14 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

i 2 “Türk Dili Kurultayı Kapısında - Dilimizin tarihinde yeni bir safha açılı- yor. Bir taraftan dilin menşeleri, diğer taraftan da ihtiyaçları tesbit edilecek. Türk dilinin tarihi tedvin o- lunsa dilimizin bir çok safha- lardan geçti örülür. İçtimai hayatta tekâmül düz bir hatla gösterilmez. Daima kıvrım kıvrım gider Li sanda da böyledir Bir devreden ötekine geçerken. bir müddet eskinin de yeni ber yürüdüğü gi bu kıvrımları o tesviye ettiği vakit, ortada tekâmülü işaret eden muhassılayı görürüz. Türk dili, bilinen mazisi i- şipde bir çok devrelerden geç- Fakat gene bu vesikalar geri- de çok uzak bir mazinin var- “| lığına şahadet ediyor. Bu zamandan itibaren elde | kalan eserlerle tekâmülünü ta- © üç asır kadar Ası * cem kelimesi vardır. kip edebildiğimiz o Türk dili, kuvvetli bir milli dil o halinde nın muhte- lif parçalarında hüküm süren Türkler arasında anlaşma va- sıtası olarak yaşamıştır. İslâmliğın Türkistanda in- tişarı Türk dilinin milli varlı- in bozmuştur. Türk (milli i müslüman ve gayri müs ma ayrılmıştır. eserlerinin en eski olarak elde bulunan Kudatkubi ik'te yüzden ziyade arap vı Birçok serlâvhalar Arapça öyet, ha- dis veya kelâmı kibardır. Bun- dan sonraki bütün eserlerde git tikçe artan arabi ve farisi nü- fuzunun Türk yazı — diline hâ- kim olduğu görülür. Konuşma dili, nisbeten bu | nüfuzdan daha geç ve.daha az müteessir olmuştur. Bununla beraber asırlarla süren bir nü- fuzun yanlız yazıda (kalması mümkün olamazdı. Yavaş vaş bir takım arabi: farisi keli- meler, hattâ terkipler konuşma diline de geçmiştir. Arap dili bütün müslüman âleminin din ve bilgi lisanı ke- ibi. acem İisanı da is atorluğunun şark 5 İer, Filesoflar birçok eserlerini arapça, o edipler ve şairler de emce yazmışlı Farabi- nin. İbni Sinanm © kitapları, İ Mevlânanın şiirleri buna delil- dir. Türkler Asya ve Afrikada islim imparatorluğunun enka- 71 üzerinde birçok hükü- metler vücuda getirdikten son ra. milâdın 13 üncü asrma doğ ru yeni bir milli uyanış hareke ti görüyoruz. Türk o şairleri, edipleri, Eti sepetle attâ bir aralık saf türkçe yazmağa heves edenler de olu- yor. Yunus Emre'de Yazıcıo- gulları'nda, bilhassa Kabusna- me mütercimi Mercimek Ah- met'te halka doğru akan bir ce- reyanın eserleri görülür. 13 üncü, 14 üncü asırlarda izlerini O gösteren bu hareket, tur. Bunun sebebi Osmanlı imparatorluğu nun milli bir bükümet yerine bir Bizans ve bir İran torlukların içtimai bünyesi ta- bii olarak bir nevi o müşterek vasıflar mecmuası arar. o İşte bunun için Osmanlı imparator luğu içinde milli dilin © yerini çarçabuk arap, acem. türk dil ildem mahlüt bir (o yazıdili tutuvermiştir. Fatih'ten sonraki edebiyat- ta bu cereyanm kuvvetlendiği ve tekâmül ettiği görülür. Osmanlı imparatorluğunun inhitat devrelerine (o kadar bu hal böyle devam — etmiştir. O zaman yeniden yerli şiveye doğ ru bir temayül kendini gösteri- yor. Nedim,de, Vasıf'ta Türk Galip'te belirli olarak görünen | veçhile halk arasında fena gö- / hiyle beynelmilel ruhlu âlimleri Türkçe © yaz- İ İ yaklaşmıştır ancak tanzimattan sonra bula- bilmiştir. Tanzimattan sonra dil me- selesi hemen hemen bugünkü şekiller altında günün fikir ve kalem sahiplerini işgal etmiş- tir. Ziya Paşa'nın “Şiir ve in- şa. makalesi, Emil tercümesi mukaddemesi, Basiret gazete- sindeki neşriyat. Namık & Ke- mal'in bazı o mektupları © Za- manlar dil meselesinin doğru bir köşeden görülmeğe başla- dığını gösterir. Bu halkçı hareket te bu de- fa başka bir membadan ilham alan yeni seçmeler takımı tara- sarsılmıştır. Edebi te- Fransa “le olan rabı- üzerinde yeni bir süs geçmesine sebep oldu. Recaizade'de. Hâmit'te, bü- tün Servetifünun edebiyatında halktan uzaklaşan. güzidelere mahsus bir lisan kendini gös- | terdi, İşte bütün bu safhalar gös- teriyor ki Türk dilinin milli, halkçı. temiz, saf bir dil olarak konuşmada ve bilhassa yazıda kullanılması arzusu asırlardan beri ara sıra kendisini göste rip gene kaybolan bir gaye bir emeldi. Fakat her (o defasında buna karşı gelen ömiller zu- hur etmiştir. e Ekseriyetle bu iller de doğrudan doğruya milletin rubunda © doğmamış, | milleti idare edenlerin o başka milletlere duydukları incizap- tan ileri gelmiştir. Avrupa medeniyetine inti- bak mücadeleleriyle geçen bir buçuk asır içinde bunun mis lini bizler de yakımdan gördük. Halkın içindeki O mukavemet duygusu bu intibakı geciktirdi. Avrupaya doğru gösterilen her temayülün firenklik. züppel dinsizlik, gâvurluk.. ilh gi Vasıflarla halk dilinde fena gi rülmesi bizzat müşahede etti- ğimiz vak'alardandır. kiden | arap ve aceme karşı gösterilen | itibar ve ihtiramında © ayni rüldüğüne şahitler vardır. Denilebilir ki Türk dilinin lâmiyetin Türkler (arasında intişarından beri tarihi, impa- ratorluk temayülünün müca- delesinden ibarettir. Halk ru- hu her zaman öz ve temiz ko- nuşma türkçesini özlemiş im- paratorluk © rubu da bilâkis, şarktan veya garptan gelen te- sirler altında » halk ile yüksek tabaka arasında bir Çin seddi kurmi meyletmiştir. Bu iki sınıf biribirinden ayrıldığı za. manlar yazı dili ya doğrudı doğruya ecnebi bir lisan (arap | ça ve acemce) . yahut ecnebi bir lisanın türkçe ile karışmış ve ona tegal etmiş bir bali- tası olmuştur. Bilâkis iki smıf biribirine (o yaklaştığı ve milli birliği duyduğu devirlerde €c- nebi tesirlerinin kuvveti azal- mış, Yâzı dili konuşma diline Sınıf ve tabaka (o fikirlerini kat'i bir hamle ile silerek, mil- letten ayrı bir devlet. halktan ayrı bir münevver tanımamağa azmeden halkçı Oo cümhuriyet devri. halk dilini milli dil, ko- nuşma İisanını yazı lisanı yap- mak için en müsait bir devir- dir. Eskiden Yesevi'lerin, Yu- nus'ların, sonraları Şinasi'lerin Ahmet Mitat'ların yapmağa lıştıkları öz Türkçe yazı dili- nin hakiki teşekkülü, ona mü- sait bir içtimai bünyenin tees- süsüne bağlı idi. O bünye an- cak şimdi vücut bulmuştur. Bir taraftan Türk dilini es- ki halita haline bağlıyan arap alfabesi ortadan kalktığı. diğer taraftan Türk muharrirlerin- de bir hususi zümreye | değil, halka hitap il 1 artık mu- kavemet ediimez bir ( zaruret şeklini aldığı şu zamanda dili. mize milliliğe, halkçılığa, özlü ğe doğru bir hareket vermek el zemdi Zaten epice bir o zamandır kendi kendine başlamış olan bu i makta İ Terki MİLLİYET Stresa Konferansı Fransa, İtalya ve Almanya murah- hasları anlaştılar.. STRESA, 13 (A.A.)— Fran sa, İtalya ve Almanyanın an- laşmış bulundukları proje zahi relerin tekrar kıymetlendiril- mesi hususundan maada mali meselelerde kullanılabilecek ve Avrupa tarafından tahsis olu- nacak mebaliğin ihdasını der- piş eylemektedir. Bu mebaliğ- heyeti umumiyesinin yükselme si için lüzumlu olan mikdar ay rılacak ve bu suretle son 3 sene lik istihsalât vasatisi olan sene vi 40 milyon kental buğday. yu İaf ve mısırın iştirası imkânı husule belebilecektir. Akdedil- miş veya edilecek iki taraflı iti- lâflarla muvafakat edilmiş olan rüçhan haklarından her devle- tin hissesi hesaba alınacaktır. Beynelmilel tamirat bankası nezdinde içtima eden beynel- milel komite bu hususun itmam ve tatbikmı temin eyleyecek ve yarın alıcılarla satıcılar tâli komitelerine ve iktısat ve zira- at encümenine bu bapta ilen metin (o tevdi olunacak- tır, ARŞ, Muazzam bir hacerisemavi MOSKOVA, 13 (A.A.) — Baskır cümhuriyeti dahilinde Belebey şehri civarında muaz- zam bir hacerisemavi düşmüş- tür, Geceleyin düşen bu haceri semavi gözleri kamaştıracak de recede müthiş bir ziya neşret- miş ve şiddetli bir gök gürültü- sü yapmıştır. Fen akademisi mal inde tetkikatta bulun- e sukutun hangi şart- lar dahilinde vuku bulduğunu aramaktadır. Terki teslihat CENEVRE. 13(A.A.) — teslihat Milli Müdafaa encümeni dün iç tima etmiş ve bilhassa Sovyet- lerle Bulgaristan, Romanya ve Yugoslavya gibi muhtelif hükü metlerin nazarı (dikkatlerini celp için serdedilen mülâhaza- ta karşı verilen cevanları tet- kik eylemiştir. Amerikada Harp özer. i istihkânı zaptedilmiştir BUENOS AİRES. 13 A.A, — Beolivyalılar tarafırdan Bo- gueron namındaki ufak istih- kâmın zaptı haberi mevsimsiz- dir, Bu istihkâm etrafından ce- reyan etmekte olan muharebe- lerde Bolivyalılar dikiş tuttura mamaktadırlar. Brezilyada ısyan BUENOS AİRES, 13 (A. A.) — Rio de Janeiro'dan bildi rildiğine muhtelif yerlerinde cıkan is- yanlar Saopsulo ihtilâline sıkp sıkıya merbut bulunmaktadır. Bu sor ihtilâli kökünden tenkil için. hükümet, karışılıkların ma halli vukuuna mühim kuvvet. ler göndermiştir, — e — — — alan Türk dili tetkik cemiyeti ve orun ilk adım olarak davet ettiği Kurultay hem genişlene- cek. hem de kolaylaştırılacak- tır, Kurultay göre yuznamesinde | Türk dilinin 1 — Menşelerine, 2 — İlmi ve medeni ihtiyaç- larma, 3 — Müstakbel inkişafına. Göre tetkiki var. Bu da dili- mizin bütün geçmişi ve gele- ceği üzerirde bir tetkik demek- ir, Kurultayın (o toplanmasına az bir zaman kalmıştır. Bunun İn beraber, bu meseleleri ana hatlariyle bu sütunlarda tetki- ke yetişebileceğimizi mit ede riz, hareketi Türk dili üzerinde konferansının | Brezilyanın | AMBA M EYLÜL Gandinin Tehdidi İstedikleri olmâzsa açlıkla ikendisini öldürecek LONDRA. 13 (A.A.) — Büyük Britanya hükümet. Hin- ndaki aşağı smıf halk için tamamen ayrı bir intihap siste- mi tatbikma ait teklifinden sar fınazar etmediği takdirde Ma- hatma Gandi açlıkla kendini öl den itibaren perhiz yapmağa başlaaycaktır. Bu hal, Gandi ile Sir Samuel Hoare ve M. Mac Donald ara- sında cereyan eden muhaberat- tan mütehassıl bir neticedir. Tahliye ediliyor SİMNA, 13 (A.A.) — Hint teşri meclisi koridorlarında is- tihsal edilen haberlere nazaran hükümet. 20 Eylülde Gandiyi tahliye eyleyecek ve mumai- leyh derhal perhiz yapmağa başlayacaktır. SİMLA, 13 (A.A.) — Hü- kümetin Gandiyi Ahmetabat civarında Sabhamati Ashrada- de olduğu söyle- niyor, Gandi tehdidini file kal- bettiği takdirde mumaileyhin azami bir ay kadar yaşayacağı tahmin ediliyor, Dokunulumazlar LONDRA, 13 (A.A.) — 'nin açlık grevi yapmak tehdidinde bulunması Hindis- İ tan meselesini vahimleştirmek tehlikesini arzetmektedir. | . | da “ / mentoda mümessilleri buluna- cağı muharrer ise de bunların | mikdarı mecusilerin mikdarı! dan çok daha mahduttur ve in tihapları ayrı olarak yapılacak- tır, Diğer taraftan POONA, 13 A.A. — (Hin- distanda) Gandhi aç kalıp öl mek azminde olduğunu ilân et- mekle beraber. kendisi hakikat te mabpesteki husüsi dairesin- de şahsı için bilhassa yaptırılan | bol bir koltuk özerinde rahat, rahat oturmakta ve her gün kendisini tedaviye gelen hir diş iye yeni bir diş takımı yaptır- maktadır. Harbinde Musademeler PEKİN, 13 A.A. — Harbin şehrinin, yeni rejime ( aleyhtar gayri muntazam Çinlilerle Japon ve Mançuri devleti kıtaatı arasım- daki müsademelere sahne olduğu zannediliyor. binden verilen malümata göre şehrin 23 mil şarkında ve 30 mil cenubund noktaya kadar gel miş bulunmaktadır. Bu arada, Japonların öldüğü- nü işaa ettikleri meşhur Çinli ce- neral Ma Chan Shan'da © Japon ve Maaçuri devleti kıtaatına kar. şe birçok galibiyetler | kazanmış olduğunu söylemektedir. Uçan aile Kurtuldu KOPENHAĞ, 13 A.A. — An- smassalik'den alınan bir telsiz, lord Talhot gemisinin bu sabah sant 2 de İterusak yakininde bir plâjda Famille Volente ismindeki deniz tayyaresinin nakletmekte olduğu 8 kişiyi bulmuş olduğunu irmektedir. Tayyare, tamamen harap ol- mussa da yolcular, sağ ve salim- dirler. Bunlar, Şarki Groenland” da kâin Finmsbu'ya nakledilmiş. dir. Bugün, bir Norveç vapuri- le döneceklerdir. Bir feribot kazası daha TOK1O, 13 A.A. — 100 yolcu yu hâmil olduğu halde o kazaya uğrayan bir feribotta — bulunan Kure tersanesi işçilerinden 24 ki- şi boğulmuşlardır. . chill hasta #ton Churchill'in hali hazırda Sal- zbourg'da bulunmakta olduğu ha ber alınmıştır. Mumaileyh, | tifo- kânesine naklet- | LONDRA, 13 A.A. — M. Win-| Adliye Tayinleri Kendilerine tebligat yapılanların isimleri ANKARA, 13 (Milliyet) — Adliyede yapılan yeni tayinler. den kendilerine tebliği lanlar şunlardır: Konya kadastro hâkimliği- ne İzmir kadılığından müteka- it Mehmet Suphi, Akhisar ceza hâkimliğine mülga Kargı sulh Abdullah Adnan, Korkuteli hâkimliğine Bursa aza mülâzimi Necati, Sungurlu Hukuk hâkimliğine Korkuteli İ hakimi Derviş Beyler tayin e- | dilmişlerdir. İ Ankara icra reisi muavinliği ne Akhisar ceza hâkimi Kemalpaşa müstantikliğine Da day müstantiği Nuri, Erzurum tikliğine Erzurum müs tantiği Mehmet Vasfi. Manisa müddeiumumiliğine Muğla Ye nicekoca Sulh hâkimi Dündar, Sabri, Ankara aza mülâzi i ne mülga Sapanca sulh hâkimi Hasan B: Ankara müddeiu- mumi muavinliğine Simav ce- za hâkimi Hasan Basri. Maraş müddelumumi (o muavinliğine mülga Altıntaş sulh hâkimi Mehmet Faik. Ödemiş sulh ha kimliğine Maraş müddeiumu- mi muavini İsmet Sebati, Anka İra sulh hâkimliğine Ödemiş sulh hâkimi Ali Kemal, Kütah ya ceza hâkimliğine mülga Mustafapaşa sulh hâkimi Meh met Emin. Manisa sulh hâkim liğine Kütahya ceza hâkimi Ab dülkerim Ankara aza mülâzim liğine Ankara hakimlerinden İ Fuat Beyler tayin edilmişler dir. Maarif vekili Geliyor ANKARA. 13 (Milliyet) — Maarif vekili Esat B. bu ak- şamki trenle İstanbula hareket etmiştir, Vekil Bey İstanbulda 20 gün kadar kalacak Dil ku- rultayında bulunacaktır. İsmet Paşanın va imz Kurultaya aza olmak isteyenler ISTANBUL, 13 T. C. Kâtibi Umumil 26 eylülde £ toplanacak olan kurultayda aza (olmak arzusile müracaat edenlerin isimlerini neş turgu, Şevki B. İst. Maarif müdür lüğü ilk tedrisat müfettişlerinden, Kâniye Abidin Hanım muallim, Abidin Haşim Bey, Batik Bay İst. mıntakası sanayi dis, Alâettin Cemi >. ipeb'umu; Hayati B. saki” Mazalar- dan, Ş. Sırrı mebusu, . Konya e B. 61 fırka K. 'V. Miralay, Semiha Kul. As, 1s. Tarih muallimi mü- tekalt erkânı harp binbaşı, Dr. Ziya Cemil Bey, Darülfünun Tıp fakültesi eczacı ve diş tababel şubeleri tedris heyetinden, Vehbi Bey, Ticaret ve sanayi odası umu- mi kâtibi, Ziya Bey, İstanbul ilk tedrisat müfettişi, Ferit Celâl B. Mersin mebusu, Mitat Cemal B. —T.D.| z j dar B. Beyoğlu 4 üncü noteri, Sait Hay- Mısırda münteşir, Elbelâğ gazetesi sahibi, Y. Ziya B. Mi lim, Nevzat Ayas B. Sabık yük: sek tedrisat umum AK Rıza B. C.H. İstanbul Vilâyet âzasndan, Niyazi Tevfik B. muallim, Saim Nuri B. İktısat vekâleti harici ticaret mü- dürü, Hüseyin Siyret B. muallim, Ali Ekrem B. müderris, İhsan Ve- Ni B. muallim, İsmet B. Sabık orta mektep muallimi, Mümtaz B. mu şair ve muailimlerinden, Kdiri Bey, Hamit Zübeyir B. A. A. ve müzeler müdürü, Raif Nec- det B. muharrir, Fazıl Nazmi B. Profesör, Dr. Bey, Leman Cevat Hanım, Devlet Giray Beri. Topkapı posta telgraf mü- Mahmut Esat Beyin makalesi İZMİR: 13 (Milliyet) — Sabik Adliye vekili Mahmut Esat Bey iki gündür Anadolu gazetesinde şiddetli makaleler neşrey- lemekte, müstahsilin vahim vaziyetini teşrih eylemekte, çifçinin arazisinin sekiz kuruştan tütünün yedi sekiz kuruştan satıldığını yazmakta ve bu acıklı hale çare bulunması lüzumunu mü etmektedir. Mahmut Esat Bey müstal taksitlere raptını istemektedir. aaa ilin borçlarının tevhit ve Istanbul - Ankara treni ANKARA, 13 (Milliyet) — İstanbul treni bugün bir buçuk saat teahhurla gelmi: ileri gelmiştir. Bu teahhur yolların tamiri yüzünden irkaç gün böyle devam edecektir. Sarhoşluk yüzünden cinayet İZMİR: 13 (Milliyet) — Dün gece yarısı Bayram ve Rama zan amında iki kişi sarhoşlukla kavga etmişler ve Bayram hâ- mil olduğu kama ile Ramazanı vücudünün muhtelif yerlerinden yaralayarak öldürmüştür. Katil yakalanmıştır. Hâdiseye sebep Bayramın karı zannile Ramazanın üzerine hücum etmesidir. | Bir tayyare filomuz Mersin'de MERSİN, 13 (ALA.) — Tayyare filomuza mensup bir avcı tayyaresi, bugün Eskişehirden buraya geldi. Çarşamba günü de 10 tayyareden mürekkep bir tayyare filosu şehi ize gelecektir. Filomuzun büyük tezahüratla karşılanması için hazırlıklar yapı» Imaktadır. Gorgulof bu sabah idam ediliyor PARİS, 13 (A.A. Gorguloff hakkındaki ai Memlekette Eniştesini öldürdü BEYPAZARI, — Kazamızın Ak çakavak çiftliğinde geçen gün kanlı hir hâdise cereyan etmiştir. Memiş Nafin | zade Hafız Sadık Efendiyi, uyurken irkaç - Sivas | e resmini icraya ve hat tm teftişine gidecektir. Posta gündüz yapılacak ANKARA, 13. — İstanbul Edirne arasında trenin gündüzleri sefer et- İ mesi kararlaştırıldı. Avrupa posi İri tarifelerinin ona göre tanzimi karar Brükseldeki tarife kongresine bildirilecek ve orada tetkik edilecek ti. İİ mmmininimisei Gourguloff'un mü- dafileri reisi- cümhur nezdinde PARİS, 13 A.A. — Gorguleff” wn müdafileri, M. Labrün ile w- zum bir mülâkatta bulunmuşlar- dır. Mahkümun akibeti, bu mülâ- kata bağlıdır. Müdafaa vekilleri, mülâkat hi- tamında şöyle demişler Reisicümhur, izahatımızı, bü- yük bir dikkatle dinledi. Ve bize meseleye tamamile vakıf olduğu- mu gösterir bir takım swaller sor- du. Müşarünileyh, nasıl bir karar vereceğini ihsas ettirecek hiçbir söz söylemedi. Birkaç aydan beri gebe olan Mme Gorguloff'un Mme Doumer” e müdahele etmesi için müracaat etmiş olduğu söyleniyor. I Yunanistanla ecnebi hamiller arasında LONDRA, 13 (AA) — İ Yunanistan Maliye nâzırile ec- nebi hâmiller meclisi ve Millet ler Cemiyetinin istikrazlar ko- mitesi arasında bir itilâf hâsl Cürüm sabit olmuş ve mücrimler yakalanarak Adliyeye teslim edilmiş lerdir. Kurt sürüsü şehirde! TRABZON, 12.— Bu mevsim i çin şayanı hayret olan bir vak'a ce ceyan etmiştir. Sürmenenin Araklı çarşısına bir | sürü kurt inmiş, balk, korku ve he. yecan içinde kalmıştır. Mamafih balk kurtları kaçırmağa muvaffak ol. muştur. Kurtlar Ligeno köyünden geçerken iki çacağa parçalama. Katil yakalandı Geçenlerde uvey DİARİBEKİR — Halkevimiz tarafından 15 eylülde bir hubu- bat ve meyve sergisi açılacaktır. Bu hususta hazırlanan program hor barada dağılmıştır. Bu progra göre birincilik o kazananlara Tk mükâfat ve ikinci, üçüncü lere de birer takdirname çektir. Milli sanayi ve ziraatin inkişa- fı maksadile Halkevi sekiz ay zar fında bununla üç büyük ve kıy. 8 açmış oldu. Bu sergiye birçok Ziraatçr ve Meyvacılarımızın iştirak leri anlaşılmaktadır. Riyaziyeciler kongresi ZURİCH, 13 A.A. — 5 eylül de açılmış bulunan riyaziyeciler kongresi bugün ka- panacaktır. Gelecek kongre 1936 senesin- Reisicümhur Lebrun selefini öldüren idasını reddettiğinden katil yarın sa- bah fecir vaktinde idam edilecektir. Hatır için adam vuranlar Çatalcada sığırtmaç Halli Geci bir şekilde katledenler ile vak'a hakkında dünkü nüshamrzda taf- silât vermiştik. Son tahkikata na- zaran katillerin maktul Halili ta- nımadıklarını ve para mukabilin- itiraf - Anıl cinayetin müşev viki olan Üzeyrin ifadesine göre meselede bir de kadın parmağı bulunmaktadır. 'Talelsmba teessürü Darülfünunda yapılacak isin- hat hakkında geçenlerde gazete lerde tıp fakültesinden bazı mü- derrislerin hariç bırakılacağı ya» zılmıştı.. Bu neşriyat dolayısile dün matbaamıza tıp fakültesin- din beş talebe gelerek şunları söy lemişlerdir. — Kürsülerinden ayrılacağı yazılan hocalarımız fakültenin tedris heyetinin en kıymetli uzuv. larıdır. Bilhassa senelerden beri bütün hayatımı ilme ve fakülteye hasreden muhterem ö fakültesini erkalade mütecasir etmiştir. Sünnet düğünü Ayakkabıcı san'atkâran cemi- mü kemmel olması için her şey hazır lanmıştır. Amerikada İntihabat PORTLAND, “Maine” 13 A. A. — Halihazırda Maire hüküme t dahilinde icra edilmekte olan intihabat netayici, demokratların önümüzdeki intihabatta galip çık ması İmera! uyandıracak