1 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İ | | İ | i i i , 5 “ I İbirimizden) — (Çanakkale Bo! İ gezi) ndan çıkıp ta. büyük (Mi dilli) adası ile (Anadolu) kıyı İları arasından geçerek (İzmir) Je giden vapurlarm yolcuları, ön tarafi (Cunda) © adası ile İ kapanmış olan şirin (Ayvalı ğı) göremezler. İİ Ancak küçük vapurlar. pek dar bir boğazdan dikkatle ge- çerek Ayvalık limanma girebi- | ba | lirler. Dört tarafı kapalı wn Bern rez ren koylarile. koyların sirafını çeviren adacıkların çamlı tepe İerile tabiatin nadir o yarattığı bir güzellikten başka. eştiz bir sığmak ve barınlı yeri arze- der. amana 5 Vapurdan kayığa. kayıktan rihtıma atlaymca, insan sini, biribirini kucaklamağa ça- İsşan taştan evlerin o arasın. açılmış daracık sokaklarda gö- rür; soluğunun trkanacağı ge lir; serbestlik arar.. İşte. Ay- « valığın birinci (o karakteristiki "bu darlıktır. Sokaklardan, yan yana iki araba geçemez. Şayet karşılaşırlarsa, daha yüz adım- dan. den birisi yan s6- » > sapışta güç bir ma ırdır, kısa çarklar yapmağa çalışan arabaların on darbele- © ri çamurluk tosları ile köşe ev lerin duvarları ne kadar aşın- (mış ise, arabaların zarar ve zi © yanları on misli fazla olmuş- tur, Bu aşmış taşlı (o köşelerin üstünde insan bu dönüş esna- sında şöyle bir yaftayı asılı gö ür: “Bu caddenin sekiz metre genişletilmesine belediye mec- İisince karar verilmiştir. Am- ma, yedi yıl evvel asılan bu lâv haların yazdıkları ne zaman yapılacak. Belki de saç yafta- İar çürüyüp düştükten sonra, Kanalizasyonsuz Ayvalığn taş döşenmiş sokakları muka- ar bir şekildedir. Çamaşır su- yu, zeytin yağı ifrazatı çeşme suyu. her şey buradan. her mev simde açık ve serbest akar. Bu kanallar. otomobillerin makas- larını kıracak © kadar şiddetli sarsarlar ve bu yüzden otomo- biler şehir içinde insan adımın | dan biraz hızlı © geçebilirler. > Dar sokaklarda, kazaların önü ne geçecek ve şoförleri yavaş örme sevkeden otomatik bir âmil, Ayvalıkta, o sabahleyin er- ken kalkanlar. sokaklarda si- mit satan bir çok tesadüf ederler. tablasının yarısının 8i , iyarısının da rakı şişesi ile dolu i görünce acaba Ay- ! Yalildılamız sabah kahve altısı simit ile rakı mıdır diye hayre | Muhabir mektubu Ayvalıkta fazla ve ek- . sik olan şeyler ne? Bilmeyenlerin ilk sorgusu: Burada kahve. altı simit ile rakı mıdır? | Ayvalığın tesis tarihi ve bugüne kadar | geçirdiği safhalar. | AYVALIK, (Hususi muha | yedinci rda, o ilk defa bazı Rumlar, civar adalarda korsan ların sarkıntılıklarndan bıkıp usanarak buraya hicret etmiş- iler. Bilhassa (Midilli) nin (Ba- tık) köyünün halka korsanlara karşı & kapalı bula- rak (Midilli) den buraya taşm | mış. İlk zamanlarda Türklere pk ve bizmetçilikle işe an Rumlar az zamanda arazi sahibi olmuşlar. ticareti de ellerine almışlar. Midillili bir ailenin (Ayva- hk) ta doğmuş evlâdı olan (İkonomos) adir bir papaz, İs- | tanbulda bazı Rum bangerleri | ve devlet adamları ile tesis ey- lemiş olduğu iyi münasebetler den istifade ederek. o Ayvalık Rumluğuna adeta bir istiklâl temin eden bir fermanı (1789 da padişahtan koparmağa mu- vaffak olmuş. (Ayvalık) ta tek bir müslü man ailesinin © oturmaması, Türk kaymakamın mahalli Rum ahali tarafından seçilip tayin ve azledilmesi. Türk hâ- kimin maaşınm Rum halk ta- rafmdan verilmesi, kasabanm i çine tek bir askerin ve kuman danın girmemesi ve hattâ için den yolcu olarak geçememesi, vergilerin ve inzibatın. Rum halk tarafından seçilen bir he- yet vasitasile toplanması ve te min edilmesi gibi (mükemmel hukukları Ayvalık Rumlarına hediye eden bu ferman sayesin de daha o zaman Türk vatanı- nın bir bucağında bir o Yunan ocağınm kurulmasına müsaa- de edilmiş. Bu imtiyazları gö- ren civar adaların Rumları bu- Ve Yunan ihtilâline tekaddüm eden yıllarda şehrin nüfusu 40 bine varmış. Birçok mektepler, hastane. ler kurulmuş. Hattâ Avrupa- da bile adı bilinen bir akademi ilmış. En mümtaz şahsiyet- ler bu akademide muallimliği deruhte etmişler. Yalnız Ayva ik ve civarı Rumluğu için de- ğil. belki bütün adalar ve nefsi Yunanistan Rumluğu için dahi bir irfan ve propaganda yuva- sı olan bu akademiden her yıl yetişen yüzlerce talebe. mual- lim olarak etrafa, adalara, Yu- nanistana (dağılmışlar. Türk düşmanlığı ve istiklâl ruhunu yaymışlar. Hattâ, 1819 yılm- de, bu akademiye bağlı olarak bir de matbaa (açılmıştır. ki o zaman henüz Yunanistanda dahi matbaa yokmuş. Bu çiçeklenmiş ve büyümüş medenileşmiş Ayvalık. Yunan ibtilâline filen ve silâhla karı- şıp yardım etmek (o gibi büyük bir hata irtikâp edince, Bur- sa valisi tarafından gönderilen (Davut Paşa) nm yeniçerileri ve Altın ovanın zeybekleri ta- rafından 1821 yılmda tamami- le yakılmış. ve ahalisi evvelce geldikleri yerlere (o kovulmuş- işe | tur, Zamanımızda (Ayvalık) ta ur ve bol olan şeyler şun- ii : Zeytin yağ. sabun ü- züm, barbunya ( balığı kayısı nar, ayva; turup, sıtma pirinç, piket; dedikodu; poyraz. Kıtlık ve pe ta şunlar : Düzlük ik . iyi osu karşılıklı Kina, ferah ab- © desthane. hinterlând, yağmur; genç kızlara koca, ».. Şimdi de Ayvalığın re en- o teresan olan tarihinden (o biraz bahsedelim: (Ayvalık) kasaba #w pek eski zamanlarda ilk ev. “ vel küçük bir köy olarak Türk ler tarafından > “ikm On müesseseleri tesis Rumlar, 1835 te tekrar Ay- valığa dönmek müsaadesini al mışlar ve bir iki yil içinde. ef rar on bine dan sonra artık B: bime kadar Ayvalık tekâmül etmiş- tir. Bu harbe tekaddüm eden yıllarda (Ayvalık) ta yirmi ka- dar zeytin yağı ( fabrikası, bir çok sabun fabrikası. birçok de- ri fabrikaları, toprak boya fab rikası vücut bulmuştur. Zeytin yağı, sabun; işlenmiş deri. palamut ve saireden başka bilhassa silâh © kaçakçılığı ile zenginleşmiş olan (o Ayvalık Rumları, (Ayvalık) ta, talebe- lerin miktarı üç binden yukarı sayılan bir cok mektepler, has- teneleremrazı akliye hastane- si, öksüz yurdu gibi bir çok ha burasını. Suriyede neler oluyor? Vatanilerin lideri yakında İstanbula gelecek zılıyor: İbrahim Hananu Beyin e vi artık bir ziyaretgâh olmuştur. lerek kendisile görüşmüş ve mü- lâkatını telgrafla gazetesine bil dirmiştir. İbrahim Hananu Beyin istira- hat etmek üzere yakında bura- dan İstanbula gideceğini ve hat- tâ pasaportunu vize | ettirdiğini hususi bir membadan haber al- dum, | Reisi vüzera bir resmi tebliğ neşrederek Halepte son defa atı- len ve Halep belediye müsterarı- İ nın bahçesinde patlayan 15 inci bomba —intihaptan beri patla- İ yan bombalar hüdisesini şiddetle tenkit ve tak- bih ve bu hallerin Suriyede sükün 15 i bulmuştur— ni bütün Suriyelilere tavsiye et- mektedi Suriye bilhassa Antakya ve havalisinde Türkiye Darülfünun- larma gitmek istiyen talebeler bir çok müşkülâtla karşılaşmakta” dırlar. Bu gibi talebelerin mek- İ tep taadil dilme- elsa ver dipleri: İ verilmemektedir. Bu yüzden bir çok Türk genci | Jiseyi ikmal ettikleri e işsiz ve boş olarak dolaşmal İY? azmmmilelerinin . iyi evraklarını dolaştırmakta olan bu gibi talebelere bütün devairde Şam darülfünununa gitmeleri 1- rarla tavsiye edilmektedir. Bu vaziyet karşısında muhak- kak Türk darülfünununa gitmek istiyen talebeler şaşırmış bir vazi yette kalmıştır. Kıral Faysalın seyahati Beruttan Adana gazetelerine yazı- hıyor: Suriye Meclisinin yakmda açıl mas münasebetiyle Vatani Mebus- lar Şam'da tekrar içtimalara başla Bu devamlı toplantılardan maksat Medliste takip edilecek hattı hareke | ti tesbit ve ayni zamanda mülha- kat mebuslarından bere fırkealarma | yeni azalar ilâve Dün Farisülhuri sağ hanesinde böyle bir içtima aktedilerek kabine- deki iki vatani nazırın iştirakile mü him müzakereler o cereyan etmiş ve bilhassa İslâh fırkasıyla teşriki me- sai çareleri düşünülmüştür. Filistin gazeteleri Kral oğlu ve Veliahti Emir man ve Kudüs'ü ziyaretlerini ve &s- babı seyahatını şöyle izah etmekte. dir: gecti izle ederek Arap vahdetini teh likeden kurtarmak maksadıyla Faysal Ammana gelerek Hicaz Kra. İs İbnisuut ile Şarkulerden emiri Abdullah arasmdaki münafereti iza le etmiş ve aralarında bir dostluk it tifakı zemini hazırlamıştır. Bu ittifaka nazaran Emir Abdul. lah Kral İbnisuudun Hicaz ve Ne- cit üzerindeki büleümdarlığını. ka bul ve tastik ve bilmukabele İbnis- suuttan Emir Abdullah'ın Şarküler. den Emirliğini tastik ve kabule ait olup kendi tarafından vaktile hacze- dilen emlükin iadesi ve sahipleri Hicanda oturmalarını. kabul etmiş- Pa pla kareli em rak kralı Faysahm © oğlu Emir Gazi ile Abdullahın kzımun nikâhları kı- yılmıştır. Bugün Kudüs'ten alınan bir habe re nazaran Kral Faysal O Kudüsten Amnana avdet ve oradan çarşamba günü tayyare ile Bağdada hareket Ayvalık deri fabrikalarma, ham deriler tâ uzak (o şarktan ve Amerikadan © getirtilir. bu deriler burada işlenerek harice ve hattâ Fransaya bile ihraç e dilirmiş. 1910 yılında. o Ayvalıktan 4 milyon kilo zeytin yağı, 250 bin kiloluk toprak boya.150 bin sarı Türk lirası (Okıymetinde işlenmiş deri. 150 bin sarı al- tınlık sabun çıkarılmış. Ayva- lığın ihracatı 800 bin sarı lira ve ithalâtı da 700 bin sarı lira- yi tutmuş. Bugünkü (o Ayvalık, zeytin yağı ve sabun istihsalâtı husu- sunda Rumluk Ayvalığına ye- tişmeğe çalışmıyor. değilse de boya veya deri imali işine he- ves bile edilmemiştir. v. 4 Ayvalığın gerisinde, 30 kilo metre iraklıkta, çam fıstığı a- ğaçlarından büyük ormanlarla, | Halepten Adana gazetesine ya “Arap devletleri arasmdaki husu- | dünyanın en güzel ve çeşit çe- | hi Millet Mecli yeti, İktrsat vekilinin şahsi Millet Mecli Nizamname Encümeninin Projesi (Başı 1 ii Bu tezler bugün okunacağı içi program şöylece tesbit edilmiştir: 1 — Fuat Raif beyin tezi. 2 — Aptullah Battal beyin tezi. 3 — Zakir Kadiri beyin tezi. 4 — Tanzimattan bugüne kadar Türk dili Ali Canip bey. $ — Tazimattan sonra resmi siyasi dil Ahmet Cevat bey. 6 — Dilimizin bugünleü ihtiyaç. ları, Reşat Nuri bey. 7 — İstılâhlar, Talim ve terbiye reisi İhsan bey. Encümenlerde Dil kurultayınm iki encümeni de çalışmaktadır. takrirler ve temenniler encümeni gelen takrirle- ri gözden geçirerek Riyaset divanma tedir. ahifede) ve zırlamıştır. Bu projeye tin 9 kişilik bir umumi merkez heye ti olacaktır. Bunlardan biri Reis, bi ri umumi kâtip, yedisi de çalışma kolları şefleri olacaktır. Çalışma kol ları şunlardır: 1) Filelei 2) Lengi 3) Etimoloji, 4) Gramer ve sentaks İ bir merkez heyeti, kaza, nahiye ve | köylerde de şubeleri veya muhabir / âzaları olaçaktır. Halkevi olan vilâyetlerde Halkevi | dil, tarih ve edebi kez heyeti yerini Cemiyetin Hami Reisi Gazi Musta fa Kemal Hz. dir. Türkiye Maarif ekili fahri yle sayılacaktır Çotuğun elinde bomba MARDİN, 30 (Milliyet) — Siirdin Vuraz mahallesinden Kral | İbrahim ismindeki şahan 12. yaşındaki oğlu evde kimsenin | bulunmadığı bir sırada sokağa | çıkmış ve eline geçirdiği bir bomba ile oynamağa başlamış. | tır, Bir aralık bomba çocuğun | elinden yere düşerek patlamış, çocuk yüzünden ve kolundan a- ğır surette yaralanmıştır. Bir haydut yakalandı MALATYA, 29 — Bir müddet evvel Siverek belediye reisi Emin Beyi çarşıda dövdürüp kaçan ve © zamandan beri haydutluğa vam ederek bir çok cinayetler iş- leyen Celâlhanlı Koca Ali Pütür- genin Vanko köyünde dört saat süren bir müsademeden sonra ö- lü olarak yakalanmıştır. a m m ii olan (Kozak) tan | larla örtü! bahsetmeden Karakulaktan gibi sular, çam kokulu ve ce- reyansız bir hava, bol O üzüm. İsviçrede bile emsali az bulun- duğunu bizzat (o ecnebiler taş- dik ediyormuş. Yirmi gün otu Tan en aşağı on kilo © alıyor. Burası sıhhat ve zevkini tam- yanlar için bulunmaz bir hazi- ne. Fakat çok yazık, ki Ayva- lıktan buraya gidenler parmak la gösterilecek kadar az. Kozak'ın son turfanda üzü- mü büyük bir ihraç meyvası. dır. Fakat bu yıl O bununda müşterisi yok. Fıstık ağaçları da yedi yıldan beri meyva ver- miyor. olamıyacağım. ... İşte Ayvalığın © halinin ve mazisinin nk Halkı mü- nevver ve zeki olan, gençliğin de kan ve can farkedilen Ay. ve ergeç yükseleceğini bek gn evvel memleket menfaati (Başı 1 inei sahifede) sele üzerinde Vekil Beyin yeniden tetkikat yapmasına mâni değildir. Tetkikatın neticesini hükümete, ine arzetmesi de tabiidir. Onun içii culuk işini mütalea ederken, ayırmamak lâzımdır: Mevcut kanun, Seyrisefainin vazi- sefer işlerinin tanzimi, vapur e memleketin umumi inin karar ve iradesile kanunda ti pılsa bile bütün bu âmiller nazarı dikkate alınacak, sa telif menfaatler telif edilecek ve memleketin menfaati herşeyden üstün tutulacaktır. Cemiyetin her vilâyet merkezinde | - İ beraber, kuyu davarlarından sızan - | duğu gibi kuyunun bulunduğu kı | Büyük vapur- şu âmilleri gi kanaati ve sali - Herhalde gene Petrol Kuyusu mu? Bartında bir evin kuyusunu petrol istilâ etti Bartm refikimiz yazıyor: Bir kaç gündenberi şayam hayret bir tabii hadise karşısmda bulunuyoruz: Yu- karı cami karşısmda Murat Beyoğlu Ahmet ve Höseyin Ef, lerin su kuyu sunun cidarlarından petrol akmakta dar. Yaptığımız tahkikata göre: bu ku yu çok eskidir. Hatta aile efradın- dan seksen beş yanda bir kadın bile anne ve babasından bu kuyunun ka- gıldığı hakkında ancak rivayet tari- kiyle malümat alabildiğini söylemek tedir. Buna nazaran kuyu en aşağı iki asırlık olmak lâzımgelir. Ev halkı, bu kuyunun suyumu, yir mi gün evveline kadar kullanıyorlar mış. Yirmi gün evvel suda petrol ko kusu duymuşlar ve düşmanlık eseri | olarak suya paz döküldüğü zanna kapılarak kuyudan kovalarla su bo- şaltmışlar, ayni zamanda zabıtaya da haber vermişlerdir. Fakat , gaz ko kusu gittikçe artmış ve su kullanıl maz bir hale gelmiştir. Öyle ki, alı Ban suyun üzerinde bir yağ tabaka. 8: hasıl olmağa başlamıştır. Kuyu bipleri bu yağlı suyu tanıdıklarına göstererek kuyudan gaz çılıtığını söy lemişlerse de herkes le karşılamış, nihayet leşat B. çıkan petrol | den bir şişeye toplamış ve tahlil için dün Zonguldağa göndermişüir. Tah lil neticesi henüz malüm olmamakla mayiin petrol olduğuna şüphesi kalmamışlar. Çö İarla çekilen suyun üzerinde biriken madde toplandıktan sonra ayrı bir kapta bir müddet bırakılmca, kabın dibinde kutrana benzer © bir madde kalıyor üstünde biriken kısım ise el Hanbel, hatta şayanı hayrettir — lükelerde bile iş yapmadan ya ayari Yin miyim bali eee İ petrol kokusudur rengi de — biraz “bulanık olmakla beraber © — petrol ğaçlar ve zincirlerle inme tertibatı yapılmış, mütemadiyen gazlı su çe kilmekte ve kaplara alınarak petrol ayrılmaktadır. Kuyumun hakiki derinliği malüm değilse de, silenin ecdattan naklen | bildiklerine göre 12 boy, yani yirmi İ metre kadardır. Su sathından yula- rısı halen beş metre kadar olduğu na göre kuyuda 15 metreye yakım su var demektir. Sızimtimm çıktığı Yer, suyun yüzünden bir metre ka- dar yukarıdadır. Petrol, cidarın muh telif yerlerinden sızıyoran da, | bir noktasından, âdeta gözle görülecek derecede akmaktadır. Bu civarda ol | sım da tamamiyle “kayran” denilen * beyaz taştan (şist) mütesekkil oldu. İ Hu içim, petrol bu taş kütlesinin ara ! sından sızmaktadır. Esasen yarı saf İ halde cıkmasına da, kayranm tabii bir süzgeç vazifesi görmesinin Amil olduğuna ihtimal verilmektedir. Enteresan bir hadise olarak kay. buz ! dedelim ki: senelerden beri kuyuda yaşayan üç balık, petrol akmağa baş | İayınca bem beyaz bale gelmişler ve haşlanarak ölmüşlerdir. Kuyunun ağzında gaz kokusu çok bariz olarak amman e akan receye bittabi henüz malüm değildir. Bu. | nun için bir mütehassısa sondaj yap tırılacaktır. Siirt inhisar müdü- rü öldü MARDIN, 30 (Milliyet) — Teftiş için Garzan kazasma git miş olan Siirt Tütün inhisar müdürü Sakip bey avdet eder- ken yolda otomobilin lâstiği patlamıştır. Lâstik tamir edilir ken diğer yolcularla hasbühal eden Sakıp Bey sigara içip ko- nuştuğu sırada birden bire düş müş ve kalp sektesinden ölmüş tür, Spor Kadıköyü futbol re yapıldı İki kulüp senelik kongre. lerini yaparak yeni heyetlerini seçtiler Dün Kadıköy stadında muh- telif futbol müsabakaları yapıl- mıştır. Sabat saat 10 da Fenor- bahçe genç takımı ile Fenerbab- i ge B takımı ekzersiz mabhiyetin- de bir maç yapmışlar ve 2—2 ye berabere kalmışlardır. Saat 1.30 da İstanbulspor ve Pera takımları karşılaştılar. Bu çin ilk devresi sıfır sıfıra bitmiş- tir. İkinci devrenin 25 i kasına kadar Peralılar iki Vefa maçında bir kargaşalık mağa muvaffak olmuşlardır. Bun dan sonra İstanbulupor kuvvetli akınlarla Poralıları sıkıştırmağa başlamış ve penaltıdan 0- mak üzere üç gol yapmağa mu- baka yetile bitmiştir. Üçüncü müsabaka Galatasa- ray Vefa takımları yapılmıştır. Galatasaray takımı, üç dört oyuncusundan o mahrum bir halde sahaya © çıkmıştır. Bu maçın da ilk devresi sıfır sıfıra neticelenmiştir. İkinci devrede ev velâ Vefalılar bir sayı yapmışlar bilâhara Galatasaraylılar buna mukabele etmişlerdir. Oyunun bundan sonraki kız m: pek sert olmuştur. Müsabaka bir bire beraberlikle neticelenmiş tir. Bu maçtan sonra da Fenerbah çe birinci takımı, Sultanahmet ta kamil bir ekzersiz maçı yapmış- Kasımpaşa klübü- nün kongresi Dün Kasımpaşa idman klübü mutat senelik kongeresini Kasım paşadaki lekallerinde yaptılar. Kongröyi saat 11 de reis Etem İz- ve kongreye bir masraf plönçosu ve yeni nizam- name olduğunu söyledikten son- ra heyeti idare raporunu ve plân çoyu okudu. Bundan sonra Sadi ve Kemal Beyler söz alarak eski idare he- inin leh ve aleyhinde söyledi- Bunlara Etem İzzet Bey he- idare reisi olmak basebile ce verdi ve bundan sonra yeni nizamnamenin maddeleri ayrı ay rı müzakere edilerek kabul edil di. Bundan sonra yirmi kişilik bir merkez heyeti ve beş kişilik bir heyet daha intihap edildi ve kon- gre bu suretle neticelendi. Yeni amdn klübü- nün kongresi Dün Altınordu klübü senelik Kadıköyündeki lokal- lerinde aktetmisler ve | yeni he:| rılarak Kabahat Amerikada yeti idarelerini seçmi; Kurtuluş klübünün müsameresi Dün saat 1,5 ta Kurtuluş klü- inde hususi dar devam etmiştir. Bu toplantı.” da muhitin bütün sporcu gençleri bulunmuş ve gayet güzel bir gün geçirmişlerdir. Arnavutköy Sahasında Dün Arnavutköy sahasında Galatasaray ikinci smıf atletleri le Arnavutköy klübü atletleri sında bir müsabaka yapılmıştır. Bu müsabaka gayet muntazam ve canlı olmuş ve müsabakalar her iki klüp arasmda hemen he- men paylaşılmıştır. Ancak Arnavutköylüler rakip lerine nazaran bir kaç müsabaka fazla kazanmışlardır. İstanbul kürek Birincilikleri “Dün Şiddetli bir gün doğrusu poyrâzi- na rağmen kıdemli öç çifte mesafeyi Beyokz 9,51.8 de almıştır. Yeni mahalle ve Salacak iskeleleri Arasındaki uzun mesafenin gi lan bu üç çifte ekibi çok güzel rek atışla ve bihasen yarışa dakika da 36 kürekle başlayıp vanati 34 kü rekle bitirmeleri nazarı dikkati cel betmiştir. Hanımlar yarışlarda iki © çifte 6.42 de ve üç çifte de 837 de alin mıştır. Tek çifte hanımlar 1500 met re yarışı bilhassa güzel olmuştur. Beykoz kulübünden | Azar H. ayni kulüpten Nevin hanımdan daha ev- vel mesafeyi bitirmiştir. Netice iti- bariyle bu senenin de denizcilik şam piyonu Beykoz külübe olmuştur. Halkevi spor şubesi İstanbul Halkevi spor şube- si pazartesi günü teşekkül ede- cek ve yeni idare heyeti intiha- bı yapılacaktır. Bu suretle İs- tanbul Halkevinin dokuz hars ve faaliyet şubesinin teşkili de ikmal edilmiş olacaktır. Tükriye Başpehlivanlıkları Müsabakası ANKARA, 30 (A.A.) — Tü kiye Başpehlivanlıkları müsaba. kanan bugüğ, öö Şehir Bühçöeli de devam edilmiştir. B: çok kalabalıktı. Milli müdafan, Güm rük ve İnhisarlar Vekilleri, meb- iyiler ve bir çok sevat bulmayor Müsabaka neticesinde küçük ortada Bursalı Hasan, Karamür selli Hilmiyi ve Adapazarlı Bekir Kızılcahamamlı Mahmudu yen di. Büyük ortada Gönanlı Hamdi Manisalı Ömeri yenerek büyük orta birincisi oldu. Baş altnda Mandırak Mab- İki azılı katil yakalandı MARDİN 30 (Milliyet) — Haziran sonlarda şehrimiz ha pishanesinden kaçan mahküm” lardan Davut oğlu İzzet, Vadi ile gizlendiği yerde yaka Ayni zamanda kayın pederi ile anasını ve karısmı feci suret te öldürüp üç seneden beri ara yan Vanlı Şeyi Musa oğlu Kaf mo da hanlandığı kuyudan çıkâ yakalanmıştır. SIOUXCITY, (ova), 30. A.A Ziraat erbabından mürekkep dinle$i bü kendi binalarında bir müsame | tuk re vermişlerdir. Müsamere ga- yet güzel olmuş ve bir çok numa ralar ye lüsamereye muntazam bir resmi geçit ile başlanmıştır. Bu resmi geçite 110 atlet iştirak ot-