4 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

4 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Başvekil ve Celâl B. Ispartada (Başı 1 ieci sahilade; ğa Celal Bey, refakatinde rsğ- tehaasız zevat bulunduğu — halde bu | sibehki trenle İapariaya hareket «t- Kihtısat Vekâletinde teşhilât * ANKARA, 3. — İktisat Vekili Mahmut Celâl Bey şubatm on beşi- 86 kadar buraya dönecektir. Vekilin İkvdetini müteakip memleket iktisa- id İlet yeni bütçe projesini bu yeni &- #aslara göre tanzim ederek — maliye > Celâl B. in İzmirdeki i tetkikleri IZMIR, 3.— Iktisat Vekili Celâl buradaki tedkiklerini bitirmiştir. 4 İzmir tcaret odası Celhi Beye E- de iktisadiyatı hakkında ikinci bir vermiştir, Bu raporlarda bir | Sök sahaların vaziyeti | izah edil tedir. Celâl Bey dün sanayi mües 1 rm pa #wuklu mensucat işi ile uğraşanlar İz İl mıntakasmda pamuğun az oldu- i. Adanadan pamuk getirtilmesi. iin faydalı olacağını Vekil Beye söy Celâl Bey Adanadan pamuk getir- si işinin kasa zamanda halledile nesi için liz (olan tesisatın te- olunacağını, kendilerinin müste- Pk olmaları mensucatçılara söyle * giştir. Yün ve şayak — işi ile uğra ü tedkik edecek, Burdura ve De. en “ulu dönecektir. Avdetinde İzmir ta- Ağilerile kontenjnn ve talas mesele. £ imi görüşecektir. “Avrupada tetbirle- # rimizi nasıl görüyorlar? de 8 Kolonyada çıkan “Koelnishe Bdisitung”, Türkiyenin mali ve ik- İsmdi tasavvurları hakkında bir ma-, —âle neşretmiştir. Memleket ikti- iyadiyatını ön safta göz önünde tu 85 cümhuriyet hükümetinin şim- Üye kadar aldığı ve alacağı ted- firlerin Avrupada masıl akis bi “oktığımı göstermesi itibarile, şa- ân: dikkat bulduğumuz içindir i, makaleyi iktibas ediyoruz. Koelniehe Zeitng diyor k- M5 “Hükümet, çok şiddetli ithalât (Sntenjantmanı ile memleket iktı gepdiyatını zayıf düşürmemek için, #ni bazı çareler arıyor. Türhiye, Harim borçlar hakkında vücude #tirilen yeni itilâf O mucibince, göten evvelki Osmanlı borçları gyömillerine Fransız frangı olarak &ş bilyon lira devredecektir. Bu lgriyet karşısında parayı her tür ii iehlikeden siyanet etmek lâzım fir, Fülhakika hükümetin elinde ol y akça mühim altın mevcudu var. Mir, fakat dövizi azdır. Mali siyanette teknik tedbirler “s memleket servetlerinden isti. leyi istihdaf eden işlerle böyle tehlikenin önüne geçilmek iş. PE Neşredilen bir kararname ile “inkalar ellerindeki döviz mik» İiörlarını Merkez Bankasına tevdi Bİ meebardarlar. Bu seretle herkez bankasma gelen dövizle & yekünu takriben iki milyon ii lirasıdır. Fakat bu, hükü- İĞ& için muvakkat bir yardımdır. Münun içindir ki, Osman'ı banka MİLLİYET CUMARTESİ 4 SUBAT 'Galatasaraylıların kongresi (Başı 1 imei sabilede) nacak iken, tesbit edilen günde Galatasaray birinci takımının Bey koz ile oyun oynaması dolayısile düne tehir edilmişti. Nihayet dün sant 10 da kongre inikat etti. Sas londa 150 kadar aza mevcuttu. Kongre riyasetine eski Galatasa- | raylılardan Nazmi Nuri ve kâtip- liklere de İzzet ve Aliettin Bey- ler intihap olundular. Celse açıl madan evvel her iki muhalif parti nin çok şiddetli çarpışacağı tah- min ediliyordu. Netekim bu tah- min pek boşa çıkmadı. Hakikaten iki taraf ta kendi noktai nazarmı kabul ettirebilmek için çok tr. Nihayet galebe Eşref Şefik a- leyhtarlarmda kaldı ve Eşref $e- fik hakkında verilen karar ekte riyetle kabul ve tasvip edildi. Cel Çel se açıldıktan sonra ruzname oku- nuldu. Bundan sonra faal spor şu belerinin senelik mesai raj ayrı ayrı okundu ve alkışlarla ka bul edildi. Sıra Eşref Şefik Bey me selesine gelmişti. Bu mesele etra- fında bir çok şevler söylendi. Ez- cümle Sadun Galip Bey söz alarak şunları söylemistir: — Esref Şefik Bey meselesinde beveti idare haklı veva haksız © labilir. Ben burayı münakasa ede cek değilim. Ancak bu hâ idare heyeti bazı noktaları düşün mmm sı ile 1935 senesinde nihayet bu- lan imtiyazmın 1955 senesine ka» dar temdidi için müzakerata baş” lanmıştır. Borçlar hakkında Paris- te husule gelen yeni itilâf vci- bince Türk taksiti Osmanlı banka: #ma tevdi edilecektir. Eğer imti- yazm tecdidi müzakeratı netice- memiştir.. Şöyle ki: Eşref Şefik Bey bir kabahat yapmış olsa bile heyetin kendisine bir müdafaa halkı vermesi veya doğrudan doğ- ruya divanı haysiyete yollaması icap ederdi. Halbuki böyle yapıl- İ mamış ve ceffelkalem Esref Şefik kulüpten tardedilmiştir. Binacna- leyki yapılan iş - haklı olduğu tak dirde bile - eksik yapılmıştır. Bun dan başka neden heyeti idare Eş- refin bu tenkitleri bakkında ken- disine hiç bir şey söylememiştir? Eğer ona bu mesele etrafında her hangi bir ihtarda bulunulsaydı Eş ref bunu dinlemiyecek miydi? Bü tün bunlar bu meselenin karanlık safhalarıdır ve bugün burada siz- erin tenvir edilmesi lâzımdır. Bunun üzerine beveti idare na- mina reis Fethi Bey kendisine öğ vermiş, ezcümle demiştir iraz evvel Sadun Gelip B. daşımızı dinledik. Maalesef kendileri de yanlıs zahaba kapı yorlar. Biz Eşref Şefik Bevin ten- kitlerimi önce samimi olarak kabul etmiştik, Fakat sonra gördük ki bunlar samimiyetlen ziyade bi kasti ere, ile müstemirren y ni her şeyden üstün tutarak haklamda bu kararı verd Fethi Bey kürsüde sonra samiin © tasvip eden hemen hemen ekseri- yet halinde idiler, Sadun Galip B. söz alarak üç nokta üzerinde ısrar 1 — Neden Eşref Şefik Beyi ça- Âmp tehriren ve sifahen kendisi- ne bir şey söylenmemiştir?. 2 — Neden Esref Şefik Beye gayet sade mealde bir tezkere ya- zıldığı halde matbuata ayni meal Türk | de bir sey yazılmamış ta bunun ak hükümetine döviz olarak 20 mil- yon Türk lirası o kadar bir nevi hesabı cari açacaktır. Bu suretle Türk hükümeti bilfiil mali noktai nazardan inini düzeltmiş olacak- br. Fakat iktısadi noktai nazar- dan böyle değildir. Bertaraf edilmesi kabil olma- yacak fazla ithalât yüzünden mü vazenei maliyede açığa mani ol mak maksadile, —zira milli istih- salât memleket ihtiyacatını Oka pamağa kifayet etmiyor— Türk ham cevher satışmdan hükümetin alacağı orüsum, ham cevherin Türk arazisi dahilindeki nakliye masarifi azaltılmaştır. O nisbette ©, Türkiyede bulunan ecnebi ma- den mütehassılarmın hesaplarma göre, ton başına ham cevherin fi- atı yarıdan fazla inmiştir. Şimdi- den bilhassa İsveç grupları Türk madenleri üzerinde yaptıkları ta- harriyatta büyük bir faaliyet gör teriyorlar. En ziyade aranılan ma 'denler krom, o manganez, bakır, kurşun ve antimuvandır. Türkiye- Bin en büyük bakır madeni mn- takası Ergani havalisidir. Bu ma- den İsveç ve Danimarkalı Saxhild ve Kampmann grupunun inşasına giriştiği Fevzipaşa — Diyarbekir hattile işletilebilecek hele getiri- lecektir. Tasarruf maksadile isra fia bütçesi 26 milyondan on yona indirildiği için, irem grupla mukavelesini işlerin müd- detini uzalimak © suretile tadile mecbur kalmıştır. Hat şimdi Ma- Yatyanın hemen arkasma getiril miştir. Daha Erganiye kadar 88 kilometrenin inşası kalıyor. Türk sanayii madeniyesini uyandırmak azmi sayesinde, hattım bu kısmı mın bir defada ikmali tacil edile cektir. Bu hususta sarfedilecek para bütçe haricinden tedarik edilecek tir. Başvekil İsmet Paşanm beya natında da söylediği gibi, her bi. ri © milyon Türk liralık iki seri dahili istikrar — aktedilecektir. 20 liralık kuponlara taksim edilecek olan dahili istikrazm, yüzde beş faizi ve hiç olmazsa yüzde iki it fa primi olacaktır. İşlerini Tikide eden ticaret © sermayelerinin son senelerdeki inşaat o çıkmazından çevrilerek, bu istikraza teveccüh etmeleri ve bu suretle bu serma- yelerden istifade edilmesi de müm kündür. İsmet Paşa bundan maada da- ha büyük bir simendifer battn- dan da da ilk defa resmen bahset- miştir. Bu da takriben 450 kilo- metre tutacak olan Sivas — Er- beyan etmiştir. Bu ini Tür. kiye hükümeti ile Türkiyede iki büyük hat inşa eden Berlindeki Jalius Berger Ticfban AG. arasında cereyan ediyor. Bu grupun arkasın. da Deutsehe Orient Bank ile bir banka konsersiyomu vardır ve bü konsorsiyorn da Alman hükümeti nin garantisi altındadır.” si verilmis ve orada müstekreh ke limesi kullanılmıştır ? 3 — Neden bu mesele doğrudan doğruya kulübün divanı haysiye- tine ii edilmemiş te böyle he- yeti idare kararile iktifa edilmiş- tir? Bu sunllere idare heyeti azası pek vazih cevap verememekle be raber aşağı yukarı bir şeyler söy- lemiş ve bunun üzerine müzakere kâfi görülerek âraya müracaat © dilmiştir. Neticede Esref Şefik B. hakkımda verilen kararm yerinde olduğu ve muhik bulunduğu ka» maatini izhar etmiş ve bu suretle kinci reir olarak ta Abidin Daver Bey imtihap edilmiştir. Ancsk Fethi ve Daver he teşekkür ederek kendilerinin bu işten affadilmelerini rica et- mislerdir. Bunun üzerine tekrar intihabat yapılmış ve şu zevat he yeti idareye seçilmişlerdir. Birinci reis: Havdar Bey. İkinci reis: Tevfik Âli Bey. Kâtip: İpekçi İhsan Bey. Muhasip: Mütevelli Mehmet B. Veznedar: İpekçi Naci Bey. Bundan sonra kongre nihayet- lenimiş ve hazırun saat 4 te dağıl- mışlardır. Galatasaraylıların yeni heyeti idaresini tebrik ederken kendilerine de dirlik ve düzenlik temenni ederiz. Dünkü maçlar Dün İstanbul futbol şampiyo- nası maçlarma Fenerbahçe ve Taksim stadyomlarında devam e- dildi. Şempiyonanın birinci devre sonu yaklaştığı için maçlarm etra fında ehemmiyetli bir alâka topla mıyordu. Havanın da müsait olma sı her iki sahada oldukça kesif bir kalabalığın birikmesine yardım et miştir. Fenerbahçe stadında Fenerbahçe stadında futbol fa- aliyeti günün erken saatinden iti- baren “İlk maçı Gale üstüste iki gol yaparak maçı 2-0 kazandılar. İkinci maçı İstanbul bulsporla Fenerbahçenin B takım ları yerler. Fenerlilerin daha kombine bi rülüyordu. örla malarma rağmen İstanbulsporlu- lar daha ziyade bir müdafam sis- temi takip ediyorlardı. Maamafih Fenerbahçe muhacimleri ilk devre de iki çıkarmak fırsatını bul. dular. İkinci devrede vaziyet esas İı bir surette değişmedi. Fenerli- ler gene ağır basmakta devam et- tiler . Buna mukabil İstanbulspor İslar da hücum yapmayı ihmal et- miyorlardı. Her iki tarafın gayre- 6 bütün devrenin imtidadınca ne, tice vermedi ve Fenerbahçeliler sahay? 2 - O galip vaziyette terket #ler. Üçüncü maçı Anadolu ve Topkapı takımları yaptılar, İkinci kümeye mensup olan bu iki takım, herşeyden fazla canlı oynuyorlar irinei devrede bir gol çıkardılar. Bu sayıdan sonra ber iki takım gol yapmak muvaf. fakıyetini gösteremeden çok seri bir oyuna koyuldular. Ele geçiri- Ten birkaç gol fırsatını mütekabi. lin kaçırdı. Oyun bu suretle Ana- dolunun galibiyetile neticelendi, Fener - İstanbulspor maçı Günün es mühim maçı Fesep bahçe ve İi kımları karşılaşma lar arasında sahaya çıktılar. perbahçeliler şu şekilde idiler: Hüsamettin Füruzan Cer & — Fikret Niyazi, Süleyman, Zeki, Muzaffer Şaban İstanbulsporlular da şu şekilde idiler: Lütfi Sabih Samih Aziz Salâhattin — Halit Reşat, Salâhattin, Orhan, Fahri, Nevzat Hakem futbol heyetinden Nuri Beydi. Parayı İstanbulsporlular kazanmıslar ve rüzgârla beraber oynayacak şekilde kale intihap et mişlerdi. Oyuna Fenerbahçeliler başladılar veilk akın İstanbuls- por muavin hattında karıldı. Bu- nu mütcakıp İstanbulsporlular Fe nor kalesine kadar uzanan bir hü cum yapılar, Yaşarın yerinde bi müdahalesi ve uzun bir vuruşu ile top İstanbulsporun nısıf sahasma geçti. Fenerliler kısa fasılalarla üstüste hücum yapıyorlar, fakat bu hücumlar müessir olmuyor. İs- tanbulsporun muavin ve müdafas hatları güzel bir anlaşma ile de- marke bir oyuncu kalmamasına dikkat ediyorlar ve muvaffak olu- yorlardı. On birinci dakikadayız. Fenerin hücumları artık kesilmiş bir le mulabil İstan- bulsporlular her iki açıkları vasıta sile çok canlı akınlar yapıyorlar. Fener kl çok sıkışık anlar geçiriyor. Sol muavin Fikret bu gün çok muvaffakıyetsiz. Müdaha İelerinde ve vuruşlarında isabet yok. İstanbulspor sol açığının gü- zel bir şütünü Hüsameddin iyi bir plonjonla kurtardı. 21 inci daki- kada Fet ortadan hücum €- diyorlar. Fakat Zeki nefes almıya cak bir vaziyette marke edildiği İ çin bu hücumlar netice vermiyor. Sağ iç Süleymanın 24 üncü dakikada Fenerbahçenin muhakkak bir golü kaçırmasına s€- bebiyet verdi. Zekinin üç rakibi ü vede alarak verdiği enfes hir pa Süleyman kaçırdı. Top uzun bir vaizi 7 Fena musıf sahasına indi. Orhandan Fahriye verilen bir pa- sw kesmek istiyen Fikretin eline top deki Ve hakem penaltı cezası verdi. canlandılar. Fakat, faik bir vazi- yeti kaçırmak İstanbul. sporlularta da ayni enerjiyi hattâ da ha fnzlasile, Bu va t Febörin gol yapmasına mâ- lav dee Va mapa. run lehine İcinci ere Fenerliler muavin hattında bir değisiklik yapmışlar ve Reşadı 80- la, Fikreti de ortaya almışlardı. Bu değişiklik daba iyi oldu. Güm kü sol muavin se iyi oynayamayan Pike dal daha canlı bir oyun oypuyordu. Fenerli ler bu devrede ekseriyetle hâkim bir oyun oynadılar. Fakat kale ö- nünde üstüste fırsatlar kaçırmala rı, bu hâkimiyetin semere verme. sine mâni oldu. Zekinin on birin. dakikada Di ibi Niyazi de 22 inci daki kada eline geçirdiği bir zol fursa- tem kaybetti, 25 inci dakikada top- la beraber kaleye Giren Zekiyi iki İstanbulaporlu müdafi makasa al- dılar hakem bir penaltı cezası ver di ve Fikret sıkı bir sütle “pe liği temin etti, Bu golden sonra ki taraf tat karşılıklı hücümler ptılar . 39 uncu dakikada Süley ni biyer fırsatını gene fena bir vuruşla kaybetti ve maç 1-1 e beraberlikle bitti. Tahsim stadında Taksimde ilk maçı Beşiktaş - Ve 6-3 mağlüp oldular. İkinci kümeye mensup olan Al tnordu ve Beylerbeyi | takımları heyecanlı bir oyun oynadılar. Her a Ön ürer Mola 'lardı, in tarafeyn ikişer gol atarak berabe- re kaldılar. Beşiktaş - Vefa maçı Beşiktaşla Vefa birinci takımları. nı karşılaştıran sonuncu o müsabaka, günün en ehömmiyetli maçı İdi. Be. şiktaşlılar sahaya her zamanki kad. rolariyle çılımışlardı. Buna mukabil Vefahlar bazı dahili ibtilâfler yüzün den zayif bir takma teşkil etmişlerdi. i Oyuna Beşiktaşlıların bir hücumu ile başlandı. İlik akınla beraber rakip kaleyi çeviren Beşiktaşlılar, Vefa müdafansmı daha başlangıçta hırpa- Inmağa başladılar. Hakkının sert bir şütü beşinci da. kikada Vefa kalecisi o Halukun elle. rinde kaldı. Vofalılar, sekinci dakika, da mükabil bir akın yaptılar. Hüs- nünün uzun bir vuruşu (ile tekrar Vefa kalesine dönen top ortada al. dığı bir pası iyi kullanan sağ iç tara- fından gole tahvil edildi. Bu golden sonra, Beşiktaşlılar tazyiklerini ar- tırdılar. Fakat, Vefalıların — fedakâr bir oyun oynıyan müdafileri gol ya- pılmasına fırsat vermediler, 26 ıncı dakikada Beşiktaş sleyhi- pe verilen penaltıyı Muhteşem ka- | Bir adam kaynana ve kerısını (Başa 4 üncü sahütede) Zeliha Hanımla öteden beri çinememekte, onu bazı uygunsuz hareketlerle ittiham etmektedir. Kaynana damat arasmdaki bu ge- çimsizlik karı ile kocanm arasını büsbütün germiş ve Ahmet Efen- dinin ayağı evden büsbütün ke- Üç aydan beri eve yalnız Ah- met Efendinin kardeşi Hakkı E- fendi gelmektedir. Fakat bu ge- işler her akşam değil, haftada bir iki geceye inhisar etmektedir. Ze- liha Hanım damadından ekmek arası bekleyen bir kadm değil İz ve söylendiğine oazarua, Kas niyet Sandığında da bir kaç para- sı vardır. 5 numaralı evin üst katında Saim Efendi tek başma ikamet et mektedir. Saim Efendi her gece e ve 1 de gelmektedir. Alt katın sakinleri kendilerine kapı açmak zahmeti olmaması için her akşam sokak kapısını aralık yapmakta, kapı yanmdaki sedirin üzerine bir gez Make bırakarak uvumakta dırlar. Saim Efendi geldiği zaman bu gaz lâmbasmı yakar, merdiven lerden çıkar ve yatar. Bu hal 5 nu maral evde değişmiyen bir âdet- tir. Dün gece. Dün yece 5 numaralı evde fev- kalâde hiç bir hâdise cereyan et- memiştir, Yalnız akşam üslü Mo- zafer Hanım komşulardan İsmet Hanıma gitmiş: — Kardeşim, ne olur bu akşam | bize gelsene... Bizimki gelecek, | barışmak için bizimle konuşacak, | seni sayar, gelir, nasihat edersin. Vallahi gençliğim haram oldu, bir iyi gün görmedim. Nedir bu çektiklerim, ne günahım var, bil. mem, demiştir. o İsmet Hanmu da akşam saat sekizde 8 numaralı duktan sonra ayrılıp evine dön- müştür, Gece saat onda Muzaffer Hanm sokağa çıkmış, yakınmda. ki bakkaldan kahve şeker almış evine dönmüştür. Saat 11 de.. Saat on birde üst katın kiracı- sı Saim Efendi evine gelmiş, mu- elini yüzünü yıkayıp tu- veletini yaptıktan sonra sokağa çıkmak üzere aşağı inmiş, fakat a şağı katta dün geceki vaziyetin * aşağı katın kiracısı Zeliha Hanım kal kar, kızmı da uyandırır ve alt ka- tı tanzim eder, bulaşıkları yıkar, sonra da mangalın başına geçip ie keyifli sabah kahvesini 3 Efendi vaziyeti mutad görünce Jarımın uyanmadığına zahip olmuş, odala rının kapısını çalmış, cevap alama yınca büsbü meraklanmış ve kapıyı açıp içeri girmiştir, Kan ve dehşet Saim Efendi odanın içerisine girip te gözleri loşluğa alışıp et- rafını görmiye başlayınca dehşetin den titremeye başlamış, korkudan çırdı ve devre 1-0 Beşiktaşlıların le- bine bitti. İkinci devrede Vefalılar, canlı oy mumağa başladılar. Minas Beşik taşım daha ağır bastığı görülüyördu. Ta Vefa kalesine kadar dayanan Be şiktaş hücumlarını kaleci Haluk çok fedaklr hareketlerle müteaddit defa- | lar kesti, Oyun zaman zaman sür'at ve şiddet peyda ederek ve fakat hiçbir netice vermeden devam etti. Ve ikinci devrede / iki taraf ta gol yapamadı ve Beşiktaş maçı 1 - 0 va Mibiyetle bitirdi. İzmir ih maçları IZMİR, 3. A, A. — Bugün mmta-; ka lik maçlarına devam edilerek İz- mirspor - Göztepeyi Zye karşı 8, jve Karşıyaka Spor klübü takımı Al İ tay takımını bire karşı üçle mağlüp | etmişlerdir. Fenerbahçenin tebliği ISTANBUL, 3. A. A. — Fener- bahçe U. Kâtipliğinden — tebliğ edil. miştir Hava kuvvetlerinin ve denizaltı gemilerinin üniformalı ve işaratı mahsusayı taşıyan zabitlerine Fener- bahçe stadyomu bili istima her maç için biletsiz olarak açık bulundurula caktır. Fenerbahçe kulübü bu kara- rı vermek ve tatbik etmekle tam ve hakiki birer sporcu olarak tanıdığı sevgili kardeşlerine karşı naciz bile olmıyan bir kolaylık göstermekten İ değil, geçikmiş bile olsa, ulu bir va- sifeyi yapmaktan © mütevellit derin | bir haz duymaktadır ze parçaladı gözleri büyümüş bir halde donup kalmıştır. Saim Efendi bu sessiz evin loş odasında şu feci manzara yı görmüştür: Zeliha Hanım ağ- sından burnundan kanlar almış, morarmış, gözleri evinden uğra- mış bir halde karyolada, kızı Mu- zafer Hanım da pıhtılaşmış kara bir kan gölü içerisinde odanın or- tasmda cansız yatıyorlar. Bu kan deryasında bir büyük ekmek bıça ğr've beş ali: kurşzn kovası yüzü yor, odada, evde ve bütün civarda bir mezar sessizliği hâkim... İmdat, cinayet varf.. Bu vahşi manzara karşımda çıldırmamak için Saim kafasını el Tari aendnıl olala, ançiarını yaliki rak sokağa fırlamış: — İmdat... Yetişin... o Cinayet var, diye koşarak Yeşildirek Kara koluna gitmiş ve haykırmıştırı — Cinayet var.. —N —5 numaralı evde. — 5 numaralı evde mi? — Evet. — Nerede bu ev?. ireçhanenin yanında... Polin derhal yerinden fırlamış, 5 numaralı eve gelinmiş, ihbarın doğru olduğu anlaşılınca zabıta doktorluğuna, nöbetçi müddeiu- mumiliğine, cinayet masasma, ha berler ulaştırılmıs ve bir taraftan da hâdise mahallinde tahkikata başlanılmıştır. Cinayet nasıl oldu? Polis vak'a mahalline giler gel mez derhal etraftan tahkikata bap Tamış, ayni evde oturan Saim Ef. ye, kireçhanede oturanlara ve ci- in silâh sesi duyması İcap © denlere sünller sormaya başlamış hık işitimediniz mi? — Gece bu eve kimler geldi?. Fakat bütün bu sualler cevap- sız kalmış, biç kimse ne bir silâh sesi, ne bir çığlık, ne de fevkalâ- de addedilebilecek bir gürültü işit memiştir, Bu vaziyette de cinayet tamamen esrarengiz bir mahiyet almıştır. Öyle bir cinayet ki silâh patir. yor, Fakat ses işitilmiyor, adam öl dörülüyer, fakat istimdat edilmi- yor ve daha garibi yukarıda uyu» yan insan aşağıdaki ölüm mücade lesini duymuyor. Bu cinaveti kim yapıyor? Bu sualin cevabmı verecek hiç kimse bulunamamıştır. Fakat en yakın ihtimalle Ahmetten şüphele nilmiştir. Nası! öldüvülmüşler? Cesetler zabıta doktoru tarafım dan nöbetçi müddei umumizi Nus ret Beyin huzurile muayene edil- mis. kanaate nazaran, ölüm mücadele si pek gi olmuştur. O kadar ki meçhul katil iki kadını öldür mek için evvelâ bir kama, sonra bir ekmek bıçağı, daha sonra da bir tabanca kullanmıştır. Kadınla Tın ölmemeleri ihtimali düşünüle- rek vücutlerinin ölümü intaç ede- cek bütün noktaları, kalpleri, göz leri, karınları, kol ölmemek, bu kana susamış katilin elinden kurtulmak için şiddetli bir mücadele yaptıkları makteldeki e serlerle anlaşılmaktadır. Tahmin- yaklaşmış bulunuyordu. Cina yet tasmim edilmişti. Cinayet işlen diği zaman Saim Efendi henüz ©- ve gelmemiş için katil bu cinayetten onun derhal haberdar iği kapısını kapadı, lambayı mutat ye re bıraktı ve kapıyı aralık bıraka rak gitti. Katilin bu soğuk kanlı hareketi de Saim Efendiye ea diği zaman hiçbir fevkalâdelik görmedi ve kendi katma çıkıp müsterih uyudu. Nezaret altına alınanlar Nöbetçi müddeiumumi > Bey tahkikata büyü! yetle devam etmekti rine giz cinayeti yalanlama > içim ça- lışmaktadır. Ahmet El bul mas lâzım gelen mış, bulunamamıştır. Taharrisine devam edilmektedir. Ahmet Efen dinin kardeşi Hakkı Efendi ile ci- yeti haber veren elbiseci Saim Etzadi nemret altma almışlar. dır, dün gece cinayetin olduğu o- daya misafir giden * Hanım da karakola celbedilerek dinlenil Muzaffer Hanımın Mürteza o zaman gerek evde, ge- rek Muzaffer Hanımm halinde | bir fevkmlâdelik (hissetmediğini söy Katil hastanede öldü Bütün şüpheler kendisinde lanan ve polisçe taharri dikmeler te olan Er zabıtanm ergeç kendisini yakalayacağını anlayın» ca, kaçmak çarelerini aramış ve Haydarpaşaya geçmiştir. Orada tanıdıklarından Faruk Bey ismin. de bir zatın Emrazı enlaniye has- tahanesinde yattığını hatırhyarak, saat beşte hastanım ziyaretine git miştir. Faruk, ziyaretine gelen “2k medin yüzünü sapsarı olduğunu sormuştur. Ahmedin vi rada cinayetini veremden muzta- . Bu muayeneden hâsıl olan | | lunmaları, İh Silolar eylüldi İşleyecekler | (Başı 1 inci sakifede) humluklarının temizleme, tasni ve ilâçlanması da yapılacaktır. A ma ve verme tertibatı da hayvat araba ve kamyonlarla getirilenle le, vagonlarla gönderilen hubub. t alacak ve verecek veçhile ola caktır. Silolarda, buğdaylarımı fazla tozlu ve topraklı olduğun dan temizleme de (eribiage) bin dahilinde husule gelecek normal den fazla tozunu alabilecek kuv vetli bir aspirasyon tertibatı bulu nacaktır, Bina dahilinde tavazzı eden toz ve pisliklerin kolay w ucuz bir şekilde temizlenmesi ka bil olacaktır. Silolarda yangında! tahaffuz tertibatı olacak, Binala rn İnşa tarzı asçari sizorta prim nin tatbikma müsait bulunacak tır. Kuvvei muharreke elektrik o $ehir cereyanı olma yan yerler için lâzım selen kud rette bir elektrik müvellidi tesis « Tunacaktır. Silolarm insaatı ağus tos nihayetine kadar ikmal edile cek, ve bunlar eylülde işler halde bulunacaklardır. İRT 1 HAL Esbak © Hariciye nazır Ahme Nesimi, Diştabibi muallim Hüseyin Talât, Hariciye memurlarından Ek mel Beylerin valideleri ve Giri Hanya eşrafından © Softazade mer bum İbrahim © Beyin rofikalari sali hat nisvandan Melek hanımefendi örtihali darubeka eylemiştir. Cenaze si bugünkü Cumartesi günü aaa) onbir buçukta Şehzade başında Kr nk tulumba sokağındaki 1 nemero- Tu hanesinden kaldırılarek saman Valde camişerifinde kılındıktan son: va Merkez efendideki aile kabrista. mına defnolunacaktır. Opereti Umuma . Bu hafta son haftasıdır. Bir güne mahsus olmak üzere pa med günü alışa 3 perdelik “ Renkli Fener * oynanacaktır s9 İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. İlânları kilo keten ipliği 6-2-933 Pazar nü saat İl de (o Tophanede İlerkez Kumandanlığı Satınal ma nel icra kılına” kadar her gün ve | pazarlığa girişeceklerin — belli vaktinde komisyonda hazır bu- hurmaları, (470) (431) g 989 Askeri Tıbbiye mektebi ih- tiyacı için beş kalem cam pazar lıkla satım almacaktır, Pazarlı- i > cumartesi günü saat 'ophanede Merkez Ku- mandanlığı Satınalma Ko: yonunda icra kılmacaktır. İs teklilerin izahat almak için her ün ve pazarlığa girişeceklerin i vaktinde komisyonda ha- zır bulunmaları. (473) (461) Maltepe Askeri Lisesi ihti- yacı için 21 kalem spor malze- mesine talip zuhur etmediğin den pazarlığa konmuşlui zarlığı 62-933 pazartesi günü saat 1430 da Tophanede Mer- kez Kumandanlığı Satınalma Komisyonunda icra kılınacak” tır, İsteklilerin şartname ve ör- neklerini görmek için sabah sa- at 9 dan ona kadar her gün ve pazarlığa girişeceklerin belli vakitte komisyonda hazır bu- (472) (460) İ rip yatan arkadaşına anlatış ol- duğu zannediliyor. Ahmet bir ara hık arkadaşının yattığı yatağın kar şı tarafındaki boş yatağa oturaral bir müddet konuşmuştur. Sonra gitmek istediğini söyliyerek, aya-l ğa kalkmış ve karşıdaki boş oda: ya geçmiştir. Belki de Ahmet yecan ve mecalsizliğinden orada bir yatağa uzanmak istiyordu. Y. tacağı sırada üzerinde buluna tabanca yere düşerek ateş almış ve çıkan kurşun başma isabet ed. rek, ölümüne sebep olmuştur. Za bıta tahkikatı devam ediyor. Cinayetin üzerindeki asrar perde sinin bugün kaldırılacağı tahsin . N