27 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

27 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14,000 malül (Başı 1 inci sahifede) Ücaretle iştigal eden bir kaç arkadaş ta karışmıştı. Bunlar malül gazi namı- hı istismar ederek şurada burada sal- name, takvim çıkarmak, tombala ter- tip etmek, rozet dağıtmak gibi işlerle meşgul olmuşlar ve Malül Gaziler Ce- Mmiyetini bir iş idaresi haline sokmuş- lardır, İddialara göre, idare he- yeti azası, bundan sonra kendi mevki- lerini tahkime koyulmuş ve bazı ma- lüllere vaatler mukabilinde rey verdi- ” Terek yerlerinde kalmışlardır. ia : takvimciler kendilerine alet olmak is- temiyen arkadaşlarını bu ihtilâftan is- tifade ederek içlerinden çıkarmıya muvaffak olmuşlardır. Cemiyetten çıkarılan malüller, be- yetiumumiyeye karşı mesuliyetten kur tulmak için vaziyetlerinden bahisle Yilâyete müracaat etmişlerse de bu müracaatları neticesiz kalmıştır. Çün- kü iş başında olan takvimciler, zabıta» nın da tahkikattan müspet bir netice çıkarmasına mâni olmuşlardır. Niha- yet bu halden usanan malüllerden bir Göz cemiyetin mümessili sıfatile vi- lâyete müracaat ederek bir toplan Yapmak müsaadesini almışlardır. E veliki cuma günü bu toplantı Üniversi- te konferans salonunda yapılmıştır. Toplantıya idare heyetinden ( ancak bir kaç kişi iştirak etmiş, salname ve takvimcilerden kimse bulunmamıştır. Ekseriyetin beşte birinden fazlası top- lantıya geldikleri için içtima, heyeti- Umumiyece kongre haline ifrağ edil- miştir. Bu suretle idare heyeti de kongre kararile iskat edilerek yerlerine yeni aza seçilmiştir. İki buçuk seneden beri hesap ver- Miyen sabık idare heyeti azasının he- ve mesuliyetleri gö- Pılması için yeni idare heyetine salâhi- Yet verilmiştir. a Konerede verilen kararlar şunlar- lr Cemiyetin kapısı, zabıta ma- Tifetile mühürletmek. 2 — Vaziyeti vilâyete bildirmek. 3 — Sabık idare etini zabıta marifetile davet ede- tek zabıt defterleri,ni dosyaları ve ce- Miyet mührünü kendilerinden teslim almak. Yeni idare heyeti kararları tatbik #dilmiştir. Evvelki akşam geç vakit, zabıta memurları, yeni idare heyeti a- Zasından bir kısmının huzuru ile Vez- hecilerdeki cemiyet merkezini mükür- lemişlerdir. Keyfiyet dün vilâyete bildirilmiştir. Devir ve teslim muamelesi yapıldık- tan sonra mühür açılacak, ve yeni ida- *e heyeti ayni binada faaliyete başlı. Yacaketır. vi Yeni idare heyetinden bir zat dün bir muharririmize demiştir ki: — Bu arkadaşların eğer mesuliyet- lerini mucip bir hareketleri © yoksa, kendiliklerinden gelip mührü ve ev- Taks teslim ederler ve bizi tekrar za- ıtaya müracaat mecburiyetinde br- Takmazlar.,, Malül Gaziler arasmda iki buçuk sene evvel başlıyan ihtilâfın neticesi olarak malüller, taraf taraf ayrılmış ve kendi başlarına cemiyetler teşkil #tnişlerdir. Bir kısım malâller, Üsküdarda An- kara Malül Gaziler Cemiyetine mer- but bir şube açmışlardır. Ayrıca İstik- Jâl harbi malülleri de ayrı bir cemiyet kurmuşlardır. Bu kısım malâller, hü- Ümet merkezile temas ederek barem kanünundan istifade imkânlarını Maktadırlar. Ankara Malâl Gaziler Cemiyetinin #ayesi ise daha geniştir: Bunlar, An- karadaki umumi merkeze, Türkiyede bulunan bütün Malül Gaziler Cemj- Yetlerini federssyon halinde raptet- mek arzusundadırlar. Bu maksatla, yakında Büyük Millet leclisina bir müracaat yapılacaktır. İstanbuldaki Türkiye Harp Malülleri iyeti gaye ile teşekkül et- verilen malümala mizamnamesi bile vekâletinco tasdik edil. miş değildir. Binaenaleyh kanani bir Yaziyeti yok demektir. #rendiğimize göre İstanbulda As- kerlik şubelerinee mukayyet | malül Zabit ve efradın adedi 600 küsurdur. Bütün memleketteki harp malâlleri dedi de (14) bini mütecavizdir. Hi kümetçe malüller hakkında © büyük içimi eserleri gönterilmiş ve kendile- İmti verilmiştir. Ba özrbilen inhisara tâbi O mevadın dey'iye hakkından yüzde 2 si her sene Malüllere tevzi edilir. Malül gaziler, ütün vesaitinakliyede üçte bir ücret- seyahat etmek hakkmı haizdirler. İer malâl, malüliyet derecesine göre, fevkalâde tahsisat namile | bir maaş Zammı dili: 2 2 Birinci derecede malül olanların fev lâde maaş zamları aydı (60), ikin- <i derecede malüllerin 45, üçüncü de- Pecedekilerin 35, dördüncü, beşinci ve altıncı derece malüllerin (25) Hira tut maktadır. Malütiyet maaşı, kanunen haczedi- lemediği gibi, resmi dairelerde çalı va vmalüilerin fevkalâde maaş zamla- da kesilmez. Yeni idare heyetini terk kil eden zevat, malüllerini itimadi- tyap me olduğu için, şi“ in arkası almacağı ümit edil. mektedir. Harp malülleri heyeti Harp Malâlleri Cemiyeti yeni i böyetini, tastik için, lkyet biliniz. » Vilâyet, içtimada ekseriyet olup şmadığını tetkikten sonra yeni idare heyetini tastik edecektir, Esasen eski geyim bir çok şikâyetler vaki olda- undan ppi heystin tasti'i edileceği *ması, inkişaf etmesi, muvaffak ol- üniversite tesis edilirken açıkta kalan İş bankasının Yıldönümü (Başı 1 inci sahifede) İİ nında bir kaç kişiyi geçmiyen gü- | zide arkadaşlar bulunuyordu. Bu maddi sermayenin yüzlerce mislile işe başlamış ve hiç bir muvaffaki- yet göstermeden batmış nice müesseseler tanırız. Demek ki bir müessesenin yaşa- müs, o müezsesenin başına geçen- lerin haluk, dürüst, imanlı zatlar olmasına bağlilır. İş Bankası mam leketimizin iktisadiyatına çok nafi hizmetler ifa etmiştir. Bence bütün bu. hizmetle- | rin fevkinde daha mühim o- lan bir hizmeti de bankacılık- ta gençlerimizi yetiştirmiş ol- masıdır, en çok bununla ifti- | bar ederim. Celâl Beyin İş Bankasını tesisde veonun inkişafında göslerdiği mar vaffakiyeti şimdi başında bulun- | duğu iktisat veköletinde de gösie- receğine şüphem yoktur. Bankanın yıl dönümü mü- nasebetile Celâl Bey adını an- mayı bir borç bilirim. İş Ban- kasma yeni ve daha parlak muvaffakiyetler dilerim. Bu | duygularımı ire puana Bulgarlarla Müzakere (Başı 1 inci sahifede) | kü ekspresle şehrimize dönmüşler ve Ankaraya gitmişlerdir. Eulgarlarla yapan müzakereler es- nasında tesadüf edilen büyük müşkü- iü her iki tarafm gösterdiği müteka- bil anlaşma ve uzlaşma fikirlerile ikti- ham edilebilmiştir. Ezcümle Bulgaris- Şey vaki olan büyük ihracat madde- eri üzerinde temin olunan büyük nis. Yünü gümrük tenzilâtından maada, Bulgaristanda bloke kalmış olan Türk tacirlerinin. olarak alacaklarının da gerek döviz ve gerek başka yollar. la kurtarıdması hususunda pratik bir neticeye bağlanmıştır, Her iki memleket arasındaki ticari mübadele, bir plafond (plafo) a da- yanan ve bu suretle mübadele tevazü- nünü'temin eden esastan mülhem oli caktır. Bu liste: il eşya he: memleketin hakiki ihtiyaçlarma göre tarafeynce gayet ince ve itinalı suret te herap olunmuştur. 7 memleket İktisadi münasebetle. rinde tediye muvazam: sası murah- haslarımızım wrarile Bulgarlarca esas itibarile kabul olunmuştur. Prensip ihtilâfı, eşya mübadelesinin tediye tarzına, klenring mevzuuna te- mas etmektedir. Her iki memleketin ithalât rejimlerine taallök eden bu ih- tlâf mevzuu Ankarada yeniden tetkik olunacaktır. Bu ihtilâfın yakında halledilmesi kuvvetle muhtemeldir. Müzakereler esnasında Bulgarlar memleketimize karsı çok teveccühkür fırsat düştükçe izhar a, İsmet Pasa Hazretlerinin yakında | Solyayı teşrif buyurmaları, Sofyada daha şimdiden hazırlıklar yapılmasını istilzam etmek tedir. Bu hazırlıklara göre Sofya şehri Başvekilimize karşı muazzam tezahü- rata sahne olacak ve iki desi milletin yakınlık bağlarının takviyesine bir kat daha hizmet edecektir. Bulgarlar da, İsmet Paşa Hazretlerini görmek için şiddetli bir intizar görülmektedir. Fas sultanı Halife mi oluyor? (Başı 1 inci sahifede) tedir. Bu makaleyi yazan Paris belediye müşavirlerinden M. Robert Bos'tur. Hi Iâfet gibi milletlerin bugünkü hayat şartlarma uymadığı bittecrübe sabit olan bir müessesenin Fransızlar are fından yeniden ihya edilmek i bayli gariptir. O kadar islâza öle; minde hiç kimse bu modasi geçmiş makama gelip oturmak hevesini bile göstermemiştir. Acaba Matin muhar- riri şimdi Pariste bulunan Fas Sultanı. na islâm milletlerinin cebinden ihsan da mi istiyor? Fen fakültesi reisi (Bası 1 inci sahifede) mişti. Ali Yar Bey yarıdan itibaren yeni vazifesine başlıyacaktır. Diger taraftan öğrendiğimize göre Hukuk Fakültesi müderrislerinden ba- zıları şerri mektebi hocalıkların- dan istifa lir, lendi; göre Göre Mülkiyeden iifn m pe lerin adedi üç kadardır. Bu zevatın is- tifaları kabul edilmiştir. Dün de Tıp Fakültesi lâboratuvar- larmdan bir kısmı üniversite merkez binasına taşınmıştır. Teşrihhane yapı lacak olan eski Bekirağa bölüğünde- ki inşaat ilerlemektedir. Teşrinlevvel başına kadar inşaat tamam olacaktır. Maarif Vekil vekili Dr. Refik Bey bugün üniversiteye gelerek idare ve müşavirlik heyetlerini toplıyacaktır. Bugünkü içtimnda kadroda © mevcut münhaller için bazı ği tahmin edilmektedir. © MİLLİYET PAZAR 27 Ac AGUİTOS 1933 Defterdarlık Kadrosu (Başı 1 inci sahifede) Yeni teşkilât ve ıslahat evvelemirde tahakkuk ve tahsil müdürlüklerile mu- avinleri, şube başmemurları, sil memurları teşkil etmektedir. Müdürle rin tayin edildiğini yazmıştık. Müdür muavinleri de tayin edilmektedir. İs- tanbul tahakkuk müdür muavinliğine Baba Bey, tahsilât müdür muavinli ne İzmir muhasebe müdürü alunmuşlardır. Bu yukarıda saydığ mız memurluklara yüksek tahsil gö, müş kimseler tayin edilmektedi Kanunun sarahatine göre buralara hukuk ve emsali yüksek mekteplerden maktadır. Defterdarlığın şimdiki rosu 1223 memurdan ibaretir. Yeni a- Imacak memurlarla kadro 1300 den fazla oluyor demektir. Ancak halen İ kadroda mevcut iktidar, tahsil itibari- le şimdiki vaziyetlerini muhafaza ede- miyecek olan mamurlar derecelerine göre memuriyetlere tayin edileceklerdir. Bunlardan bazıları taşrava üçüncü ve dördüncü amıf memurluklara tavin €- Pazı memurlar da te- stemislerdir. Yeni teşkilât yapılırken ihtisasa key met verilmektedir. Açıkta kalacak me- murlara derecelerine göre vazife tek- | lif edilecektir. ç Yeni memurluklar icin müracaat denler çoktur, Dün defterdarlık daire si bunlarla doluydu. Taşradan da na- kil suretile bir çok müracaatlar yapıl | evlölde murlara tebliğ edilecektir. Muhakemat Müdürlüğüne temviz mahkemesi aznhiğndan miitekait İs- mail Sıtlkr R-- tavin edilmiştir. Yeni esya Eski Düyummumumive binasındaki esya defterdarlığn taşınmıştır. Bunlar veni teskilâtin subelere ve diser ta- hakkuk. tahsil dairelerine verilecek- Daktilo aranıyor Kâtip - Daktilo hizmetinde istihdam edilmek üzre Fransızcaya aşina ve Ka- diköy veya civarında sakin bir genç Türk kızr aranıyor. Hüsnü halini natık evrak ile şeraitini Kadıköyünde 23 nu aralı posta kutusu adresine irsali. (6738) me Ofstanbal Ta memurluğundan > Bir borçtan dolayi mahcuz çevrilmesi mukarrer otel eşyası 31-8-938 ve paraya perşembe (günü s2at16 dan itibaren Beyoğlunda Tepebaşında “ Bristol oteli içerisinde açık arttırma suretile para teliplerin yevmü mezkür ve saati muayyende mahallin. de hazer bulunmaları ilân olunur, (6724) ya çevrileceğinden DEVREDİLECEK THTİRA BERATI (Müsademeli tapalar) hakkındaki ih tira için istihsal edilmiş olan 6 Temmuz 1931 tarih ve 1228 numaralı ihtira be- Tat: Üzerindeki hukuk bu kere başkası- na devir veyahut icara verileceğinden bu hususta fazla malümat edinmek isti- yen zevatın İstanbulda Bahçekapıda Taş Hanmda 43-18 numaralarda kâln vekili H. W. Stock Efendiye müracaat etmeleri ilân olunur. (6669) 5800 mmm mn sel ii DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI TLokomoti! kazanı yahut mümasili me vat için iğnelenmiş kama çiviler imali” hakkındaki ihtira için istihsal edilmiş 0- dan 21 Teğrinicvvel 1929 tarih ve 1002 nu maralı ihtira beratr üzerindeki huluk bu kere başkasına devir veya icara verile- Geğinden'bu hususta fazla malümat edin mek istiyen zevatın İstanbulda, Babçekâ pda, Taş Hanmda 43-48 numaralarda kâin vekili H. W. Stock Efendiye mü- racaat etmeleri ilân olunür. (2) 5799 ———— lim nik, DEVREDİLECEK THTİRA BERATI Gemi demirleri örtüsü Kama çivisinin ve buna mümasil mevaddın dökülmesi i- çin usul) hakkındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 2 Teşrinievvel 1928 tarih ve 1008 numaralı ihtira beratı Üzerindeki hukuk bu kere başkasına devir veya ica- ra verileceğinden bu hususta fazla ma- lümat edinmek istiyen zevatın Istanbul da Bahçekapıda Taş hanında 43-48 nu marâlarde vekili H: W. Stock efendiye mürâcaat etmeleri ilân olunur. <1) DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI (Amonyak terkibi (Amoniaçue synt- hediçie) istihsaline mahsus cihaz) hak- kındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 14 eylül 925 tarih ve 345-348 numaralı ih tira beratı üzerindeki hukuk ve bu kere başkasına devir veyahut icara verileceğin den bu hususta fazla malâmat edinmek isteyen zevatın İstanbul'da, Bahçekapı- da Taş Hanında 43-48 numaralarda kâin vekili H. V. Stock Efendiye müracaat et melezi ilân olunur. (6666) i Han'fe dere köprüsünün — | yapılması lâzım BANDIRMA, (Milliyet) — Bandır- ma - Karacabey şosesinde Hanifedere köprüsü üç aydanberi bozuk olduğun- dan Bursa, M. Kemalpaşa ve havali- sinden gelen ve giden vesaitinakliye buradan sal vasıtasile geçmektedir. Otomobil, araba, bilhassa köylünün demet arabaları müşkülâtla ve tehlike içinde, ayni zamanda ücret mukabi- linde iriliyor. Geçenlerde iki kam- yon saldan kayarak dereye yuvarlan- mış, sahipleri mutazarrır olmuşlardır. Daha vahim tehlikelere maruz ka- Immadan, selâmetismumiye namma kış gelmeden, bir an evvel köprünün tamirine başlanması lâzımdır. Bandırmaya işleyen vapurlar BANDIRMA. (Milliyet) — Bandır- malların kend: malı, Güzel Bandırma vapuru ile Bandırmaya sefer yapmak- ta olan Feyyaz vapuru Vapurculuk Sirketine dahil olmuşlardır. Bu O iki vapur 200 tondan noksan oldukları için Vapurculuk kanunu (mucibince Bandırmava sefer yapamaması lâzım- selmekte: Kanun mu-ibince Bandırmaya işli- yen vapurlar “ın ekspres o nostaları 700, âdi aralık postaları 200 tondan asr olmıyacaktır. Bandırma birinci srmıf ve en işlek avni zamanda İstanbul - İzmir arasın- — #n kısa tarik olması itibarile bura- vecek vapurlar muntazam ve süratli olacaktır. Yük tarifeleri Cuma gününden itibaren tatbike başlanıyor Iktısat vekâletince tasdik edilen va- kabutaj şubesi müdürü Ayetullah Bey tarafından Ankaraya götürülmüştür. Ayetullah Beyin bu tarifeleri de 1 sylâlden itibaren tatbika başlanacak: Diğer taraftan devlet denizyolları işletme idaresi, cuma gününden itiba. ven, .vapurculuk şirketi faaliyete ge- nrasındaki ği Vapurculuk şirketi mukavelesi Gta- siyâki, “dün de mütebeki vapurcular tarafıdan imzalanarak Deniz ve Hava mekiği takdim edilmiştir. Bun- 'dân“sohira vekâletçe tetkik ve tasdik | müsimelesi ifa edilecektir. İ © Vapurlarım takatri kıymetine gelin- ce, komisyondaki Ingiliz Loidi Mister Smit'yarın Varnadan avdet | edeceltir. Komisyon azası arasındaki ibtiların her halde çarşamba günü ayın sonuncu günü olan perşembe günü biçilecek | kiyrnetlerin vapurculara teb- liği kanunen lâzım gelmektedir. . . > Beş cemiyetin müşterek piyangosu Bej cemiyetin müştereken tertip et- tikleri ve 10 teşrinisanide Ankarada keşide edilecek olan müşterek piyango komisyonu cemiyetlerin gönderdikleri mümessillerin ihmer Ali Paşanın riyasetinde top- lanmıştır. Dünkü içtimada biletlerinin tevziat meselesi görüşül- müştür. Bu piyango çok zengin olup ikramiye miktarı (50) bin liraya ba- diğ olmaktadır. Bunlar o meyanmda 10 bin lira kıymetinde bir ev, otomobil ve sair ikramiyeler bulunmaktadır. e imi Emrazı zühreviye müdür- lüğünde tebeddüller Belediye Emrazı zühreviye müdüri- yetinde bazı-tebeddülât olmuştur. Bu meyanda başkâtip Kerim Bey sıhhat iş- leri istatistik o memurluğuna, merkez hastatesi kâtibi Halim Bey merkez kâ- tipliğine, / dosya memuru Tevfik Bey ii gi kâtipliğine, Sarıyer sıh- hiye kâtibi Burhanettin Bey emrazı zühreviye dosya memurluğuna, merkez kavaslarından Halim Bey Kadıköy em- Zonguldakta Gazi günü Dün coşgun tezahürat arasında tes'it edildi ZONGULDAK, 25. A. A, — Bu- gün Zonguldağm — Gazi günüdür. Memleket baştan başa bayraklar ve defnelerle donatılmış ve gece i çin donanma hazırlığı yapılmıştır. Saat onda hükümet konağı önün- de vilâyet ve fırka erkâniyle halke vi ve izcileri mektepler — talebesi mili teşekküller ve esnaf cemiyet leri, maden müesseseleri amele grupları ve halktan mürekkep bin- İerce kişilik büyük kitle toplanmış- tır. Halkevi bandosiyle izciler tara fından İstiklâl marşiyle merasime başlamıştır. Leman Halit Hanım halkın ve gençliğin coşgun duygu- larını ifade eden bir hitabe söyle- eri anlatmıştır. Hitabeler halkın bağrından coşan ateşli duy gularla ve “Yaşa Gazi” sesleriyle karşılanmıştır. - Bundan sonra geçit resmi yapıl- mıştır. Halk Fırkası salonund. muma çay ziyafeti (verilmiştir. — bir bayram şenliği için- ir. Bağda genç bir kızı öldürdüler TARSUS, — Tarsus bağlarında bir cinayet olmuş ve bir genç kız meçhül üç kişi tarafından öldürülmüştür. Vaka şöyle olmuştur: Pazar gecesi üç meçhâl silâhir Cey- hanlı Duran Efendinin bağına geliyor- lar. Bu arada Duran Efendi çiftliğin- de olup çocukları bağ çardağında ya- tıyorlardı. Bu üç meçbül silâhlı çarda- ğa girerek uykuda bulunan Duran E- fendinin küçük kızı Dürriye Hanıma | dokuz kurşun sıkmışlar, o bunlardan dördü zavallı kızcağıza isabet edip a- ğır surette yaralamıştır. Hâdiseyi müteakıp kaçmış olan üç kişinin niçin geldikleri ve neden za- vallı kızı yaraladıkları belli değildir. Ertesi gün yaralı kızcağız Tarsus has- tahanesine kaldırılmış ise de çok ya- şamıyarak ölmüştür. Dürriye Hanım nişanlı idi ve evlen- mek üzere bulunuyordu. Zabıta tah- Bandırmadan civar şehirlere telefon başladı BANDIRMA, (Müliyet) — Bandın ma ile Balıkesir, Bursa, Gemlik, Mu danya, Orhangazi, M. Kamalpaşa, Kas racabey, Susurluk, Gönen, Erdek, E- dincik ve Marmara arasında telefon tesisatı ikmal edilmiş ve muhabereye ele kema yari ve il t mev: in baş- ladığı bu zamanda bilhassa tüccar te- lefon muhnberesinden çok © istifade görmekte ve bu suretle işlerini daha İyi takip etmektedirler, Yeni gelen posta ve salgrai Müde rü Rasim Bey, postal bir çek değişiklikler Yerle gibi bu meyan- dn telefon muhaberatımın mahremiye- Gini nazarı itibara alarak, graf odasında söcüşülmekte olan olan iz fon santralı hususi bir odaya nalklet- mekle isabet ederek eden leri cidden memnun bırakmıştır. Telefon muhaberatının daha yeni olmasma rağmen rağbet her gün faz- lalaşmaktadır. Muhabere ücreti ekser merkezlerle üç dakikası 40 kuruş, ay- rıca davetiye olarak 15 kuruş ücret a- immaktadır. Pek yakında İstanbul, İzmir ile de telefon muhaberesine başlanacağı söy lenmektedir. İstanbul ve İzmirle telefon maha- beresine başlandığı takdirde Bandır- manım ticari kıymeti bir kat daha art- mış olacaktır. Karapınar elektriği KARAPINAR, (Milliyet) — Be lediye ile elektrik müteahhidi Ce- - malettin Bey arasında çıkan ihtilâf - yüzünden bir müddettenberi müte- ahhit tenviratı kesmişti. Belediye tarafından yapılan kanuni ihtarata rağmen müteahhit işe başlamadı- ğından belediyece fabrikaya vazi- yet edilmiş ve noksanları tamam- lanmağa başlanmıştır. Bir iki gün içinde tenvirat yapılacaktır. Tiğ Köy yatı mektepleri KARAPINAR, (Milliyet) — Na hiyemize bağlı Erbeyli köy mekte- binde bu sene yatı mektebi tesisa- tı yapılacağını evvelce bildirmiş tim. Bunun için binaya yapılacak ilâveler ve pavyonlar ii ie lâzım o- lan inşaat malzemesi hazırlanmış- tır. Yapıya bugünlerde başlanacak ve ders senesinden evvel bitirilecek tir, kikat yapmakta ve faileri aramakta | Andiftide dört Ameri Amerikalı seyyah Aydın piya piyasası AYDIN (Milliyet) — Aydın merkez kazasında bu sene 300,000 kilo haşhaş tohumu istihsal edilmiş ve 8 « 11 küruş sea satılmıştır. Bu haşhaşlar umursiyetle İzmir piya- sasına gönderilmiş ve bir kısmı satılmış- tır. « Koçarlı paza- kadar yeni mahsul afyon satılmıştır. Zeytin yağı 29 kuruştur. Mevcut yağlar ümümyetle sa- bunhaneler tarafından alınmaktadır. Sabun birinci nevi 24, ikinci nevi 20 - 21 kuruştur. Arpa 1,25 - 1,50, buğday 250 - 2,75 kuruştur. Bu, sene Aydında kayan çek, b bol ve ucuzdur. Karpuzlar yağmurları bo- zulduğundan iyi karpuzlar ira a2 fiat lanmıştır. 50 kuruşa kadar düşen tereyağı 65 - 70 kuruşa çıkkmiştar. 15 gün evvel metro mik'abı 9 liraya satılan yerli keresteler 15 - 20 lira ara- sında satılmakta ve day. ranmaktadırlar.. Aydında bir cinayet AYDİN, (Milliyet) — Evvelki akşam Çine çarşısında bir cinayet olmuş kundura boyacılığı yapan Vanlı Raşit isminde birisi, Sarı oğ- lu mahallesinden molla Hasan oğ- lu kahveci çırağı Yusuf tarafından tabanca kurşunu an vu- ralarak öldürülmüştür. Vak'a şu suretle cereyan etmiş- tir. Raşitle Yusufun arasında uzun zamandanberi süren bir razı zühreviye muay: Kadı. öy kavası Hseyin Bey eek karar. lığına, merkez kavaslarından Nadir B. yayı viye İstanbul muayenehanesi takip lee Meni Bey Beyoğluna, Beyoğ. hu muayenehxnesi takip memuru Nİ zi Bey Istanbul muayenchancsino, Ür hata Samara hasta bakıcısı UL fet Hanım Beyoğluna, Beyoğlu muaye- hastabalıcısı F: . lann Marke Galataya, emrazı ; zühreviye başkitabetine Tephirhane idare me muru Sadık Efendi tayin edilmiş ve Tephirhane idare memurluğuna da is- tatistik memuru Baha Bey gitmiştir. ekme imkb Boğaziçinde satılık ev Büyükderenin en güzel bir yerinde, e heryeri mutfak, taşlık, tu- gr diğeri üç oda, mı Tak ve ve her i- ee kisi bahçeli ve iki bölüklü bir ev satılık tur. Bu ev mektep sokağı caddesi üze rinde 30 ve 32 numaralıdır. Büyükdere- de kahveci Sami Efendiye ve yahut Mil- liyette Nuri Beye müracaat edilmesi,” 5702 anlaşama- mazlık varmış, birbirlerine her rast geldikleri yerde kavga ederlermiş » Vak'a akşamı Yusuf çeşmede su dolduruyormuş, Raşit yanına gele- rek bıçak çekmiş, Yusuf hemen kahveye giderek tabancasını almış ve çeşme başıma gelince ateş ede- rek Raşidi karnından yaralamıştır. Raşit hemen ölmüştür.Katil vakayı ANDİFLI, (Milliyet) — Rados- tan buraya bir motorla dört Amerika lı zengin seyyah geldi. Bu seyyahlar içinde âsâratika mütehassısı bir de kadın vardı. Seyyahlar kaza dahilinde ki Me dair tetkikatta bulun mak istemişlerse de ellerinde bu hu- susa dnir ruhsatname bulunmadığın. dan teşebbüslerine müsaade edil- memiştir. Seyyahlar burada bir gün kaldıktan sonra Fenikeye hareket etmişlerdir. EKREM —— Kandra'da bir cinayet KANDRA, (Milliyet) — Kara oğlu Mustafa bir lira alacak mese- lesinden ayni köyden Mustafa oğ. lu Ahmedi tabanca ile ve üç el si- lâh atmak suretiyle öldürmüştür. Maktül goğüs, beyin ve kalp üze- rinden aldığı yaralar neticesinde 20 dakika zarfında ölmüştür.Umu miyetle katil hadiselerine burada na dir tesadüf edilmesi dolayısile müd deiumumi Sadi ve jandarma kuman danı İbrahim B.ler meseleye vazi- yet etmek için derhal vaka mahal- İine gitmişlerdir. Katil hâdisesinin sebebi pek basit görülmesi dolayı sile tahkikat tamik edilmiş ve neti cede maktül Mustafa oğlu Ahmet Şakir oğlu Mustafanın karısı için ötede beride münasebette bulun- duğuna dair sözler söylediği anla- şılmıştır. Şakir oğlu Mustafa vaka gece- si evine gelmiş ve karısına Ahmet ile bir münasebeti olup olmadığı- nı sormuş ve kavga etmiştir. Sa- bahleyin bir lira alacak meselesi müteakip kaçmıştır. Çine karakol kumandanı Osman çavuş tarafım- dan vakadan 15 saat sonra dalama Şey kenarında saklandığı tarlalar yağ araş Adliyeye tes- Çivril felâketzedelerine yardım DENİZLİ, (Milliyet) — Hilâliah- merin Çivril zelzele felâketzedelerine yardımı burada büyük bir tesir bırak- mıştır, Denizli gazetesi bu yardımı bü yük bir sitayiş ve şükranla kaydetmek tedir. e Felâketzedelerden bazıları memleket hastahanesinde elin yat. maktadırlar. Bandırmada slinger BANDIRMA, (Milliyet) — servetlerimizden elnare el ve hususunda, sünger tarlalarını keşif için lam ta olan İstnabul Liman torları Bandırma kğelesimde hilmi Karşıyaka (Perama) ile Dutliman ara» sında mebzül olduğu söylenen sünger tarlaları keşif ve tetkikatta bulun- mak üzere limanımıza gelmiştir.