3 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

3 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Di Ve li Süleymaniye ile Samsun Halkspor takımı bir arada buldan gelen klübü ile Samsun Halkspor klübü arasın- daki ikinci futbol maçı pazar gü- nü çok büyük bir kalabalık huzu- runda Fenerspor sahasında yapıl- mıştır. Neticede samsunlul, karşı üç sayrile galip — gelm SAMSUN, (Milliyet) — İstan- i “Misafirlerimiz çok güzel oynamış Jardır. Samsunlular da spordaki te- Köylerde bayrak Geyre köyünde KARACASU, (Milliyet) — tarafta olduğu gibi kazamızda da cuma günleri köylerde bayrak çek- me merasimi yapı rr. Cüm- huriyet Halk Fırkasının delâletile bu ay içinde Çiftlik, Geyre ve Ye. köylerinde merasim yapılmış ve bu merasime merkez kazadan kamyonlarla memurin ve halktan mürekkep bir çok zevat iştirâk et- miştir. Merasimden evvel şanlı bayra- ğımızın milli mânâsı ve yüksekli- ği hakkında gayet açık bir dil ile Erdekte esrarengiz bir ölüm ERDEK (Milliyât) — Erdekte çok garip bir zehirlenme vakası Yağhane sahiplerinden sancılanarak ağrıl de ölmüştür. e Hasan Efendinin ani ölümü 7p- bıta ve adliyeyi alâkadar ederek derhal tahkikata meyit neticesinde Hasan Efendi- nin yediği yemekten zehirlenerek öldüğü kanaatı hâsıl olmuştur. Karısı hakkında tahkikat yapıl Mlz . doseme Konyadan koyun geliyor KONYA, ie — İstanbul Milliyet'in romanı: 6 AC EŞ , muttasıl geziyordu... Tomarı da daima beraber gezdiri- yordu... Piyesini uslu ve dikkatli bir zenci kadma okuması ihtimali olduğunu işitse, zabıta talimatnamesinin tatbi- ki neticesinde sım sıkı kapanmış sa- lonlara girmekte tereddüt etmezdi. EKE PATLICAN “Yazan: G. de la FOUCHARDİERE rakkilerini göstermişlerdir. Bu gi: bi temaslardan azami istifade edil mektedir. Samsun idman teşkilâtı tam faaliyet halindedir. Bilhassa muntazam ve büyük bir stadyum yapılması kuvvei karibeye gelmiş tir. Samsun gençliği bunu çoktan haketmiştir. - Trabzondan gelecek Ankaralı Çankaya takımı Samsun idman yurdu ile oynıyacaktır. çekme merasimi bayrak çekilirken muallim Mustafa Vehpi Bey tara- fından birer nutuk söylenmiş, son- ra bayrak alkışlar arasında köyün en yaşlısı tarafından mahalli mah- susuna köyün mektepli yavruları- Dın istiklâl ve bayrak marşları ara- sında pürvekar çekilmiş ve lâyık olduğu mevkia yükselen Türkün yüce bayrağı hazirun tarafından saygı ile selâmlanmış ve müteaki- ben mektep yavrularının Cümhu- riyetin feyizleri ve buna mümasil zemine müsait manzumeleri din- lenmiştir. * Samsunda sabun fabrikası SAMSUN, (Milliyet) — Şehir cı varında Bafra caddesi üzerinde,is- keleye yakın bir mevkide büyük bir “sabun (Oove yağ fabrika 81' © yapılmaktadır. — Buhar ile müteharrik. “olan ba fabrika son sistem ez bavidir. Sam- miştir. Bir ay zarfında fabrika ta- mamen faaliyete ( geçebilecektir. Binaenaleyh nebati yağ fabrikası dolayısile zürra da istifade edecek tir. —— Bandırma panayırları geri kaldı BANDIRMA (Milliyet) — Her sene 3 haziranda başlayarak 20 haziranda ni- hayet bulan Manyas; Sarıköy, Dermen boğazı dönüş, eşya ve hayvan alim sa- im panayırları bu sene hayvam hastalığı yüzünden 3 ağustosa tehir (edilmişli. Hastalık bazı köylerde tamamen zail ol- madığından panayırlar 3 eylülde İaşla- mak üzere yine geri kalmıştır. Mintaka Baytarı Şevket Bey köylerde hastalıkla mücadele etmektedir. Tercüme: Kâmran Şerif Müsteşar Grault » Thomas salonda isüddem bir Baronun mevcudiye- tini haber alır almaz etrafında perva- ne gibi dönmeğe başladı... Şairenin bu vasıta ile piyesini Ode- on tiyatrosunda oynatiması ihtimali and İREM Ek neler, ne de şayanı arzu idi. Fakat Grauht - Thomas sersemi hiç olmazsa ömründe bir kere olsun cidden kibar bir kadın- Komedi'ye girmesi de Jokey klübüne kabulünün yüzü hürmetine olmuştu, Fakat maalesef Grault Thomsa ise bir pot kırmamağa başladı. Tomarlı şairdmin yanma yaklaşıp: | Sigara tiryakisi Devel, Sigara içen bir adamı gö- rünce üzerine saldırdı KANDRA (Milliyet) — Kandra or- man muhafaza memurlarından Hamdi E. biri iş için emir alarak Sakarya sahi- de İhsaniye köyüne gitmek için yola geçi Kandra - İhsaniye yolu üze rinde, deniz kenarında, Göl köprü orma- nı civarınd sizara içerek geldiği zaman; orman kenarındaki arazide o'lamakla 0- wi | lan Yürüklere sit develerden birinin kendisine doğru bütün sür'atile gelmek- | te olduğunu görmüştür. Arazi kum ile örtülü olması delayısile fazla sür'atle ilerileyetneyen Hamdi Efendi. 'atından inmiş ve yaklaşan devenin şeriinden kurtulmak için kendisini bir çalılık içine atmaya çalışmıştır. Yetişen deve ise bu- na vakit bırakmadan Hamdi Efendinin üzerine hücum etmiş ve yüzünden yara- lanmasına olmuştur. Bu sırada siyara yere düşmüş bulun- ması dolayısile deve, düşen sigaramın dumanma burnunu vermiş ve süçara bi- tinceye kadar oradan ayrılmamışlır. Ci- var tarlalarda bulunan ahali hâdisenin cereyan ettiği yere toplanmışlar ve u- zaktan «Siçarayı yere at, ormana kaç» diye hağınmaşar, fakat iiirememişier dir. Nihayet devenin sizar: duğu anlaşılmıştır... Sahibi iki hatadan > | beri orada bulunmaması dolayısile göz- araran deve yoldan geçen siraralı i aramakta imiş. Orman mul hayvanların sür'atle gitmelerini temin edermiş. sanallizmik aiziğp maihüd agi Halkevlerinin köy gezintileri İZMİT, . (Milliyet) — Halkevi Köycülük şubesi Gölcükte bir kır gezintisi tertip etmiş, bir çok ze- vat iştirak etmiştir. Gölcükte civar köylerden gelen ler de toplanmış, faydalı hasbühal ler yapılmıştır. Köylü ile yapılan bu temaslar şu neticeyi vermiştir: Köylü okumak istiyor, köyde bik lik olmasını istiyor, mantari. aklı basında adamlardan seçilme- diği, bir çoklarmın tahakkün) et #illerini, hastalarını etol gelip muayene etmesini, 'beğdva"i lâç verilmesini diliyor, bunlar;ol- duğu takdirde memnun kalaçakla- rmu söyliyorlar. Halkevi | tarafın- dan bu dilekler ehemmiyetle din- lenmiş, nazarıdikkate (alınacağı köylülere Muhakkak olan bir şey | varsa köylüler dertlerini dinliyen, «ona doğru yollar gösteren Halkevimi- zin Köycülük şubesinden her za- man her yerde takdir ve şükranla bahsediyorlar. İzmit Halkevimizin Sergi şube- si de açılarak faaliyete başlamış” tır. Dondurma parasından SAMSUN, (Milliyet) — Bugün- lerde geceleyin saat 23 te saatha- ne meydanında şerbetçi Hüsnü E- fendinin dükkânmda dondurma yiyen, meydan hamamcısı Çorum- İu Şükrü ağanın yeğeni Hüsnü, pa- ra meselesinden dükkânın çırağı ile kavga etmiş ve sokak aralığına sıvışarak oradan dükkâna doğru bir el tabanca ateş etmiş ve kaçmış tır. Aranmaktadır. Konyada ucuzluk KONYA, (Milliyet) “— Birinci ekmek kilosu yedi buçuk, iğneci ekmek beş küruştür, Etin SEVSİR 81 yirmi, tiftik keçi onbeş, hatta on kuruşa kadar satılmaktadır. Patli- cari ökleası yedi büçük,” üzüm'15 kayısı 10, armut 15,20 dir. Arpa- nın okkası dört kuruştur. Kemali nezaketle” şu sözleri fısılda — Madam, emrederseniz siz piyano çalarken natanızın . yaprakları ben gevireyim! Baronun tomarımın içinde ne bulun duğvnu Pariste Girault Tormas'tan başka bir bilmiyen kalmamıştı. Öyleki Baron başımı başka tarafa çevirmeğe mecbur oldu. Ömründe ilk det biliği yapan Estel esi müşküldü. Bu müşk wetlilerine dans ettirmek, buzlu içkiler içirmek» ten ibaret değildi. Gerek kadın gerek erkek davetti- ler kendi kendilerine başlarının çaresi sine bakıyorlar, büfede bol bol ciğer ezmesile yapılmış âlâ sandoviçler yi- jip bardak bardak şampanya içiyor. la larak ev sahi- fesi pek e Eyvah, bir başlarsa herkes sıvi- iyordu.* Bütün dava, onu bir kere başlat” mamaktı, Bir aralık Baron, Estelle'e dedi ki: — İki gözüm, ziyafetiniz “cidden Akşehirde maç AKŞEHİR, (Milliyet) — Cuma günü Iiğm gençler birliği buraya gelerek sk rimiz sanatkârlar yurdu ile bir maç yap marşlar, Maça anat on altıda orta mektep be- den terbiyesi muallimi Sadık Beyin ida- vinhağe elğieeilr. Tik olm İğ şü) tı ve birinci haftayım 1 - 1 “beraberlikle, ikinci haftayim 1 - 3 San'atkârlar idman yurdunun galibiyetile hitam buldu. iz şam yemeğini müteakip fine yurt binsimde çok güzel bir Völet- ce tertip edilerek mii zeybek oyunları oynandı. Misafirler eğlendirildikten son- ra yurtlulardan müteşekkil kalabalık bir heyet tarafından misafirler teşyi edildi. Manisadaki kıt'at ihtiyacı için 24.265 kilo Şeker kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 7 Ağustos 933 pa zartesi günü saat 15 tedir. İs- teklilerin şartnameyi görmek | Meclisi İizre azalarının Banka ile ticari muamele yapmalarına mü üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel teklif o ve teminat mektuplariyle Manisada Aske ri SA, AL, KOM. nuna mü- racaatları. (3184) (3429) 4950 ... Niğde Askeri SA.AL. KOM. dan : Niğdedeki kıt'at o için 700,000 kilo odun kapalı zart la münakasaya konmuştur. İ | halesi 10 Ağustos 933 pazar- tesi günü saat 9 dadır. İstek- Hlerümyerinakdyi öznel. zere her gün ve münakasaya girme kiçin o gün ve vaktin- den evvel teklif ve teminat mektuplariyle Niğdede Aske ri SA. AL,KOM. nuna mü- racaatları. (3189) eyer S1 Burdur Askeri SA. AL. KOM. dan : Burdurdüki kıt'at ihtiyacı için 179,706 kilo kuru ot ka- palı zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi (o 10 Ağustos 933 perşembe günü saat 16 dadır, İsteklilerin şartname- yi görmek üzere her ogün ve münakasaya girmek içino gün ve vâktinden evvel teklif ye teminat omaktuplariyle Burdurda Askeri SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (3390) (3180) 4955 İsparta Askeri Satın Alma Komisyonundan : İspartadaki kıt'at ihtiyacı için 77,922 kilo sığır eti kapa W zarfla münakasaya konmuş tur, İhalesi 22 ağustos 933 sa hk günü saat 15 tedir. İsteklile rin şartnameyi ögrmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve 1046 liralık te- minat mektuplarile İspartada Askeri SA, AL. KOM, nuna .müracaatları. (2202) (3537) a 4986 Konya Askeri Satın Alma nefis. :. Yalniz başlangıçta daima bir az hararetsiz olur da... Onun için ben bir şey düşündüm... şey. Estelle derhal kkrrdısmı taktı. — Hakkınız var, baron. . Cazban- da işaret edeyim de hemen şöyle ne- şeli bir şey çalsmlar. .< — Öyle mi dersiniz?. Bana kalırsa bövle mümtaz misafirleri edebi bir in- şatla biraz oyalasak.. Acaba nasıl olur? Baron bu sözleri söyledikten sonra piyanoya arkasını dayadı, bükülü to- mar: açıp başladı BİRİNCİ MECLİS Eşbas: ŞÖVALYE, HİDRAJİR HİDRAJİR Salip ordulariyle dönünce şanlı ko- cam, “Beni hâmile buldu... Dedim ey- vah! Ne yapsam?.. “Sonra çare buldum akıl öğrenip #aldan.. “Pürgazap © sordu: GKimdenP.» Didim: “Korkma. . Kraldan!,, Emlâk ve'Eytam Bankası ilânları Satılık makine alât ve edevat Nişantaşmda kâin eski E kmek Fabrikasında mevcut ma kine alât ve Edevatın mahsus Komisyon tarafndan mahal- linde 5 Ağustos 933 cumartesi günü saat onda müzayede i- le satışına başlanacaktır. (3775) t Yenibahçede Hastahane ittisalindeki 18 dönüm ü icarı arttırmaya neliği 125 lirada talibi uhdesi ndedir. İbalesi Bostan üç sene vakıf » Se- 128-933 cu- martesi günü saat onbeşte ya pılacaktır. Talip olanların İs- tanbul Evkaf müdüriyetinde varidat idaresine müracaat ey- lemeleri. (3480) 5014 Akşehir Bankasından: Mevduatı koruma kanununun 21 inci maddesi mucibince heyeti i- darenin banka ile muamelei ticari ye yapmalarına müsaade hakkında heyeti umumiyenin 20 Ağustos pazar günü sureti fevkalâdede içtima: mukarrer bulunduğundan hissedar anın içtima gününden 10 gün evve- line kadar Bankaya müracaatla dü huliye almaları ilân olunur. Ruznamei müzakerat : 1 — Heyeti idare lâyıhasının okunması, 2 — Mevduatı koruma kanun unun 21 inci maddesi mucibince saade edilmesi. Komisyonundan : Konyadaki kıt'at efradı ih tiyacı için 27,230 kilo sade yağ kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 24 ağus- tos 933 perşembe günü saat 16 dadır. Şartnameyi görmek isteyenlerin İstanbulda üçün cü Kol Ordu satm Alma Ko- misyonuna müracaatları ve talip olacaklarm muayyen günde ve vaktinden evvel tek lif ve teminat mektuplarile Konyada Kol Ordu. Satın al- ma komisyonuna müracaatla rı, (3221) (3682) Gireson Askeri Satm Alma Komisyonundan : Gireson garnizon kıt'atı ih tiyacı için 307,000 kilo Un, 60;000 kilo sığır eti ve 106, bin kilo arpa kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 26 Ağustos 933 cumartesi gü- İsteklilerin nü saat 14 tedir. evsaf ve şerai Fındıklıda üçüncü Kol Ordu İzmirde Mst. Mv. Samsunda Piyade Fırkası, Trabzonda Pi yade alayı Satın alam komis- yonlarında ve münakasaya gi receklerin teminat mektuplari le birlikte tekliflerinin vaktin den evvel Giresonda askeri sa tın alma komisyonuna müra- caatları. (3222) (3741) Çorlu Askeri Satın Alma Komisyonundan : Çorlu Kıt'atı. ihtiyacı için münakasaya konan 1,100,000 Kilo dört parça halindeki O- dununun bir parçası 70 San tim ikinci parçası 68 santim ve diğer iki parçası 69 santim de talipleri uhdesindedir. Bu fiyatlardan tenzilen talip olan ların muktezi şerait dahilinde 5 Ağustos 933 tarihinde Çor- lu Askeri Satım Alma Komis- yonu Riyasetine müracaatla rı. (3230) (3783) Hidi ne cevap verdiğini bir tür- Hü öğrenemediler. Çünkü cazhant ev #ahibesinin bir işareti üzerine ve bir yansın edip şairenin sesini boğuverdi... M. Girault : Thomas kin tutmaz bir adamdı. Rarone de Guildo'ya yaklaş- tı, o da biraz evvel tenezzül etmediği bu biricik sainia mal bulmuş mağribi gibi sarıldı... Ötekilerde dansetmeğe başladılar. . Estelle salonla sigara odası arasın- da avare bir halde dolaşan Kont de Saint - Gaudens'in yanından geçer” ken ona şu suali sordu: — Ne diye surat ediyorsun?. — Surat etmiyorum. — Bana bak.. Eğer surat edecek- sen karın yanma git.. Ben öyle su- rat çehreye gelemem... Hakikaten Kont'ta iğne yptmuş bir adam hali vardı... Ayni ziyafette diger bazı kimseler i sebepten dolayı ayni haldey- Kont'un mahküm bir (adam gibi durmasına mukabil o Matmazel des Carpettes'in hizmetçilerinde — de bir suikast hazırlıyan insanlar hali vardı (6023) İHTİRA İLANI Biranm tahmir vekemale gelmesi için usul ve tertibat hakkında istihsal olu- nan 17 Mayıs 1026 tescil tarihli ve 500 numaralı ihtira berat bu. defa mevkii fiile konmak üzre ahere devrüferağ ve ya icar edileceğinden talip olanların Ge latada Çinili Rıhtım, Hanında Robert Ferziye müracaatları ilân olunur. (6068) İstanbu! ikinci icra memurluğundan Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer « yatak oda ve salon ve yemek oda ta- kımları olan eşyaları 6-8-933 pazar gü nü saat 9 dan itibaren Beyoğlunda Tü nelde Sarı Lütfu caddesinde 394-396 No. tu mobilyacı mağazasında birinci açık artırma suretiyle satılacağından #aliplerin ayni'gün ve saatta mahallin de memuruna müracaatları ilân ölünür. (02) : ZAYİ — Üsküdar Orta mektebinden aldığım 15 Teşrinicvel 1932 tarihli taz- diknamemi zayi ettim. Eskisinin hük- mü yoktur. Hilmi, (6065) Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çev rilmesine karar verilen bir adet fernçe markalı Macar mamulâtından değirmen ve bir adet Remo markalı değirmen ve bir adet Toner markalı değirmen ve Bir adet büyük elek © ve bir kurutma Birnı ve bir tahta sandık ve yirmi fıçı içinde mamul muhtelif renkte boyalarır 7:8-933 pazartesi günü 10 dan 12 ye ka dar Üsküldar Paşa limanı © caddesinde 37 No. Ju fabrikada açık arttırma su- retile satılacağından talip olanların ma hallinde hazir bulundurulacak memura müracaatları ilân olunur. (6054) Üsküdar İcra memurluğundan : Yeniköy sulh icresmdan : Bir bor un temini için tahta hacza alınan porta tif sandalya, ağaç masa, çay takımı, de #iir masa ve saire gibi gazino Ağustos 933 tarihine müsadif & Saat 14,30 da Yeni köyde Kalemler nam mahalde açık artırma suretile satılacı- ğınden isteyenlerin oradâ bulunacak me muruna müracaatları lüzumu ilân olu- (6075) Hizmetçiler, dans başladıktan son- rengiz şeyler konuşuyorlardı. kızmı, hakkındaki talebe veya sa ki askerler gibi ağızlarını açmadan konuşuyorlar. Yalnız gözkapakların- de bir kırışıklık yahut ta dudakların- Şe miağı doğru bir takallus. farkl. Bir aralik diğer bükün hizsöötçile- rin gözlerini diktikleri © sofracıbaşı: Harekelini 6 srette ayar (o etti ki Kont Hubert de | Saint - Gaudens'in önünde, tam yalnız olduğu bir sıra- da bulunacaktı.. Nitekim öyle oldu. Hizmetkâr tepsiyi uzattı, Kont elini uzatmadı, bilâkis aburanlığa delâlet «den bir harekette bulundu. Solracıbaşı pes, fakat hürmetkâr bir sesle şu sözleri söylemişti: (Bitmedi)