13 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiye işçi bul nlere uyoruz! İşsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor Bize yazınız! Iş arayanlarla işçi arayanlar & sasında tavassuta — başladığımız) yünden beri, gerek (iş arayanlar. | dan gerekse işçi arıyanlardan pek | çok mektuplar (almaktayız. Bu| ktuplar maksadı teshil edecek | 22 bildirirlerse bize müracı miş ve adreslerini btrakmış olan işsizleri kendilerime bildireceğiz Bu suretle hem işsiz kalan memeleketin neresinde iş bulabi leceğini bilmediği için bunalar | vatandaşlarımıza hizmet etmiş | işsizlerin ihtiyaç sahalarına dağıl- tornşer, iyi bir | | dülger, marangoz, ülâk zirsiye | tamircisi; elektrikçi çu veya ba ihtisas işçileri ve ustaları yoktur. Onun için biz işsizlerle işçi is | sörcü, tesviyeci, lunmak isteyoruz. Gerek İstanbula, gerek mem- ieketin her köşesine şamil olan bu | Valiler, kaymakamlar, nahiye ye relsleri, fırka idare heyetleri ; Gcaret müdürleri ve alâ— kadar idare âmirleri bulundukları İİ yerlerdeki işçi ihtiyacımı (şekil, verilecek ücret hem de memleketin | her tarafını bir çok güzide işçilerin dağılarak müfit hizmetler deruhte etmeleri ne yardım etmiş olacağız. Hususi müsssesat sahipleri & bu husustaki ihtiyaçlarımı biz bildirirlerse memuuniyetle kayd edeceğiz. | I — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, i ne san'at vardır, nel çret istersiniz, İstan-İl ine gider misiniz, hususi bir şartınız var £ Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veyaj diğer hizmet talep edenlerle ihti yaç sahipleri arasında da bu ta vassulu yapacağız. İş isteyenler de, İşçi ve memur arayanlar de mektuplarını © “İstanbul, Milliyet gazetesi iş tavassut bürosu” na mına göndermelidirler!, Bu, memlekete ve vatan! daşa yapılacak en büyük hir mettir, . 0.0. İŞ VE İŞCİ İSTEYENLER İŞ İsteyenler 433 Kadıköy Acıbadem Ne cip bey sokak © No. 12 Nihal | İM) daktilo makastarlık gibi işler | yapar iş arıyor. 434 Beşiktaş akaretlerde 38 sumaralı kahvede Halim Ef. 20 yaşımdadır. Garsonluk ka- | saarotluk, kapıcılık, — bekçilik | şleri yapabilir. İş arıyor. 435 Sirkeci Ni karşısında 5 numaralı hane- de Jak Boher 23 | Terzilik, memuriy, İ arıyor 40 Tira maaş 436 Milliyet iş 5. LL rümuruna müracaat. | 0 yaşındadır. Yüksek tahsili | görmüş her nevi kâtiplik, mu- | rasiplik, memurluk gibi vazife | nbulda kalmak şartile 40 li « maaş istiyor. üzel İzmir ote- Bir tefsir talebi ANKARA, 12 — Yüksek mek tep mezunu devlet memurların- â n birinci dereceden aşağı rlerde bulunanların, on bi- rinci dereceye geçmelerinin terfi mahiyetinde ve teadül kanunu- man on beşinci maddesinin (A) fıkrası hükmünün şümulü dahilin de olup olmadığının tefisrine da- ir meclise bir tezkere gelmiştir. Teşhis edilemiyor | ANKARA, 12 — Evvelce Ma | mak civarında bulunan başsız ce sade ait baş (ta bulunmuş- tur. Fakat fazla çürümüş oldu- #undan teşhisine imkân görülme tedir. | 437 Kayseri İsmet paşa ma hallesinde No. 34 Bekir E£. oğ lu Şaban Sırrı 25 Okur yazar taşraya gider me- muriyet arıyor 438. Edirnekapı“ Alipaşa Bimyager sokak No. 1 Hüseyinli 20 yaşındadır. Berber kalfalı.İİ ğr ve garsonluk işleri yapar. 439 Üsküdar Bülbül Nokta karşısında 191 numara- da Fikret 20 yaşındadır. Orta mektep mezunu. Memuriyet a- dere ği 440 Büyükada Çinar cadde si Hamam sokak No. 16 Reşit orta tahsili görmüş. Memuri- yet arıyor. Taşraya dahi der. gi- Orman B da Aliye hanım vasıtasile Hayj dar odacılık arıyor. Bu sene kavun, karpuz bol olacak AKHİSAR, 10 — Bu sene kavu ve karpuz mahsulü geçen seneye nisbeten fazladır. Bil. haisa Kırkağaç ve Soma civa. rı kâmilen o kavun ve karpuz ile dolmuştur. Mahsulün İstan bula sevkedilmesi için şimdi. den tedbirler alınmağa başlan. muştur. Bu sene kavun ve karpuzun çok bol olacağı söylenmekte. dir. || re karargâhmdan Yüksek Hetesat Mektebi son sınıf talebesi tarafından, dün saat 16 da Tokatlıyan oteli salonlarında bir veda çay ziyafeti verilmiştir. Bu ziyafette mektep müderris ve imlerile ta- MİLLİYET PAZARTESİ i Akabe valisi Esir düştü Kabileler Hicaz i- çerlerine doğru ilerliyorlar KUDUS, 12 (A.A.) — Ba. | zı haberlere göre, Maveraüşşe- ria kabileleri rücsasından Ham | mad Rafa ve Ahmet bin Mah. | mut, beraberlerindeki yüzlerce | muhariple Akabenin seksen ki. lometre mesafesine kadar iler. | leyerek Akabe valisini esir et- mişlerdir. Bunlar, bu mıntaka. da bir çok kasabaları işgal et- miş bulunuyorlar. Diğer bir ta- kım kabail de Hicaz içlerine | doğru ilerlemekte ve Vahabile | rin zaptetmiş oldukları araziyi işgal eylemektedirler. | Bir tayyareci kurtarıldı LONDRA, i2(A.A.) Nevyorktan Reuter Ajansına İ bildiriliyor: Circeshl ismindeki İ İngiliz vapurunun bu ayın ü- günde hiç bir yere uğramaksr- zın doğrudan doğruya Varşo- vaya gitmek için Linden tâyya hareket et- miş olan tayyareci Stanley Ha- usneri' almış olduğu zannedili. | yor. İ Mis Eahart Brükselde LE BOURGET IZ A.A. Mis Amelia Earhart, berabe. rinde zevci, tayyareci Assolant ve Kont de Sibour bulunduğu halde sant 12 de buraya gelmiş | tir. Mumaileyha, büfede öğle | yemeğini yedikten sonra Kont | de Sibour'un tek satıhlı bir tay | yaresine binmiş ve beraberine zevcini ve tayyare sahibini ala- rak saat 13.02 de Brüksel'e mü | tevcccihen hareket etmiştir. Amerikanın Yeni bütçesi İ Müvazeneyi temin için çare aranıyor WASHİNGTON 12 A.A. Reisicümhur M. Hoover, dün riyaseticümhur sarayında top. lanmış olan kongre fırka rüesa sı huzurunda hali hazırda der. piş edilmiş olan bütün tedbirler | tatbik olunsa bile bütçenin mü vazenebini temin etmek müm- kün olamayacağını ve bunun i- | çin zaruri olan 150 ilâ 200 mil | yon doları bulmak için yeniden masarifin tahdidi icap etmekte | olduğunu beyan etmiştir. İtalya Korporasyon- lar meclisinde... | ROMA 12 (A.A) — Dün İ M. Mussolininin riyaseti altın- İ da toplanmış olan korporasyon | lar milli meclisi, mesaisini ik. | faaliyetin her şubesi için husu. si korporasyonlar vücüde geti- | rilmesi lüzumundan bahsetmiş tr. Bu korporasyonlarda bir gok müstahdemin, amele ve tek | nisyenler bulunacaktır. Teknis İ yenler, her hevi mesaile karşı | İ koymak için lâzım olan ihtisa. | İ sa sahip bulunacaklardır. Mu- | I murunu vekâleten maileyh, bundan başka M. Mus | 13 HAZİRAN M. Venizelos Ne istiyor? Yunan kanunu esa- sisinde değişiklik ATİNA, 1 — M. Venizelos, mecliste kabinenin beyannamesi ni okurken Kanunu Esasinin Al Kanunu esasisindeki şekilde | sürmüştü. Ta Hiyetine başlanmak suretle devlet reisile nüfuzu artacaktır. yemin bütün kabine a- zatına şamil olup yemin şeklinde hiçbir nazır değişiklik yapamıy, cak, matbuatın icabmda idi ten seddi için hükümete yet verilecek, Cümkur icabında kararnameler çin salâhiyet verilecekti muhtelif ferkalar bu tadi iyen taraftar değildir. reisine, 1932 HARİCİ HABERLER | Sariyedi İhtilâl i Korkusu! Her tarafta örfi idare | ilânı muhtemel.. Halepten gelen malümata na zaran, Suriyede emniyet ve asa- artık tamamen bozulmuştur. Suphi Berekât son hâdiselerden sonra artık burada oturamamış, açmıştır. Antak- bir takım muha- i altında bulunan kardeşinin evinde Buradaki son kiki için Fransa tinden bir heyet geldi ve larak da polis müdürünü rek ye: koydu . Şimdi Halep polis da cümhuriyetçi muhaliflerle kı- | ralcıların, hükümete karşı müş- terek bir mücadeleye girecekleri tahmin ediliyor. M. Vönizelos, İsmet Paşanm daveti üzerine temmuz sonları doğru İstanbulu ziyaret c ve bir kaç gün de Yalovada kala caktır. M. Venizelosa vekâlet ATİNA, IZ (A.A.) — Jene ral Gonatas. M. Venizelos ile M. Mihalakopulos'un gaybu- betleri esnasında Başvekilet u- tedvir ede- cektir. Yeni intihabat, ra edilecektir. İspanyada grevler MALAGA, 12 (A.A) — Anteguetadan bildirildiğine gö re, grevcilerden 30 kişi ini bırakmak istemeyen 6 ziraat a. | melesine revolverle taarruz et. | mişlerdir. Bunlardan birisi a. ğır surette yaralanmıştır. M. mr dot Kabinesinin Projesi nunda meclise verilecek PARİS 12 (A.A.) — Hükü metin, bazı noktalarının itmam edilmesi lâzım gelen mali pro- jesinin 21 Haziranda meb'usan meclisine tevdi edilmesi muhte meldir. O tarihte büyük encü- menler kat'i surette teşekkül et miş bulunacaktır. Umum müza kerelerin faydalı neticeler vere bilmesi için bu projenin evvelâ encümenler tarafından tetkik o lunması ve M. Herriot ile M. Lausanne'dan avdet lâzımdır. —— etmele: Kreuger konsersi yomu müdürleri STOKHOLM 12 (A.A.)— Zabıta, hastalığından dolayı e- vinde göz hapsinde bulundurul makta Kreuger konsersi- yonu müdürlerinden M. Sojes troem hakkındaki tevkif emrini maznunun sıhhi vaziyeti kaç- masına müsait (olmadığından dolayı geri almıştır. Stokholm gazeteleri, böyle | bir tedbirin misli mesbuk olmadığını yaz- maktadır. Diğer maznunlardan yalnız üçü mevkuftur. Bir mev kuf tahliye edilmiş, diğer beş | mevkuf ta muvakkaten serbest bırakılmıştır. İtalyanın Londra se- firinin cenazesi LONDRA, 12 A.A: — İtal yanın Londra-sefiri Marki'de | Bordonaro'nun cenaze merasi- ağus- | İ tos ayınm nihayetine doğru ic- solininin korporasyonlar milli | yz dün büyük bir ihefalle ie. meclisini nreisi sıfatile kendisi | ra edilmiştir. Bir top üzerine ne bir ipek korporasyonu Vücu | vazedilmiş tabutun önünde mu | de getirmek için mezuniyet ver hafız alayının askeri muzikası miş olduğunu söylemiştir. M. | gitmekte ve bunu zırhlı asker. Mussoli, içtimalarn hitamır | lerden bir müfreze takip etmek münasebetile bir hitabe irat et | t9 İdi. miş ve fevkalâde alkışlanmış. | ütarefdaran past, bir harp ve bütün idarenin ciheti askeriye ye devredileceği kuvvetle zanno- İunnaktadır. Yerinde bir sual! Lâzkiyede çıkmakta olan (El lâzkiye) gazetesinin bir kaç gün evvelki nüshasında şöyle bir ma- kale intişar etmiştir: “Ey mandater devlet! Bizi e- ğer Fransızlar gibi görüyor ise niz bize de Fransızlara yap! Bız, yani İhsani ve medeni mua mele yapınız. Düşman nazarile bakıyorsa” niz hepimizi bir araya toplayıp bizi top, tüfenk, ve mitralyözleri mizden geçiriniz. Şayet bizi hayvan olarak kul- lanmak istiyorsanız hiç olma; bayvanlar kadar olsun bir hak ve riniz Fransada, İngilterede ve kü- rei arzın bir çok medeni memle- ketlerinde himayesi hayvanat ce miyetleri vardır. Bu cemiyetler hayvanlara zaman görülen işkenceleri protesto eder İ ve bu hallerin menine çalışır. lar, Ya biz! Biz ne; ruz? Ne ola 7, Bu gazete bu makaleden dola yı derhal kapatılmıştır. iz? Ne oluya- İngilterenin Maliyesi Maliye na mi dokt | LONDRA, 12 (A.A.) — | EveningStendard gazetesi, Ma | liye nazırı M. Nevill Chamber- İlain'in meb'uslardan ve mali. yundan M. Alberyye vâki beya natını nakletmektedir. M. AL bery, nazırın izahatından mu- | siyasetinin şu | maileyhin mali İ suretle olacağını yor: 1 — Bir nevi altın mikyası- na rücu etmek, ancak yarı altın yarı gümüş bir mikyasın kabu- lü imkânının mevcudiyeti şar. | tile, |, 2. — Bu muhtemel rücu, eski | İngiliz lirasmı altmla başabaş İ olduğu zamarki erkamın du- İ munda bir mikdar üzerinden ya İ pılacaktır. 3 M istidlâl edi. mafih, böyle bir a. meliyenin pek yakın bir zaman İda icrası mutasavver değildir. 4 — İptidai maddelerin fiat. larının tereffüünü temin için İ kambiyo temevvüçlerini kon. trol etmek, İ Kendisine balâdaki dört İnekte tadat edilen M. Neville Chamberlain'in bunlar kabine ! ye dahil olalıdan beri tasavvur etmekte olduğu mali siyaseti mal etmiştir. M. Bottai. bir nu! kanuni ve meşru olduğunu ve | tamamile tetabuk etmekte ol. İ tuk irat ederek bilhassa milli | fakat İsveçin adliye sicillerinde duğunu söylemiş olduğu riva yet edilmektedir. i Konya yerli mallar sergisi ANKARA, 12 A.A. — Milk ikti İ sat ve tasarruf cemiyetinin Konya şubesi tarafından tertip edilen yerli mallar sergisine iştirak edecekler i- gin devlet demiryolları idaresince İ tenzilât yapılacaktır. Sergiyi ziyaret için Konyaya gidip İ gelecek yolculara yüzde 40, sergide İ teşhir edilecek eşyaya da her müies- sese veya ticarethanenin 250 kilosu in yüzde 50 tenzilâtlı tarife tatbik ilecektir. Yekpare ağır cisimlerin sikleti ne olursa olsun yalnız iki nde di tenzilâtlia naklolunacaktır. Yolcu lar için tenzilit Konyaya gidiş 25 hazirandan 13 temmuza, Konyadan | dönüş 5 tomunuzdan 20 temmuza | kadar. Eşya için tenzili? Konyaya Mali proje ay so- İnazarını izah ediyor) ,Faysal Hz. Ankarat , merasimle karşılani | Emir Hz. şerefine Gazi Hz. köşklerinde 60 kişilik bir ziyafet verildi ANKARA, 12 A.A. — Hicaz Kra | veki lının oğlu Emir Fayssl Hazretleri | mi bu sabah sant 10 da eksprese rapte | dilen hususi vagonla ve maiyetlerile birlikte şehrimize gelmişler ve istas yonda hariciye vekili Tevfik Rüştü e Reisicümhur Hazreti; kâtibi umumi, Hikmet ve yav Celâl, B. M. Meclisi Reis Vekili Ha san, Başvekâlet müsteşarı o Kemal Beylerle, fırka ve merkez o kuman danları tarafından karşılanmış ve as | ker, polis müfrezeleri tarafından se- limlanmıştır. | istasyon Hicaz ve Türk bayrakla- İ rile donatılmıştır. Emir Hazretleri | istasyonda halk tarafından alkışları İ müşter, AKARA, 12 (Telefonla) — Emir Faysal Hazretlerine İstanbul Palas ta hususi bir daire tahsis edilmiştir. Muhterem misafirimiz Türkiyede bu İunmaktan çok memnun olduğunu söylemiş ve: “Burada kendimi evim de hissediyorum” demiştir. evfik Rüştü B. bir öğle siya Ziyafette Dahiliye mumü kâtibi Hilmet, Harici meni reisi Mahmut, Büyük Ferit beylerle Hariciye erkânti muşlardır. Emir Hazretleri saat el çukta Reisicümhhur Hazreti yaret etmişler ve Gazi Hazrelil yareti iade eylemişlerdir. Bü Çankayada Gazi Hazretleri köşklerinde Faysal Hazretleri fine 60 kişilik bir ziyafet veri Ziyafette Meclis reisi ve Paşalar bulunminuşlardır miz çarşamba akşamı Anl ayrılacaklardır. İstanbulda gün kaldıktan sonra İrana gid lerdir. Sovyet Hariciye komiserliğ rifat umum müdürü M. Filer mir Hazretlerile İstanbula geli di. İsmet paşanın daveti üzeri Kölerenski Emir Hazretlerile Bİ feti vermiştir. «e Ankaraya gelmişlerdir. erişir. Ziyafeti. Dahüiye| se Ankaraya ge | Gk ” ; | Fransız sefiri bugün geliyo ANKARA, 12 (Telefonla) — Fransız sefiri bu akşamki # le İstanbula hareket etmiştir. i Muhtelit encümenin mazbatü ANKARA, 12 (Telefonla) — Adana meb'usu Ali Münü ve 28 arkadaşının iktisadi bubran sebebile gayri menkul ihali hakkındaki kanun teklifine dair adliye ve iktisat encümenle İ den mürekkep muhtelif encümen mazbatası ruznameye alın | tir. | Bursa kaplıcalarına rağbet | | BURSA 12 (Milliyet) — Bu sene Bursa kaplıcalarına o. rağbet fazladır. Hassai şifaiyesi mücerrep olan kaplıcaları İ dan istifade maksadile bu sene Çekirgeye gelen misafirlerin # | darı gün geçtikçe artmaktadır. Birinci smıf oteller kâmilen | pazarain birinci sınıf otellerin müşterilerden - yemek ve bafl | İ dahil olmak üzere - 5 - 2 yemeksiz iki buçuk hira almaları tef İ edilmiştir. İkinci sınıf otellerin fiyatı da 2 - 3 lira arasında tel | İ ludur, Misafirlerin duçarı müşkülât olmamaları içimde şehi belediyesi tarafından bir fiat listesi tanzim edilmiştir. Bu list : ia | Bursa belediyesi iş yapıyor 9l BURSA, 12 (Milliyet) — Bir müddetten beri vilây: | İ edilmekte olan belediye kadrosu nihayet evvelki gün tasdik eğ | İ miştir, Kadroda tebeddül yoktur. 399 küsur bin lirayi müteciif olan bütçe de bu sene 351,500 lira olarak kabul edilmiştir. Gö İ çen senelere nazaran bütçede oldukça azami tasarruf yapan B sa belediyesi şehrin terakki ve ümranı hususunda da mühim p jeler hazırlamış, hattâ bunların bir kısmını derhal mevkii tatbil | koymuştur. Çekir çe caddesinin muntazam bir şekilde yapıl 25 dükküânlı ör hal inşi Gazi Paşa caddesinin tevsii mi sadile yapılan istimlâkât ta bu mcyandadır. Öteden beri gaği muntazam bir halde olan seyrüsefer meselesi de belediye | Muhittin Beyin kat'i teşebbüs ve faaliyeti neti olarak intü ma girmiş ve belediyenin bu hususta çizdiği programı d den itibaren tatbikına başlanmıştır. Buna nazaran . her on dakikada - Bursadan Çekirgeye otomobil bulmak imkânı ola€ ve saatlerce güneş altında otobüs bekleyen © yolcular da İ çekilmeyen bu azap ve işkenceden kurtulmuş olacaklardır. Konyada kuraklık hafifledi KONYA, 11 (A.A.) — Dün gece vilâyet merkez ve mü katına sürekli yağmurlar yağ mıştır. Kuraklık nisbeten haf lemiştir. Muhafızgücü bisikletçileri ve atlıları ANTALYA, 12 (ALA:) — Muhafız Gücü bisikletçileri saat 16 da Bucaktan şehrimize geldiler. Hararetli bir istikbal pıldı. Bugün vapurla Mersine gideceklerdir. UŞAK, 12 (A.A.) — Cuma günü şehrimize muvasalat"ei Muhafız Gücü atlıları bu sabah İzmire hareket etmişler ve tarafından hararetle teşyi edilmişlerdir. Yeni Şeker Bzyp vapuru 4 enkazı Fabrikası BREST 15 MAİ —e va fırtınalı olduğundan Artifi . *, İio,( gece Breste' dönmüştül Fabrika Bursa'da | yüke yüz kilo sikletinde yapılacak İ milyonlarca rupy kıymeti BURSA, 12 (Milliyet) — Baş | paketler çıkarılmıştır. Fakat Pİ vekil İsmet Paşa hazretleri, Rus- | paralar, iptal edilmiş olun b ya seyahatlerinden Ankaraya av- notlardan ibarettir. Bul detlerini müteakip orada bulu- | hazine kamarasında altın kü nan valimiz Fatin Beye de Bursa da bir şeker fabrikasile Merinos- culuğun temini inkişafı maksadi. İle yün, ipek ve kumaş fabrikala- rının tesis edilecej husustaki yüksek kabiliyetini na- zarı itibare alan Başvekil hazret inin bu baptaki tepşiratı mwhi lerini muhtevi sandıkların ü#€ rinde bulunuyordu. na tercüman olmak suretile salıların minnet ve şük. arz ve iblâğ etmek üzere b yemiz tarafından çekilen İ fa karşı da (hissiyatınıza