21 Ocak 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Ocak 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

tı Lik maçları devam ediyor (Başı 1 inci sahifede) manzaraya dökülmesine meydan ver wada olduğu gibi yine bir çamur| miyordu. lü halinde Saat 11 de EB takımlar, sahaya çıktılar, © Oyun başladığı zaman Fenerbah ilerin rakiplerine | nazaran daha bastıkları görülüyordu. Oyu- ilk kısımlarında her iki taraf ta atmak için bütün £ gayretlerini ediyorlardı. Fenerliler bir müddet sonra tam kat'i hâkimiyeti ellerine aldılar. oyunun neticesine kadar ida- ettirmeğe muvaffak oldular. Bu suretle maç, Vefanm attığı lir gole mukabil Fenerlilerin 4 at- İnasile Sarı lâcivertlilerin lehlerine Bit. Bu maçtan sonra Beylerbeyi ve Mlnadoln takımları ikinci küme şarm- —piyonası için karşılaştılar ve Anado- İs rakibim üçe karşi yedi | sayı ile ğlüp eimeğe muvaffak oldu. Nihayet günün en maçı m Fenerbahçe — Beykoz birinci mları maçı oynandı. Her iki ta da seat İ5 te sahaya çıktılar. Kul Fener ve Vefanm i İf şu şekilde sahaya dizik Fenerbahçe: o Hüsamettin, Ya- « Hadi, Cevat, Fikret, Sadi, Niya- İ Reşat, Zeki, Muzaffer, Şaban. Vefa Kumkapı: Halük, O Rarıp, #m, Münir, o Süleyman, Namık, “afa, Mehteşem, o Gazi, Enver, in mr. Hakem Âdil Giray Beydi. Bİ Saha bir bataklık olmasına oyun s'kı ve seri başladı. Ve ri ete kadar © heyecanlı bir şekilde agülevam etti. ik © Hücumler bir müddet tevali etti. nerbahçelilerin çok kombine bir n tatbik etmeleri, çamur bir sa- üzerinde elde etmek istedikleri ii bir neticenin husulünü geciktiri- ve bu hususta Vefa müdafsası fevkalâde — gayreti ve bilhassa sin kalecisi Halükun © fedakârane tarışları büyük bir âmil oluyor- Buna mukabil | Vefalılarm daha 7 iyade şahsi ilerleyişile netice almak suyundaki gayretleri, oyun üze b eşinde iyi bir tesir hasıl © etmelerini e ie Fenerbahçe müdafaasının bu dev ek oynayış da Vefa muha- İlrin bir firikikten aldığı pasla çek- NN Teen mekt mükem- yapel bir vuruşu, mükemmel bir kon- pinezon neticesinde Vefa kalesi ö- önde Zekiden aldığı bir pastan Re- Vefalılar büyük bir gayret bu sıklaştırdı ise de ba devam etti... Vefa nleyhine bir vaffakıyetle sa wrenin sonlarına doğru Fener. İakkirraberfik temin © edilemeden devre me 15 0 Vefa lehine versin hakemin çok ye- lâ Fenir B Va| lerine iyi fırsatlar ihdas ediyor. | y Zekinin idare ettiği güzel vazi- yetlerden Reşat ve Muzaffer lâyiki- le istifade erlemiyerek muhakkak bir ilçi yol frrsatımı heder ettiler. Vefalılar bir aralık oyunlarını aç- mağa muvaffak oldukları halde iyi bir netice alamadılar. & Gazinin bir İki şütünü Hüsamettin o kurtardı. Oyun tekrar Vefa kalesi önüne inti- kal etti. Bir aralık içeri bir vaziyette top alan Niyazi ile Şaban arasında bir kombinezonla top, kale civarına geti- bir vuruşla bacakları ara sından kaleye girerek Fenerin üçün cü golünü kaydetti. Aradan yine Niya zi merkezden aldığı | topu çok mu- wafink bir tarzda Reşada verdi. Re- şat topla ilerlerken kaleci ayakları. na atıldı, fakat O kaçan topa Şaban süratle * yetişerek Fenerbahçenin dördüncü golünü de kaydetti. Ve oyun bir müddet daha bu şe- kilde devam ederek 4 — 1 Fenerbah takımla | çenin galebesile neticelendi. Güreş müsabakaları Dün Beyoğlu Cümburiyet Halk fırkası binasındaki salonda mm- taka teşvik müsabakası yapıldı. Buna iştirak eden kulüplerin ade- di üçtü, Vefa Kumkapı, Beşiktaş, Â- madolu. Müsabakalar çok hararetli oldu ve gu metayiç e edildi: 56 Kilo: Ali Riza (Vefa-Kum- kap) Hikmet (Anadolu) Mehmet (Vefa-Kumkapı) 61 kilo: Talip (Anadolu) Kâ- mil (Vefa-Kumkapı) Yaşar (Ve fa-Kumkapı) 66 kilo ; Bedri Vefa - Kumkapı İsmail | (Vefa.Kumkapı) Bakoş (Besiktaş). 72 kilo : Saim (Vefa-Kumkapı) Ömer (Vefa-Kumkapı). Veli (Ve fa-Kumkapı). Müsabakalardan sonra birinci lere ve ikincilere madalyalar tev- zi edilmiştir. Darülfünun koşusu Dün sabah Darülfünun spor ku lübü tarafından tertip edilen birin ci talebe koşusu muvaffakıyetle ter. Müsabaka âli mektep İer ve hiseler grupu olarak ikiye ayrılmıştı. Birinci grupta Harbiye, Huku, Fen, ikinci grupta Kuleli, Hayriye, Kabataş, İstanbul, Alınan liseleri vardı, Hakem (heyetinde antrenör Abraham, atletizm heye & reisi İlhan, Darülfünun kulübü reisi Muhtar Bedi ve rekortmen Besim beyler vardı. Darülfünüm ile Sultanahmet arasnda yapılan müsabakayı hakem ve merakhla- rm otoları takip etmiştir. Netice de âli metkepler grupundan: 1 — Harbiyeden Ziya Bey, derece (9,31,3-5) ikinciliği Harbiyeden Hasan Bey. Liseler grupundan | Alman lisesinden Suat, derece A3) 3.5) ikinciliği Hayek Ban Feridun beyler aldı. Her iki grupta birinci ve ikinciliği ka- zamanların madalyaları; bayra- mın ikinci günü Darülfünun kulü- bünün, Tokatliyanda Maarif veki- linin şerefine verecekleri çayda merasimle tevzi edilecektir. Kadıköytnde Kadıköyünde Fener stadında ilk maçı Kasımpaşa ve Süleymani ye üçüncü takımları oynamışlar ve Kasımpaşa O - 2 galip gelmiş- tir. İkinci oyun Galatasaray - Fo- ner üçüncü takımları arasında idi. 0-2 Fener galip gelmiştir. Üçüncü maç Hilâl ve Kasımpaşa birinci ta kımları arasnda olmuştur, 2.0 Hi lâl galiptir. Dördüncü maç Gala- tasaray ve Beykoz B takımları ara sında olmuş ve O - 0 berabere ka- » Beşinci birinci takımı ile Beykoz birinci takımı arasında ve oyun 4» 4 berabere neticelenmiştir. An/tarada ANKARA, 20 A.A, — Bugün İs tiklâl sahasında ik maçlarına devam edilerek birinci devre itmam edilmiş “Birinci maç Gençler (| birliği ile Gazi Hz. Bandırmada (Başı 1 inci sahifede) halda dolu... İstikbal önerasiminde bu- tunmak üzere Balıkesirden va- Ki, belediye ve fırka reislerile, Aksaray meb'usu Süreyya, Bi- İecik meb'usu Hayrettin, Ça- nakkale meb'usu Osman Niya- zi, Balıkesir meb'usları, Ziraat ve İş Bankası müdürleri bir heyet halinde şehrimize geldi- Mizliyeleği hümil olan bir vapur Gazi Hazretlerini bir kaç saat açıktan karşılamak ü- zere hareket etmiştir. Bütün Bandırma ram sevinci içindedir. BURSA: 20. (Milliyet) — Sabah banyosunu Karamusta” fa kaplıcasında alan Gazi Haz retleri köşklerinde bir müddet istirahat buyurduktan (sonra, Gemliğe hareket etmişlerdir. Gazi'nin şehrimizi terkedecek- lerini duyan halk caddeleri doldurmuş. “Yaşa Gazi!” ava- zelerile hararetli tezahüratta bulunmuşlardır. Bursa meb'usları Gaziyi köşk lerinden teşyi etmiş, vali Fa- tin ve belediye reisi Muhiddin Beyler müşarünileyh Hazretle rine Gemliğe kadar refakat et- mişlerdir. Senelerden beri büyük has- ret ve iştiyakla bekledikleri Büyük Gazilerini bağırlarına ba san OGemlikliler (o müşarüni- leyh Hazretlerini hararetli ve coşkun tezahüratla şehir hari- cinde karşılamışlardır. Reisicümhür Hazretleri, re fakatlerinde, Ali Hikmet Pa y ile mutat zevat olduğu hal Gülcemal vapurile Bandır maya hareket imi o radan Balkesiri teşrif edecele lerdir. bir bay» İpekiş fabrikasında BURSA, 19 (Milliyet) — Gazi Hazretlerinin köşklerinin bütün safahatını ayrı, ayrı ta kip etmek istemişlerdir. Mulünaj. dokuma, hazırlar ma, şarj, kimyahane, wne, apre dairelerini bü yük bir alâka ile tetkik eder ken İpekiş'in başında ecnebi mütehassıslar olup olmadığını sordular, muhtelif o kısımlarm başmda Avrupada yüksek ve ihtisas tahsillerini yapmış dört gencin bulunduğunu ve bum ların bidayette kullanılan ecne bi mütehassıslarını istihlâf et- tikleri kendilerine arzedilince: memnuniyetlerini izhar buyur dular, Bilhassa kimyevi sana yiin en mühim kısımlarından birini teşkil eden Şarj dairesi tetkik edilirken, ziyade mah dut yerlerde yapılabilmekte o lan bu müşkül ameliyenin Ipekiş've Türk işçileri ve mü- tehassisları tarafından başa” rılması Büyük Reisi cidden memnun bıraktı, Ipekiş müdüriyet odasında asılı olan bir fotoğrafı Cazi büyük bir alâka ile bir kaç da" kika tetkik buyurdular, Bu fo toğraf: Bizzat Büyük Şef tara- fından İpekiş'in temel atma me rasimini canlandıran ve hatır latan bir tablo idi. .Cümhuriyetin kurduğu re jimde: Temelatma merasimi- itürte İni, faaliyete koyulma, çalışma merasimi çok yakından takip eder, Bu müsbet ve realist çalış- ma tarzıdır ki memlekette se neler geçtikçe ümran ve te rakki eserlerini kolaylıkla tar hakkuk ettirebilecektir. Gemlikfeki istikbal GEMLİK, 20 (A.A.) — Reisi- 4 tali Hazretleri saat o iskele meydanmda toplanan hak kın alkışları ve - Yaşa Ulu Gazi - ve Halk fırkası reis ve azaları Ga- zi Hazretlerini şehre 20 iskelede kendi sini istikbal eden zevat, Bursa va- | Tisi Fatin Beyle vedalaştıktan son- ra Maltepe vapuru ile Gülcemal vapuruna geçtiler. Kolordu ku- seslerile selâmlanmıştır. Belediye | her tarafta büyük kilometre | bpm eşine; Reisi | cümbhur Hazretleri e MİLLİYET CUMARTESİ 21 KANUNUSANI (Başı Birinci sahifede) günlerinizde aranızda bulunmadı ıma üzülüyorum. Fakat bu sene bemen bütün başka vil, de olduğu gibi Ankara e de gördüğüm sa- ka kongresi mimi çalışma bende derin tesirler yapmıştır. Bu tesir altında Anks- radaki kongre arkadaşlarımın ye- mek sofralarmda söylediğim söz- leri ihtiva eden broşürü İstanbul kongremizin muhterem reisi vası- tasile İstanbul kongresi mümessil arkadaşlara gönderiyorum. Bu- Du okuyacak arkadaşlar beni kendi- leri arasında kabul edebilirler. Kendilerine muhabbet ve takdirle rimi tebliğ ederek broşürü tevzi etmenizi riça ve candan saygıları mı arzederim.” Mektup okunup bittikten sonra Kara Osman zade Suat Bey Re- cep Beye teşekkür edilmesini ve Ankara kongresindeki nutkunun okunmasını teklif ei nutuk a- zalara tevzi edilmiş ve okunmuş” tur, mutkun okunmasından sonra yeni idare heyeti, umumi kongre için mümessil intihabı yapılmış, heyeti asli azalıklarına C. det Kerim, Salâh Cimcez, Ali za, Necip, Samih, Hâmit, Faruki, İbrahim Kemal, Galip Bahtiyar beyler, yedek azalıklarına da Man zade Ahmet, Osmanlı bankasın- dan Asım, Nemli zade Mithat, ec- zacı Celâl, Hasan, Hamdi, Musta fa Hayrullah Beyler seçilmişler- Ali Rıza, Dr. Hilonet, Avni, bas- | maci zade İzzet © beyler seçilmiş- lerdir. İntihabı müteakıp Cevdet Kerim Bey söz alarak kürsüye gel miş, beyeti umumiyey. teşekkür etmiş, ezcümle demi — Burdan #wvelici idare beye ii özlen reisliğini mış ve yeni idare heyetiniz ara: seçilmiş bir arkadaşınız sfatile şükranları mı arzetmeği borç bilirim. Geçen seneki idare heyetinden olup ta bu sene intihap” edilmemiş olan üç arkadaşımız Halkevi idare heye- önde vazife almış bulunmaktadır. lar, Bu suretle kendilerinin kıy- metli yardımlarından ve çalışma» larından ayrılmış olmuyoruz de- ruhte ettiğimiz ağır vazifeyi ifa si daima ikaz ve irşat edeceğini, önümüzdeki mesai sene lerinin ağır yükünü an suretle ela fit Misimseği. ümit ulm mi ESD akik tamıza Lara ği er veecüh, çalışırken. imiz olacaktır. rim.,, Cevdet Kerim Beyin teşekkürü- nü müteakıp ihtiyaçları tetkik en. cümenin raporu okunacağı tebliğ edilmiş, fakat bu a belediye istatistik müdürü Tarik Bey söz a- larak demiştir ki: — 70 sahife tutan encümen ra- Porunun aynen okunmasma İzum yoktur. Bu raporu idare heyetine havale etmek, ancak encümenin kabul etmiyerek tayyettikleri hak kında izahat verilmek © kâfi olur kanaatindeyim. Teklif deki bu mütalea kabul rapor okunmuştur. 70 büyük sahi fe tutan bu raporda Bürür ihtiyaç büz Bülkam ve tasnif edilmiş, fırka umumi kon; arzedilecek iş- lerle vilâyet se alâkadar eden işler ayrılmıştır. Fırka umümi Kodüresisk dilmesi takarrür eden işlerin hülâ sase şudur: 1 — Arazi: Arazinin köylünün ibtiyacına göre tevzi ve taksimi - bedelini uzun senelerle ve taksit lerle ödemek suretile devlete ait bazı çiftliklerin köylülere satılma s1 - bazı köylere arazi verilmesi, ai Zirime : eni çubuğü, to- hum, meyve fidanı tevzi - bedeli uzun vade ile alınmak üzere pul- luk ve tırmık dağıtılması, 3 — Orman; Baltalık verilme» si - Kömür imalâtından orman ve Evkaf resileri alınmaması - Bul gar kötnürlerinin men'i ithali, 4 — Zirnat Bankası: Köylüle- yeniden işli bulunması - ba 7ı yerlerde yeni banka şubeleri a- çılması. 5 — Balıkçılık: Balıkların sevki için vapurlarda ve şimendiferler. de tesisat yapılması » mahroç te- mini - askeri müestesatta ve mek- teplerde balık istihlâkinin temini- ucuz tuz verilmesi - balıkhane mü zayedelerinin salim bir şekle ifra w. p 6 — Sıhhat: Sıtma ile mücade- amman ya çıkmaları muhtemeldir, Konyada intizar KONYA, 20 (Milliyet) dırmıştır. İstikbal nı kâmilen ikmal etmiş olan Konya ulu Gazisine kavuşmak ye tazimatımı arz için her va- İkit intizar etmektedir. Her gün Halk fırkasmda içtimalar Istanbulun dilekleri yasi zade Feridun, Kara Muatafa | İe işinin takviyesi, 7 — Maarif: Bakırköyde, Bey» lerbeyinde, Kasımpaşada, Beykoz da veya Anadolu hisarında, Çapa da, Kartalda, Erenköyünde, Sarı- Ürkü- | yerde birer orta mektep , darda bir lise açılması. 8— Müteferrik işler: Ha ye ve oşhasa nit Ada çamlarınm belediyeye devri - Beykozda 56y- ahane tesisi - Fındıklıda | çılması - Ali | , in tamiri - hak sahip- | lerine tekaüt ve eytam maaşının süra'tle tahsisi - Kartalda hâkimi münferit usulü - Ağvede - Hayvan | ve bir çift hayvandan vergi alınmaması. Vilâyet köngresini alâkadar e- ler de şu suretle tesbit edil- t: Litros köyü için da * Beykoz için bir fi- 2 — Sıhhat: Küçükçekmecede, boyalı nahiyesinde, Eminönünde, ariyerde birer dispanser -açılma- « Çatalca için dört seyyar dok- ihdamı - Lâleli yangın yerin deki bodrumlarn kapatılması Unkupanmda banlarda . oturan çingenelerin başka yerlerde iskâ- nı - Kadıköyünün bazı yerlerinde cezahaneler açılması » Şileye bir seyyar doktor gönderilmesi ve bu doktorun ayda bir gece her köy- de kalması - Yalovada bir tedavi evi açılması - 3 — Maarif: Avcılar, iki telli, gift burgaz, Vidos köylerile Kurtu Juşta, Taksimde, Hocapaşada, Sah r ilk mektep, Fatih Bse açılması - bazı mekteplerin tevsii » mekteplere iyi va verilmesi. 4 — Nafia işleri: Mülhakata, köylere ve şehir odahilme yollar yapılması - köprüler inşası - su » pakiiye - ışık işlerinin balli - sebze hali, 5 — Müteferrik işler Ibtiyaçları tetkik encümeninir raporu okunduktan ve alkışl tan sonra vali Muhittin Bey kü ye gelmiş vilâyet idare heyetinin ra ki takdirkâr sözlere te şekkür ettikten sonra muhtelif dilekler hakkında hülâsaten şu şe kilde izahat vermiştir: : — Sıtma mücadelesi yapılmak tadır. Belediye bu mücadeleye bu seneden itibaren geniş mikyasta müzaheret edecektir. Her beledi- ye mevkiinin bir hekimi vardırkier kesin ayağına dispanser götürmek mümkün değildir. Şehir dahilinde yeniden 2 imkân- ai e em İri eg onarma Şimdiye kadar boz ırktan 160 - 170 boğa dağıtılmıtsır, bu sene bu mikdar 250 ye çıkarılacaktır. Bir fidancılık enstitüsü teşkil edilmiş- MISIR IŞ Limitet Sermayesi: 100,000 Türk Lirası Merkezi: ANKARA - Şubesi İSKENDERİYE TURKİYE İŞ BANKASI tarafından tesis edilmiştir. ITHALAT, İHRACAT, KOMİSYON VE EMANET İŞLERİ YAPMAKTADIR. İSKENDERİYE de satılmak üzere emnvelen mal gönderenler, hesabımıza, TÜRKİYE İŞ BANKASI şubelerinden avans alabilirler. En iyi fiyatla, en az masraf ve komisyonla emin bir sarette İş görmek istiyenlerin MISIR İŞ LİMİTED tercih etmeleri kendi menfaatleri icabıdır. Telgraf adresi: MISIRİŞ.İskenderiye Köprü inşaatı münakasası Nafıa Vekâletinden: Gazi Antep vilâyetinde Besni - Adıyaman yolu 22 inci kilometresinde inşa edilecek “3x31.00” metre çıklığındu betonarme “Göksu” köprüsünün inşaatı kapalı usulile münakasaya konulmuştur. Köprünün keşif bedeli (63000) liradır Münakasa 1 Şubat 933 tarihine müsadif çarşamba saat 14 te Nafia Vekâletinde yapılacaktır, Münakasaya gi lerin ehliyeti fenniye vesikalarmı sekiz gün evvel Yollar mum Müdürlüğüne ve teklif mektuplarını münakasa günü 14 e kadar Nafia Vekâleti müsteşarlığına vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa evrakını görmek üzere Nafia V. Yollar Umum Müdürlüğüne, İstanbul, İzmir ve Gazi A başmühendisliklerine müracaat edebilirler, Münakasa evrakmı “5” lira mukabilinde Nafia Vekâleti yazım Müdürlüğünden ve mezkür vilâyetler başmühendisli! den satın alabilirler. Darülfünun Mübayaat Komisvonund Tıp Fakültesinin 1932 seneyi maliyesine ait ikinci altı .yaş sebze yaş ve kuru meyva olbaptaki şartnamesi mucibince # İk USA MRRANMEŞE GERME mak istiyen taliplerin her gün öğleden sonra tir. Burası tevsi edilmektedir. Ya» zın köy muallimlerini buraya gi rdeak; yatıracak, yedirecek, recek ve meyvecilik usullerini öğ- Teteceğiz. Sonra bu usulü köy ço- cuklarma teşmil edeceğiz. Köyle- ve fidan dağ: ız. Beş on sene sonra meyvecilik İstanbulun başlı ca maişet medeni olacaktır. Vilâ ir teşçiri için de Kâğıthane ci »ada 60 dönümlük bir fidanlık edilmiştir. Bütün vilâyet baş- tan başa tesçir edilecektir. Yol ve köprü dilekleri kabil olduğu ka» dar sür'atle ve mümkün kadar vüs'atle daha ziyade geniş letilerek nazarı dikkate alınacak- tar., Su ve işık için her köyün ken disinin de para sarfeftmesi lâzım- dır. Biz köyün sarfettiği paranm bir mislini vilâyet bütçesinden ve- receğiz. Abide mahiyetinde olan medreselerin muhafaza ve imarı i- çin çalışılmaktadır. Şimdi dar bunlardan 10 - 15 tanesi kur tarılmış, kütüphane, bakımevi, fi- | im deposu, müze ve saire gibi ay ni zamanda imarını da mucip 6- lan hayırlı işlere tahsis edilmiştir. | Sebze hali için azami gayret sar- file çalışılmaktadır. Mektep ihti- yacının önüne geçilmiş gibidir. Ma alesef köylere artık mektep yapa maya inşaata yardım edeceğiz. Ada çam ları tamamen , kurtarılmış, lık kalmamıştır.. Su meselesi bü- yük bir iş olarak (ele alınmıştır. | Terkos için belediyenin elinde sar | fedilecek 900 bin lira hazırdır. İki senede su işini kat'i surette hal | letmiş olacağız. Eyüp tramvayı, | nın yapılması Gazi bulvarıan açıl masma bağlıdır. Muhittin Beyin şu yazdığımız hü lâsadan çok daha farklı ve uzun olan, bir saatten fazla devam © den izahatı şiddetle /alkışlanmış, kongre reisi Nakiye Hanım tara- fından kongre namma kendilerine teşekkür edilmiştir. Bundan sonra yedi imzalı bir takrir vetilerek be İediye yol işlerinin de vilâyet yol isleri gibi 3 senelik bir programa raptı teklif edilmiş, takrir idare he vale Bum- çi ve bu son celsenin zabıt hü- lâsası okunarak aynen kabul edil- miştir. Bundan sonra Nakiye Ha yerek, eski daire heyetine de mu- vaffakıyetli ve şayanı takdir me- #aisi dolayısile kongre namma te- ka. | 2. Her köy kendi mekte- bini kendi yapacaktır. Biz yalnız İİ hasta | kür ederek kongrenin bittiğini Merk Pei le e ia kumandanlığına mer Adana Belediye riyasetinder Adana Belediyesinin küşat edeceği kimyahane için lâzım lan alât ye malzemenin mübayaası kapalı zarf usulile mü ya konmuştur. İhale şubatın dördüncü çarşamba günü saat o icra edileceğinden taliplerin teminatlarile birlikte tekliflerini ribi mezkürda ve gösterilen saatte Belediye encümenine ri ilân olunur. SAHİPLERİNİN Nazarı Dikkatine Emlâkinizin idaresini sağlam ve emmi? ellere tevdi ediniz. > Galatada Ünyon Hanında kılınacaktır. Isteklilerin izahat almak için sabah saat 9 dan © na kadar her gün ve pazarlığa lığı satınalma komis; icra kılmacaktır.. |: şartnamesini görmek için bah saat 9 dan ona kdr her ve münaktasma gi belli vaktinde komisi zır bulunmaları, ( (448) (275) a S1