13 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

13 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Milliyet Asrın umdesi “MİLLİYET” tir. 13HAZİRAN 1932 İdarehane: Ankara enddesi, 100 No. Telgraf söresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matham 24310 (ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için o Hariç işin Müddeti geçen nüshalar 10 ku yaştur, Gazete ve matbaaya sit işler için müdiriyete müracaat edilir, Gazetemiz ilânların mes'u- liyetini kabul etmez. BUGUNKU HAVA Yeşilköy askeri rasat mer- kerinden aldığımız malâmata nazaran bugün hava ekseriyet le açık geçecek rüzgâr hafif surette muhtelif istikametler- lerden esocektir. 12 - 6 - 932 tarihinde hara ret azami 17, asgari 12 santi İstanbulun iklimi bozuldu. Bu, İstanbulun maalesef kredi sinin bozulmasile başlayan bo. .zukluklar serisinin bir parçası “olduğundan hiç gayrimuntazır değildi. Değildi amma bu kada rı da memul değil. Çarşamba günü hararet 36! derece iken dün | 16 ya düştü İ fakat daha i Birinci MILLIYET PAZARTESİ 5 HAZIRAN Halk gene ekmek bulamadı | Kararlar (Başı 1 inei lar yeni dr sehifede) attan un lerle yaptıkları an- tant'ta bir haftalık unu larak ve muayyen bir fiat üzerin den almaktadırlar. Dün her zamankinden fazla olarak ınbula 56 vagon ve Samsundan da 4099 çuval day gelmiştir. Bu kadar mal normaldan fazla bir geliştir ii buğday fintlarını derhal 7 bu || çuk kuruşa düşürmüştür . Fakat bütün bunlara rağmen fırmlar her gün işlemeğe meebur oldukları unu işlememektedir. ler. İstanbulun günlük ihtiyacı 300 bin kilo ekmektir. Fırınlar ise bu miktarın ancak üçte iki şıkarmaktadırlar. Bu vaziyet kar | şısmda halk ekmek bulamamak- ia ve gece geç vakitlere fırınlar önünde — beklemektedir. evvelce ucuza temin et- undan fevkalâde kâr te min etmektir. yaçtan çok ax çıkarıldığı için şeh rin birçok semtlerinde köşebaşla rına konan küfelerde, bakkal da ekmek 15 kuruştan satılmak- tadır. Bu fahiş ihtikâra rağmen halk bir okka ekmek bulabilmek için 15 kuruş vererek bu ekmek leri kapışmaktadırlar. Fakat 15 kuruşa da çok fazla ekmek yok- fırınlar, un işlememek baha apatmakta halkla 2 Hal-| Fırm camekânlarının bom boş olmasına mukabil anbarlarda çu müşlerdir ki ekmek unundan fı | munda spekülâsyon oluyor?. Radyoda patırdı! Yeni xadyo almış.. Meraklı yonları bulama Dikkat isterim. Eğer derecei | mış bir arkadaşım var. Geçen “hararet üzerine hava oynayan. | gün sordu: şimdi mahvolmuş- Amerikadaki meşhur — Birader! Bir istasyon var, her zaman buluyorum. Gürültü İğankalar buhran ve csham ip- | kıyamet! Ne muzika işitiliyor bidamı sı bosaltmışlardı. Diyorum ki; acaba bu da ik | arkadaşlardan biri cevap ver. | tisadi buhranm neticesi mi?. Daha dün sicaktan şikâyet © dip dururken bugün - havanm bu hale gelişini görenler ba na çıkıştılar.. — İşte! in “ettin, soğuklar başlad. yikâyet | Üiref erlerin ki; her şikâyet | met “ettiğim şeyin bu kadar çabuk | zail olacağma alışmamıştım... Doğrusu buna ben de şaştım. Evet sıcaktan şikâyet ettim, “bep ettik, lâkin biz bununla şu “bat havası istedikti -yarab- Bi? Deveye sormuş! — İnişi mi ir Yokü. “şa mu? — Düz yolun kıtlığı mı var? “demiş. Biz de sıcaktan şikâyet. et- | tsek, bu havaları mı istedik. “Bahar havasmın kıtlığı mı var YE örüde de beya yu mda olduğu gibi | nelâflar anlaşılıyor. “hemen (tabancayı şakaklarına | tülü bir y. Gürül Acaba neresi?. Yemeğini yemekle meşgul | — İspanya olmalı! halde en çok: gürültü orada! 100 metre içerisinde Gene İâfı çıktı.. Allah vere de tatbik edilse!, 100 metre ci- j yarmda karakol, cami, hükü- dairesi gibi yerler bulunan meyhane ve birahaneler kapa- tılacakmış!. Hani öyle bir şey! Ildır vücudünden | şiki Beyoğlunda mem- a fesat bir bar var ki; cami- in hemen arka tarafındadır. Doğru hatla hükümet konağın dan da 50 metre dahilinde. Maahaza bütün bunlara rağ men sabaha kadar açıktır.. Kav ga, gürültü, cinayetler olur.. Bumu zabıtamız da bilir, Fakat kapanmaz işler, kançıbanı gibi işler kâfir! Neresi olduğuna söyleyemem mahkemelere dü- şeriz.. Arif olan anlar.. FELEK “Milliyet'in Edebi | Romanı: 2 Ölüler yaşıyorlar mı? (Felsefi fantostigue roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ “Ben, zevcem, oğlum, oğlu- © omun mürebbisi bir rahip, ara» © öbacı Emil, bahçıvan Ogüst, o- aşçı “Bütün bizmetçiler hane da hilinde Şatarlar ve hepsi de ta- mamile emniyetimizi kazanmış kimselerdir.,, “13 teşrinievvel 1875 — çar- oşambaz “Rahip *** odasmdaki kol “âuklunun kendi kendine yerini değiştirmekte olduğunu haber. “verdi. — Zevcemle bu muhte. © yem zatın nezdine gittik. Bütün eşyanın bulundukları mevkile- vi dikkatle tesbit ettikten sonra tuklunun ayağını zamklı kâ f mis tırdık. Ve fevkalâde bir hal vukuunda bizi çağırmasını ri- ca ettik.” “Rahip, saat ona çeyrek ka- la duvara bir sıraya küçük kü- çük fakat karşıki odada yatan ina'nın da işiteceği kadar indirildiğini ve duvarın köşesinden bir asma saat kurulur gibi bir hırıltı gel in, şöminenin önündeki ma- deni şamdanın çızırtı ile yeri. si değiştirdiğini ve nihayet kı tuğun oda i görür ve işitir gibi olur. Lâkin kalkmaya cesaret edemiyerek soneriyi çalar..,, “Hemen koştuk. İlk tetki- kimiz koltuğun lâakal bir met- almamışlar- | kadar | | rancala, pide çıkarmışlar ve bun ları gelişi güzel fiatla halka sat mışlardır. Halkım çoğu yine ek- mek bulmak için şehrin bir ucun $i dan öbür ucuna koşmakta, fakat yine bir okka ekmek bulamadan | dönmektedirler. Halkın bu azap ve sıkıntısına | karşı belediye fırınlarm üne birer zabıta memuru dikmekten ve zabıt tutmaktan başka hiç bir İ şey yapmamaktadır. | Fırıncılar üç gündür, İstanbul | da belediyenin nizam ve usulüne kar | şı adeta istiklâllerini ilân etmiş | lerdir. | Belediye İktisat müdürü Bey | le belediye muavini o Hâmit Bey dün bir otomebile rakiben fırınla rı gezmişler, gözlerile halkın ek- İ mek bulamadığım görmüşlerdir. Fakat, teftiş fırmlara ellerindeki unları işlemek mecburiyetini ver» çıkar- ra karşı © sadece a mukabele edilmek fi derecede ekmek kartmadıkları için haklarında za bıt tutulan fırınların adedi yüzle ri bulmuştur. © Belediye kanunu, zabıtai bele | | da çok şiddetli ahkâm İ etmektedirler. Bir o madde: İ “Fırıncılar her ne olursa şehrin günlük ekme ia mecburdurlar. Çıkarmıyan fe İrınlar icra kuvveti vasıtasile ceb- İ ren çalıştırılır.,, diyor. Fakat be- İ lediye bu kuvveti al erme İ ğe lüzum İ makla iktifa © etmiştir. bu müessir bir şekil değil Tutulan zaptm ancak iki sonra ödenecek cozası beş İira- dır. Halbuki yukarıda da kay | dettiğimiz gibi az ekmek çıka İ ran, yahut hiç çıkarmıyan, yahut tn bor hanei bir süretle > hali ıdasını tazyik edenlere karşı ç ay üç gün evvelinden bu sıkı tedbir ler alınmış olsaydı, hiç şüphesi “İbu hareketi ihtiyar eden firma İlar. bu süreti kendilerinde bu- lamıyacaklardı. Bu © yapılmamış, yapılamayınca da o fırsat gö zetliyen fırıncılar cür'etlerini art turmaşlardar. Çarşamba günü narh İ olduğu için, ekmek narhr den tesbit edilmek icap ediyor. Bu itibarla belediye önümüzde- ki haftanın ekmek narbı için dün akşam hesaplarını yapmıştır. Çar #ambadan itibaren ekmek dokuz buçuk kuruş olarak satılacaktır. Yalnız bu haftaya mahsus olmak üzere narbın salıdan itibaren tat biki de muhtemeldir. Maamafih buğday fiatlarının tekrar 7,5 ku- ruşa düşmesine rağmen | narhın iki kuruş birden yükseltilmesi bir İ az da fırıncıların belediyeye de- İ diklerini yaptırttıklarına delâlet günü yeni» İzmirde buğday satışı yapılmıyor satışı hemen olmamıştır. Az miktar. da yapılan satışlar fiatı bir hafta onra kesilmek sartile icra edilmiş. | tir Uşakta da. UŞAK, 12 A.A. — Okkası 8 ku- ruşa çıkan buğday yağmurdan son ra 6.1 kuruşa düşmüştür. EREL A TR AD Jantzen Kostümlerinin ikinci partisi tayyare ile iBaker mağazalarına vürut etmiştir. Mikdarı mahdut ol duğundan vaktile tedarik ediniz. bulunduğunu © görmek oldu, şöminenin önüne dönmüştü. İ Şamdanın ayağı yanina bıra. İılmış olan damlalık yukarısı. na çıkarılmış, öteki şamdan da yeri değiştirilerek şöminenin kenarından bir çok santimetre harice taşkın bir vaziyete geti- çük bir heykel 20 ama kadar ileri sürülmüştü.” “Bu garip meşhudatımız- dan sonra biz çekildik. Fakat irmi dakika geçer geçmez ra- ibin odasından şiddetli terem adam gene soneri; yordu. Yanma gittik. Bu dan kabine kapısının üzerine vurul duğunu bize temin etti” İşte bize daha çok garibe. ler vadeden bir başlangıç. (Muhtıra defterini takip e- delim:) Perşembe 14 teşrinievvel; “Şiddetli darbeler duyulu. yor, Hepimiz. silâhlandık. Şe tonun ber tarafını dolaşıyoruz s-| İOIZMIR, 12 (Milliyet) — Buğday | darbe sesi daha duyduk. Muh- | belerin döşeğin ayak ucundaki | | Verildi İ (Başı 1 inci sahifede) yerlerde yerleşmiş ve Yunan tabiiye | tini iktisap etmiş olduklarını iddia ve bunların Türkiyedeki emvalinin müsadere edilemiyeceğini ifade et mişti. Bitaraf aza, bu kabil eşhasın Atina muahedesinin tarihi imzasın- da Makedonya ve sair Yunanistan'a ait yerlerde bulunduklarını — yalnız nüfus kaydile değil, oralarda yerleş miş, iş güç sahibi olmuş bulundukla rmı da isbat etmelerini ve ancak bu | takdirde bunların Türkiye'deki em. in müsadereden istismasına ka- rar vermişlerdir . İ Bitaraf aza, mikdarı 6 yı bulan diğer kararlarını da dün akşam tara İfeyn heyetlerine bildirmişlerdir. Bu lar, pazar olmasına rağmen, İ dün Muhtelit komisyonda — çalışan | | memurlar tarafından tercüme edil mekte olup bugün matbunta tebliğ İ edilecektir | Vali Muhittin B, evvelki gün | Muhtelit Komi yonda ve #ımız Şevki B. i ziyaret etmiş ve | taraf azadan M. Enderson'la da be“) müddet görüşmüştür. Kadın birliği | Kongresi (Başı 1 ici sahifede) İ dörde kadar beklendi. Fazla kim İ senin gelmiyeceği anlaşılınca re- tife Bekir Hanım celseyi aç Bir kongre reisi intihap edil- geleceğini söyledi. İ Kongre reisliğine Safiye Hüseyi Hanım ve iki divan kâtibi intihap olundu. Ruzname mucibince ida | re heyeti bir senelik ( mesaisine ait raporunu okudu. Rapor ka- bal edildi. Bundan sonra he: | kat'i raporu okundu o da kabul İ edildi. İdare heyeti raporunda Kadın- lar Birliğinin faaliyeti meyanm- da köylerde yapılan tetkik soya mek lâzm tile Türk kadınlarının rolü izah İ edildi. Bundan sonra uf Hanım Balkan bi kadınların vazifeleri etrafında a- zayi tenvir etti, Müteakiben Saime Hanım söz alarak Birliğin faaliyetinin tam olmadığını, bütün apıbın alâka dar olmadıkları,” 9. salmak lâzm geldiğini, söyledi. Bundan #önra bir divanı hay- siyet teşkili hakkında müteaddit imzalı bir takrir verildi. bazı münakaşaları mucip oldu. Bazı aza lüzumu © yoktur, dedi. Haysiyet divanının vazifelerinin ne olduğu, ne gibi işlere bakaca ğs, hangi suçlara nasıl ve ne gibi İ cezalar verileceği münakaşa edil di. Ceza olarak tescil, muvakkat tard — çe verilmesi teklif olundu. İtira, — Burasi er Bütün ark, kendilerini müdrik, yetişmiş hanımlardır. | Mekteplerde tatbik edilen ceza- lar burada tatbik edilemez, de di. değildi Aza gülüştü. Divanı heysiye | tin vazifelerinin tayini idare he yetine bırakıldı. Yalnız bu diva- İ nın beş azası olması kabul edil- di Müteakiben yine (o müteaddit imzalı bir talırir okundu. Bu tak rirde idare heyetinin seneden s6- neye değil, her üç senede bir in tihap edilmesi ve kongrenin üç seneden üç seneye yapılması mu vafık olacağı ileri sürülüyordu. Bu takrire, birçokları itiraz etti- | yoruz.” “Cuma 15 teşrinievvel: “Saat ona doğru rahip ile Amelina benim ve zevcemin gezinişlerini taklit eden vâzıh ayak sesleri duymuşlar, konuş- tuğumuzu işitmişler. Odamıza gitmet üzere koridordan geçti- ğimizi zannetmişler. Âm, karımla benim seslerimizi iyi den iyiye tanıdığını söyleyor. Sonra madamın oda kapısı dığım işitmiş. Kapıyı bizim | mış. Halbuki o esnada biz uyu yorduk. Bir şey duymadık.. Sa dada bir sıraya duyulan darbe. ein bütün şato halkı uyan- ni İ Perili kitabın omütaleasına devam edildiği bu esnada bir- İlden bire çakan bir şimşek oda. jam mavi bir alevle dol. durdu. Karşıdan Karacaahmet mezarlığı korkunç manzarasi. le ateşten bir yaldız içinde par k yan ostantane bir sinema gi- Kapandı. İki kar. İ hati, Balkan haftası mümasebe- | Takrir | çıl | te şaklayan açtığımızı zannederek korkma | Jat on biri çeyrek geçe yeşil o- | 1932 Sahifeden Geçen Yazılar. Paris mülâkatı bunaltıyı hafifletecek mi? (Başı 1 inci sahifede) Mumaileyhin, İngiltere sefaretha- mesinde verilecek olan akşam ziyafe- tinde hazır bulunmak üzere saat 19 da Parise döneceklerdir. ! Esaslı mühâlemeler PARİS, 12 A.A. Hariciye mezare binde saat 10 da M. Mac Sir John Simon, İngiltere sefaretha nesi başkâtibi M. Wigram ve OM Herriot ile M. Germain Martin ara sında esaslı mükâlemeler başlamış- Müzakerelerin mevzuu PARİS, 12 A.A. — M. Mac De- | mald ile M. Herriot arasında cere- yan eden müz in mahiyeti pek umumi olmuştur. M. Mac Do nald, İngiliz nokai nazarı ana hatlarını izah ve teşrih etmekle ile tifa eylemiştir. 'M, Mac Donald, imza edilmiş mu- kavelenamelerin yekcihet olarak fes İ hine düşman olmakla beraber, tami- vat namile yapılacak tediyatın uzun- i ca bir müddet için tehirini kabule İ karar Mrmiş zörünmektedir. İngiliz başvelilinin, Almanyanm | İ şark hudutları hakkımda ortaya atıl İ mış olan endişebahş şayiaları izale İ etmek için Almanyanın sulheuyane İ hissiyatına dair bir beyanname neş- | retmesini temine gayret edeceği söy İlenmektedir “Avusturyanın mali vaziyeti ile bu memlekete yapılması zaruri olan ma İi muavenet meselesi de koza müza- kerata zemin teşkil etmiştir. Amerika ve Paris müzakereleri İ LONDRA, 12 AA. — Pariste İm- gilizlerle Fransızlar arasmda İsyan öden müzakerelerin neticelerine | intizar etmekte olan İngiliz. efedrr cere | umumiyesi Amerikanın bu müzake- | İ eelerde hazme bulunmamakla beraber bunlara iştirak etmekte — olduğunu gözden kaçırmamaktadır Fransız gazetelerinin mütaleaları PARİS, 12 A. A, — İngilizlerle Fransızlar arasındaki mükâlemelerin samimi edası ve daha ilk gününden itibaren bu mükülemeler etrafında hâsıl olan müveddet ve uzlaşma mu- hiti, matbuatta gayet iyi bir intiba mükâlemelerin gayet iyi netice vere İmam seans Takrir sahipleri: — Bazı işler vardır ki bir se- mede bitmez. İdare heyeti başladı ikmal eder- dediler. Birçok söz alındı ve söy lendi. Neticede takrir reye kon- kabul edilmedi. İdare he Müteakıben yeni idare heye- 6 intihabına geçildi ve reyi hafi ile intihap yapıldı. Neticede Ha d Aliye içe Ahmet, Lâmia Refik, Efzayiş Suat, Makbule Samih, Safiye Hüseyin, Aliye Halit Fah Şüküfe Nihal, Ruhsar Nazmi Nuri, Muhibe Rıza, Doktor Paki ze, Saffet, Vecihe Ziya, Mi Fethi, Münevver, Orhaniye Hanımlar seçilmişler: dir. İdare heyeti hafta arasında toplanarak bir reis seçecektir. Kongrece Reisi cümhur Haz- retlerile, Başvekil ve Meclis reisi ya gök yüzü bütün derinli- ğine birden yırtıyor gibi bir çatırtı koptu. Ve bunu gümbür tüler takip etti, Ve sonra gök. lere sığmayan bir Dragon ho- murdana homurdana uzakla- ır gibi oldu.. Atak titreye titreye döşe- ğinden fırladı. “Alevlerin saçıl- dığı o cihete bir kaç defa İhavladı gene yattı. Beyler gök şeyin gazup Jü- | biterin kamçısı olmadığını bi. liyorlardı amma Kalvados şa- tosunun perilerinden hassasl İşan sinirleri bu yıldırımdan sar sıldı.. ültüden Karacaah- met cemaati bülün uyanarak beyaz libaslarının arasından ba kan kuru kafalarile o servi um. manı altında kaynaşıyorlar gi- bi geldi.. Mütalealarına bir kaç daki. ka ara verdiler. Gürültüyü ta» kip eden sükünet içinde dinle. nirlerken duvarın arkasından. ZLE İMA 2 elan tevlit etmiştir. Bütün gezetelerin bu | ceğine itimadı vardır. Maamafih, ilke temas mükâlemelerin alacağı | şekil ve istikamet hakkında gazetelerde sarih bir emare vermemiştir. Yalnız Petit Parisien gazetesi tahdidi tesli- hat meselesinden bahsederek İn; lerin teslihatın tatili projelerinin as keri masarifin ayni zamanda tenkis edilmesi suretile ikmal edilebileceği- ni ve bu mevi masarif tenkisat. bombardıman tayyareleri | faslmda duha ziyade mahsus olacağını yaz» maktadır. Tamirat bahsine ayni gazete, bu bapta yegâne tarikın bir nevi mora- toryum olacağını ve bu usulün ge- Tek borşların ve tamirat bedelerinin diyat bedellerini ilga edecek bir te- vizat sistemi ikamesi suretile tatbik olunacağını yazmaktadır. | Petit Parisien devam ediyor: A- vusturyaya yardım mesalesindeFran İ s» mali muavenetin merkezi Avru- İ pa devletlerle cenubi şarkı Avrupa devletleri arasmdaki © rrübadele ve münasebetlerin ıslahını istihdaf © İ den iketrendı tedbirlerle itmam edil- mesi lâzım geldiği mütaleasındadır. Tebliğ PARİS, 12 A.A, — Pazar sabahı İ hariciye nezaretinde Fransiz ve İn- İ giliz nazırlarının aktetmiş oldukları içtima hitamında atideki tebliğ neş. İ redilmiştir: “Nim resmi bir surette — yapılan | dostane mükklemeler, noktai nazar- lar arasında iştirak mevcut olduğu- İ mu ve bu iştirakin Lausanne konfe- | ransında adiline ve müessir bir ta- j kım hal suretleri elde edilmesine ve milletler arasında itimadın takviye. ine ve sulhün idamesine medar ola- cağını tahmine müsait bulunduğunu İ göstermiştir.” M. Herriot memnun PARİS, 12 A.A. — Mükâlemele | rin hitamında M. Herriot, siyasi ma | hiyette beyanatta bulunmaktan im- ina etmekle beraber bu mükâleme- ler neticesinde memnun O olduğunu İ gazetecilere söylemiştir. Mükâlemelerden sonra PARİS, 12 A.A. — Mükülemeler. den sonra İngiliz ve Fransız nazır. ları, başvekilin kabinesini terkede- rek nezareti birinci katına çıkmış- lardır. Buruda sal 13 ten beri davetli ze- | vat kendilerine infizar ediyorlardı. Bu zevat arasında, İngiliz heyeti ından manda, İngiliz sefareti i bayefini haiz nazırlarından M. Painlevâ, M. Ley- İ gucs,M. Germain Martin ve M. Paul Boncour bulunmakta idi. Ziyafet PARIS, 12 A.A, — M. Herriot, dün saat 20,30 da M. Mac Donald ile Sir John Simon şerefine hariciye mila 26 kişilik bir ziyafet ver ğe Beam dilek yer nın yarm etrafile görüşecekleri bü yük mevzulara daha dün akşamdan temas etmiş olmaları şüpheden kza- dedir. PARİS, z A.A. — Dün, M. Mac istasyondan çıktıktan sonra İngilte- re sefnrethanesine gitmişlerdir. Ora- da kendilerine bir çay ziyafeti veril. miştir. Fransanın konferansta vaziyeti PARİS, 12 A.A. — Dün sabahle- yin M. Herriot Lausanne konferansı sa olan Fransız heyeti âza- sile Fransanın takip edeceği hareket hakkında görüşmüştür. ribirine bakıştıla; Kalvado- sun perileri kendilerinden bah- solunduğunu işiterek oraya ka dar mı sparimliğ Biraz bekle. diler, bir şey işittikleri Tlos (Peti. li evler) kitabının zihinlerine verdiği “vehimden başka bir şey olmadığını sakit bakışlari- Je biribirine temin ettikten son Ta Orhan bir sigara yaktı. Tur gene her tarafı dolaştık. Salonda bulun- duğumuz esnada çamaşırlığın yakininden darbe sesleri geldi. Derhal o cihete koştuk. Bir ev dik. Madamlu Amelina üst kat ta ağır eşyadan birinin sürük. lendiğini ve sonra paldır kül. dür eri gibi olduğunu duy- Tİ teşrinievvel; “Gece yarısına doğru işiti. len zorlu darbelerden herkes uyandı. Gene şato dahilinde e e öeiiye Sie oldular.. Biraz kaçık benizle bi göremedik. Tekrar aşağı in | JEtem Pertev ihtifa Eczacı Etem Pertev Bey mel humun dün vefatınm altıncı dönümü Bu münasebetle he | sene mutat olduğu veçhile | mun Eyüpte Bahriye cadı ki kabrinde bir ihtifal yapıldı. | İ . Saat onda Karaköyden | kan hususi metörle Eyübe di. Ayrıca otomobillerle e gelef ler vardı. Türkiye eczacıları, makoloğları Birliği nam larak çelenkler geti hususi) getirilmişti. Merasi me cezacıların hemen en — yaşlıla Janeti beyin sözlerile başlandı. Merhum Etem £ Pertev Beyi gok samimi dostu olan Janeti B arkadaşımın mezaya. ir lerinden bahsederek “bilhassa genç lerin azimkâr çalışkan ve presi si” ni ve sayede mesleklerinde muvaffak olacaklarını, bugün dünyayı hay lerde larını unutmamalarını işaret edi rek sözlerine nihayet verdi. nü Bey söz alarak, Etem Pertef Beyin yatağında bile me: şalışan çok © kıymetli babası olduğunu ve hattâ bu kü kuvveden file çıkmak üzeri olan “Eczacılar Lâburatuvarmın gününde tetki ederek ikmal ettiklerini ve © gi kü arzularının bugün kl etmek üzere olduğunu söyledi. Müteakiben, Hasan Be: memleketin her tarafında en ra köşelere kadar tanınmış öl iş olduğunu abidesini bit zat yapmış ve hazırlamış oldu! nu söyledi. Bunu müteakip met hayet verilniştir Köy menllimlerin den sual? Maarif müdürlüğü ilk mekt muallimlerinin vazife ve faali yetlerine dair 20 suali ihtiva © den bir anket © göndermişti. anketin cevapları gelmeğe başla eştir. Maarif müdürlüğü şehi muallimlerinden başka köy mel tebi muallimlerine de bir anki göndermiştir. Bu ankette “Köy kanunu m cibince azalık yaparken duç olduğunuz müşkülâtm izalesi il susunda ne düşünüyorsunuz? ö. ders h | de muvaffak oldunuz?,, gi allör vardır. Köy muallimleri de cevapla: nı bu ay sonunda Maarif müdü lüğüne göndereceklerdir. Beşiktaş 2 inci Huküktan: Mısri da mukim iken vefat eden © Mis merhum Hasan Fuat paşa kermes ve Mısırlı müteveffa Selim paşa dumu Selim Şehat Bey zevcesi Ü, mü Gülsüm Hanım terekesine mah kemece vazıyet edilmiştir. Tarihi i- lândan İtibaren eshabı matlüp ve Ikadaranın bir ay ve mirasçıların ül ay zarfmda Beşiktaş ikinci sulh hu kuk mahkemesine müracaatları ve İf bu müddet geçtikten sonra tereke” den bir hak talep edilemeyeceği ilâ? olunur, Mehkemei asliye üçüncü Huk: dairesinden: Dikran Et, nin Ma Fani aleyhine geçimsizlik ve terk 4 bebile açtığı boşanma davası üzerini iksmetgihnın meçhul bulunması sabile ilânen tebliğ olunan arzuh. müddeti zarfında cevap vermemiş. duğundan bittalep tahkikat günü mak üzere 10-7-932 pazar günü sani 10 olerak tayin edilmiştir. Yevin v8 saati mezkürda bizzat veya bü le isbatı vücut etmediği taktirde a kında giyap kararı ittihaz olunacağ ilân olunur. | “18 teşrinievvel: “Bu'garibelere şahit olanla” rın “ adetleri artıyor. Nabi: papasının Müavini geldi. Ci martesinden beri şatoda yi den dimizde kalarak bundan so vukubulacak şamatalara da hit olacak.” istikametini o iyi tayin bilmek içi nı imi il katta Ogüst koridorda bu kapıya Y& kın bir yere döşeğini 11 e doğru ikinci katm met veninden basamaktan b i sıçrayarak inen e , topun gürültüsüni hep uyandık. Yarım aa. sonra tek fakat pek şiddetli darbe evi sarstı. Daha s0 dokuz, on sağır darbe ”“18 teşrinievvel salı,