13 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

13 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Denizlerimizdeki altın madenleri Önümüzde koca bir deniz var. İ- $i taklım tıklım altın kadar kıymetli #eçerakça servetle dolu bir deniz; akat etrafını bir sürü insanlar çev- Pelemiş ki elleri ( böğürlerinde ve emları aç, gökten (kudret hel > bekliyen âvare seyyahtan fark- lakiniz, dünyanın en leziz ba- İiklarına malik olduğu halde maa- bu servetten hakkile ve lâyiki- İle istifade etmesini bilmiyoruz. Yunanistana, İtalyaya gemi ge- Mi balıklarımız taşmıyor ve orada 14 kapış kapışılıyor da burada © rağbetin dörtte birini bulamıyor. Bir toriğin 20, bir palamudun 5 Ye en nefis lüferin okkasının 30 ku- Yuşa bile satılmadığı bir o şehirde merhamete muhtaç olan sadece bu dünyanın en leziz ve nefis mahlüka- W olan balıklar değil, bizzat kendi- iz. Bir vakitler Kartal ve Pendik ci- bi İstanbulun iyi cinsten balık iyacını temin eden sayılı yerlerin n iken, bugün ora halkı, ayakları Stünda kaynaşan bitip tükenmek- bu servetin mevcudiyetinden tahil, kahve köşelerinde pinekle- Mekte, balık ihtiyaçlarını İstanbul- temin etmektedirler, Bu mevzuda başka bir acı nok- la da şuki 60 sardalyenin 20 - 30 kuruşa ve hattâ daha aşağısına te- edildiği şehirlerdeki konser- Ye fabrikalarında 4 - 5 adet sardal- Yeyi bir teneke kutu içinde 22,5 - kuruşa satmakta olmaları ve üs- va halkın rağbetsizliğinden şikâ- Yet etmeleridir. Ta dünyanın bir ucundaki İsveç- , Portekizden, İtalyadan gelen, Avuç dolusu nakliye parası ile en Şir gümrük resmi ve bir yığm kül- İilerden sonra şehre çıkan bir ku- Vu Avrupa sardalyesinin 25 ile 30 arasında satılması, sonra bü- Yün bu nakdi külfetlerden âzade bulunan dahili kutu sardalyelerinin de ayni fiat mukabilinde iştirâ saha - çıkarılması, hayreti muci ye nisbette rağbetsizlikten şik. Pet etmek için bize en | küçü Mak bile vermiyen en başlıca sebep "erdendir. Salâhaddin ENİS — ——— Rıhtım şirketi aleyhine bir dava Şümrük İdaresi, İstanbul gömrükle- binasını tamir ettirmiştir. e Galata gönrüklerinde de tamirat yapılmakta- ie İdare, bu tamirat mesarifini, mu- yelesi mucibince Rıhtım Şirketinden iştir. Şirket vermekten imtina gös- ermiştir. Bunun üzerine rüsumat ida- »i, şirket alyehine mahkemeye mü- nat etmiştir. R lektrik tarife komisyonu Elektrik tarife komisyonu teşriniev- k iptidasında toplanması lâzmmgelir- Şen Şirket komineri komisyonu içtima- ü,davet etmediğinden, toplanamamış. iy Geçen üç ay içinde İstanbulun ki- aşma on para zararı vardır. Ko- am son içtimamda kilovat ücret in en para tenziline karar vermiş- mba senede (60 milyon kilo- at elektrik sarfedilmektedir. Bu he- nb güre on para tenzilât senede 15 “İyon kuruş etmektedir. | BORSA l (İş Bankasmdan alman cetveldir) 1 Teşrinisani 1933 Akşam Flatlarrı Mümessil Telefon Bomonti Terkin» Mi 3 > ek an Balya dark m vene ÇEK FİATLARI Viyana Mödrit Berlin Belgrat Zioti Peyte Bükreş Monkova (Satış) * NUKUT Yeni ölçüler Bir buçuk aylık zaman kaldı Normal aletlere göre ölçü tedarikine mecbur bulunan müessese- lerle esnafin önlerinde ancak bir bu- guk ay vakitleri katmıştır. Böyle old ğu halde henüz ölçü imalâthanelerine pek az siparişler yapılmıştır. Son gün- İerde siparişat artacak ve bun! dar ticarethanelere tamimen bildir- miştir. Ali iktisat meclisi AK Hetrsat Meclisi, memleketin reuh- telif mıntakalarından ihraç edilen mal larin miktarları, evvelki ve şimdiki ihracat miktarları arasındaki farkları ve bunların fiatlerini sormuştur. Bu hususta İstanbul mıntakasma ait ma- lümat Ticaret Odasınca bir rapor ha- dinde hazırlanmaktadır. Bulgaristandan gelen kömürler Son kontenjan listesinde mangalkö- mürü için müsaade verilmemiştir. Son günlerde limanımıza Bulgaristandan 20 kadar mangalkömürü yüklü kayık ve motor gelmiştir. Bunların sahipleri gümrük idaresine müracaat etmişi se de kömürleri imrara muvaffak. üstünde kayıklarda bek'iyen bu ömürlerin ithaline müsaade edilme- sini rica etmişlerdir. Almanyaya yumurta ihracı Berlin ticaret o mümessilliğimizden gelen bir tezkerede, Almanyanın, 373 bin 700 kilo yumurta kontenjanı bulun duğu halde memleketimizden yumur- ta gönderilmediği bildirilmiştir. Yıl başma kadar Almanyaya yumurta gön derilerek bu kontenjandan istifade €- dilmesi alâkadar tacirlere tav: edi- lecektir. Bir talep Bir Alman firması memleketimiz- den boraks ık istediğini İhracat O- fisine bildirmiştir. İkinci toplantı ne ae İİ lantılarını yaparak idare Ml seçecekler ve faaliyete geçeceklerdir. Almanyaya ihracatımız Tutulan İstatistiklere göre, bu sene 8 ay zarfında memleketimizden Alman- yaya 9,371,000 liralık ihracat yapılmış » tır. Bu müddet zarında en ziyade müna sebette bulunduğumuz memleket Alman ya olmuştur. Geçen sene Almanyaya yap neki 9 ayda Almanyadan ithalâtımız ii ise makla beraber geçen seneye nazaran İtal ya ile ticari münasebatımızda az iş var © Kurdoğlu faik Bey İncir ve üzüm ticaretinin inhisar Hr inde idaresi ha'ıkında bir rapor gö miş olan İ.ondra tica”et mümessilimi Kurtoğlu Faik Beyin İktsat vekâletince Ankaraya davet edildiği haber verilmek» tedir. Yunanistana mısır ve arpa Atina ticaret mümessilimiz, Yunanis- tanın hayli miktarda mısır ve arpa ithal edeceğini bildirmiştir, Bu seneki şeker istihsalâtımız Bu sene Trakyada çok bol pancar ir. Alpullu fabı mmeği istihsalâtı 3000 vagonu bulacağı tahmin “edilmektedir. Akiren faaliyete başlayan Eskişehir şeker fabrikasının da bu sene 590 vazen istihsal edeceği ümit olunmak”, Üç aylıklar Kânunuevvelin birinde verilecektir Eytam , eramil ve mütekaidinin üç aylıklarının verilmesine kânumuevve- lin birinde başlanacaktır. Malmüdür- lüklerince icap eden bordrolar tanzim edilmektedir. Emlâk Bankasına maaş larını kardırmış olanların — ellerinde mevcut maaş cüzdanlarında fiş kalma- Malmüdürlükle, kente ettireceklerdir. Bahkadan maa- şını kırdıracaklar mart, nisan, mayıs vaa senesine ait maaşlarını alacaklar» lar. Bankaya maaşlarını iskonto ettir. memiş olanlar da kânunuevvel , kânu- nusani, şubat üç aylıklarını ait olduk” Jarı malmüdürlükleri o veznelerinden alacaklardır. Emlâk ve Eytam Bankası mütel ve eytam ve eramile cüz'i bir Heyetimiz bugün dönüyor MİLLİYET PAZARTESİ 13 Belediyede | Şehir meclisi Bugün yeni âzanın iştirakile toplanıyor bul Umumi disi bugün top- l tır. Evvelce istifa eden dört a. za yerine bugün meclise dört yeni aza iştirak edecektir. Yeni azalar © Ayşe Remzi Hanım, avukat İbrahim, Kara Osman Zade Suat, sabık Umumi Mec- Jis azasından Hilmi Beylerdir. Belediyeler kongresi kaldı Teşrinisaninin yirmisinde toplanma - $1 evvelce mukarrer bulunan belediye- layı belediyelerin mal © vakte kadar daha ziyade tavazzuh peyda etmesidir. Arsa fiatı düşüyor Yeni yapı ve yollar kanununun tat- bikından sonra şehirde inşaat azalmış. | tır. Yeni kanunda birçok kayıtlar ve tahditler vardır. İnşaat azalması dola- yısile arsa fiatleri düşmüştür. Evvelce metresi 15 liraya olan arsalar 10 lira- | ya, İZ liraya olan arsalar 7 - 8 liraya | kadar düşmüştür. Maçka, Nişantaşı ve | civarmda (5) liraya arsalar | vardır. Evvelce buralarda 5 liraya arsa satın almak imkânsızdı. ,Cenera! Voroşilofun riyasetindeki saya kadar teşyi eden İzzettin Paşanın riyasetindeki heyetimiz de İzmir vi ru ile şehrimize avdet edecektir. li Habeş Hariciye nazırı Muhtelif memleketlerde seyahat et- mekte olan Habeş Hükümeti Hariciye Nazırı M.-Haruni'nin yarın Pire'den şehrimize gelmesi beklenmektedir. M. Haruni mütenekkiren seyahat etmekte olduğundan resmi surette kar #ılanmıyacaktır. Habeş Hariciye Na- zırı, İstanbulda bir müddet | misafir kalacak, şehrimizin görülmeğe değer yerlerini gezecekti Mahkemelerde Bir hanıma nım, poliste dayak yedi şik, yetto bulumramıştr. Fabibiüdii de Mü: diseyi tespit etmiştir. Şikâyetçi Dolapderede Kordele s0- kağında, Fatma Hanım apartımanın- da oturan Didar Ahmet Hanımdır. Di- dar Hanım, müddeiumumiliğe, yü: gözü yaralı bir halde müracaat etmiş- ir. Didar Hanımın şikâyetine © göre kendisi apartımanın birinci katında o- turan kiracılarile kavga etmiş. Kavga- dan sonra oraya gelen polis Nazmi E- fendi Didar Hanımı ki götür- mek istemiş. Fakat Didar Hanım hak- lı olduğunu ve komşularınm da kara- kola gitmesi lâzımgeldiğini ileri sü- desine nazaran Lütfi Efendi yumruk'a yüzüne ve vücudunun muh- telif yerlerine vurarak dövmüştür. Bu dayak faslmın karakolda da tekerrür ettiği iddia edilmektedir. Didar Hanım müddeiumumi tıbbıadliye sevkedi! Dün C. müddeiumumili a | rını ve Dida rinin kırıldığını ve yüzünde, nun muhtelif yerlerinde Hanımın vaziyetini tehlikeli gördüğünden 10 gün içinde (tekrar muayenesine karar vermiştir. Müddeiumumilik bu rapor üzerine tahkikata girişmiştir. Bir ziyaret Polis Müdürü Fehmi Bey dün müd- deiumumi Kenan Beyi ziyaret ederek uzun müddet görüşmüştür. Osman Nuri B. talebini geri aldı Birinci ticaret mahkemesi reisli e den temyiz mahkemesine aza dilen Osman Nari Bey tekaütlüğünü istemişti. Aldığımız malümata yöre Osman Nuri Bey bu isteğini geri al- maştar. Çakmak taşı salan adam kibrit satan İsrail ismi:tle birisinin üzerinde 4 tane çakmaktaşı bulunduğundan dün dokuzuncu ihti- sas mahkemesine getirilmişti. Mahkeme İsrailin derhal tevkifine ve mevkufen muhakemesinin icrasına karar verdi, Hapishane ve tevkifhaneden tahliye edilenler Hapishane ve tevkifhaneden dün de yeniden © aftan istifade edenlerin tah Byeleri yapılmıştır. iimdiye kadar ha- pisane ve 40 kişi tahli. Ye edilmiştir. Dün eroinciler hakkında da vekilet- ten emir gelmiş ve meşhur Blümental RİNİSANI 1933 Maarifta Ğ Yeni zam Muallimlere zam listesi dün geldi 15 ilkmektep mualliminin maaşları- na zani yapılması için dün maarif dürlüğüne bir liste gelmiştir. Ali dar muallimlere bugün tebligat yapı lacaktır. 22 ilk tedrisat müfettişinin de zam ö i hakkındaki liste bugünlerde iğ edilecektir. Yüksek mühendis mektebinin 50 inci yıl bayramı Dönüü olduğu gibi bu sene bir güne inhisar ct- memektedir. 50 inci yılın başından sonu- na kadar muhtelif zamanlarda muhtelif kutlulama merasimleri hazırlanmış ve bu iş için bir taraftan mektep idare-i, diğer taraftan eri cemiyeti seferbır baline geçmi ür. Bu münasebetle mektep ida- resi Cümhur'yet bayramında mektepte üç gün devam eden bir talete sergisi aç- mış ve muhtelif müsamereler terüp ce miştir. Bunlara an 5) sene zarfın. da mektebin girdiği tekimülü göster- mek üzere Al lan Maarif ser- gisine de iştirak iş ve iyi bir tesir uyand rmışt r. Fakat bu sersi telebe fa- aliyetini göstermeğe kâfi gelmediğin « den yı bir zamanda Ankara Mühen- Ge binasınm açılma merasiminde | Ankarada ikinci büyük bir sergi aç 'ma- sı kararlaştırılmıştır. Bu sergiye ye'iş - mek üzere bir de alm'nak çıkırılacak - tar, 16-11.933 perşembe günü saat 21 de Maksim salonlarında talcbe tarafındın büyük bir bayram yapılacaktır. Bu bay- Tama Gazi ve İsmet Pasa Hazretlerile, Nafia Vekili Fuat Beyefendi, memleke- tin mümtaz şahsiyetleri, bilümum mühen dis ailesi, matbuat erkânı ve talebe cemi- yelleri mümesileri dvet edim ir. 4550 paket sigara Evvelki gün Mudanyadan gelen Bur- sa vapurunda Tophanede gümrük mu- hafaza memurları tarafından yapılan aramada, 4550 paket mubtelifülcins si- gara bulunmuştur. Bü paketler, İbra- İm ve Ali ismide iki kişiye nit patlı- can küfeleri derunymda ele geçmiştir. dayak mı? Müddeiumumiliğe şayanı dikkat bir müracaat yapıldı biraderler de dahil olduğu halde hepsi- m e ai e tahliye edilenler 230 kişidir. S Arifin muhakemesi Bristol otelinde Mehlika Hanımı öl. dürmekle suçlu Arif Efendinin muha- kemesine bugün ağır cezada devam edi- Kumkapı cinayeti muhakemesi Kumkapıda zabıtanın aradığı Nuri is minde birini öldürmek, ko- miser Mucip Beyle bekçi Adili, kemelerine dün ağır cezada devam edil- Davidin evini basanlar Bakırköyde bir gece sabaha karşı Davit Efendinin evine girerek para is- tiyen ve yermediklerinden Davidi yara- lamâk ve karısı ,Leayi öldürmekle maz- nun yol amel Mustafa ve Tali- bin muhakemelerine dün ağır cezada de- vam edildi. Emin maznunlar bigünah ol- duklarını ağlıyarak söyediler ve tahli- istediler, yelerini desi alp a «iti. Heyeti hâkime bu talebi tetkikten Esrar satmanın cezasi Gümrükteki sekizinci ihtisas mahke- mesinde esrar satmakla maznun Orta- köyde Usküplü manav Alinin muhake- Jenmişi Banka kasasına eroin saklıyanlar Gümrükteki sekizinci ihtisas mahke- mesinde, dün Osmanlı Bankası kasala- rma kaçak eroin saklarken cürmü meş- but halinde yakalanan Kaldiron ve rü- fekasının muhakemeleri rüyet edilmiş. tir, — “lik isticvabat yapılmış ve gahitlerin in muhakeme başka güne bı- rekelmiştır. Mahküm edilen kaçakçılar Gümrük ihtisas mahkemesinde ka Takas işleri Muamele günden güne çoğalmaktadır Takas Komisyonu muntazam bir ş€- kildeVali muavini Ali Rıza Beyin Re- isliğinde toplanmaktadır. Takas için müracaatlar günden güne çoğalmal tadır. Komisyon bunları tetkik ederek süratle çıkarmaktadır. İhraç olunan maddeler tiftik, halı üzerinde toplan- maktadır. Bir tayin Adana maliyesinden Şeyda Bey İs- tanbul Tahakkuk © Başmemurluğuna tayin edilmiştir. Şile tahkikatı Şile cinayeti tahkikatı bitmiş gibi- dir. Jandarma Kumandanı Binbaşı İz- zet Bey bugün Şileye gidecektir. Memleket haricindeki memurlar Memurin kanununun, 75 inci madde- i dı Ji servet ve tasarruf hare- ketlerinin icaplarma göre muvakkat iddet ve yoklama ve müracaat usül- lerinin tayini hakkında hükümetçe bir nizamname yapılır.., Tasfiye ve tekalltlük 1668 numaralı kanuna © müzeyyel kanun dün vilâyete bildirilmiştir. Bu- na göre kanunun layin ettiği müddet zarfında tasfiye olunan memurlardan hizmet müddetleri yirmi beş seneye baliğ olmıyanlar 1683 numaralı aske- ri ve mülki tekaüt kanununun on ü- güncü maddesi hükmüne tâbi tutulur- Jar, Nüfusa kayıt edilenler Nikâhsız olarak vaki münasebetler- kmdaki kanunun tatbikatı ay başm dan itibaren başlamıştır. Nüfus mese- lesi olduğu cihetle bu işe fazla ehem- miyet verilmektedir. çocukların tesçil meseleleri için vilâ- yete yüze yakın müracaat vaki olmuş- tur. tesçil işlerine tahsis ederek bunlarla aviz ve amik meşgul olacaktır Poilete 4500 paket kaçak sigara Kaçak cigara İstanbula geleceğini lar Takibat Müdürlüğü ci Bey de bizzat iştirak ettiği bu taki- bat sırasında beklenilen motorlu ei tirme Mustafa kaptan namında biri- örülmüş ve larak 4500 paket kaçak cigara e muş ve hepsi müsadere edilerek icap eden evrak tanzim olunmuştur. Esrarkeşler 1 — Galatada Karamustafa caddesinde kahveci Ahmet, Mehmet, Ali esrar içerlerken lanmışlardır. 2 — Galata polis merkezi memurla» Galatada bir kahvede © araştırma Keseleri Bu araştırmada Ali ve Topal Mehmedin üzerinde esarlı ci- garalar bulunmuş, Veysel isminde rinin üzerinde de büyük bir biçak zu- hur etmiştir. Otomobil çarptı Sultanhamamında sırtında o demir yükü ile geçmekte olan hamal İsaka 3636 numaralı şoför İlyas Efendinin kamyonu çarpmış, İsakı yaralamıştır. Sızınca parasını almış Galatada oturanlardan Niko, yanın- da Çakır Mustafa olduğu halde mey- haneye giderek içmişlerdir. Nikonun sızdığını gören Çakır Mustafa Niko nun 30 lirasını almış ve yakalanımıştır. Bu çocuk kimin? Şarl isminde bir çocuk dün zabıtaya püracaatla Beyoğlunda bir kiliseye sar Paşa Osman, yaka ğını söylemiştir. | il ıl Bu ihbar üzerine kiliseye giden po- isler içeride duvarm önünde bezlere tahminen bir aylık bir mi tes kadın hakkında tahkikata başlanmıştır. Esrar kaçırırken Gemlikte 13 kilo 570 gram esrar ka- çırırken yakalanan Mehmet dün doku zuncu İhtisas mahkemesinde suçu sa- m olduğundan 8 ay hapse ve 9046 cezaya mahküm edilmiştir. çakçılık maznunlarından & Hüseyin al- tı ay hapse, 1100 İcuruş para cezasına, Ali isminde biri 265 lira cezayı nakdi- ye, 7 ay hapse, Ali Rıza beş ay hapse, 3S lira “para cesasma ve Aziz bir ay edilmişlerdir. hapes malin Yumurta kongresi Bu kadar narin, nazik, çabuk bo- zulan, günü geçince kıymeti düşen ve nereden çıktığını söylemeğe hacet ol- mıyan bir şey içinde kongre yapılır Yumurta bence gülünç, kep: bir şeydir.. Bu kadar haddini bilmi- yen şeye hiç rastgelmedim. Yirmi gün tavuk altında kalsa mahiyeti meydana çıkar.. Lâkin nedense dek- torların, aşçıların iltimasını kazanmış tır.. Çok aşağı sınıfa mensup iken en yüksek sofralara kadar sokulur, hat- tâ sabah kahvaltısını bahane ederek mahmur gözlü hanımların yatak oda larma kadar girer. Terbiyesiz, küstah bir-şeydir. Sıcakta kalın hemen bozus har, kükürt kokmağa başlar. Soğukta donar. Çok pişerse taş kesilir, az piş- 86 sulanır... Nedir bunun meziyeti ki; arar dururlar... Hep aşçıların ve dek» eleğin Güya terbiyeye yararmış.. Öyle ol sa işkembeci dükkânları terbiye ens- titüsü olurdu. Güya Mean lata, mayonez yaparlar. Ne yaparlar- sınlar çıktığı yeri bilirim, siz de » Ve bile bile yutarız.. Yu- murta haddini bilmez, çabuk bozu- lan, narin, nazik ve kokar bir şeydir. Buna kongre yapılır mı2.. Yapılır, çün- kü aşçılar ve doktorlar iltimas eder- ler. Sabrımı gamzelerin. Geçen akşam Beyoğlu sinema'a- rından birinde idim... Salonda kaldı. ğrm iki buçuk saatin en aşağı yarısı beyhude şeyari görmekle geçti.. Hal- kı bir salona toplayıp koyanlar, onla- rın sinirlerini ve sabırsızlıklarını da birlikte getirmiş olduklarını unutma» malıdırlar.. Zaten bilmem hangi fena iliyat semeresi olarak sinemalarımız saat ondan sonra başlamaktadır. Tas bü böyle başlıyan bir sinemanın er. ken bitmesi kabil değildir. Bir de bu na gelecek ve daba gelecek filmlerin reklâm için gösterilen parçalarını ilâ- ve ediniz ve arkasından bir sürü mu. in sanın sinirleri harap oluyor. Sinema seyi rine gelenler, âlemin ilâ tü seslendirilmiş, manasız ilân filmleri ni vakit geçirmek için bir film görme- &c gelen ve zifiri karanlıkta bekliyen a böyle zorla göstermek, hele ,österişleri uzatmak revayihak yal idir. Bizde programlar Avupada kinden kısadır. Acaba sincmacıları- mız bu kısalığı örtmek için mi bu ilân parçalarını e ediyorlar? Ne feda- kârlık bu!! Dün akşam bu kenmiş bir arkadaş bana “Sabrımı gamzelerin la sabrı tü- sihrile toraç edeli.” Şarkısını okuyor ve bu bahsi yaz- mamı rica ediyordu... Her hafta dik- kat ediyorum. Halk bu ilânlara wide” çalıyor. Haydi | sinemacılar o bunum;-- farkında değil! Ya ilân sahipleri? Ba ıslıkları takdir alâmeti mi sanıyor- lar?... Doğrusu geniş havsala, çok ra- van FELEK Ikilik gene sürüyor Genç doktorlar intihaba iştirak etmediler mi? Etibba odasının idare heyeti intiha- batının neti rağmen genç doktorlarla Etibba Muhadenet Cemiye- ti mensupları arasındaki münakaşa bit- memiştir. Genç | doktorlar zümresine dan Hayri Omer Bey dün bize dedi ki: — İntihabata bizzat 200 zat iştirak Mütebaki 480 doktor maze- liriz. hap kanuni olduğundan biz iştirak etmedik. (1800) azası bulunan oda inlihabına 600 kişinin iştirak etmesi demek üçte bir ie tutuyor. arma ikisi intihaba- ta iştirak bize iltihak et- mişlerdir. Üçte biri ile iktifa etmek bik. ee > » Ben boş ye re üc açmağa uğraşmıyorum. Kendilerinin yaptıkları hareket bütün pe e rencide etmiştir. Bunu Biz laikikin iştirak etmiyoceğiz, diye evvelce ilân etmiştik. Nitekim sö- zümüz çıktı, mevcudun üçte ikisi bizim- le beraberdir. Etbba larında bir yanlışlık var, demedik.,, Gene genç doktorlar zümresinin ba- şında olanlardan Süreyya Kadri Bey diyor kiz — intihabalında ben namzet- liğimi koymadım. İntihap edilmemek. İiğim tabidir. Etbba Odası il dolayısile meydana çıkan o münakaşa, Etibba Muhadenet Cemiyeti nizamna- mesinin on dört sene evvel yapılmış ok masından ve bügünün ihtiyaçlarma uygun olmamasından ileri gelmekte Nizamname genç doktorlarla Hanım doktorların aza olmasma manidir. Ev. velce Etibba Muhadenet Cemiyetinden istifn edip, sonra istifamı: geri | ak. mamızın sebebi, nizamnamenin edileceği hakkında vaitler yapılmasıdır, Mali vaziyetleri fena olan meslektaş lara, cemiyetten istifa teklif edilmek- tedir. Bu doğru, deği Pi unun hesap tadil ,