17 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

17 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Dostluklar Pariste çıkan “Vu” gazetesi Fa- gizmin seneidevriyesi münasebe- tile son haftaki nüshasını tamamile İtalyaya hasreti. Başlarında müdürleri olduğu halde mecmuanın muhtelif neşri- yat şubelerini idare eden muharrir- lerden mürekkep bir heyeti Roma- ya gönderdi. Faşizmi temsil eden Sinyor Musolini ile re; ana bat ları üzerine uzun bir mülâkat yap- turdı. Bu sualler gazetenin mütehassıs muharrirleri tarafından (o Doçeye tevcih ediliyordu. Sinyor Musolini Faşizmin harici siyaset, sulh, harp iktisat, ziraat, askerlik vesaire hak kındaki noktai nazarlarmı izah e- den cevaplarla bu heyeti tenvir et- ti. Harpten sonra tebellür eden si- yasi akideler fikirden ziyade fiil ve hareket sahasında inkişaf ettiği için İtalyan Başvekilinin temas et- tiği noktalar esasen pek meçhül olmuyan hakikatlerdir. Ben bundan bahsedecek deği- lim. Yalnız irine her sahada zıt ve rakip görünen iki komşunun birbirini yakmdan tanımak için yaptıkları bu teşebbüsün kıymetini anlatmak isterim. Fransa ve İtalya, yarının meç- bül akıbetlerinde karşı karşıya ge- lecek iki rakiptirler. Bugünkü siyasi dostlukları gene bu günkü aşk ve sevdalar gibi karar- sız ve emniyetsizdir. Onun için bu- gün dost hararetile birbirini sıkan ellerin yarın aman vermez bir düş- man ibtirasile boğazlara sarılma- yacağını kimse temin edemez. Şu halde her dostun yarınki ihtimalle- re göre birbirinin kuvvetini anla- ması, mevkiini tartması kadar ta- bii hareket olamaz. Fransız gazeteleri ayni şekilde Almanyadaki hâdiseleri de çok yakından takip ediyorlar. Yarn karşı karşıya gelmesi ihtimali olan süngülerin piştarı gibi bugün ka- lemler ve kafalar karşı (o karşıya geçmişler birbirlerini tarassat edi- yorlar. Anlaşılıyor ki lesi, hatırası hâlâ sinirleri geren dünün mukatelesinden çetin ola- ve para seferber olmuştur. Ordular büyük bir harp karar- gâhının kilometrelerce gerisinde ih fiyata ayrılmış kuvvetler halinde bekliyor. iş mukabil le bayrak al- tında kafalar, sapanlar ve kalemler çarpı Siyasi isen. “kavun Yaş puz gibi sergiye döküldüğü, diple- masi temasların borsa oyunu gibi havaileştiği bu zamanda şimal sa- hillerinin meddii cezri gibi bazen sütliman bazen dalga ve duman halinde görünen Avrupa öyle zan- nedilir ki ölümü ateşte bildiği hal. de alev etrafından ayrılmıyan per- vaneler gibi mukadder akbal kendini kurtaramıyacak Barkan CAHİT Celâl Salar B. On beş günden beri Cerrahpaşa has tahanesinde tedavi edilmekte bulunan Zanguldak mebusu Celâl Sahir Bey lan todavi neticesinde iyileşmiş- gün hastehaneden çıkarak Ada € taşınacaktır. (İş Bankasından alınan cetveldir) 16 AĞUSTOS 1933 Atları — ğ Pari nde york. Brüksel Münne Atina 1200 6,16 Biekenomi Fransa ile ticaret Her iki tarafın istatistik rakamları ne söylüyor? Ihracat ofisi başlıca müşterilerimiz olan memleketlerde 1933 senesi ilk al- ta ayı zarfındaki ticari vaziyetleri tes 1933 senesi ilk altı ayı yerindeki ticari vaziyeti tahlil eden istatistiği meşrediyoruz: İstatistikl, mize mazaran Fransaya 1933 se: ilk altı ayı zarfında ihracatımız 1 mi yon 749 bin 59 lira ve ithalâtımız milyan 950 bin 813 liradır. İthalât £. lalığı 201.754 liradır. 1932 senesi deki altı aylık ihracatımız ise 4 mil. yon 81 bin 761 Hira ve ithalâtmmız 4 milyon 37 bin 151 liradır. Fransız istatistiklerine nazaran 1933 senesi ilk altı ayı zarfındaki ihracatımız 21 milyon 447 bin frank ve ithalâtımız 30 milyon 406 bin franktır. İthalât faz lalığı 8.959.000 franktır. 1932 senesi ilk alis ayı zarfındaki ihracatımız ise 48.636.000 frank ve ithalâtımız 49 milyon 864 bin franktır. İthalât faz- lalığı 1.228.000 franktır. Gerek Tür- kiye ve gerek Fransiz istatistiklerine nazaran Türkiyenin 1933 senesi ilk altı ayı zarfındaki ihracatı Fransanın Türkiyeye olan ithalâtından azdır. Diğer taraftan her iki istatistiğe naza ran da 1933 senesi ilk altı ayı zarfın- daki Fransaya ihracatımız hemen nu fına inmiştir. İstatistiklerimize naza- ran Fransaya 1933 senesi ilk altı ayı zarfında ihraç ettiğimiz başlıca mad- delerin kıymetleri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: Maddeler 1933T.1. 1932T.L. Yumurta 64.041 © 122300 Yün 5.685 9.718 Tiftik 6.808 32.583 Fındık 63.396 (135996 Üzüm 36.538 Oo 53384 Arpa 9.037 o 651.293 İncir 73.916 (393851 Maden kömürü 57.728 — Zeytinyağı o 109306 20 Afyon 305.675 o 287.817 Palamut 38.303 233397 40.209 o 35.766 Halı 26.632 81.843 Tütün 24.404 12.587 Bu istatistikten anlaşıldığı veçhile Fransaya 1932 senesine nisbetle 1933 senesi ilk altı ayı zarfında ihracatı a- zalan maddeler yumurta, yün, tiftik, fındık, üzüm, arpa, incir, palamut, halıdır. Bu müddet 2 da ihracatı artan maddeler ise tütün, pamuk, yon, zeytinyağı, maden kömü Fransa ile memleketimiz arasında Pa- riste yapılan yeni ticari anlaşma ile ti- <aret mual e a tadilât ya” pılmıştır. Bu itilâfa bir de klering esa- s1 ilâve edilmiştir. Türkiy, ya ihracat ve halât daha geniş bir mikyas dahilinr de cereyan edecektir. Fransaya yaptı- ğımız ihracat dövizlerinin yüzde otu- zu serbest bırakılacaktır. Fransa Tür- kiyeye ayırdığı kontenjan . mikdarını tevsi m Bundan başka Fransa #ranklık tütün alacaktır. Bu yeni an- laşma ile iki memleket arasındaki ti- cari mübadelelerin artmasına İntizar olunabilir. -Bu seneki üzüm ihracatımız İhracat mevsiminin başlangıcı olan eylülden haziran sonuna kadar on bir ay zarfında İzmir limanından muhte- Tik memleketlere 80.330.000 kilo ü- züm ve 26.079.000 kilo incir ihraç e- dilmiştir. Bu sene üzüm ve incir ihra- .catımız mikdar itibarile iyi olmuştur. Yalnız iktisadi buhran hasebile bir çok maddelerin fiyatlarda “olduğu gibi üzüm ve incir fiyatları da düşük olduğundan memlekete giren para sa- ir senelere nisbetle azdır. Nurullah Esat Bey Kayseride kurulacak fabrika için Ziraat Vekili Muhlis Beyle birlikte Kayseriye giden Sumer - Bank umum müdürü Nurullah Esat Bey cumartesi günü şehrimize avdet edecektir. Amerikada buğday ihracatı tahsisat sn ME le 16 A.A, — Ziraat na- a eme memnui- işin beynelmilel bir anlaşma ya- yaladığı tale buğday ihracatı için tahsisat vermek siyasetine tekrar dön- için makul her plânı» Amerillanın kabul edeceğini bildirmiştir. Yalnız bu plânın buğday istihsalâtım azaltması ve Kana- da, Teleme ve Arjantini memnun €t- lr, “Almanyada y eni bir kanun BERLİN, 16 ae Hükümet faiz haddi hakkımdaki anlaşmaları bozan vurmağa karar vermiştir. Yeni bir ka- nun yapılmıştır. Bu kanun, mevzu usu- le mugayir harekette bulunan bankaları 100,000 maria kadar para cezasına mah küm etmek için bankalar komiserine me- zuniyet vermektedir. Yeni yolcu tarifesi 1 eylülden itibaren Türk limanları arasında tatbik edilecek eşya ve yol- cu tarifelerini tanzime memur komis- yon, dün de toplanmış ve yolcu tari- feleri projelerini müzakereye başla- mıştır. Komisyonca hazırlanan eşya tarifeleri İktisat vekâletince tasdik edilmek üzere seyrüsefer tarifelerile birlikte Ankaraya gönderilmiştir. yi“ dedi Mahkemelerde Bir veraset işi Polis ve Adliye bir iddia- nın aslını tahkik ediyor Emniyet ikinci şube müdürlüğü ve Usküdar müddeiumumiliği gayet mü- him bir sahtekârlığın tahkikile meş- guldür. Anlatıldığma göre bu sahte- kârlik şöyle olmuştur: Kadıköyünde Niyazi Bey isimli bir doktor vardır. Bu doktorun Tiflis şeh- benderliğinden mütekait o Hüseyin Nazmi Bey ismindeki kardeşi geçen sene vefat etmiş ve kendisinden ev- vel ölen oğlu Osman Veliyettin Be- yin mahdumu 3,5 yaşında Nazmi Vil- dan varisi olarak kalmıştır. Üç buçuk yaşmdaki Nazmi Vildan ölünceye ka- dar büyük bıbası Hüseyin Nazmi Be- yin yanında büyümüş, Hüseyin Nazmi Bey vefat edince çocukcağızı dektor Niyazi Bey yanma almış ve hendişini de bu çocuğa kayyim tayin ettirmiş- tir. Dr. Bey bu işleri yaptıktan sonra kendisi namma hareket €den bir zat vasıtasile Beyoğlunda Hüseyin ia hallerinde Nazmi Vildan öl- mış, İstanbuldaki nüfus kayla da Ankaraya naklettirerek o Ankara hu- kuk mahkemesinde bir veraset dava- sı açmıştır. Dr. Niyazi Bey Hüseyii Nazmi Beyin torumu ve varisi Nazmi Vildan sağ olduğu halde elindeki ö- Tüm ilmühaberine istinaden mahkeme de: — Vefat eden Hüseyin Nazmi Bey kardeşimdir, benden başka varisi yok tur, demiş ve bir kaç şahitle ispatı ve- raset ederek bir veraset ilâmı almış- tır.. Hüseyin Nazmi Beyin İş, Ziraat ve Osmanlı bankalarmdaki 8 bin kü- sur lira mikdarındaki mevduatını da bu ilâma istinaden almıştır. Bu esna- da Nazmi Vildan annesi büyük ba- balarının vefatından haberdar olmuş, kızını Dr. Niyazi Beyin nezdinden al- mış ve ona kendini vasi tayin ettirerek mirasına vaziyet etmek istemiştir. Fakat o zaman bankalardaki in hemen at ederek takibat yapılmasını tir. Zabıta bu iddianın doğru olup ol- madığını tahkik etmektedir. Hırsız çırak Yanında çalıştığı dutçunun yastığı altındaki parasını calan Mehmet 7 ay hapse, mahkümiye tirdikten son ra da 7 ay emniyeti umumiye nezareti altında bülündurulmaya mahküm ol- muştur. Poliste Bir tefeciyi öldürdüler Menteş Kıysavi Ef. kefilin eşyasını hac- ze gelmişti, alacaklısı ile karşılaşınca. Evvelki akşam saat 18 de Ferikö- yünde bir cinayet olmuş, şehrimizin maruf mürabahacı ve tefecilerinden Menteş Kısavi bir alacaklısı tarafım- dan öldürülmüştür. Zihni isminde bir Arnavuttur. Menteş kısavi Efendiye yüünde bakkal Nafiz Efendinin kefaletile 66 lira borç ludur. Ancak bu paranın yarısma ya- kın bir kısmı bono olarak alınmış, üst tarafı faiz olarak resülmale zamme- dilmiştir. Menteş Kısavi Efendi sene- din vadesi hitam bulduğu için evvel- ki gün icra dairesine müracaat etmiş, haciz kararı almış ve haczi tatbik ct- tirmek için akşam üzeri haciz memu- ru Ali Efendi ile beraber Feriköyü- ne gidip bakkal Nafiz Efendinin eş- yalarını haczetmeğe başlamıştır. Na- fiz Efendi borçlunun borcumu inkâr iği sitle vermeğe razı mesini istemiştir. Fakat Menteş Kısa- vi buna razı olmamış, paranın hepsi- ni ve İcra masrafını derhal verdikleri takdirde haciz muamelesinden vazge- geceğini söylemiştir. Bu esnada da borçlu Zihni dükkâna gelmiştir. Ken- disine kefil olan zatın bu kefaletten dolayı eşyalarının haczedildiğini gö- rünce müteessir olmuş, Menteş Kisa- viye yalvarmıştır: e Ken sıkma, sana şimdi lira vereyim, geri kalan 46 lirayı da ir bağlayalım, demiştir. Menteş Kısavi Efendi gene razı ol- mami, verilen 20 birayı kabul etme- miş ve bilâkis haciz muamelesinin sında istical ederek haczedilen ları arabaya koymak üzere toplamaya başlamıştır. Bu halden büs bütün müteessir olan ve hiddetlenen Zihni Efendi gene. Menteş Kısaviye Tsebenn hiküğ olamıyarak bıçağını çekmiş ve keke Kisavinin karnma sapı Menteş imi bağırsakları de- şarr fırlamış, yaral derhal k akmasına Orada nezfi dahiliden ölmüştür. Zihni za- bıta tarafından dün yakalanmıştır. Hidisenin tahkikine nöbetçi müddei- umumi muavini Übeyit Bey vaz'ıyet etmiştir. Otomobile düşürülen cüzdan Emniyet müdürlüğü ikinci şubesi MİLLİYET PERŞEMBE 17 AĞUSTOS 1933 Maarifte Türkçe tedrisat Verilmiş bir karar yok, fakat tasavvur var Dünkü Akşam gazetesi ekalliyet mekteplerinde kendi isanlarından manda bütün tedrisatın türkçe olaca- ğmi yazıyordu. Yaptığımız tahkikata göre, Vekâletin bu yakınlarda tatbik bir kararı yok tur. Ancak iyi tebaa yetiştirmek için böyle bir tedrisat sisteminin. tatbiki hakkımda vekâletin bir tasavvuru var dır. Esasen bu eşkilde tedrisat yapan bazı ekalliyet metkepleri vardır. kırköy Ermeni lisesi ve bazı Yal mektepleri bu meyandadır. ” Münhal muallimlik yok Maarif vekâleti dün Maarif müdür muallimiik olmadığı için beyhude re müracaat edilmemesini bildirmiş- tir, Eseyan mektebinin lise kısmı Beyoğlundaki Esyan ismindeki Er. meni mektebi lise kısmının lâğvı etra- fında bir cereyan vardır. Buna taraf- tar olanlar, talebenin orta tahsilini ik malden sonra resmi devlet mekteple- rinde tahsillerine devam edebilecekle rini ileri sürmektedirler. Bir kısımları ise bilâkis lisenin idamesi lüzumunda fiveti Maarif vekâletine bildirmiştir. ee EŞ Recep Bey Ankaraya döndü Cümhuriyet Halk fırkası umumi izâ tibi Recep Bey dün akşam Ankaraya dönmüştür. Recep Bey vilâyet fırka er kânı ve dostları tarafımdan teşyi edil miştir. aim Ali Rana Bey İnhisarlar Vekili Rana Bey dün sa- bah İnhisarlar umum müdürlüğüne ge lerek meşgul olmtşuur. Rana Bey, daha birkaç gün şehrimizde kalacak: tir. -——— 5 M. Jannone Vagöbli şirketi müdürlerinden M. Jannonenin memleketi olan İtalya; gittiği yazılmıştı. M. Jannonc henüz haröktet gine İki güne kadar idöcektir. M. Jannone, İtalyaya de- döğruca Parise gideceğini söyle- yankesici takip memurları bir muvaf- e elde etmişlerdir. Hüdise şu- Fransız tebaasından M. Donneyan şebrimize © gelmiştir. Bo şahıs Fransa- nın Afrikadaki memurlarındandır. Dün sabah pasaportunu yaptırmak ür zere Emniyet müdürlüğüne otomobil ile gelirken cüzdanımı otomebilde dü- şürmüştür. Cüzdanda 2400 frank ile bir mikdar Türk parası bulunuyormuş. Kendisi hemen polise müracaat etmiş- tir. Üçüncü kısım memurları derhal faaliyete geçerek cüzdanını düşürül- düğü otomobili bulmuşlar ve parayı sahibine teslim etmişlerdir. Bu şahıs polise teşekkür etmiştir. Hırsız çırak Ecsacı Nadir Beyin çirağı iken ecza- nenin kasasını açarak 31 lira çalan Ab- dullahın muhakemesi dün neticelenmiş- tir. Abdullah iki ey hapse mahküm ol müştür. Denizde çocuk cesedi Davutpaşa ile Etyemez arasında deniz de beş günlük ve boğularak ölmüş bir nâşı bulunmuştur. Zabrla kim ta Salmakis atıldığını araştırmaktadır. Bir çocuk denize düştü, çıkarılırken öldü Tekirdağ iskelesinde mavnalar arasın- 'da oynamakta olan 6 yaşında Hayri oğ- ha İrfan denize düşmüş, hazla v4 yuttu ğu için çıkarılırken ölmüştür. Çamlarda yangın Büyükada çamlığında dün akşam yan- gın çıkmış, 90 ağaç yandığı halde sön- dürülmüştür. *Tramvaydan inerker Nesim kızı Virjini Arnavut köyülde Tramvay durmadan inmek İstemiş, dü- #erek başından ağır surette yaralanmış- tır. Balyaların altında Rali iskelesi hamallarından Petürkeli Abdullah Marpuççularda Lüleci hanm- da Ali Esgar efendinin deposundan kâ- öt balyalarını indirirken merdivenden düşmüş, balyaların altında kalmış, ağır surette yaralanarak, ümitsiz bir halde bastaneye kaldırılmıştır. Vilâyette Mali teşkilât Yeniden iki kısım memur daha alınacak Yeni mali teşkilât komisyonu dün Defterdarlıkta toplanmıştır. Komis- yon, memurların sicillerini tetkike baş İamıştır.. Yeniden iki kısım memur a- İmacaktır. 1 — Tahsil müfettişliği ve şube mü- dür muavinleridir. Bu memuriyetlere yüksek tahsil gönrenler alınacaktır. 2 — Tahsil memurluğudur. Bunun için lise mezunu veya maliye meslek mektebi mezunu olmak lâzımdır. Talimatname ile birlikte Cezmi Be yin gelmesi beklenmektedir. sdiyede Hamidiye suyu Yüz elli metre mikâp daha artırıldı f Hamidiye suyu şimdiye kadar gün- 'de 850 metre mikâbı su temin ediyor- du. Belediye membada ıslahat yap- mış ve İSO metre mikâbı arttırılmış tır.. Şimdi İstanbulda bir günde sar- folunan suyun bin metre mikâbını Ha midiye suyu teşkil etmektedir. Borçlar güç ye Oktruvanın lâ ye a bir er maş lira Da yüzden belediye borçla- rm li “müşkülâr çekmektedir. Buna mâni olmak için belediye bazı tedbirler düşünmektedir. Sürpayop davası Sürp Agop mezarlığı hakkımdaki dava mahkemesi temyizde tetkik edil mektedir. Kararın bu ay sonunda ka- © şeklini alacağı ümit edilmektedir. Heyeti fenniyenin yeni binası Belediye heyeti fenniyesi Fuat Pa türbesi civarında yeni tutulan bina ya taşınmağa başlamıştır. Şehir hali Kerestecilerde inşa olunacak şehir halinin sondaj ameliyesi bitmiştir. jeler de ikmal edildiği için 29 teşrini evvelde vazi esas resmi yapılacaktır. Adalar için su da behemahal su temin etmesi karar- “ - “ İtfaiye mütebassısı teikikatını bitirdi İtfaiye mütehasssı o şehrimizdeki tetkikatını bitirmiştir. Bir hafta son- ra memleeltine dönecek ve raporunu yazarak belediyeye gönderecektir. akel lirik -$e, Gümrüklerde Muayene memurları için kurs İstanbul gümrük başmüdürlüğünde muayene memurlarına mahsus yeni bir kurs açılma o kararlaştırılmıştır. Bu kursta, yeni gümrük tarifeleri mu- <cibince pamuklu mensucattan ihtiva ettikleri elyaf adedine göre resim alı- nacağından, muayene. memurlarına bunun usulü öğretilecektir. Bunun i- çin piyasadan mikdarı kâfi pertevsiz. mübayaa edilmişti üç gün tedrisat yapılacaktır. köy bez fabrikası mühendislerinden biri kurs muallimliğini deruhte etmiş- tir. Tedrisata cumartesi günü başla- nacaktır. Seyfi Paşa Şehrimize gelmiş bulunan Gümrük muhafaza umum kumandanı Seyfi Pa şa avdet etmiştir. Birkaç günden be- ri teftişte bulunan İstanbul gümrük muhafaza baş müdürü Hasan Beyin bugün avdeti beklenmektedir. Çekoslovakyadan 500 amele seyyah geldi vagonlarla Bulgaristan, Yugoslavya ve Avusturyayi dolaşıp memleketleri ne döneceklerdir. Muhtelit mahkemelerin işleri bitiyor diye kadar 300 davaya bakmıştır. Yu nan mahkemesi bu ayın 24 ünde sekiz hafta tatil yapacaktır. Yunan mahke- mesinde binlerce evrak tasfiye edildi. ğinden görülecek ancak 150 dava kal mıştır. Bu mahkeme bir sene sonra ta til olacaktır. Görülecek en mühim da- valar muhtelit Türk - Fransız mah- kemesindedir. Çukurova, mühimmatı harbiye davaları bu meyandadır. Çi kurova davası görülürken Felemenk Ziraat nazırı hakemlik yapmak üzere şehrimize gelecek ve buradan Adana ya giderek mahallinde tetkikatta bu- lunacaktır, Ere eşe samimiyeti ii” e altındır) der- vie Ağ ; sülütun kıymeti hakkında Söylemi sözlerin bu en za- yıfdır. Çünkü bu söz, sükütu bir ku- yamcu, bir sarraf gözile tartmaktar dır. Sükütun kıymetleri arasında en bü yüğü samimi oluşudur. Zira; riya sus maz, söyler. Bunu bir kalem geçelim.. İnsanlar için devlet ve nikübet tıpkı siyah ve beyaz gibi iki renktir. Ha- yatta bir teviye makbul olmuş adam- lar pek yakatlerilee değil, kendi kıymetlerile ölçmeliyiz. Gün oluyor ki, bir adamın nagihani yükselişine şahit oluyoruz. Ama: rakbi! Etrafında one vaveylâ takdir!.. Canım nerede idi bütün bu birikmiş bayranlıklar!.. Ortaya dö- külmek için neden bu adamım devleti- ni“beklediler?.. Derken ansızın bir mikübete şahit olu Bu üşümez ile dün öğleden sonra uyuya kal Rüyamda maruf Fransız Başvekili Klemansoyu gör- düm. İstanbula gelmiş (hayırdır in- şallah) bir kahvede oturuyoruz. Öte den beriden gö soruyorum: — M. Klemanso! Siz vefat ettiği Biz zaman cenazenizde kimsenin bı Tanmamasını ve hiç bir merasim pılmamasını istemiştiniz... Neden böy- İe yaptımız?.. Gülümseyerek cevap veriyor: — Dostum! İktidar mevkiinde iken öldüğüm ameeiliğim içimi... Uyandım ve sülrüten kıymetini, sa- mimi oluştaki kıymetini bir kere da- ha tasdik ettim. Günün taksimi İşiniz var.. Nerede? Meselâ Defter- hâlinin bir çok ten yokuşunu tırmandıktan ve iç avlu nun çöllere rahmet okutan güneşini yiyerek hac savabma nail olduktan sonra bu komisyona gidiyorsunuz. Kimi vee Meselâ: Reis Be- yi... Odacı Reis Beyin gelmediğini söy İüyor. Eh mam ne olduğunu an- lamak için kaleme gidiyorsunuz... Baomboş!.. Gene odacı imdadımıza ye- tişiyor. “mürit Bey içtimada... — E bizim evraka kim bakacak? — Öğleden sonra evraka balol- maz. Ye siz gerisin geriye dö ami gidiyorsunuz... Tekrar bir sabah Çam- masrsf edip taban te pip oraya gitmek için... Bu ikinci zahmetin sebebi vedir?. Omun sebebi memurların, sizin çünü- “Bütün dairelerimizde, kalemleri. mizde, balkla temas eden bürolarımız- da bu pek az istismasile maalesef böy ledir. Fakat sorabilir miyim?. Benim için ve benim işime bakmak için di mış olan buraları. kendi hesabıma İse- nim işime istediği zaman bakıp iste- mediği zaman bakmaması hakkını ne- rede bulmuğlardır?. Günü böyle tak- sim etmeğe salar kim selâhiyet ve FELEK Kırımda öl ölenler Bugün Feriköy. mezarlı- ğında merasim yapılacak Kırım o muharebesimin münasebetile bugün Feriköydeki Fran sız mezarlığında merasim yapılacak- tır. Merasimde Franuz sefareti erkâ- m ve Fransız çeneral ve Fransız kolonisi hazır bulunacaklar- dır. ol Fon Dergolç Paşanın mezarına çelenk Mütetveffa Von Degolç Memeli e mer doğum gününe tesadüf eden ağumten günü münasebetle Alman mas lahat; ırı müşarünileyhin Tarabya- ai Faararına ty - Bayaz > keman zı kordelalaria defneden yapılmış bir. çelenk koymuştur. ça İİ İstanbul-Yalova yolu Akay idaresi, İstanbul > Yalova yo bunu kısaltmak için yeni inşa ettirece- ük vapurların fazla süratli olmalarına karar vel m e — 36 yaşında 17 çocuğu ol- muş mesut bir baba Istanbulun mes'ut aile reislerinden biri olan kürekçi ustalarından Hasan Basri Beyin resmi- ni» dercediyoruz. Hasan Basri Bey 36 yaşındadır. Şim diye kadar on yedi çocuğu olmuştur. Bunlarm MH tanesi berhayattır. En bü Tük namına iftikar sdilecek bir baba ve ama... Hüküme-. timizin bu nadir a. ileye himaye ve lütfunu celbederiz. dirler. İşte Türk-: