27 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Türkiye .Fransa münasebatı bir dönüm noktasına geldi (Başı 1 inci sahifede) kasında bir nevi tehlike ve sui niyet tevehhüm ediyorlar. Bun lar, yanılmakta olduklarınm farkında olduklari gün her mâ. ni ortadan kalkar. Çıkar yol her iki tarafta da karşılıklı em. niyet ve itimadın uyanmasına ve bu âmillerin harekete gelme sine çalışmaktır. Fransanın Âyân ve meb'usa- nından bazı zatlar gördük. Bun lar bize sordular: — «Madamki, Türkiye, Fran saya aleyhtar bir politika takip etmiyor, O halde niçin İtalya ile, Rusya ile yaptığı gibi, bizim le de bir dostluk ve ademi te- cavüz muahedesi yapmiyor?» İki memleket arasında böy- le bir dostluk muahedesi yapıl. dığını, hattâ bu muahedenin Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından tasdik edildi fakat Fransa meclisleri bu mua hedeyi hâlâ müzükere etmedik lerini söylediğimiz zaman hay- retlerini” lemediler. Bunlar samimi idiler. Türkiye hakkın. N yalnız işittiklerini biliyor. ar. ları yoktu, Mevzuu bahis mua- hedenin millet meclisleri tara- fından hâlâ niçin müzakere ve tasdik edilmediğini bazı Fran. | sız dostlarımıza sorduğumuz zaman ise bize işlerin çokluğun dan, yeni İntihaplardan, meclis lerdeki çalışma sistemlerinin be taetinden bahsederek, elhasıl bin dereden su getirerek cevap veriyorlar. Halbuki buna ben. zer işlerin nasıl yürütüldüğünü biz de bili Çünkü meclisler. de çalışma ve İşleri yürütme sis te ğı yukarı biribirinin ay nidir. İşin esasına dair malümat. | Bugün; bütün bu tatsız diseleri ve hâleti ruhiyeyi niçin mevruu bahsediyoruz? Bundan maksadımız, behemahal Fran- sızlara tariz etmek değildir. Türkiye « Fransa dostluğuna ne kadar taraftar olduğumuzu İ bu sütunlarda zaman zaman çı kan yazılarımız gösteriyor. Ka naatimizce iki memleketin mü. nasebatı; son günlerde bir dö- nüm noktasında bulunuyor. Pek yakında doğru ve müsbet bir istikamete dönmesi çok muh temeldir. Bu imkân ve ihtimali kuvvetlendiren şey; yalnız hâ- diselerin icbarı, adalet ve haki. | katin kuvveti değildir. Yeni hü İ kömetin başma geçen M. Her. riot'nun Türk davasını en evvel İ ve en iyi anlayan bir dost dev- l olacaktır. Milli dilinin ve harsının bizde olduğu kadar ge iş mikyasta yayıldığı bir mem lekete karşı; Mösyö Herriot İ gibi basiretli adamlar daha faz İn lâkayıt kalamazlar. Türkiye - Fransa dostluğu. nun ilk alâmetleri ve onun ya. kın tecellilerini denebilir ki, simdiden © seziyoruz. © Pek yakmda müsbet | neticelerle İ karşılaşacağımızı — söylemekte mübalâğa yoktur. İlâveye lü- zum yok ki,bu neticeler hiç | kimsenin aleyhinde olmayacak tır, Bunlar yalnız iki memleke- te emniyet verecek, mali ve ik tısadi münasebetlerinin inkişa İfna yarayacak, her türlü sui tefehhümleri izale edecek ve İ en nihayet her şeyden mühim olarak sulh davasına kuvvet ve | | recek.. | Sirt Meb'usu | (AHMUT Lausanne'da bugün mühim müzakereler olacak (Başı 1 inci sahifede) fikan tasvip edilmişi Bütçe nazarı M. Palmade, mali vaziyet i ve büt, ri mec rzetmiştir. Mesai nazırı M. Dalmier, işsizli ğe ait kanun lâyihaları ile karar- nameleri, nazırlar meclisine tevdi etmiştir. prensiple Bunu müteakip M. Dalmier, 30 | haziranda Cenevre'de pılacak merasimde Fransa'yı tem sile memur edilmiştir. Celse, saat 20,30 da tatil edil- miştir. Paris'te mülâkatlar PARİS, 268 A.A. — M. Herriot, Cenevre ve Lausanne müzakerele ri hakkında âyan ve mebusan mec Hisler leri reisleri ile görüşmüştür. Mülâkat hitammda ciye encilmeni reisi M. Böresger, encümenin tamirat ve harp borç- ları meseleleri ile tesli si ve tahdidi hakkında! miş olduğunu söylemiştir. Müteakiben M. Herriot, Elysde sarayına giderek M. Lebrun ile gö | rüşmüştür. İngiltere'nin borçları LONDRA, 26 A.A. — İngilte- | re bankası müdürlerinden Sir Ba- sil Blachette Cambridge'de bir nu tuk irat ederek İngiltere Ame ve faizini ödeyebilmesi için İngi- liz mükellefine tahmil olunan ağır fedakârlıkların İngiltere hüküme tini pek yakım bir zamanda diğer tediyatı yapmak imkânmdan ta- mamen mahrum olduğunu kabul ve teslime mecbur edecek radde- olmuş olduğunu söylemiş tir. Mumaileyh, ilâveten demiştir Şayet fiatların hali hazırdaki seviyesi, mahsus derecede artmı- yacak olursa vergilerin randımanı dahili borç servisini tamamile te- in etmeğe kâfi gelmiyecek borcun resülmâl ve kanuni tedbirlerle tenzil zarureti hâsıl olacaktır. Merkezi Avrupa meselesi PARİS, 26 A. A. — Radikal mürevviçi efkârı o- öpubligue merkezi Avru- pa meselesinin halli için bir takım tedbirler teklif etmektedir: 1 — Tuna devletleri arasmda bir gümrük ittihadı vücude getiril faizini etmek mesi; 2 — İflâs halinde bulunan dev- tının disiplin altına alınmasını ve bunun için de tüfeyli san'atların terkedilmesini teklif etmektedir. M. Von Papen'in beyan a BERLİN, 26 A. A. — M. Von Papen, Volff ajansı muhabirine aşağıdaki beyanatta bulunmuş. tur: i hariciye ve maliye encümen | ve | damları ve matbuat mümessilleri ile şahsen tentii efkârda mak fırsatını elde ettiği layı bahtiyarım. Cihan iktısadiyatının iti y susunun bilhassa Fransa ile o Ak manya'nın teşriki mesaide bulun- masını istilzam eylemekte olduğu- Bu ehemmiyetle kayit ve beyan et mek fırsatını elde ettim. o Cihan iktisadiyatmın kallınmasının te- mini mutlak İse siyasi tediyatı il- ga etmekle iktifa etmemi zamanda bir takım imar ve ihya tedbirleri de derpiş etmelidir. Al manya, bu müşterek vazifeyi ifa için kuvvet ve istitaatı nisbetinde teşriki mesaiye amadedir. Avrupa'nın büyük devletleri. nin kendi işlerini böyle bir dahilinde halletmeğe karar vel meleri Amerika'da iyi bir intiba krindeyim ve Fran -asındaki mühim iâflarma rağmen Avrupa devletleri için müşterek bir faaliyet yolu bulunabileceğine | dair olan ömidim bakidir. Hindenburg'a izahat BERLİN, 26 (A.A.) — Mare- #al Hindenbourg, dün öğleden sonra M. Von Papen'i kabul miştir. Beşvekil, R. vermiştir. makalesi Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey Litteraire intermational ajan- sına uzun bir makale yazmıştır. Tevfik Rüştü Bey bu makale. sinde iktisadi buhran her yerinde olduğu de de hissedildiğini fakat | gı cümhuriyeln kuvvetli bir sekilde istikrar ve resanet bulmuş olduğu İ su her müşkülâtm yenildiğini ve i kaydetmekte ve ha- bir bitaraflık tatbikine müstenit bir siyaset takip etmek te olduğumuzu işaret etmektedi Bütün devletlerle dost olduğı muzu ehemmiyetle kaydeden Tev fik Rüştü Bey Rusya ile münase- batımızın dostluktan © başka bir #ey olmadığını bu dostluğun bü- tün devletlerle idame etmek iste- nildiğine işaret etmektedir. Bundan sonra Cenevre terki t lihat konferansı ve Hoover | teklif karşısında Türkiyenin noktai na- kereleri esnasında cezri bir terki teslihat isteyen hükümet, Türkiye dir. Türkiye terki & verdiği mi «lihatın her hangi de: tin temamiyeti mülkiyesine teca- vüzü imkânsız kılacak bir nisbet- i teklif etmiştir. iki kabul edilir, bel lir. Fakat reddi takdirinde Sovyet Rusyanın projesini terviç edece- ğiz. Ben şahsen terki teslihat kon- İlet adamı olmasının da büyük | HA Fransanın Mali vaziyeti Nazırlar kat'i karar- lar almışlardır | PARİS, 26 (A.A.) — Kabi | bilhassa mali vaziyet ile | meşgul olmuştur. Bütçe nazırı, 1932 bütçesi açığı karşı koymak zaruretinden bah ! ne, na sür'atle! setmiştir. ağırlar, , ittihaz derpiş edilen muhtelif tedbirle ri münakaşa etmişlerse de kat'i kararlar almamışlardır. M. Pal | made'in yakmda arkadaşlarına | hepsinin müttefikan kabul ede. bilecekleri bir etin tevdi etme si muhtemeldir. Mükhâlemeler PARİS 26 (A.A.) — Kabi. ne içtimamın hitamında M. Her riot, bütçe nazırı M. Palmade ve Harbiye nazırı M. Boncour Başvekâlet dairesinde bir müd. det görüşmüşlerdir. Bu mükâle me nihayetinde M. Palmade ile M. Boncour, bu içtimada da | kabine Tevfik Rüştü Beyin) Fak. içtimaımda görüşülen | mali projelerin mevzuu bahse- dilmiş olduğunu söylemişler. dir. M. Palmado, M. Herriot, | Parise avdet eder etmez nazır. lar meclisinin bu projeleri t vip etmek üzere reisicümhurun riyaseti altında toplanacağı | ve ayni gün bu projelerin meb. usan meclisine tevdi edileceğini İ beyan etmiştir. | İskoçyada Cümhuriyet! | İngiliz bayrağını in- dirdiler, İskoçya İ bayrağını çektiler | LONDRA, 26 A.A. — Stirling (E-koçya) dan bildirildiğine göre Bannockburn şatosu cümhuriyeti t etmek fikrinde olan bazı İs- | koçyalıların haleti ruhiyesini terecek şayunı dikkat bir vak'aya sahne olmuştur. Hatırlarda olduğu veçhile müs- takil amele mebuslarından M, Macgovern, 15 haziranda | avam kamarasına bu mâalde bir kanun lâyihas tevdi etmiş idi. Başlarında birçok kadınlar da bulunan 200 İskoçya milliyetper: veri, Bannockburn şatosuna g mişler ve İngiliz bayrağını indire- rek milli İskoçya saticağıni çek- mişlerdir. Şatoda bulunan ve hâdise esna | smda mümayişe karşı koyamı cak kadar miktarı az olan ask biraz sonra tekrar İngiliz bay- rağmı çekmişlerdir. ———— u zannetmiyorum. konferans heyeti o umumiyesine vermeden evvel müsait bir netice- ye varlacağı © zannedilmiyordu. t Amerika, öyle şayanı hay- | ir proje tevdi etti ki | şimdi konferansın bir neticeye varması | ümit edilebilir. Amerikanın teklif da bera refi için müspet bir çarsi hâl ar. | zetmektedir. İşte bu sebepten Türk heyeti murahhasası, Ameri. ka projesini fevkalâde müsait bi surette karşılamış ve bu projeye iltihak eylemiştir . | Terki teslihat konferansı için | hazırladığımız muhtarada yalnız | tecavüzi silâhların lâğvında de | ğil fakat istikbalde bunlarin ima- linin memmuiyeti lüzumunda da | daha iyi çalıştılar ve iyi bir galibi. | dersek Ziya israr ettik.” İ Tevfik Rüştü Bey bundan sonra “Tuna ittihadı” meselesine temas la merkezi Avrupa memleketleri- nin ümitsiz vaziyette bulundukla- rn: bunlara yardım edilmesi lâ- zum geldiğine işaret Türkiyenin onların mukadderati- le alâkadar bulunduğunu ilâve- den sonra demektedir ki M. Tardicu tarafından. ortaya atılan Tuna ittihadı plânının bir benüz bilmiyo- rüm. Evvelemirde bundan ne ne- tice çıkacağını görmek lâzımdır. Ne olursa olsun bedbaht merkezi Avrupa devletlerinin iktisadi va- giyetini kurtarmak için her ça, ye baş vürulacağını ümit etmek is | teriz. Milletler bekliyor, milletler ya- şamak istiyor, harp ve toslihatı kaldırmak, milletlerin gündelik ekmeklerini kazanmak hakları, | maddi ve manevi refah ve itilâ yy RİCİ H lâtı biribirin BEERLİN 26 (A.A.) — Dün Berlinde Nazilerle imperatorluk bayrağı teşkilâtı arasında yeni bir arbede olmuştur. Her iki taraf bir birine a lı vardır Tatil edilen gazeteler BERLİN, 26 (A.A.) — Dün müsadere edilmiş olan Der Ang: riff gazetesi, 5 gün müddetle ta- | tl edildiği gibi Reisicümhura kar şi hakaretâmiz Yazılar yazmış o- İn bir sonyalit gazetesi de tatil olunmuştur. 50 Nazi, Vortaertes gazete si binasına hücum etti BERLİN, 26 (A.A.) — Ünifor | malı 50 Nazi, dün sant 17 de mer kez 408; ü içi efkârı olan matbaa ve idarehanesine hücum etmişlerdir. Mutaarrızların roververle ateş açmış olmalarına rağmen, gazete müstahdemini Nazileri sokağa at mağa muvaffak olmuşlar ve bum lar da polis gelmeden evvel kaç- muşlardı Vorw den iki kü maştır. Yahudilere karşı BERLİN, 28 (A.A.) - Naziler dün akşam Berlinde mühim ka: gaşalıklar çıkarmışlar, seyir ha- linde bulunan arabalardan Yahu- Teslihatın Tahdidi M. Stimson ile Sir Simon arasındatel- graflar teati edildi LONDA; 26 (A.A.) — tw'in müstahdı ağır surette ya Hoover'in tahdidi teslihat hak kındaki teklifleri dolayısile sa. mimi telgraflar teati etmişler. dir. M. Stimson diyor ki: M. Hoover'in tekliflerini teveccüh ile karşılayarak oo teklifleri böyle bir zihniyetle müzakere ettiğinizden dolayı size samimi surette teşekkür etmek isterim. Heyetlerimizin, beraberce çalı. şarak, bunların tahakkuk etme- sine medar olacaklarını ümit e- derim. Sir John Simou şu suretle cevap vermiştir: Cenevredeki İngiliz - Ameri kan teşriki mesaisinin “devamı arzusu, mütekabildir. Bu teşri. İsi mesai, dünyanın omuzları ü. zerine çökmekte olan müfrit tes lihat yükünü tahfif için kuvvet li bir vasıta olacaktır. M. Hoo- verin beyanatının ruh ve gaye. si, büyük Britanyada fevkalâde takdir edilmi; Tahdidi tesli hat meselesini tamamile ihata eden bu müsbet ve müşahhas tekliflerin kabulünü teshil için elimizden geleni yapacağız. Selânik © Muhteliti, Fenerbahçe (Başı 1 inci sahitede) kaldık. Peralılar bizim muhtelitten yetle maçı kazandılar. Ancak Fener bahçe takımının bu maçta ne yapa- | cağını düşünmek lâzımdır. Fenerbahçe elemanları cuma gü- | pü muhtelite: Ziya, Yaşar, Muzaf. | fer, Fikret, Niyazi, o Alüettin, Zeki etmekte ve | yi verdiler. Pazar günü ise yine aşa | mevkide yı ğı yukarı bu kadroyu muhtelite ver diler. Ondan sonra Ankaraya Niya zi, Alhettin gitti ve onlar da orada seka arkaya iki maç yaptılar. Bura | da kalan diğer oyuncular cuma gü nü antrenöman (yaptılar, Velhasıl | takım umumiyet itibarile yorgundur | denebilir İl Ancak bu yorgunluğu telâfi ede- | bilecek bir nokta vardır. O da Fe-| Derbahçenin tam kendi kadrosile oy namasıdır 'al da herkes kendisine düşen | vazifeyi bildiği ve idrak ettiği için | fazla yorulmayacaklarını zannede- riz. Taktnın nasıl çıkacağına gelin | ce; hu atağı yukarı malümdur. Çün- kü Sarı Lâcivertliler diğer bir kusu | eş açmıştır. Bir çok yara | | M. Stimson ile Sit John Simon, M. | e ateş ettiler Yahudilere hücumlar di yolcuları dışarı atmak istemiş- lerdir. | Sosyal - Monarşistler İ BERLIN,26(A.A.) — Y Alman Ii. Monarşist fırk intihabata ait bir beyanname meş Bu beyannamede | İ retmiştir | da yalnız milli fırkalar mümessil İ edilmektedir. Tunç çephe BERLİN, 26 (A.A.) — ratorluk bayrağı cümhuri İ ver cemiyeti, dahili harp, istemi * şiddete karşı şiddetli ” Bunu söylü- | larının bir içtimamda nutuk söy- lemiş olan cemiyet reisi M. Hac- Idermann'dır. İ OM. Haeldermann, imparator luk hükümete heyecanlı bir müs | racaatta bulunarak siyasi fikir- İ lerinde iştirak etmiyen vatandaş lara karşı tehditlere kalkışan nas yonal - Sosyalistler rüezasının bu hareketlerine müsamcha etme- mek talebinde bulunmuştur. İmperatorluk hükümeti ile ce nubi Almanya hükümetleri ara- sındaki ihtilâftan bahseden mu- İ maileyh, Alman ordusunun bu hü kümetler dahilinde faaliyete geç mesinden endişe etmekte olduğu | İ mu söylemiştir. | İntihap | Mücadelesi Yunanistan'da inti- hap müca- delesi başlad ATINA, — İntihabat mücade- leleri başladı, siyasi liderler cadeleyi resmen küşat eden ilk siyasi nutuklarını irat ettiler. Bun lardan Papanastasiyu, Atinada Kendrikon tiyatrosunda, Zaviç, jeneral Kondilis te Selânikte söz söylediler. Henüz Çaldaris ile Ve- İ nizelos nutuklarını söylememişler dir. M. Venizelosun nutku bittabi en sonra kalacaktır. Çünkü mu- maileyh bütün fırkaların hüküme tin icraatı aleyhindeki tenkit ve muahazelerini dinledikten sonra bunlara cevap verecektir. İ Esasen M. Venizelos daima tal İ kat ve belâgatini intihap gününün arifesine saklar, ve o zaman bom- İ bardımana başlar: O derecede ki Mösyö Venizelesün sihirkâr asa- sn: her kuvvetten daha müessir görenler ve kuvvetli m- vaffakiyet âmili sayanlar pek çok tar. Pangolos sürülmiyor ATINA, 26 — Jenerâl Pana losun Korfoya sürülmesinden sar- fı nazar edilmiştir. oyuncu © değiştirmemektir. Onun içindir ki her hangi bir maçın arife. sinde Fenerin nasıl çıkacağını aşı yukarı bir tahmin ile söyliyebiliriz. Nitekim salt günü Sarı Lâcivertliler şu şekilde çıkacaklardır: Hüsamettin Ziya Yaşar Fikret Muzaffer Cevat Hadi Niyazi Zeki o Alâettin Lü Bu takımda Hadi ile Niyazi mev kilerine tam bir surette intibak edebi lirlerse Türkiyenin en kuvvetli ta kımı olacaktır. Ayrı ayrı tetkik © - Yaşar o müdafamar, Fikret, Muzaffer, Cevat muavin hat b Türkiyenin en iyi iki hattıdır. Zeki, Alâettin, zaten senelerden beri tecrübe edilen ve ne oldukla- rı bütün sporcularca tam bir vuzuh le bilinen oyunculardır. Lütfi bu etişenlere rağmen dir. Niyazi ve Hadi, haddiza iyi oyuncular olmakla beraber bugün aynamak mecburiyetinde kal dıkları yerlerin oyuncusu değiller. dir. Bir kaç maç sonra bu mani de ortadan kalkınca ortaya yenilmesi pek güç olan ve beraberce salışmış İ bir takım çıkacaktır. Buda o Türk sporuna biyük bir kazançtır Murahhaslar ve takım geldi Ankarada spor kongresine işti- rak eden murahhaslar dün şehri- mize avdet etmişlerdir. Ankarada kongre münassbetile yapılan maçtan sonra Eskişehir. Al iman milleti 31 temmuzda Reichatag | lerini intihap etmeğe ve sosyal- Monarşist grupuna iltihaka davet | mü | nos, Mesolongide Kafandaris ve | İBerlinde kanlı hâdise- Balkan kupası maç leroluyor,yaralılar var Nazi"lerle imperatorluk teşki. dün başladı Bulgaristan: 2. Romany Yugoslavya: 7. Yunanisti | BELGRAT, 26 (A.A.) — Balkan kupası turnuvas küşadı on bin kişi huzurunda icra edilmiştir. Merasim | tünde iştirak eden takımlar bir geçit resmi yapmışlar vi rafından heyecanla alkışlanmışlardır. Dört milletin 9 | seyirciler tarafından ayakta dinlenmiştir. Bu merasimi İ ilk oyun Bulgaristan ve Romanya milli takımları arası İ muştır. Çok güzel safhalar gösteren bu müsabakada 5 İ kahr dahavağır basmış ve hasıbıne.afıra: Karşi Z sayi etmiştir, Bulgar takımının bu muvaffakıyetli oyunu ni Bundan sonra Yugoslavya ve Yunan Ni takımları Yugoslavya takımı kazanmıştır. Yunan takımı bu say i fena bir oyun oynamamış ve müsabakâ sini şiddetle müdafaa etmişse de hasmının faik şısında nihayet boyun eğmeğe mecbur kalmıştır. Fıri Vapurcular heyeti komisyonunda izahat ver ANKARA, 26 (Telefonla) — Milli vapurculuğun tma almması meselesini eden fırka komisyonu buğü lanmıştır. Komisyonda henüz” tebellür etmiş bir kanaat Maamafih fırka meselenin gayet âdilâne bir surette tetkil raftardır. Dün komisyonda vapurcular heyeti / dinlenmiş ve Se) Umum müdürü Sadullah Beyin de mülalsasma müracaat üzere buraya gelmesine karar verilerek kendisi davet edilmi Komisyonun şu birkaç gün zarfında bir karara © vari zannediliyor Kümes hayvanları cemiyt umumi kongresi toplandı ANKARA, 26 (Telefonla) — Arı ve kümes hayvanları tirme cemiyetinin umumi kongresi bu sabah Çocuk Sarayınd lanmıştır. Kongre riyasetine Mardin meb'usu Nuri Bey oo # ve merkezi umuminin raporu okunduktan sonra © cemiyet sene bütçesi müzakere ve kabul olunmuştur. | İnhilâl eden merkezi umumi azalıklarına yedek © asi Yozgat meb'usu Süleyman Sırrı, Kemal Ziya, İsparta meb'uf| seyin Hüsnü, kaymakam Aziz Beyler seçilmişlerdir. d Cemiyet mürakipliklerine de Çorum meb'usu İsmail Ziraat Vekâleti teftiş heyeti reisi Naki Beyler, merkezi um dek azalıklarına Muzaffer, Mecdi Sadrettin, Nuri ve Celâl Beyler intihap edilmişlerdir. | Şeker hakkındaki lâyihal İ ANKARA, 26 (Telefonla) — İktısat encümeni bu sab İ timaında encümende bulunan bazı mühim lâyihaları müzi intaç etmiştir. Şeker ve kahve ile çayın idhalinin bir elden si hakkındaki lâyiha da bu meyandadır. İzmirliler ikiye karşı 5 go Eskişehirlilere galip geldild ESKİŞEHİR, 26 (Milliyet) — İzmir Eskişehir muhtelitleri 17,30 da 3000 seyirci huzurunda maçlarını yaptılar, İzmirliler ilk sıfıra karşı dörtle bitirdiler, İkinci devre başladığı zaman Eskişehirliler biraz daha seri ve oynamağa başladılar. Neticede Eskişehirlilerin iki goluna mukabil tiler 1 gol daha atarak ikiye kartı $ golle oyumu kazandılar. Eskişehirlilerden Yunus, Hasan, Cafer, şayani hayret bir oyus| ır. İzmirliler geç vakit hareket etmişlerdir. | sin | Selânik takımı maçı kazand İC OIZMİR, 26 (A.A) — Selânik muhteliti bugün son Altay - İzmirspor - Karşıyaka spor kulüplerinin ikinci d. İ ki oyuncularından mürekkep bir muhtelitle oynadı. Oyun İ Hasan Beyin idaresinde başladı. Birinci devrede her iki t cansız ve İsteksiz bir oyun oynadılar. Bu devrede misafi mân zaman kalemizi sıkıştırdılarsa da gol atmağa muvafi madılar ve devre sıfır sıfıra beraberlikle neticelendi. İkinci z teahhürle başlanıldı. Haftaymın 11 inci dakiks) misafirler sol açıklarının ayağile oyunun ilk ve son golünü) | detmeğe muvaffak oldular. Bu gol takımımızı harekete gi ve üstüste hücumlar yapmağa başlandı. Bugün Yunan mü cidden iyi kurtarışlar yapıyor ve gol yapılmasına mâni ol 20 inci dakikadan sonra oyun Selânik muhtelitinin nısıf sab intikal etti. Muhacimlerimiz mütemadiyen gol kaçırıyorlar cele etmek yüzünden bir türlü şüt atamiyorlardı. Hava İ ğından hakem oyunu on dakika evvel tatil etti. Misafirler retle maçı 1 - O kazandılar. İZMİR, 26 (A.A.) — Selânik muhteliti Seyrisefainin Kİ vapuru ile İstanbula hareket ettiler. Muhafızgücü bisikletçiler ve atlıları BİRECİK, 26 (A.A.) — Muhafızgücü bisikletçileri di raya gelmişlerdir. Fratın karşı sahilinde istikbal o edilmi Sporcular bugünü burada istirahatla geçirerek yarın Urfa; reket edeceklerdir. BALIKESİR, 26 A.A. — Muhafızgücü atlıları dün hat son merhalesi olan Balıkesire muvasalât ederek 1041 kilometrelik hatlerini muvaffakiyetle ikmal etmişlerdir. Atlılar Balıkesire 20 mesafeden zabitler, bisikletli ve motörlü sporcular tarafından karti lardır. Şehir methalinde bütün alay zabitanı ve efradı ile halk hararetle karşılanmışlar ve alkışlanmışlardır. Akıncılar, kolordu ve makamını ziyaset ettiler. Balıkesirliler misafirlere büyük bir hüsnü göstermişlerdir. Bu gece kolordu tarafından şereflerine bir çay, de maçlar yapan İstanbul #nkem: verilmiş ve alay tarafından bir müzamara tertin alm “