20 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Dünkü maçta Da galip geldik (Bagir i inci sahifede) Rebii K. Faruki L. Mehmet Alâ Niyazi Altıyı on gece oyun Mistgir Al- lenin idaresinde başladı. Birinci akın soldan yapıldı ve Yunanlıla rın bir fevlü ile durduruldu. Fa çekildi. Sağa doğru indi. Alâed- din sıkı bir şüt çekti kaleci tuttu. Yunanidar mukabil hücuma geç- | fakat avut oldu. Oyun müte- vazin devam ediyor. Bir akın on- lar yapıyorlar, bir akım biz ya, yoruz. Bu arada çok büyük bir tehlike atlattık. Misafirlerimiz fe oynamiyorlar. Sağ açıkları iyi bir akımları şeması ilk korner oldu. Kurtuldu, hir tans daha oldu. İİ Ün- cü dakikada Fikret topu haf hat- tında kaptı ve Alkeddine verdi. Alâeddin rmadan — Rebiiye gönderdi. Rebil çekti Leblebi Meh ve ayak koyarak to- pu ağlara taktı. Vaziyet | - 0. Bir »km daha yaptık, Kemal Faruki to, ile ilerledi. Yunanlılar topu korner yaptılar. Korner çekildi. Az kalem misafirlerimiz kendilerine gol atıyorlardı. Fakat kurtuldu. Güzel bir akınımız, Re bi ortaya geldi. Fakat bizzat ken disi ofsayt vaziyette olduğu için akın durdu. Misafirlerimiz derhal mukabil akma geçtiler, ancak Yu nanlı sol iç ile Muzafferin arasm skışap top bizim nleyhimize korner oldu . Çekildi fakat müs mer değil, Bu arada Yunan sağ içi hir ortalama! yaptı, #pi İş ye- rinde müdahale elti ve bir kafa vurdu, fakat top yüksekten gitti. Bütün akınlarımız soldan oluyor, fakat netice yok. Fikretin bir fri- kiki dst direğe çarptı ve avut ol- du, Oyunumuz biran bozuldu. Rebü hiç topa çıkimıyor. Mutlaka den elmesizi bekliyor. Mü- iafanda Yaşar şok iyi oynuyor. Bütün akınları sapt kesişlerle dur duruyor. Bu arada o Fikretin bir tü Yunanlı bir oyuncunun mide sine isabet ettiği için sahadan kilmek mecburiyetinde kaldı kaç saniye sonra sağ açıkları da Vahinin sert bir müdahalesi fe bir müddet içim rızaya uğradı Yerlerine oyuncu girdi. Nasrisa sağdan inirişaf eden bir alımımız korner oldu. Niyazi çeleti. Yalnı Rebil gene topun ayağına gitme- sini beklediği İçin bu fırsat ta he- ba oldu, Yunanlılar kalemize ka- dar indiler. Fakat onlarda bir #sy yapamadılar. Bir tek kale oy nadığımız halde gol atamiyorur. Bu arada Yunanlıların uzaktan bir sütünü Hüsamettin ileride bu- lunduğu için kornere atabildi. Korner çekildi, fakat bir şey yok. Bundan sonra bir akın daha ol. du, Hüsamettin açıkta bulunan topa plonjon yaptı, fakat tutamadı. Top bir kaç saniye bizim £ müdafiler ile Yunan mahacimleri arasında do- Fikret bir aralık uzun bir de imanla topu Alâettine yolladı. Or hiç bir Yunanlı müdafi ol. madığı halde Alâettinden gelen to pu Kemal Faruki ve Rebii kaleye a tamadılar! Bir kaç dakika sonra da birinei haftayı bitti. İkinci haftaym İkinci hafteyn saat tam 7 de baş İsdı, Vahinin yerine Ziya girmişti Bu arada Yunan kalesine üst üs! iki korner oldu. Fakat neticesiz. Bu haftayında da Rebii çok fena. Top 50 santimetre yanından geçtiği hal de jest yaparak topu bırakıyor, Ge- ns bu aralık çok büyük bir tehlike yi Hüsamettinin yerinde blokajı sa yesinde kurtardık. Yaşar —Ziya mü dafsası çok iyi oynuyor. Alâettini bir şütü korner oldu. Çekti top bir an Kemal Farukinin ayağıma geldi Kemal vaziyet aldığı ve topu aya- ğında lüzumundan fazla beklettiği için Yunan müdafaası yetişti ve mu | hakkak bir gölü kendini yere ata: | rak kurtardı. Bu esnada Kemal ze- | viye Fikret ileriye geçti. Oyun bun- | dan sonra haftaymın sonuna. kadar ayni surette cereyan etti ve maçı | 0—i kazandık. Fakat buna kazan-| mak denemez. | Peralılar ile oynuyorlar Selânik muhteliti bugün saat 6 | da Pera ile bit maç yapacak ve on dan sonra da İzmire gideceklerdir. bugün Peralılar kafalı bir | (© Kekteplerde imcnanlar hel kendi | & | raya Balkan | Hukukçuları | İ (Başı i imci “sahifede) | — hulukunda çeklerle | poliçelerin ve ticaret şirketlerinin ve taahbüdat ve ukudatı ticeriy ve bilhnssa bey'i tenriyeye müteallik | hukukun tevhidi | Ceza komlayonunun verdiği ka- | varlar da şunlardan: | 1 — Beynelmilel cesa komisyonu | nun 1930 da hazırladığı indei mücri | j tutularak Balkan | dei mücri | min mukavelesi projesi ihzar etmek. İ 2 — Beynelmilel hukuku ceza ce | miyetinin mesaisini mazarı itibara a- lerek hukuku cezayi tevhit etmek 3 — Kadın ve genç kızları fuhşa teşvik ahkâmmın 1931 senesinde hazırlanan beynelmilel mukavele ah- | kâmına muvafık bir şekilde tevbidi | hakkında proje hazırlanması 4 — Balkan mahkemelerinden bi- rinden sadir olan ilimat ve mukarre | ratın diğer Balkan hükümetlerinde | de infaz ve icrasının medeniye ve €© za mütehassıslarından mürekkep muhtelif bir komisyon tarafından | tetkiki Bu kararlara göre muhtelif Bal kan memleketlerinde mer'i olan bu- kuku medeniyenin nikâha müteallik | ahkâmı hakkında bir rapor ihzarı ba | na tevdi edildi. Poliçe çek meselesi hakkında bir rapor hazırlanması Belgrat darülfünunu müderrislerin. don ve Yugoslav murahhası M. To- ma Yuvanoviş'e tevdi edildi porlar Bükreşte toplanacak olan 3 güncü Balkan kongresine arzedilecek tir. Hukukçular kongresi ayrıca şu temennilerde bulunmuştur: i — Balkan hükümetleri memle- ketlerinde meri olan hukulcu mevzu anin hututu esasiyesi hakkında bi- rer rapor İhzarı ve bunların neşri ilk 2 — Bütün Balkan hükümetlerinin kanunlarınm tevhidine mütcallik ol mak üzere aktedilen beynelmilel mu kavelâtı kabul etmeleri 3 — Bütün Balkan hükümetleri kanunların birleştirilmesi maksa inikat etmekte olan beynelmilel aferanslara iştirakleri 4 — Balkan hükümetleri darülfü munları arasında profesörlerin ve hu kukşinasların taatisi hakkında ikinci Balkan kongresinde izhar edilen te- inenninin mevkii iile konması için teşebbüsat icrn Faaliyette bulunan komisyonlar hakkında bir dahili nizamname ha- on teşek kül etti Daimi komisyon senede en a toplanacaktır.. Her hü üç ınurahhas göndere mi komisyon muhakkak Ikan hükümeti merkezinde ve o hükümetin marah- aset edecektir. Şunu da ilâve etmeliyim ki Bel grstta bulunduğumuz müddet zar- fında bize çet büyük bir Küsnü ka bul gösterdiler. Her tarafta teveccüh lere mazhar olduk. Gittiğimizin ikin ci yünü Riyo Niyon sarayında ka- nunların tevhidi hakkında halka hi- tebeler irat edilm Yugoslavya Bi di kı murahhaslarından reis Ovanoviç bizden Nüzm Bey, Yunanlılardan Kostakis kıymetli hitabeler irat ler. Ve çok alk ati landılar . Vagner şenlikleri BERLİN, 19 A.A. — Yakmda Bayrenth'de icra © edilecek olan | Wağner şenlik lerinde musiki fas- İm: idare edecek olan o Wilhelm | Furtwrangler, o Mme Winifred Wagner ile arasında zuhur eden bir noktai nazar ihtilâfı dolayısi- | le bu nümayişe iştirak etmemeğe karar vermiştir. m oyun oynarlarsa iyi bir netice ala- bilirler kanaatindeyiz - İzmir takımı yolda | İZMİR, 19 — İzmir muhteli bugün tam kadrodan beş oyuncu | eksik olarak Ankaraya hareket etti, Bu itibarla sporcular, giden | takıma “İzmir B takı” “ismini koydular. İstanbullularn Anka: | takım göndermiyerek | haf hattını tadil edip takıma Bİ takımı şeklini vermeleri burada hayretle karşılandı. Herkes bu-| nun mağlübiyetten korkulduğu i- | çin yapıldığına kanidir. elan müzakereleri bir kere İ den geçirmek muvafık olur. Da: HARİCİ HABERLER Konferansta husus mükâleme m ler başladı Fransa, Avrupanın ihyası için | umumi bir | plân tanzimini istemektedir Alman Başvekilinin beyanatı CENEVRE, 19 (A.A.) — Hafta tatili, bir kaç zamandan beri derpiş edilmekte — ol, hususi omükâle- melere tah: kir. Heyeti mr | rahhasalar reislerinden bazıları dün, mükâlemelere başlamak üzere bura Ya gelmişlerdir. Diğer heyetlerin gel mesine intizar olunmaktadır. M. Grandi, M. Bönds ve Sir John Simon | dün akşam gelmişlerdir. M. Paul | Boncour ve ihtimal M. Mac Donald | da bugün geleceklerdir. İ Von Papen'in & BERLİN, 19 (A.A.) — yanatı | Volf xl İ dansı bildiriyor: Almanya Başvekili | Von Papen tamirat konferansındaki | İzahalı esnasında Yung Plânınm tan sim olunduğu 1927 senesinden beri | dihan iktisadiyatının nasıl değiştiği- | ni ve nikbinlikten bedbinliğe ve ni- | heyet bir hale düştüğünü göstermiş ve demistir ki bi devletler tarafından tediyatın ta tili kredi muamelesinin azalması, al tanım yükselmesi neticesinde bor kıymetinin değişmesi, istihsalât fiyat larınan sair börçlar için yeni bir sureti maktadır ümitsiz Bazı ecne. esviyeyi zaruri kıl Tamirat Başvekil tamirat tün teferrüntüle tetkik ederel ver moratoryumunun verdiği müh- | letten istifndeyi kimsenin düşümme- | miş olduğunu ve mütshassrslar tara fından yapılan muhtelif vesayanın da nazarı itibara alınmadığını söyle. | ! | iliyor. Kü çük vasıtalar, iler devri artık kat'i olarak geçmiştir. Esaslı bir su- | yeti tesviye zarureti halini almıştır.” ni bi. Hoo. miş Alman borcunun başlıca tami- ratı ayniye ve nakdiye tediyatından ileri geldiğini ve Almanyaya yapılan 18 milyarlık istikrazın on milyardan fazlasının tamiratı nakdiye olarak tekrar harice çıktığını ehemmiyetle kaydederek : o “Alman tediyatı ay- niyesinin kıymetini, | tesellümdeki kıymet üzerinden değil Almanyaya mal olduğu kıymet üzerinden tesbit ötmek lâzemdir.” demiştir. Almanyanın borçları Von Papen Almanya borçların dan kurtulursn diğer devletler ile müthiş surette artacağı « cerhetmiş ve izabatnı şu sözlerle bitirmiştir » “Alman tamiratı bidayette harap o- lan muntakaların yeniden inşasına tahsis olunmuştu. Halbuki bu tedi. yat imar değil tahrip e Havas ajansına göre LAUSANNE, 19 A.A. - Havas | ajansı muhabirinden Girişilmiş &öz- tci devletlerin beyannameleri, | âkadar devletlere Avrupa buh- | ranının ortaya almış olduğu mese için umumi bir hal sureti ara » lâzım olan zamanı bi rakmaktadır. Maamafih bükümet reisler Versailles muahe- desinin yeniden tetkiki VİYANA, IS A.A. — Avrupa ttihadı birliği reisi M. Kalerghi, Lausanne konferanının — içtima münasebetile Fransa ve Almanya hükümetlerine an illes muahe- denamesinin gerek (o galipleri ve gerek mağlüpları taahhüt altına | sokan Wilson'un meşhur 14 mad- | desine müstenit Versailles muahe denamesinin ye en (tetkikine müteallik müsbet (Obir program | göndermiştir. İParis - Tahran seferi! LE BOURCET, 19 A-A. — Kaymakam Girier ile binbaşı Rig not, hiçbir yere uğramamak su- retile Paris - Tahran seferini icra etmek üzere bu sabah saat 8,28 İ de harelcet etmişlerdir. men hemen bili ve umu fat başladı. Resmimiz son bir imtihan inlibs tesbit ediyor. M. Birand'ın cesedi PARİS, 19 A.A. — M. Briand' nin cesedinin Cocherel'e nakli me i it teferrüat tesbit odil memiş ise de Paris'te resmi hiçbir güna merasim yapılmaması pek | mubtemeldir. Yalpız Coçherel'de merasim ya pılacak ve M. Herriot, bir nutuk söyliyecektir. M. Boncour PARİS, 19 A.A. — M Paul) Boncour, Cenevre'ye gitmek üze- | en hareket | | İ ne kadar nisfata muvafık Lawsanne'da ikametlerini o uzun | müddet temdit edemiyeceklerini ve normal bir müddet sonra yani 1 temmuzdan evvel mutasavver hal suretinin esaslı prensi mutabi bedihidir. Yekdiğerine tabi ve merbut ol- duklarını M. Herriot'nu: yetle kaydetmiş olduğu iki esaslı mesele bilhassa konferansın dik- katini celbedecektir. İ4vrapanın yeniden tensiki Tamiratın ifası te: in Fransa tarafından reddedileceği muhak- kaktır. Young plânı senevi taksi- tinin şarta gayri tabi kısmının ta- maman İpkası hususunun da ka-| bul edilmesine, Fransa için senevi | I milyar 800 milyon frank bir fe- dakârlik teşkil etmesine rağmen, | ihtimal verilmemekiedir. Binaenaleyh mesele, — bu iki | müfrit hal sureti arasında buluna | cak bir uzlaşma ile halledilecek- tir. l Almanya'yı bu müşkil zaman- | larda teahhüdatından ibra etmek | e ile- ride hulul edecek, refah günlerin | de de Almanya'nın teahhüdatmı ifa etmemesine müsaade etmek te | © derecede gdaletsizilk olur. Aksi takdirde Almanya'nın ik- tisadiyatı imtiyazlı bir vaziyette bulunacak ve Avrupa istihsalâtı nın muvazenesi Almanya lehine bozulmuş olacaktır. Avrupa'nın ihyası meselesine gelince Fransa mlinferit tedbirler İttihazınm boş şey olduğuna kani- dir ve umumi bir plân tanzimini istemektedir. Fransız efkârı umumiyesi Fran sa tarafından beynelmilel tesanüt | namına yapılacak yeni fedakârlık İarı Amerika tarafından buna mu kabil borçlardan tensilât yapıl; ması suretile taviz edildiği tak- dirde kabul edebilecek: Temps re“diyor? PARİS, 19 (A.A.) — 'Lausanna da yehi vaziyet” ünvanlı baş maka- lesinde Temps gazetesi diyor hd M. Herriot'nun “İktısadi sulh olmak sizin siyasi sulh olmaz, siyasi sulh olmaksızın da iktısadi sulh olmaz.” düsturu müleemmeldir. Bu düstur harpten beri Fravsa Cümhuriyeti hâl kümetinin riyasetinde yekdiğerine halef olmuş olan bütün devlet adam larmın tesis etmi oldukları şekilde Fransız akidesinin asasını teşkil et- mektedir. Gümrük işleri LAUSANNE, 18 (A.A.) — Oslo mukavelenamesini iman etmiş olan Belçika, Lüksemburg, Folemenk, Da nimarka, İsveç ve Norveç. hariciye nazırları, Laasanne konferansından ük tarifelerinin tenzili meselesi talep etmeğe ka- Rusya.lehistan Ve Romanya Ademi tecavüz misakları imza ediliyor mu? VARŞOVA, 19 (AA) — Dün ve bugün Varşova'da yakında Lehis tan ile Sovyet Rusya arasında ev velce sah keşide edilmiş olduğu hüm olan ademi ve keza mükuddematı tecavüz mmisakının Riya konfe- ransından sonra mağlüp bir halde kalmış olan Leh - Romen adeini te- cavüz misalainın yakında imza edile- ceğine dair olarak müteaddit haber- ler intişar etmiştir. İyi malümat al makta olan mahafil, bu haberleri te- yit etmemektedir. Bu haberlerin mevsimsiz olduğu işrap edilmekle be raber Cenevrede bir takım müzake. | rat icrası hususunun derpiş edilmiş | olduğu ve M. Zaleski'nin orada M. | Titulesco ve. M, Litvinoff'a mülâki | olacağı beyan edilmektedir. eat ei Dantrig'deki Alman cemiyetleri VARŞOVA, 19 A.A. — Şarki Prusya'dan gelen 80 Alman avu- İ kati, hali hazırda Dantzig'de içti | malar aktetmektedir. 28,000 den fazla azası olan Al man demiryolları müstahdemi cemiyeti kongresi de keza yakın: | da Dantziğ'de toplanacal | ömkere edecektir Karşı Naz'lere İ Almanyada Dahiliye | Ankara'da güzel çiçek yetiştirenler ANKARA, 19 (Telefonl, — Ankara belediyesince  | rada güzel çiçek, meyva ve sebze bahçesi yetiştirenler ara nazırları toplandılar| bir müsabaka yapılması tekarrür etmişti. Bunun için bii BERLİN, 19 (A.A) — hükümetleri Dahiliye mazırları, Al manya Dahiliye nazı Baron Von Gayl ile görüşmek üzere bu ayın 23 | sinde Berlinde toplanacaklardır. Her ne kadar hükümete mabafili, her ka tebeddülünde bu kabil bir içti. | wa aktedilmesinin mütesmil olduğu” | Alman | İ mu beyan etmekte ise de bu konfe: rans hususi bir ehemmiyeti haiz ola- caktır. Zira Alman hükümetleri da- bilinde Hitler hücum kıtmatının faş- liyetine ait memnuiyeti kaldıran ve üniforma taşınmasına mezuniyete ve ren yeni emirnamelerin tatbilein: mü lazi'ler, “Cenubi asi hükümetleri” diye tavsif ettikleri Cenap bükümetleri- ne ve bilhasın Bavyeraya karşı hü- cumlarına devam etmektedirler, Na- | #'lerin mürevviçi efkârı olan Voel. | hischer Beobachter, Münihte Alman | ordusu Bavyera fırkasınm Bavyera kanunu esasisine sadakntte bulun- ması için hususi surette tahlif edil mesinin derpiş edildiğini yazmakta- Almanyanın İKomşu memleketlerde Bedeviler || | Aç! | Suriye'de açlık ve boğuş- ma tehlikesi var HALEP 17 — Suriyede hüküm süren müthiş kuraklıktan müteessir olan binlerce aşiret: halka, şimele doğru hicret. etmişlerdir. Elyevm Amik ovasına doksan bin çadır kus rulmuştur. Kuraklıktan aç kalan de- veler başlarını alıp Türk hududuna doğru kaçmışlardır. Hududumuza yaklaşan Aneze aşireti, develerinin irden bire Türk hududundan rek bir daha dönmeyeceğini tahmin | attiği için beş kilo metre kadar geri gekiimiştir. Bundan başka kırk bin sadır balkından ibaret” olan bedevi göçebeler kesif bir kafile halinde Js- kenderon civarına hicret etmek dirler, Bunu haber” alan Amil ov sındaki Aneze ve Hüdeydi aşiretleri endişeye düşmüşler ve bedevilerin ihdas edecekleri her hangi bir tehli ke vaziyetinde müttefik harekete ka: rarı vermişlerdir. Bedeviler müsollah ve kavgacı olduğu için bu hav büyük bir korku hülüm sürm. Kuraklıktan o ziyadesile per bir vaziyete düşen aşiret halkı şim- diki halde yalnız et yemek suretile geçiniyorlar. Bir kısım halk deve sü- tünden istifade etmektedir. Meclisi tanımıyorlar Halepten yazılıyor : Bütün Ha lep ve Şamı halkı binlerce imzayi ih- Uva eden telgraflarla Fransa ve Av- rupanın muhtelif devletlerine ve Ce Ü miyeti Akvama müracaat ederek Su riye meelisinin gayri meşru olduğu- Du ve hiç bir zaman Suriyenin ha- kiki mümessili olmadığını ve bu meb usların verecekleri her hangi bir ka- varın gayri meşru olduğunu bildir. şmişler ve protesto etmişlerdir. Hali İştimada bulunan meclis yakında me #aisini ikmal ederek dağılacaktır. E sansen meclis fevkalâde olarak top lanmıştı. Şimdi, meclis Fi tarafdan verilen maaş lâ: tasdik edecektir. Bugünkü şayinlara bakılırsa müstakbel kabine riyaseti- ne Hakkılazm Beyin ve yahut Vata- nilerin reisi olan Haşimületasi Be- yin gelmesi muhtemeldir. Haşimüle. tasi Bey yeldiği takdirde Vataniler de tatmin edilmiş olacakür. ... Yeni Suriye bayrağı bugün me- rasimle bütün Suriyede hükümet devirine çekilmiştir. Bu bayrak Su- riyenin beşinci bayrağıdır. Şimdiye kadar bayrağın dört defa şokli değiş mişt. Bayrağın son şeldi şudur Üfki olmak üzere yukarıda yeşil, or tada beyaz, aşağıda siya Beya- zın ortasında üç tane kırmızı yıldız vardır, İki yolcunun Kahramanlıkları PARİS, 19 A.A. — Bahriye nar | zor M. Leugues, Georges Phil part'ın kaptanından bir rapor al mıştır. Bu raporda © donanmaya mensup iki yolcunun, bahriye mü | teşçi Helias'ın lâzımı Callou ile bahsedil - | kahremanlıklarından mektedir. Callou, kamarasının pençere, den çıkarmak suretile birçok ki- iiyi kurtardıktan sonra alevler çinde kalarak yanmıştır. Helias da bir takım yolcuları kurtarmak üzere denize atılmıştır. Mumaile- yh, birçok kadm ve çocukları tah- ye gemilerine bindirdikten son ra takati kesilerek boğulmuştur. İ zinden: İl | cok mektuplar almaktayız. Bu Ma. İlİşçi isteyenler | rek hangilerinin nakdi müküfet | heyeti intihap olunmuştu. Heyet yarın muhtelif bahçeleri | , madalya ve takdirname i ğa'lâyık olduklarını tesbit edecektir. On seneliklerini almış olan malüllerin maaşları ANKARA, 19 (A.A.) — Maldl gaziler cemiyetinin süt atı ve Milli müdafaa Vekâletinin teşebbüsü üzerine liklerini almış olan melâller hakkında yeni bir karar 104 verili tir, Buna nazaran 10 seneliklerini almış olan malöller tes tarihinden ibaren mi ları iadeten tahsis olunacak ve 10 nelik olarak aldıkları mikdar ödendikten sonra maaşlarının diyesine devam edilecektir Muhafızgücü atlıları ve bisikletlileri MENEMEN, 19 A.A — Muhafizgücü atlılari saat 12 de Ment ne geldiler. Kazaya girişte muzika, kaza, Belediye ve Halk Frrkeai kün: ile alay zabitleri tarafından bir öğle ziyafeti verildi. Burada bi ya hareket edeceklerdir. OSMANİY: boğucu karşılandılar. Belediye tarafını rkaç saatlik moladan sonra Ali 19 A.A. — Muhafızgücü bisikletçileri bugün € | bandan mat altıda çıkmışlar ve buraya selizde gelmişlerdir. Hat ir sıcaklık vardı. Buna rağmen saatte 25 kilometre yap lerdir. Yarın Fevzipaşaya gideceklerdir. Idman kongresi toplanıyor ANKARA, 19 A.A. — İdman Cersiyetleri İttifakı Umumü mef de toplanacaktır. kilâtın altıncı umumi kongresi yarın saat 13 te Halket Not: Anadolu Ajansi spor servisi ile kongre hakkında mufad #alümat verecektir. | Izmir muhteliti Ankaraya gitt IZMIR, 19 A.A. — Kongre kupası maçlarına iştirak edecek ol İamir mubteliti bugün Afyon treniyle Ankaraya bareket etmiştir. F bolcular dilemiştir asyonda şehrimiz sporcuları tarafından hararetle teşyi İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! İşsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor Iş arayanlarla işçi nrayanlar a: | rasında tavassuta (başladığımız İ günden beri, gerek | iş arayanlar. dan gerekse işşi arıyanlardan pek mektuplar makandı teshil edecek bir tarada tasnif edilmektedir. “ Milliyet * memlekette şo ialdığından bahsedilen işsizliğin, in ihtiyaç sahalarma dağıl ıhlarnıdan ileri geldiğine ka- idir. Birçok kaza merkezlerinde, hattâ vilâyetlerde makineci, ms- tornası, iyi bir dülger, marangoz, Alât zirsiye| tamircisi; elektrilşi şu veya bu ihtisas işçileri ve ustaları yoktur. Onun için biz işsizlerle İşçi i- teyenler arasında £ tavassutta bu- lummak isteyoruz. Gerek İstanbula, gerek mena. ieketin her köşesine şamil olan bu tavassutun daha müsmir ve fay- dalı olmasınır isteyoruz. Onüm | vörcü, tesviyeci, Ricamız şudur: | Valiler, kaymakamlar, nahiye! İ müdürleri; diğer taraftan beledi- | İ ve reisleri, frka © idare heyetleri | coisleri; Henret müdürleri ali kadar idare âmirleri bulundukları yerlerdeki işçi | ihtiyacını (şekil, İ mahiyet, evsaf, verilecek ücret İ ve iş şartları tesbit edilerek) bi- Bize yazınız! ze bildir bize müracaat et miş ve adreslerini bırakmış olar işsizleri kendilerine bildireceğiz. Bu surotle bom işsiz kalan vatandaşlarımızı hizmet etmiş) bam de memleketin ber tarafını bir çok güzide işçilerin dağılarak! müfit hizmetler deruhte etmeleri De yardım etmiş olac Hususi müessesat sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarını bize bildirirlerse memnuniyetle kayd edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne san'at vardır, ne kadar deret İstersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartınız varmı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veyel diğer hizmet talep edenlerle ihti İ yaç sahipleri arasında vassutu yapacağız. İl de, işgi ve memur mektuplarını > “İstanbul, Milliye gazelesi iş tavassut bürocu" ap'ği na göndermelidirler Bu, memlekete ve vatan» daşa yapılacak en büyük hi? mettir, 77 — Trikotaj makinalarında | çalışmış ihtisas sahibi hanımlara ihtiyaç vardır. Mölliyet iş bürosu” İİ na müracaatları, İş isteyenler 449 — Üsküdar Tadaş Hüse- Mehmet) huşunda 320 Noda İ Necati ef., san'atlar mektebinden mezundur. Marangozluk bilir. Zİ Hra yevmiye veya 50 lira maş ir le çalişir, Müteahhit Tahsin ve Beyler şirketinde Çihmık bend in” saatta Mustafa Nihat, Her türlü İlenlorifer, sicak su tesisatlarda ça“ aşabilir,