29 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

29 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Tilliyet ümdesi “MİLLİYE 29HAZİRAN 1932 İdarehane: Ankara caddesi 100 Ne. Telgraf adresi: İst, Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbam 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için o Hariç İ dar dayanıyordü. | kadın, Müddeti geçen nöshalar 10 ku ruştur, Gazete ve matbaaya git işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetermiz ilânların mes'ü- İiyetini kabul etmez. BUGÜNKU HAVA Bugün hava «x buhitla olacak, rüzgür lodostan esecektir. Dün hava tazyıkı 788, en çok sıcaklık 26 ve en az sıcaklık da 12 derece iti | sini verdi. | madı. | vardı. Kabahat a E kadın le Evvel zaman içinde bir vardı ve çok huysuz £ kocası bir türlü geçinemiyordu. Gi şmazdı ki bu adam karına masın, fena fena (söylenmesi; Kadın (aramızda kalsın, dili raz uzunca idi) sözün altında kalmamak için, kendi aklına gö- | re icap eden cevapları veriyor, bazan'bu dil kavgası dayağa k. Bu her gün fırtınalı, k ve küfürlü hayattan © usanan ihayel kocasından ayrıl mağa karar O zaman komşulardan biri kendisine ya- kın köyde bir sihirbazın Kadın evvelâ sihirba- zın bir şey yapabileceğine inan- Fakat © kafasına atılan tohum yavaş yavaş oo filizi ve nihayet köye gitmeğe verdi: — Ne olur, bir de bunu tec- dedi. Nihayet beş yol gideceğiz . Ve bir gün yola çıktı. Sihirbaz © gayet sade ve aydınlık bir odada © oturuyordu. Başka | sihirbazlar gibi yanında ne kara kedi, ne baykuş, ne de İ başka bir mahlük yoktu. İ vardı. Edebiyat mı? Son günlerin o hâdiselerine bakarak edebiyat âleminde bir küşayiş olduğuna ya olacağı- na hükmedebiliriz.. Ne idio süküt ve sükünet?! Lodos ha- vada Seyitahmet deresi mezar- lığı gibi zifiri bir sessizlik ede biyat âlemimizi yutmuştu... Hamdolsun artık horozlar öt. meğe ve sabah olmağa başladı. Karşılıklı edebiyat © nağmele- ri ve nâraları işitiyoruz. Bun. İ bize timit veriyor.. Reng renk ümitle, Memlekette edebi | eserler | tarlası baştan © başa boş iken hiç olmazsa böyle hareketler | le edebiyatta hayat bulundu. gunu göstermek © edebiyatçı. | lar lehine © verilecek bir not. | tur. Maalesef bizim o edebiyat de | kalmış bir yazıcı olduğum için | işin iç yüzünü bilmem. Fakat zevahire bakmca bu O ümitli edebi hareketin kâh mahke- me salonlarında, kâh polis ka. rakollarında bazı sahneleri ve sahifeleri olacağına hükmet. mek zaruretinde kalıyorum.. Bütün bunlara nazaran ben bizim (Bu) oedebiyatımızın ismini ifade cihetile eksik gö. rüyorum. Artık bu işe (Ede- biyat) odemekten O vazgeçi; başka bir isim bulsak! Çünkü (Edebiyat) tabiri bizim çeşit edebi hareketleri ifade edemi. | yor. Cam fiyatı neden artıyor? Ticaret — âleminde pişmiş | bir dostumla görüşürken cam | fiatları hakkında gazetelerde | intişar eden wfak haberi gös | terdim. Vakın — inşaat çok! Cam fazla (o kullanılıyor di Tini. Lâkin son günlerde | ya- kaba edemezdi. Yüzünde başka bir İnsan bir bakışta bu ka- dının büyü işlerile uğraştığını Sihirbar | ziya- ni bir kenara oturttu ve der dah orda. rek anlattı — Derdim şek büyük! dedi. Kocamla geçinemiyorum. Evlen- diğimiz zaman ne İyi adamdı Sonradan tabiyeti değişti. Kav- gacı mı, kavgacı oldu. Hiç yok- tan bir mesele (çıkarır, insana dünyasını xehir eder, oğer si kocamı bu huyundan vazgeçir- temezseniz, boşanacağım. Baş- ka çare yokk. Sihirbaz çene katle dinliyord — Kızım, vaziyeti © anlıyo- rum, Yalnız bir şey soracağım. Kocanız kavgaya başladığı za- man, siz ne yapıyorsunuz? Kadın iki elini karnının tünden kavuşturdu: — Ne mi yapıyorum? dedi. Ne yapacağım? O ne söylerse elbette cevabımı veriyorum. ii — Benim gibi kadını Kadın da için çeke elinde , dik- ür bularin İda, başının üstüne koysun.. Hiç İ ses çikarmasam, etimi yiyecek. — Kızım, kocan seni o vakit döğüyor, değil mi İyi söylediniz. O zaman pılar da azaldı... dedim.. Bana cevap verdi : — Cam fiatları yatile omüvazi gider. Eğer cam fiatı artıyorsa demek ki; rakı sarfiyatı oartmıştır... de. di... Hiç akla gelir şey mi Mühlik kadın ne demektir.? Fazıl Ahmet Bey üstadım, | mühlik kadın diye bir lâf er | lanmış. Hanımlar da bu si kime hitap edildiğini ie mamışlar; üstattan (o tavzihini istiyorlar.. Kadın sas olduğu için böyle (sözler İ kendilerine batar. Bu nokta. dan gafil olmayan üstada gi dip mühlik kadın ne olduğunu sorduk. Bize cevaben: - Canım geçenlerde Maca- kan kadınlar! dedi. FELEK Milliyet'in Edebi Romanı: 18 Ölüler yaşıyorlar mı? . (Felsefi fantastigue roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ ir z da aynen vâki olmuştur. Bu garibelerin vukuu anında şato | sahibi Mösyö de X icrası ka- bil her türlü tedbire tevessül. den geri durmamıştır.” İ Hariçten veya dahilden bir | adamın benim kilitli odama gi- | Hite görüimin öoünde © su-| retle eşyanın yerlerini değişti. | rebilmesine imkân tasavvur 0- İunabilir xi? Böyle bir kimse nasıl şöminenin bacasına çıkıp | £ © ta beni kütler içinde bırakacak t “ surette ateşin üzerine kovalarla | © su boşaltır? İ Bu hal gübegündüz yağmur | suz bir zamanda vukubulmuş- tu. Bu hâdisede yanımda bulu- nan şakirdim de korkusundan | hemen kaçmıştı. Ve onun na- ! sıl koştuğunu hâlâ görür gibi | oluyorum. Nasıl olurda kö-| pekler hücum ettikleri yerden İ ç siddetle ürkerek hemen dışarı kaçarlar? Gözlerimizin önünde sımsıkı kapalı bir o pencerenin kendi kendine açılmasına ve denir? İşittiğimiz haykırmalar | insan sesine benzemiyordu. tomün - duvarlarına © indiri darbeler ekseriya o kadar şid. detli olurdu ki tx büğrm. | m 2m üzerine çöküvermesinden korkardım. “Bu kadar akıl leri yapmaya hangi adamın kudreti yetebilir.. Ben hep bun ların şeytan işi olduğu kanaa. tindeyim..” 12 kânunusani 1893 İmza Rahip M. Turhan gözlerini kitaptan ayırarak: — Dayı bey daha çok ve u- zun tasdiknameler var, Ben en kısasını okudum. Diğerlerine İ devam edeyim e geçerse kafama | Ei dayak» | Köye | belâvet | rakı sarfi. kısmı has | almaz sey- | — hpanyolcadan — artık gözü kararıyor. Eline atıyor. Evin içi allak bullak oluyor. Sihirbaz gülümsedi: — Anladım, anladım dedi. — Siz buna bir çare bulabi- Mir misiniz ? — Bulacağız elbette. — Ah, siz ne iyisiniz. buna bir çare bulursanız, mı bu huyundan niz, bütün servetim sizin sun. — Ben çareyi Yalnız söylediklerimi fine yapacağınıza söz verir misi koca - ol. bulacağım. adre- | Verdim gi irbaz o zaman yezinden kalktı. Bir desti su aldı ve ©- kuy€ip üfledikten İ deki sudan bir şişeyi İ ve kadına verdi. Dedi ki: — Kızım, kocan o kızmağa başladı mı, kendi cevap ver me, Hemen bu şişeden ağzına bir yudum su al ve kocanm hid deti geçinceye: “kadar, ağzın dan bu suyu (o çıkarma ve yut- ma! Göreceksin ki, yavaş yavaş, sonra, gecek Kadın, mucizevi tuğuna sıkıştırarak eve döndü. Ertesi sabah, mutadı veçhi- le, koca: dı ve bağifıp çağır. şeyi aldı ve ağıma birkaç dum su aldı ve fırtına ye kadar, o vaziyette kaldı. ba ertesi gün kocası yine yi yine (o ağzına birkaç adam, karısının bu halini tuhaf bulmakla beraber, hiddetleri de çabuk zail olma: ğn başladı. Artık her gün devam sahneler seyrekleşiyordu. Kavgalar, yavaş yavaş, iki üç günde bire, beş günde bire, haf- tada bire, on beş günde bire indi ve en nihayet (kavgalar w- mutuldu. Tam o mralarda da şi- şedeki su bitmişti. Kadıncağız yine kavga olur- sa diye tekrar civar (o köye gi- dip sihirbazdan bi su daba istemeği düşündü. dının tekrar sordu: — Nasıl, eden dedi, su fayda etti Çok fayda etti. Kocam hemen okuyup kocam tekrar kavga ederse yapayım? Kadın bir kahkaha koyuver dir Benim sana İ diğin sudan başka bir şey değil ki. Biliyor O musun, kocanı bu İ huyundan vazgeçiren nedir? Sa- | suyu | İ ma verdiğim su değil, fakat s6 in sükütundur. Ağzıma aldığın zaman, kocana o cevap İ veremiyorsun. O zaman onun da biddeti geçiyor. Erkeklerin asıl kandığı, işte budur. Barak © söy. lesim. Sen sus! Bu ders kadımın — kulağında küpe ka'dı. Artık evin içinden ür © eksilmişti o Rahat ve "ut bir hayat geçiriyorlar İ OŞARK BULBULU | Güzel ses meraklıları İ Deniz kızr EFTALYA Hanımı ve | kemani SADİ Beyi İstanbul'da ilk İ defa olarak bu okyamdan itibaren İristanda cellâthk için talip çı. | Harbiye'de BELVÜ bahçesinde din ile| İleyecek ve mübrik ve güsel sesi i sizi gaşyedecektir. | Talât Bey — Kâfi. | 2 han -— Peki | £ ne diyorsunuz? Talât Bu garibelere | | mutlak m getirmek mecbu. | | riyetinde değilim, Orhan — Bu Talât Bey — Nedir? Orhan - ve yahut esbabı mucibe serdile | dokuz yirmi asır evvel lediği. | bulmuş mucizelerle bunları bir | yayılmış bir retedeceksiniz... Bu İmiz şeyler hep yalan mı? Talât Bey — Benzer. Orhan — Peki fakat - | fikre istinaden böyle diyorsu. | öyleyiniz de leh veya a- | leyhteki lensin... Ya inanacaksınız | | morikan hastanesinde ölmüştür. | dürlüğünde, Eğer | hükümeti arasında münakit Ticaret vazgeçirtirse- | harfi har | İ yı faaliyet için muktezi her nevi em kocan bu fena huyundan vazge- | İ Daireyi mahsusunda yine yoktan bir me, | den İstanbul İkinci İcra memurla. | yaşladı. Kadın hemen şi- | çar ni İ rayda Korucu Mehmet çelebi geçince İ turmaya iştirak etmek İ ve Türkiyedeki YEL | vah kernel delderir 1 bu misillâ emvalin bulunduğu mem | teket kesimunlarr Dr. Margaret Landes Amerikan kız kolleji felsefe | ve ilmi ruh profesörü Dr. Marga- ret Landes, dün saat 14,45 te A- Cenaze bugünkü çarşamba gü- nü saat 17 buçukta Eeriköy pro an mezarlığı kilisesinden kal- Ticaret İşleri Umum Mü | Cümhuriyeti ile Sovyet Cümhuriyetleri İttihadı Türkiye Sosyalist ve Seyrisefain muahedesi hükümle- rine göre evvelce tescil edilmiş olan Şubesi (Soyuzneft Eksport Neftsendikat) tesmiye olu- | nan müessese bu kere müracaatla | mukavelenamesinin 8 “B” fıkırasma icra müessese esi inci maddesi ği "RADYO Bugünkü program İSTANBUL (1200 m.) — 18 gra mofon, 19,5 alaturka saz, 20,5 gra mofon, saat ayarı, Ajans haberleri 71 Münir Nurettin Bey ile arkadaş ları tarafından konser, 22 orkestra BÜKREŞ (394 m.) — 20 Çello konser, 20,5 konferanı, 20,45 piya no konseri, 21,15 viyolonsel. BELGRAD (429 m.) — 20 gra mofon, 21 Çello ile piyano, 21,5 sa lon orkestrası, 23,5 akşam konseri, ROMA (341 m.) — 21 Ajans ha berleri ve gramofon, 21,15 doktorun tavsiyeleri, 2145 © operndan naklen Dejanice operası PRAĞ (488 m.) — 20 Boris Ge- dunov ismindeki opera, 23 saat aya- rı, telgraf haberleri VİYANA (517 m.) sikili musahabe 20,25 senfoni, 22,05 sarkı, 23,05 akşam konseri. PEŞTE (550 m.) — 20 Macaris- tan hakkında bir konferans, 20,5 o « etmek ve bu meyanda mücibince © emvali i menkule addolunan emval te etmek” in ilâvesine karar verildiği- ga ük, tasarruf ve istimal cümlesi ni bildirmiş ve lâzmgelen vesikayi niştir. K yalaka ve fiyet kanuni hükümle ve görülmüş olmakla ilân Beyoğlun lstiklâl caddesinde ifsyi vazife €- ğundan; Tamamına (Yediyüz elli) lira kıymet takdir edilen Ayvansa- | hal lesinde Kalkan meydanı atik ve cedit 8 No lu bir kân ile koza Ayvansarayda Toklu İbrahim dede mahallesinde atik 3 | cedit $ numaralı olup tamamına (bin) lira kıymet takdir edilen mas bahçe bir bab hanenin arttırmaları 1-8-932 tarihine müsa- | dif pazartesi günü saat 14 ilâ 17 ye kadar dairede icra kılmacaktır. Art isteyenlerin | sokağında İ İ bab dük: | birinci açık İ mezkür gayrı menkulata takdir edi- | — Budala, dedi, budala kız! | verdiğim şey, bil. | tarafından | | sabırsızlıkla beldlenen Şark Bülbülü | fiz ve masrafa dajr olm efendim bu | | meselede iki | | hangi | na şu kitabı bit y: İ yalancı mucizeler rivayet edil. | mektedir. Bizi için bu hurafelerle ciltler,cilt- ler doldurulmuştur. Yüzlerce de şahit gösterilmiştir. Mese. Vâ durup dururken bir manda. | hin kanatlanarak bir kartal bi uçtuğunu on on beş kişinin şehadetine istinaden iddin et. | vii bu hılâfı tabiat hâdiseye ! dır. Kalvados şato: inanır mısınız? ada davet | asıl mamı zikredilmiyo: len kıymetin yüzde yedi büçük ni» betinde teminat akçesi vermeleri li. | zımdır. Hakları tapo sicillerile sa. bit olmayan ipotekli alacaklılarla di #er alâkadarların irtifak hakkı hiplerinin bu haklarını ve hususile ilân tarihinden itibaren | yirmi gün zarfında evrâkı müsbitelerile daire- | ye bildirmeleri lâzmnder. Aksi halde | hakları tapo sicillerile o sabit olma | yanlar satış bedelinin paylaşmasın. | dan hariç kalırlar. Müterakim ve belediye resumları, vakıf icaresi | müşteriye sittir. Daha fazla malö- | mat almak İsteyenlerin 26-6-932 ta | rihinden itibaren dairede açık bulun durulacak olan arttırma şartnamesi- le 929-1965 numaralı evrâkina müra | cantia mezkür mahallerin evsaf ve | mesahasını havi vaziyet ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayabile. cekleri ilân olunur. ZAYİ — Kadıköyü Malmüdürü ğünden almakta olduğum 5247 No. | Tu maaş cüzdanımı ziyi etüm. Yeni sini alacağımdan eskisinin hükmü | vektur. Erenköyünde; Kozyatağı 80 | kağında 39 No. lu hanede mütekai- | dini askeriyeden Ömer. “ ZAYI — Beyoğlu malmüdün une depozito yatırdığı nın makbuzunu zayi ettim. Hük- | mü yoktur. Kurtuluş Saffetpaşa apartı- anı kapıcısı Mahmut çavuş | kıyas kabul etmez. Böyle kuv- | bu mühim tesrihten çekinme. | vetli © tasdikte o bulunanların | içinde bir çok ilim adamları ve doktorlar du var... Dayı Bey | bu işhtikleriniz şeyler sırf uy- | durma deği! aynen vâkidir. E bu ciheti kabul mecbur yetindeyiz.. Sonra meseleye i tediğiniz gibi bir izah sureti | arayabiliriz. Bundan on üç, on | vuku | tutamayız.. , Talât Bey — Versenize ba- eniklerini gös tereyim., Dayı bey eline aldığı cil kanaatlerimiz kuvvet. İ evire çevire Kalvados şatosu | babını bularak bir çok satırla. Tatâl Bey — Bize bir çok | ra göz gezdirdikten sonra: Efendim bir kere şatonun Bu; T şatosu işaretile gösteriliyor.. niçin? — Kalvados şatosu midir? Talât Bey — Hayır. “Kal vados Normandiya Manş sah linde kayalık bir mahallin adı. demenin Evenköyü köşkü demeden hiç| Orhan — Bu dinledikleri. | farkı yoktur. Erenköyünde am. miz bu be ye ma hangi köşk? Eses sayılacak | çocuğun mürebbisi vahip efen- | ğundan: Tamamma ddinlarını | İ ZAYİ — peranın orkestrası, 22 salon orkesi- VARŞOVA (1411 m.) — 2035 gramofon, 21 hafif konser, 22,10 edebiyat bahisleri, 22,25 konser. BERLİN (1635 m.) — 20 dünya siyaseti, 21 Kolonyadan naklen kon 3 üncü kolordu | ilânları | KrO/ve birinci teka ibtiye cı için yazlık patates alınacak- | tr. İhalesi 29/6/932 çarşamba günü saat 16 da yapılmak üze- re aleni münakasaya konmuş- tur, Şartnamesini almak iste yenlerin her gün ve münakasa- ya iştirak edeceklerin de vakti yonumuza ul 4 üncü İcra meurlu- 2900 lira kıy- met takdir edilen 3ebek mahallesinin Bebek cadde de cedit 176 N. mami açık arttırmaya vazedilmiş lu hanenin te- olup 7 temmüz 932 tarihinde şart | namesi o divanhaneye talik edile rek 21/7/93: müsadif perşembe günü saat 14 den 17 ye kadar İstânbul 4 uncu icra daire- tarihine sinde açık arttırma suretile satıla ktir. Arilırına ikincidir. Birinci arttırmada 1000 liraya talip çık- | miştir bu kere en çok arttiranm | üzerinde birakılacaktır. Arttirma ya işlirak için yüzde yedi teminat akçesi ahnır. Müterakim © vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye ait iflâs kanununun 119 inci maddesine tevfikan hak lari tapu siciller ile sabit olmayan di acaklılar ile diğer ali kadaranın ve irtifak hakkı sahi lerinin bu haklarını ve © hususüle faiz ve masarife dair olan iddiala 20 müsbitelerile halde olma- rını ilân tarihinden itibaren gün içinde evrakı bildirmeleri lâzımdır aksi hakları tapu sicillerile sabi yanlar satiş bedelinin paylaşma: | smdan hariç kalirlar. Alâkadara- İ min işbu maddei kanuniye akkâ- İ mına göre hareket etmeleri ve da- ha fazla malümat almak isteyen- lerin 930/393 dosya N. sile memu | İ riyetimize müracaatları ilân olu- Arabamın 2640 numerolu plâkasını zayi eyledim. Yenisini ala cağımdan hükmü yoktur. Arabacı İ Raşit; nin sebebini bana anlatır mı- smız? Orhan - tulmak üzere bir gün satmak icap ederse şatonun adını cin- iye çıkarmış olmamak için... Talât Bey — Tekin olmadı. ğını tasdiken böyle on beş ki- şinin verdikleri raporlarla sui- şöbreti bütün nahiye civarına tonun bu sırrı artık nasıl gizlenebilir? Orhan — Bu ketumiyet şato hakkındaki rivayetlerin hepsi. ni çürütebilecek o kuvvette bir İ delil sayılamaz... Talât Bey — Peki umma itiraza mahal verecek şüpheler yalnız bununla bitmiyor ki... Orhan — Daha neler var e- fendim?. Talât Bey — Sato sahibinin ismi meçhule işaret olan X har file gösteriliyor. Yalnız araba , bahçıvan O Auguste, oda hi izmetçi Amelina,aşçı ka dın Celina gibi hizmetçi isim- leri sayılıp dökülüyor ki doğ- rosu bunlar da bana uydurma gibi geliyor.. Daha tuhafı hâ. diselere en yakından şabit olan 19555 Mu. | Boğaz içinde | - Bu belâdan kur. | İ mak için çok büyük bir hüsnü İ vet görmeyorum.. Çünkü dok- Harik (Hayat Sirgortalarınızı Galata ÜNYON SİGORT Türkiyede mayını luğundan: kiz yüz lira kıymet taktir edilen Fethiyede kâtipmuslihittin mahal lesinin cami içi sokağında atik 4 cedit 10 numaralı iki | kısımdan İ mürekkep zemin kısmı kısmen kâ ğir ve İkasmen nbşap hanenin temamı açık vazedilmiş olup 11-7-932 tarihin- İ edilerek 30-7-932 tarihine müsa- dif cumartesi günü saat | 14 den | 17 ye kadar Istanbul dördüncü Ic ra dairesinden açık artırma sure- İ tile satılacaktır. Artırmaya iştirak | için yüzde yedi teminat akçesi a İimir müterakim vergi deriye aittir. İcra icaresi ve iflâs kanununun 119 uncu mad e levfikan hakları tapu sicil- lerile sabit olmayan ipotekli ala- caklılar ile diğer alâkadaranm ve İ irtifak hakkı sahiplerinin bu hak larını ve hususile faiz ve masarife ın tarihin- dair olan iddialarını il den itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile bildirmeleri lâ- 1mdır. aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar satış İ bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar alâkadarların işbu mad- lümat almak isteyenlerin — 931/ 1114 dosya numarasile memuriye timize müracaatları ilân olunur. l İstanbul üçüncü İcra dairesin- den: Temamna 1500 lira kıymet takdir edilen bahçe kapıda leble- | bici hanmda alt katta 13 No, İ bir bap kâgir oda ile yine mezkür handa ikinci katta ve 1400 kıymet takdir edilen 15 No. lı bir bap kâgir dükkân ve yine temamı na 2800 lira kıymet takdir edilen Büyükadada Nizam caddesinde 1 No. Is bir bap hane maa bahçe ki cem'an üç parça emlâkin temamı ayrı ayrı açık arttırmaya vazedi- hp 12-7-932 tarihinde şartnamesi | divanhaneye talik ve 30-7.932 ta- rihine müsadif cumartesi günü sa“ t 14 den 16 ya kadar birinci &- çık arttırma suretile satılacaktır. Artırmaya iştirak için “4 7 temi- set alıyo alır. Halinrrdapa İ cillerile sabit olmıyan ipotek ala- caklılar ile diğer alâkadarann ve | irtifak hakkı sahiplerinin bu hak | larını hususile faiz ve o mesarife | İ dair olan iddinlarını ilân tarihin- den itibaren 20 gün içinde evrakı | müsbitelerile bildirmeleri ! İ dır. Aksi halde hakları cillerile sabit olmıyanlar satış be- | delinin paylaşmasından hariç ka- İ kırlar, Bilcümle vergilerle Beledi- Vira tapu sö-| İ ye resimleri, ve vakıf icaresi müş- İ teriye aittir. Alâkadarın icra ve » kanununun 119 uncu madde | si hükmüne göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 930/3639 dos- ya No. sile İstanbul ) İ ğuna müracaatları di yazdığı tasdiknameni na yalorz M barfile müstear bir imza koyuyor. Adını gizle yen bir şahidin şehadetine inan niyet sahibi olmak İâzim ge- Benim nazarım bu. Orhan — Bu itirazınızda | ben zannettiğiniz kadar bir kuv tor Dariex'in ve G. Morice'in hâdise hakkında imzalı mek. tupları var.. Bundan maada Perili evler cildinde belediye, zabıta, adliye memurlarının ve bir çok fen adamlarının sarih ve resmi imzalarile bu neviden yüzlerce vak'alar zikrediliyor. Eğer hâdise Kalvados şatosu | perilerinden ibaret olaydı iti. | razımızda bir dereceye kadar bak kazanmış olabilirdiniz... henüz kat'iyyetle bir | sarahat mertebesine ermemiş. İ tir. Eğer keyfiyet umumu inan dırabilecek surette isbat edile bilmiş olaydı kanaatte hep bir- leşirdik. Artık hiç bir türlü mü nakaşaya lüzum kalmazdı... Orhan — Bey (o dayıcığım umumun kahaatini niçin bu hu Kaza yi İstanbul Dördüncü İcra Memur | Temamına iki bin s€- | maa bahçe | artırmaya | de şartnamesi divanhaneye talik | Belediye, | reket etmeleri ve daha fazla ma- | ve da Ünyon ASINA yaptırınız niamele etmekte olaf ÜNYON kumpanyasma bir kere uğramad. Telefon: Beyoğlu 4886, Sigorta yaptır Naim Vapur İdar İzmir sür'at pos (20 Sant) Lüks ADNAN safta Perşemi günleri Galata rıhtımındA tam 18 de hareketle doj İZMİR”'* ve pazar günleri İzmir'de 14 1/2 da hareketle İstasbi det eder. İN Tekalat için Galata, Gİ karşısmda Site Fransez HA 12 yazıhanesine mürsel Tel. B. O. 1041. gi iğ Her Ey SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata başı B; 2362. Şube A / Mühürdarzade 2. 340) TRABZON POSTAİ (CUMHURİYET) 29 ziran çarşamba 18'de kalkafi | lata rıhtım: dci kanımiye ahkâmma göre ba- | DİKKATİ j depiliğ Her ili GLANDOKRA Alelâde bi meşhur Prof. B. ve Sebteinach'ın keşi Genç ve dinç hayvanl tare ve sibayat hormoii rile ihzar edilmiştir. ADEMİ İKTİDAR BELGEVŞEKLİĞ , adr. ER Her cezai 200 kaf Kadın fark bulunür. Kurusu yoktur Umumi depa scan deposudur Dr. Beylere: zerinde tecröbe akbu için İstanbul icra riyasetinden: W bulda Hasırcılarda 36 No. de riye ve boyn ticaretile iştigal ©İ Leon S. Boten efendinin to talebile vukubulan müracat? rine icra kılman tetkikat mel konkordato talebinin nazarı alınmasına ve icra ve iflâs nan 278 ve 279 uncu maddelefi cibince borçluya iki ay mühlet mesine ve Galatada Merkez Rİ | Hanında 5-6 No, da avukat Hi Hüsnü Beyin komiser ta işbu mühletin ilânile beraber İİ iflâs daireleri ve tapu Sicil luklarına bildirilmesine kara” Biz olduğu ilân olunur. susta bir miyar tutuyor Bugün halkı bir çok ef: lehindeki kanaatlerinden mak mümkün olmadığı il bir çok ilmi, fenni hakiksii! de inandırmak kabil değ Talât Bey — Ben kül reylerine inmiyorum. Mü verleri kastediyorum. Orhan — Umum tabi münevverlerle beraber kül dahil değil midir? Halbuki nevverlerin bugün hemen İğ yarıya ve belki de daha "4 bir kısmı ire vücudüne ildir. Talât Bey — Akalli de olsa bu kansatte bulu yan bir zümrenin vücud kâr edemezsiniz ya... Orhan — Her mezhepi”i) mutezile fırkası bulunabili"ğ Talât Bey — Bu da “© ileri gelir? gi Orhan — Hilkatte vat bulunmamasındı Talât Bey — Hilkatt€. rakçe müsavat olaydı ne can sıkıcı bir hayatın klığı içinde bunalıp Kl tık. Ne bir Napoleon ol#fij ne bir hamal. Tabiati (Devil 1