31 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

31 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

illiyet Asrın umdesi “MİLLİYE T”tr. ————— 31 MART 1933 Başmnharrir Yazı işleri Müdürlüğü £ İdare ve Mutban £ 24310 ABONE ÜCRETLERİ : 14— ER A m Gelen evrak geri verilmes.— Müddeti geçen nünkalar 10 kuruştur — Gazete ve matban, ler için müdiriyate mü. enenat ünzetemiz ilânlarm mas'a- İiyetini kabul etmez. BUGUNKU HAVA Yeşilköy hava rasat merkerinden alde- İmez malümata mazaran begün hava az bulutlu ve #eçecektir. 30-3-953 tarihinde baya taxyili 764 mi limetre en çok hararet Vi emaz 6 dere > a İFELEK Al Ayda dokuz kruş Kk Ben bugün pürüzsüz bir sami- “ miyetle halkın insanlık hislerine hitap edeceğim. Bir kaç gün evvel radyoda bir konferans dinledim. > Verem hakkındaki bu konferansı söyliyen zatın hakikat olduğun- dan şüphe etmediğim sözlerinden çıkan netice şudur: Dünya, medeni dünya verem hastalığını az çok mağlüp etmiş- tir. İstatistikler bu hastalığın ora- olarda eksilmekte olduğunu göste- riyor. Lâkin bizde böyle değildir. - Hele sıhhati koruma kaidelerini © bilmediğimiz için, hastalanmca © kendimizi doktora göstermek âde- timiz olmadığı için bu pis hastalık gizli kalmakta ve gizli kaldıkça - da kuvvetlenmektedir. © Buna mukabil hiç bir müdafaa 'teşkilâtımız da yoktur. Veremle Mücadele Cemiyeti ismindeki mü © essese ne yazık ki; çok zayıf ve hi © mayesizdir. Halk bu müesseseye — bir türlü muavenet etmemektedir. Sırası geldikçe atıp tutuyor ve fe- “dakârlıklara — katlanacağımızdan zengin bahisler ediyoruz. Amma “iş başında bilmem ayni forsayı mu hafaza edebiliyor muyuz?. Vaktile bilmem hangi şehirde müteveffa Girit hakkında bir mi- ting yapılmış. Oradakiler Girit i- çin kanlarını. dökmeğe ant içmiş- 0 sırada hatip şu söyleri söy- — Efendiler.. Hamiyetinizden zerre kadar şüphem yoktur. Lâ- kin Girit denilen bu yer adadır ve orayı korumak ve geri almak için de donanma lâzımdır. Binaene- leyh Giridi kurtarmak için her “şeyden evvel donanmamızı kuv. > vetlendirmeliyiz. İşte ben bu mak. © sakla iki lira veriyorum... Demiş f ve cebinden iki altın çıkarıp orta. * ya koymuş, lâkin mitingie de pek yakın olanlardan başka kim- se kalmamış... © Ben öyle demiyeceğim.. Ben © yalnız ayda dokuz kuruşla yani © senede bir lira ile (Veremle Müca İ dele) cemiyetine girmenizi istiye- © ceğim. Ayda bir kere kundura bo- yatsanız senede 120 kuruş eder, yda iki kahve eksik içilse sene 120 kuruş tasarruf edilir. Ne bileyim? Bu 100 kuruş seneliği ve- rebilecek sanırım ki; yüz binlerle Türk vardır. Ben işte bunları, ök- süren, gün geçtikçe süzülen, zayıf Z ve o mel'un hastalığa karşı sil ız, müdafaasız kalan yavru- larımız, gençlerimiz, çocuklarımız : istiyorum, veremiyecekler el kaldırsın! 0 Hralık banknotlar Gazetelere nazaran 100 liralık Mülliyet'in cecti manı: 63 Şirketlerde Yıllık hesap (Başı 1 inci sahifede) Maliye Vekâletinin muvafakatile ve her hisse bedeli 38,90 lira üzerinden | tesbit edilmiş olduğu için bu meblâ- ın 55,650 lirası 2346 adet hisse be- deli olarak sermayeye zam ile ser- maye 558,650 liraya iblAğ edilmiş ve bakiyesi 25,571,40 lira it olduğu ihtiyat hesaplarına naklolunmuştur. Varidati umumiye yekünu 1,286. 111,30 masarifi ümumiye ise 1.252, 592.30 liradır. Rapor aynen kabul edilmiştir. Bundan sonra İktısat Vekâletince tastik olunan sigorta talimatnamesi okunmuştur. Diğer toplanmalar Mavnacılar Tahmil ve Tahliye Türk Anonim Şirketi heyeti umumi. yesi, dün toplanarak “5 7 faiz ve temettü © tevziine karar vermiştir. Dün diğer muhtelif şirketler heyeti umumiyelerini yapmışlardır. Ipekiş Dün İpekiş'in heyeti umumiyesi şehrimizde yapılacaktı. Fakat hisse- darlardan bir kısmı şehrimize gel- mediğinden toplantı tehir edilmiştir. Üsküdar tramvayları Üsküdar - Kadıköy ve havalisi halk tramvayları Türk Anonim Şir- keti heyeti umumiyesi dün sabah şir- ketin Üsküdardaki merkezinde top- lanmıştır. Dünkü toplantıya şehir meclisi azasından Hacı Adil B. riya- set etmiştir. Hükümet namma Nafia komiseri Nazım B. hazır bulunmuştur. Şirket murakibi Habip sade Ziya B. içtimaa ait munmelenin usul ve kanuna muvafık olduğunu söyledi. Celse Hacı Adil B. tarafından açıldı. En çok hissedar mfıatile Belediyeyi temsilen muavin Hâmit ve Nuri Bey- ler aranın tasnifine memur edildiler. Rey toplamağa memur zevatın da il- tihakile umumi kâtipliğe Necmettin Sahir B.seçildi. İdare meclisi roporu, murakip raporu, bilânço, kâr ve za- rarın hesapları tetkik edilerek müt- tefikan kabul edildi. Bu suretle ida- re heyeti 1952 hesaplarından olundu. İdare mecli içindeki mesaisile ittihaz ettiği ted- birler tasvip edildi. e Belediye namma muavin Nuri B. şirketin işlerinin inti- zam ve ciddiyetle tedvirinden dolayı murahhas aza Necmettin Sahir Beye teşekkür etti. Bu teşekküre heyeti mumiye de iştirak etti. İdare mecli. sinde münhal azalık için intihap ya- pıldı. Umumi meclis azasından Hacı Âdil B. tekrar intihap edildi. Mura- kipliğe de geçen seneki Habip zade Ziya B. seçildi. Şirketin Kadıköy şebekesi inşasna matuf te- şebbüslerinde muvaffakiyet temenni- si ve bü iş için hükümet ve Belediye meclisi tarafından gösterilen yüksek iştimada ibra Epi Aşk, a © tilâk yapan maddelerle bu tarih Al- selin ne olabilirdi? KAKA Gey; saklmnn bütü” çö tiğine rağmen, bu düğümü çözemedi. Bu hâdiseyi duyunca en fazla tees- © sür duyan Usturumca Metropolidi Ke- © rasimos Efendi olmuştu Çünkü Aya © Natm manastırın bodrumlarında © Makedonya ihtilâl cemiyetinin #izli © ve som derece mükemmel bir bomba © imalâthanesi vardı. Gesler, Selânik- © teki vakadan sonra işle burada yapı- lan bombalardan bir kısmını ve mü- him miktarda dinamiti Usturumcaya nakletmek için Ol gelmişti, : Bey işle bu da- müzaherstlere teşşekkür edildi İdare meclisi raporuna göre son bir sene içinde Üsküdar tramvayları 2.634,382 yolcu taşmıştır. Şirketin bilânçosuna göre 1932 senesi içinde şirketin umumi varidatı 151, 114 li- ra, 70 kuruştur. Masraf ise 173,673 lira 8 kuruştur. Bu hesaplara göre şirketin son bir sene içinde 55354 li- ra zararı vardır. Usküdar tramvayları bir günde 403 lira 15 kuruş varidat temin et- mekte, hattın günlük masrafı ise 474 | lira Sİ kuruşa baliğ olmaktadır. Şir- ket 1931 senesine göre, 1932 senesin de günde 12 lira 8 kuruş fazla mas- raf yapmıştır. Gedikpaşada yangın Dün gece saat 24 te doğru Çarşıkapr. da Kölyaça eüddesinde siye Galip » nin dükkânm yangın çıkmıştır. Ateş genişlemiş, üc, dört dükkân ve üstüm. deki hazr odalar yanmıştır. ümmi imam akm banknotların sahtesi çıkmış.. Ar- kadaşlardan biri de gelmiş, sıkı sr- kı bana gösteriyor. Sordum: — Sende var mı? — Yok! — Hiç gördün mü?. — Hatırlamıyorum... — Keyfine bak öyle ise. Dua st te 100 kuruşlukların. kalpı çık- masın!,. Senin kaygun o çaptaki- ler üzerinde dolaşabilir. FELEK O MAKEDONYA Kin, Polillka ve Kan. Müellifi; Nizamettin Nazif Metropolit Efendinin kaloşları mutla- ka ayaklarına dar gelirdi. Ayın on beşinci günü — Bugün ayın on beşi Lâbinska. Önümüzdeki ayın on beşinde sen be- nim karım, ben senin kocan. . - Elinde bir maşa, bir saç mangalm küllerini karıştırıyordu. Kız, yatağa girmişti, evinin işinden kazandığımız Itma daha el sürmedim. Yarn Kesriyeye gidip hepsini beşi bir yerde yaptıracağım. — Çocuk.. buda! — Neye budala oluyormuşum; her- kesin karısında var, sen niçin takmı- vr — Bak niçin takmıyacağım.. Bak. Içki düşmanlarile Hasbühal (Başt 1 inci sahifcde) Tokatlıyan otelinde bir çay xiyafeti | . Dahiliye vekili Şükrü Ka- ya B. in otele geldiğini haber alan içki düşmanları reisleri Dr. Fahret- tin Kerim B. in riyasetinde bir heyet i Heyet Vekil B.i çaya ir Vekil B. heyete hitaben içki aley- hindeki mücadeleyi takip ettiğini, bu mücadelenin fevkalâde ehemmi- yetli olduğunu bundan dolayı hükü- metin içki tabribatma mâni olmak üzere esaslı tetbirler ol bu meyanda küçük şişeler içerisinde iç- ki satılmasını yasak edeceğini ve İ kilerin ihtiva ettiği alkol miktarını i, çaliğili e içki içilmesinin yasak e- mektuplarda zarflar üze- rine içki aleyhinde vecizeler yazıla- cağı, Pul üzerine sursaye yaptıra cağım söylemiştir. Vekil B. içkisiz bu neşeli eğlendi" ye iştiraktan memnun olduklarını söyliyerek ziyafetten ayrılmışlardır. Sahte 100 liralıklar (Başı i inci sahifede) kendilerine para lâzım olmuş gibi o bankaya gidip paralarından bir kıs mını geriye alıyorlardı. Sonra, bu pa ralardan yüz lirasını sahtesile değiş- tirip bunu öteki paralar meyanında bir başka bankaya yatırmaya teşeb- büs ediyorlardı. Sahte yüzlira sürü- münde ihtiyar edilen bu radı tarz, banka veznedarlarının şüpheleri ve dikkatleri sayesinde bir kaç gün İ- çinde meydana ( çıkmış, aralarında bazı Türkler de bulunan ekalliyetle- re mensup 6 kişi, devletin mali em- niyetine temas eden bu meseleden dolayı zabıtaca nezaret altın alın- mışlardır. Emniyet 2 inci şubesi, dün akşam geç vakte kadar bunların ve diğer lüzum görülen müteaddit kim- selerin iştiçvaplarına devam etmiştir. ik tahkikatın hâsıl ettiği kana- at, sahte yüz liralıkların memleketi- mizde değil, ecnebi bir memlekette bastırılıp bazı kimseler vasıtasile şeh rimizde piyasaya sürülmesine teşeb- büs edildiği merkezindedir. Nezaret altına alman ve tahkika- tı işkal etmemek İçin henüz isimleri gizli tutulan eşhas meyanmda sahibi servet kimse yoktur, Bununla (o bera- ber, bunların. her birinin 8 « 6 yüz Ura paraları olduğu ve içlerinden bir kaçı evvelce de bu işe benzer meselelerden dolayı tahkikat yapılmış bulunduğu anlaşılmıştır. Tahkikat, yüz liralık sahte evrakı pakdiyenin piyasaya yeni sürülmiye başlandığını göstermiştir. © - İstiçvap edilenler, bu paraları şu ve bu suretle, filân ve falândan si- dıklarımı söylemekte ve bu işte sun'u taksirleri olmadığını iddia etmekte- dirler. Zabıta, bunların sahte para- ları aldıklarını iddia ettikleri kimse- lerin de ifadelerine müracaat etmek- te ve bu suretle kimden aldığını söy- Tiyemiyecek olanı aramaktadır. Şimdiki halde alınan ilk netice, başta Adapazarı Ticaret Bankası ol- duğu halde Felemenk, Banco di Ro- ras, Selânik, Cümhuriyet O Merkez, Deutsche Orient, Emlâk ve diğer ba- liralık nilmiş olduğunu göstermiştir. Piyasada sabte 25 kuruşluk ni- kel paralara da tesadüf edilmekte. dir. Tünel gişesine bu suretle birkaç gün evvel sürülmek İstenen bu 28 ku- ruşluk Darpanede tetkik ve sahteli” ği tesbit edilmiştir. Emniyet 2 inci Şubesi, diğer yüz liralıklar meyanm- da bunu da ehemmiyetle ve biribirle rile wrtibatı olması ihtimalile tahkik etmektedir. Felemenk Bankas muhasebecisi Vefik B. kendisile görüşen muharri- rimize meseleye zabıtaca vaziyet o- dilmiş olduğunu, ilk olarak sahte yüz liralığı mensup olduğu bankada tesadüf edilmiş olmadiğini - söylemiş- tir. Tahkikatım bugün yarın müsbet netice vereceği ve zabitanm kuvvetli iz üzerinde bulunduğu temin edili- yor, Bu mesele hakkında Bâhco di Ro- — “ Tik sahte biri gelenlere bildirdik, Bu sahte sarayi gi- bankamıza verilmiştir. Meseleyi İâzım — Kiskançlığa üzüm il va akilli yek. Kim ve. — Ne bileyim ben? Faraza benimle tanışmadan Tane NikoleP'in verdiği hediye olamaz mı? ii Sarım güzel güldür — Hah hah hah. . i düm, Ke Sonra birdenbire ciddileşti ve hü- zünlü bir sesle; — Köyden kaçtığımız gecenin hâtr- fas, . — dedi — Bu boncukları kır katırm semerinden söktüm. Nazar değmesin diye takıyorum. Oof! Bile- meztin Ali içimden neler geçiyor? Dü- şünüyorum ki, ne sen, ne de ben bu ka, dar,çok bahtiyar olmak için yaratık. insanlar değiliz. Ben bir ihtilâlei ailesinin kızıyım. Küçüklüğümdenbe- MİLLİYET CUMA 3 I MART 1933 RADYO Bu günkü program ISTANBUL, 1200 m. 18 - 19: Kemal Niyazi B. ve arkadaşları. 19 - 20: Orkestra. 2 20 - 20,30: Hanımlar saz heyeti. 21,30 22,30: Orkestra, Ajanı, borsa ha- beri saat syarı. ANKARA, 1538 m. 1230 ; Ankarapalas orkestrası. 15. :Riyaseticümhur Flarmonik or- keştrasının senfonik konseri, 18. : Alaturka saz. 1840 : Viyolon konseri (Ekrem Zeki B. tarafından.) 19.10 : Alaturka saz. 19.4 20.10 : jan erleri, VARŞOVA, 1411 m. 13.15: Plâk. 16.55: Plâk. 18: Ke- man konseri - konuşmalar, Hafif mu- siki. 21: Konferans, 21.20: Senfonik konser (Hendel Şopen, Respinyi). BUDAPEŞTE 550 m. : Şen parçalar, 20.30: Ope- temsili nakil, Sonra: Sigan musikisi. 24.15: Cazbant. MÜNİH 532 m. 20.30: Radyo orkestrası Mariuss Andresenin . iştirakile). 23: Heyet (Koro) konseri. 23,25: ler. 23.55: Vaşingtondan: Haftanm (plâk ile alınmış konfe- 21.05: Orkestra konseri (Leopold | Reiner'in idaresinde senfonik takım) 22.50: Son haberler. 23.15: Gu: Macho takımı tarafından karışık kon- ser. PRAĞ 487 m. 20.25: Keman konseri (Bach). 20:45: Slovak bestekrlarınm cserle- rindan orkestra konseri. 23: Radyo orkestrası (Bethoven, Mozart, Zirek, ! Novak v.s.). MİLANO-TORİNO-FLORANSA 22: Senfonik konser (Kemanist Arrigo Serato'nun iştirakile). BÜKREŞ 394 m. 13: Plâk. 14: Plâk. 18: Radyo or. kesrtası, 19.15: Keza, şma ve konferans, 21: Senfonik konser. 22: Konferans. 22.20: Konserin devamı. BRESLAU 325 m. 20: Plâk konseri. 20.30: Konfe- rana. 21: Brahms'ın eserlerinden sen- fonik konser. 22.15: Operet musiki. si (Kalman'ın Graefin Merilza'm). 2345: Konser. Adanada 29 kişi na- zaret altında ADANA, 30 (Milliyet) — Zabi- ta bugün şehrimizde 29kişiyi neza ret altıma almıştır. Bu adamların evlerinde araştırma da yapılmıştır. Bu adamlarm komonistlik tabri- kâtı yapmaktan suçlu olmaları muhtemeldir. Polis tahkikat ve is- ticvabat hakkında sıkı bir ketumi- yet göstermektedir. maz gezi Gülhane müsameresi Gülhane tıbbi müsamerelerin ikincisine 2 Nisan 933 pazar günü saat beşte Gülhane konferans sa- lonunda başlanacaktır. ——— —— ——— Sahte paralar Cümhuriyet Merkez Bankasındadır. Bütün bankalar müdür ve mümessilleri, Cümburiyet | Merkez sına davet edilecek sahte yüzlüklü lerine gösterilmiş ve izahat veril. miş Sahte paraların, hakikilerinden farkları, dünkü nüshamızda Cümhuri- yet Merkez Bankasının ilninda yazılı idi, Cümburiyet Merkez. Bankasında mü- dür Sait Bey şunları söylemiştir: “ — Sahte yüzlük lirayı bankamıza bir tüccar getirmiş, bunun £ sahte olup almadığını sormuştur. Yapılan tetkikat paranm sahte oldu- Kunu göslerdiğinden keyfiyetten polis haberdar edilmiştir. Henüz tahkikatla meşgul olunduğundan daha fazla bir şey söylemek mümkün değildir.” || Merkez Bankasının tamimi ANKARA, 30. (Telefon) — Cümbu- « riyet Merkez 1 dünya bankaları- ları lüzumuna işaret etmiştir. “Ayrıca hükümet ve banka bu mesele etrafında tahkikat ve teticikatınr tamik etmektedir. Banka merkezinde bulunan yüzer liralık evrakı nakdiye birer birer tetkik edilmektedir. bir akrabanın matemini tuttum. Sana gelince, ne kadar bozuk bir talihin ol duğunu benden iyi bilirsin. Okumuş sun, , nihayet bir kaçakçı olmuşsun. . Delikanlı maşayı elinden attı, ya- tağa doğru uzandı. Kıza dikkatle baktı. Bir gün olup ta kaçakçı keli- mesinden bu kadar ağır bir hakaret duyabileceğini hiç bir zaman aklın. dan geçirmemişti. Kız İncilden bir âyet okuyormuş gibi gözlerini karşı- sındaki duvarın meçhul bir noktasına dikerek devam etti: — Bir kaçakçı ki, bu yüzden ha- pihsanelere (girebiliyor, hapishaneler- den kaçabiliyor, neler yapmıyor ki. De. dim a biz mes'ut olmak için yaradıl- mış insanlar değiliz. Seni kuru top- rak üstünde göğsünden kan srzan bir yarı ölü iken sevdim ben.. Yoksa kim bilir, belki de baygmlığn geçmeden ya bir kurt, ya bir çakal pai olacaktı seni., Sonra ne oldu? Evve- lâ sen benim için kardeşini vurdun. Sonra ben kardeşimin öldürüldüğüni duydum. Bu kadarla kalsa yine iyi. (Tenor | Haber. | İ CANI | nin tevkifini SUZY VERNON Bugün saat 11 de İSTANBUL BELEDİYESİ Darülbedayi temsilleri İstanbul Şehir Tiyatrosu Bu akşam saat tam dokuzda Büyük Beh- | İ zat gecesi e Bu akşam hiç bir | IN yer ücretsiz ve- rilmiyecektir. | Tokatta elektrik TOKAT 27 (Milliyet) — Bir se- nedenberi bir şirketin elinde olan elektrik fabrikası bu defa beledi- yeye geçmiştir. Tokat belediyesi şehrin daha mükemmel bir şekilde aydmlanması için İstanbuldan 120| beygirlik bir motör 80 kilovat üze- | rine 3090 voltluk bir dinamo ge- tirmiştir. Bu kuvvet ile Tokadın her mahallesi aydınlatılacağı gibi gündüzleri de cereyan verilecek- tir. Kim bilir daha ne kanlı şeyler göre- ceğiz. Dedim a, bu iş bir uğursuzluk” In başladı. Korkuyorum. Talihin bize bu kadar fazla gülmesinden korku- yorum. i İçten söylediği apaşikârdı.. Sesin- deki hüzün öyle bulaşıcı bir bali var- dı ki, bir an delikanlı da içinde bir sızı, bir ağırlık duyar gibi oldu. Maa- mafih kendini çabuk topladı, sevgili- sinin ellerini okşayarak; — Manasız vehim! kafanı yor- ma.. — dedi — 120 Daha doğrusu diyebildi. Çünkü dı. şarıdan gelen silâh seslerini işitmiş. . Ayım on beşi idi. Acaba oApostol sözünün eri mi çıkacaktı? Hemen silâha sarılmak istedi Lü- binaka'nın yüzü korkudan sapsarı ke- silmişti. Korkuyordu. O dağ başların. da yapayalnız komitecilere yataklık Çok güzel bir film ttiyenlei MELEK Sinemasına koşup Aşk Ölünce CHARLES BOYER - CLAUDETTE COLBERT - CLİVE BROOK Fransızca sözlüdür. İlâveten Dünya Havadisleri Bugün saat Il de tenzilâtlı matine Çocukları öldüren ve bir türlü bulunamayan DÜSELDORF VAMPiRi 5000 LİRA MÜKÂFAT verilecektir Dün akşam GLORYA SİNEMASINDA ALKAP ğ (Yüzü damgalı adam) filmi emsali görülmemiş bir muvaffakiyet kazandı. Meşbur kaçakçılar kralı ” ALKAPONE'nin inanılmaz, fakat hakiki sergüzeştlerini, ateşli ve ihtiraslı aşklarını yaşatan bu harikulâde şaheser bu sene sinema aleminde görülen en kuvvetli ve cazibeli filmdir.Herkes bu müstesne eseri görmelidir MENMNMMMNNN po Bugün : MAJİK'te Fransızca muazzam aşk ve cinayet filmi : EN GÜZEL İNTİKAM Mümessilleri : Amerikada icki kaçakçılarının gizli teşkilâtmi ve cinayetlerini dehşetli ve heyecanlı aşk ve macera filmi, İlâveten Radyo dünya havadisi. eden kiz korkuyordu. Delikanlıyı göğ- süne çekerek; — Sakın! — dedi — Sakın silâha el uzatma... — Ye ne yapalım? Galiba sen de a ğe DİRİ çe sama, (EYE e filmini görmelidir. Mümessilleri: KIM? temin edene ONE JEANNE HELBLEİNG musavver tenzilâtlı matine, Sesli sinemanın hakiki harikası — Muazzam abidesi SEMA DEVLERİ Arkadaşlık — Sadakat — Aşk ve heyecan filmi Bayram yaklaşıyor. Hayatınızda gülmediğiniz kadar güleceğiniz günler yaklaşıyor, çünkü : MALEK MİLYONER komik filimlerin en komiği şehrimize geliyor. Elhamra SINEMASI Yeni mükâlemeler; hokkabaz, şarkı vesaire sahnelerinin ilâvesi ile D ..y üğün Gecesi Türkçe sözlü - sazlı - şarkılı Büyük halk komedisi. Ayrıca yeni büyük bir film Mukaddes Yalan Hakiki hayattan alınma Büyük film Oymıyan RUTH CHATERTON Bugün sant 10,45 te tenzilât matine lüriyorsun Lübinaka ? — Delirmiyorum.. Belki deliriyo- rum. Amma sende uğursuzluktan korkmalısın.. Bırak silâhı.. Bırak. Asabi bir hamle ile yorganı fır- lattı, Silâh sesleri birden bire kesil- mişti. Delikanlının elini kavradı; — Gel. Biz misafiriz burada gel.. Ve bin bir ibtiyatla bir pencerenin perdesini araladı. Smordeş köyünün göbeğinde bir. kaynaşma oldu. Silâh sesleri duyu lunca köyün bütün lâmbaları sönmüş- tü amma, çok geçmeden ciğeri sağ- lam bir borazan, öyle kulaklar sağır eden bir şiddetle borusunu öttürmüş- tü ki, bütün köy sindiği yerden fırla- mış ve herkes isteristemez lâmbasını yakmıştı. Gelen askerdi. Bir nefer bir kibrit çal ucu paçavralı boylu şen ve neş'eli bir zabitin yüzü“ ne vurdu. Evlerinden çıkanlar onun bulunduğu tarafa sökün ettiler, etra* fında toplandılar. (Devamı var) © Ga