.2 ve cedit 329,331, 6-4 numaralı maa dükkân | iki hanenin tamamı. Annik H. vekili Köseyan An- tuvan Takfo Ef. Balata Tahtaminare mahallesinde eski Tahtami- nare veyeni Kii ve Tahtaminare soka» ğında eski 139, 137, 142, 141, 141; 141 mü. ve ve- ni 1; 133; 135, 137, numarali söneden maa arsa üç dükkân elyevm bir dükküü fevkinde apartımanı | müştemil fırının tamamı, Fatma H. Drağmanda Tercümanyunus mahallesinde Drağ- man sokağında atik 16 cedit 9-11 numaralı maa| oda bir hanenin tamamı. o İbrahim Ethem Ef, ve Münevver H. Üsküdarda Çakırağa mahallesinde atik Mes'udiye, cedit Kefçedede sokağında atik 2 mükerrer cedit B0 numaralı bir hanenin tamamı. Saide H. bilesale ve Sabri B, tarafından bilvekâle Boğaziçinde İncirköyünde Paşabahçesi mahalle. sinde eski Köyiçi yeni İskele sokağında eski 1, ye- ni 26-3, 26-3 numaralı maadükkün bir hanenin tamamı, Cemil Bey Beykoz mahallesinde atik Alibey cedit Kemer s0- kağında atik 29 cedit 25, 25 numaralı müşterek methal mahallini havi müfrez maabahçe bir hane- | nin tamamı Ayşe Muzaffer H. Kuzguncukta Kuzguncuk mahallesinde Paşalima- nı caddesinde eski 116 ve yeni 155, 155/1, 155/2 | numaralı tahtında maakayıkhane, gazinoyu müş. temi hilhanenin tamamı, Emine Muzaffer H. | Yukarıda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitammda borcunu ödenmemesi hasebile 61 gün müddetle satılığa çıkarıldı. ğından talip olanların veya fazla tafsilât almak isteyenlerin San- dık satış âmirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur, I Devlet Demiryolları idaresi ilânları İ j Samsunda bulunan bir deniz motörü, 6 duba, 1 salapurya, 1 ça par, 1 sandal ve sairenin aleni müzayedesi 14 Mayıs 1932 Cumar tesi günü saat 14 te Samsunda mağaza müdürlüğümüzde yapı- lacaktır. Tafsilât Ankarada Malzeme dairesinde, İstanbulda Haydarpaşa mağazasında meccanen verilen şartoamelerde yazı. lıdır. (1675) 9577 Müzayede Tehiri “Klâriç,, oteli eşyasının müzayedesi mayısın 6 ıncı cuma gününe tehir edilmiştir Edirne vilâyeti encümeni daimisindeu: MİKDARI 1/10 beygirlik CİNSİ Elektrik motörü Firenli elektrik motörü Elektrik körüğü Elektrik motörü Elektrik motörü Motörlü makap tezgâh San'atlar Mektebine muktazi olan yukarda yazılı malzemenin münakasa müddeti 20 gün temdit edilmiştir. 15/5/932 pazar | günü ihalesi yapılacağından taliplerin depozito paralarını Ziraat | Bankasına vatırarak makbuüzlerile Vilâyet encümenine ; gelme. | 1932 YALOVA Milletve Baltacı Çiftlikleri mamulâtı posund Hasan... Kütahya Kiremidi MARSİLYA kiremidi ayarında ve bazı evsafça ona faiktir. KÜTAHYANIN eski zamanlardanberi maruf çini toprak- larındandır. Salâhiyettar makamlardan müteaddit fenni tahlil raporları vardır, en sonuncusu aşağıdadır. ISTANBUL VİLÂYETİ FEN HEYETİNCE yerli kiremitleri arasında DEVLET inşaatında tercihan kullanılmaktadır. Mühim şehir ve kasabalarda ajanları vardır. Mamulâtı KÜTAHYADA FABRİKADA veya ISTANBUL sâtış deposu olan GALATADA KALAFAT yeri No. 74(Nihat Bey)de görülebilir. Telefon Beyoğlu 4298 'T.C.NAFİA VEKALETİ YÜKSEK MÜHENDİS MEKTEBİ kimyevi tahlilât Müderrisi ve TİCARET BORSASI Laboratuvar Müdürü NUREDDİN BEYİN Analiz Raporundan Kütahya kiremidi 213 Kilogram 2400 Gram Marsilya kiremidi 229 Kilogram 2700 Gram | Jnhina mükavemeti (Mesnet açıklığı 30 sm) U. Sikleti (Kuru halde) IM Nispi. mesamiyet hassası (Mas ve cezp ettiği su mikdarı 24 santta) IV Den tecrüben (Brart usulü) Yüzde 13 Yüzde 135 Vezni eksilmetmiş ve patlamamıştır. V Bir metre murabba:mı ne kadar örter u dan tedarik edilen 15 kiremit üzerinde yapılmıştır. Vezni eksilmemir ve patlamamıştır NM Analiz, Z Istanbul Evkaf müdiriyetindeni Sokağı No, sı Cinsi Müddeti icarı 1 sene I sene Ecri li Mahalle ve Mevkii Hane Meşrutahane Kuburbel veya İncebel Küçükmustapaşa Perendebaz. Altımermer Kâtipmus- lahaddin. Galata Mehmetalipaşa Oda hanı dahilinde. Çakmakçılar İbrahim. OO Mektep ma- ik. balli. 0 27/111 Dükkün vear 6 o o 44 933 Mayıs gaye- sine kadar 40 Vsene Kuzguncuk'ta T sene sa Merdivenköyü'nde Mamada havuzbaşım 2/1/2 Dükkân I sene da Mahkeme 12 Dükkân 933 Mayın gave- sine kadar 1 sene 1 sene 1 sene Tahtakale Rüstempaşa Zeyrek caddes' 0 Arsa 42.14.16 Arsa 2 Arsa Zeyrek Hocaaktar Altımermer Hacıdemir Ayvansaray o Korucu. mehmetpaşa , Edirnekapı Karabaş o Eyüp caddes Perendebaz Hane 933 Mayıs gaye sine kadar, Çarşamba Kocadede Ayasofyayikebir Çarşı Çemberlitaş'ta o Sofçu hanında orta katta Şehzadebaşı Eminnu- reddin Boğaziçi Rumelihisarı Kasımpaşa Gazibasan. paşa. Balâdaki emlâk pazarlıkla müzayedededir. Nisanın 24 üncü gününden Mayısın 23 üncü fi nüne kadar müddetle bir ay zarfında pazarlıkla kiraya verileceğinden talip olanların Çöf| berlitaş'ta Evkaf Müdiriyetinde Akarat kalemine müracaatları. 66) v 4 işi abuce besili tığ Nİ Beyceğiz caddes Cami avlusunda Lötfulahağa Dükkân Dükkân Oda Mektep balli Dükkân Arsa so /29 1 6 14 3 “6 1/29 2 Çocuk haftasında kumbara ala Bayram ne kadar tatlı Arabamız kanatlı Neş'emiz iki katlı Çünkü kumbaramız var “ İçi neş'eyie dolu Birer kumbaramız var Biz aşarız her yolu Çünkü kumbaramız var Türkiye İş Bankası | z kd AŞ (1669)