15 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

15 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MİLLİYET SALI, 15 İKİNCIKANUN 1935 Sarre Almanların... (Başı 1 inci sahifede) Saat 20 den sonra ispirtolu içkiler ya- saktır, Karşılıkdaslâh atıldığına ve kargaşalıklar çıktığına dair dönen de» dikodular as.'sızdır. Komünist cephesi üyelerinden ol- duğu söylenen Pal Levi adir adam evvelisi akşam Sarlui'de tovkif olun - duğu haber veriliyor. Bu adamım e - vinde 8 bomba, 200 el kumbarası, 30 kilo da dnamit bulunmuştur. Bir bomba patladı SARBRUK, 14 (A.A.) — Havas ajansı bildiriyor: Meçhul bir adam saat 21 buçukta Nazi fırkası merkezinin o bulunduğu otomobil kulübüne bir bomba atmış ve bir kişinin yaralanmasına sebop ol - muştur. Bu adam kendisini tutmamaları için etrafa ateş ederek kaçmağa başlamıştır. Kurşunlar hiç bir kimseye isabet etmemiştir. 78 yaşımda ihtiyar bir kadm rey verirken teessür ve heyecanından öl- müştür. Bir çarpışma Komünistlerle Alman cephesi ta- raftarları arasında kavgalar olmuşsa dn yalnız hafif yaralılar vardır. Muhalifler Cenevreye şikâyet ettiler Statükoya taraftar şeflerderi Maks Brava demiştir * — "Polis vazifesini çok fena yapmış- tır. Hakikatte poli y yoktu ve intihaba» ta Nazi asayiş servisi nezaret etti.,, Bravn Alman cephes'ne bağlı bu- lunan sihiye ve itfaiye teşkilâtının ça- lışma tarzını da tenkit ederek Alman- ya Sarlılarının Hitler için rey verme- ğe yemin ettiklerini söylemiştir. Bu şera t dahilinde, üko şefleri dünkü reyin serbest ve li addedil- meyeceğini alenen bildirmişlerdir. Bravn uluslar derneği (o nezdinde Mona bulunduğunu söylemiş- ei Almanyaya geçtikten sonra BERLİN, 14 (A.A.) — Alman is- tihbarat bürosu bildiriyor: Alman matbuatı, Almanyanm Sar plebisitindeki zaferini şimdiden kay « detmektedir. Bay Hitler Berchtesgaden'de isti - rahat etmektedir. Neticeyi salı günü orada öğrenecektir. Dış bakan Fon Neurath'ın bu gün Bavyera alplarına giderek plebisitin doğurabileceği neticeler hakkında Bay Hitlerle görüşmesi muhtemeldir. Resmi mahafil, uluslar (o derneği Konseyinin hafta sonundan evvel ka- Tarı vereceğini ve Alman; honey iştiraki reddetmiş olmakla Cenevredeki Alman e mi ica» bında müzakerede bulunabileceğini ü- etmektedirler. mit », Malümdür ki, Sarım Almany, bağlanması kalikde volmddür 2lAzA başlıca meseleler, madenlerin tesellü- mü, frank yerine markmm konulması ve Sar ökonçmi rejimin'n Alınan öko- nomi sistemine karışıklık olmadan yu- Almanyanm Sar arazisi üzerinde hükimiyet'ni ni tekrar tesis eden bir ka nun neşredilecektir. Yarı resmi mahafil, Bay Hitlerin, neticenin ilânından sonra bir nutuk ektedir, Fransız hududunda PARIS, IM.A.A. — Fransız-Saar hudu- dunun haberi resmen tekzib edilmektedir. ittihaz edilmiş olan yegâne tedbir, plebisit rinin takviye edilmiş olmasmdan ibaret. Bu sabah SAARBRUKE, 14.A.A. — Muhtelif seçim dairelerinden gelen 572 intihab san gin toplanması bu sabah saat beşte bitmiştir. Sandıklar polisin muhafazası altındadır, süngülü İngiliz kuvvetleri po- isi takviye etmektedir. Reylerin tasni- fine bu akşam saat 17 de başlanacak ve yarın sabahı saat yedide biteceğinden ne- ticeler de ancak saat $ da belli olabilecek tir. SAARBRÜKEN, 14. A.A, — Alman- mir aldıklarını “Başka eler mültseileri Pür sare MX(A.A.) — Bay Hitler” Sar'daki mümessili Bay Burckel, Sar aym bin Yahudi hakkında ön ee yi Yeni soyadı Alanlar * Sıvas saylavı Bay Rasim BAŞARA müm almıştır. * Kibrulı Avukat Bay Celâl Hacıso- . soyadı olarak AKBEL adını almış - “Binbirdirek mahallesi 14 mamarada Bay Ragıp, Fevzi, Fazıl, Zeki; valideleri Bayan Şükriye, hemşireleri Bayan Sadâ (Erman) soyadını alımı; * Fatihte Fatma, oğulları Akpulka ş. Ş. 5. Ş. Fazıl, Mu. Z. V. Ihsan (Tarim), Fatih Uğur apartımanı kapıcısı Hasan (Altındal), Sinop gümrük merkez memu ru Ahmet Cemil (Aygen), Sinop muaye- ne memuru Köşif (Altınok) soyadını al- mışlardır. * Mehmet Suat ve oğlu Mahmut Süc- da (Araz) soyadını almışlardır. * Nuriçe Boyacıyan ve kızı Horopik Mari Boyaciyan (Baycu) soyadını al - anışlardır. *P,T.T. Genel M. gü T. Işletme Md. Muavini yin Azmi, oğulları Gebze Inbisarlar Müdürü Ihsan Azmi, Heva - Zım binalar memurlarından İrfan Azmi, Istanbul Merkez T. bügisti Adnan Azmi dayıları Hulüsi ve bunların sile ve çocuk ları (Berker), Balıkpazarmda yağcı Şük- rü, oğlu pastırmacı Hakkı ve kardeşi pas tarmacı Mehimot (Aten), eski Adana Va- isi merhum Bay Hacı İzzet'in kızı Ba yan Saadet ile çocukları Ankarada fen- ni gözlükçü Bay Mün'in ve Bayan Melâ- bat ve Bay İzzet ve torunu Yılmaz dedö- lerinin eski soyadı olan (Halkacı oğlu)» nden (Halkası), Eski (Deliorman) gi zetesi sal ecmeddin, zevceği Mürüv- vet, çoc Seyfi, Süheyl, Leylâ, ev- velee aldıkları (Tuna) dan vazgeçerek (Deliorman), jandarma mümeyyizliğin- den'mütekait Ramslı Yusuf Ziya ile vefikası Nebiye, oğlu orhan (Şıpka), Bah riyeden mütekait kaptan Hüsnü (Kal - yançi), Maliye memuru San (Oztun), mütekait Osman (Sarıdeniz), hademe Safer (Beşe), maliye memuru Cevdet (Oçar), daktilo Rehadiye (Açar) soya- dni almışlardır. * Akbaba çevirgeni Bay Orhan (Tu- na) soyadını almıştır. Fatih hocalarından merhum hacı Meh- | met Kadri oğlu gümrük ve inhisarlar ve- kâleti levazim mutemedi Hüseyin soya nn “Tunç, olarak nürusça teicili yapıl masştar. Süleymaniye camii sen elem Hafız Kemal ve wilesinin soyadının (Gürses) olarak tescil edilmiştir. Gm Hayrı paşa oğlu İsmail Şük- rü (Şaşmaz) ve hemşire zadesi Saffan (Altınbulak) soyadlarını almışlardır. * Topçu kaymakamlığından müteka- it Bay İsmail Hakkı ve oğulları İzmir topçu alay kumandanı miralaz Hulüsi, piyade mülâzimi Vedat ve Anadolu A- > muharriri Nevzat (Atagut) soya dımı almışlardır. “Sayiav seçimi © (Baş: inci sahifede) larınm, reylerimi kolaylıkla ve seve #9v6 kullanmaları için, her türlü tedbirler a- Intihabat faaliyetinin gayet canlı, ha- raretli geçmesi için, her tarafta tezhürat ve şenlikler yapılacaktır. Bu defaki intihabatın bir ehemmiyeti ve kıymeti de kadınlarımızın intihaba iş- tirâk etmeleridir. Bu memleket davasım- da, bütün vatandaşlar, çok kalabalık ve imanlı bir kütle halinde rey vereceletir. Fırka teşki.âtındaki çalışma Intihabat yaklaşırken, — fırka vilâyet | merkezi vatandaşları tenvir, irşat için | birçok toplantuar tertip eüneğe başla | mıştır. Her şönra bir semtinde toplantı yapılmakta, konferanılar verilmektedir. Bugünlerde, | solaallara, mekfiye; vasstallma, sunema, tiyatro, mektep vesaire gibi umumi yer- lere afişler, levhalar asılacaktır. Diğer taraftan, fırka halk hatipleri teşkilâ da Ve geçmiş Oulunmaktadır. Halk leri seçim konferanslarına, hitabe- lere başlamışlardır. Seçin günlerinin de- vamı müddetince de halk hatipleri taa liyetlerine devam edeceklerdir. Ankaranın ve ikinci münteh p “ANKARA, 14 “Eeletonla) — Vila - toplanarak <i müntehip Bstelerini tetkik ve tanzim ile meşguldür. Ekinci müntehip listeleri ayın on sekizinde ilin edilecektir. Kes- pi seçim ayın riymiinde başlayacak ve bir günde Saylav seçimi teftiş ay de bütün hazırlıklarını bitirmiştir. ikinci münte- hip mar. setleri içinde köylü ve şehirli biroçk bayanlar vardır. Ankaranın mer- kez ve kazalarının çıkaracağı ikinci mün tehip e Ankara merkez kazası © mahiyelerile | beraber 332, Keskin 144, Kızılcahamam 118, Koçhisar 98, Kalecik 99, Haymana 80, Ayaş 77, Bâlü 73, Çıbık 68, Beypa zarı 74, Nallıhan 48, Polatlı 41. İzmirde on bir bayan 5» IZMIR, 14 (A. A.) — Zi seçim yollaması yapılm;tır. Elli bir seçiciden on biri bayandır. Sökede SOKE, 14 (Milliyet) — Kazamızda saylav ve ikinci müntehip seçimi intiha- | İ saat bına bugün başlandı. Halk, fırkanın gös- davet edilmektedir. İtalyan askeri maka- | matı bu kâğıtları toplamıştır. Almanya için SARBRUK, 14.A.A. — Röyter bildiriyor ; Rey pusularmın ezan eri | liz kuvvetlerinin muhafazası altında > vam etmektedir. Rey görülür ki Fransa ve sitatek belerm- | mi ufak küme halinde kaldık- avdet deki Felâket ve l Tahribat büyüktür (Başı kinci sahifede) Bedri, tuzlayıcı Bay Marko, Bay Liyor, Bay Karakosta, tüzlayıcı Bay Hint | vardır. Erdek ve (Marmara havalisinde Zelzelenin yapmış olduğu tahribatın büyüldüğü, gün geçtkçe anlaşılmak. tadır. Dün sabah Bandırinadan gelen Saadet vapurile Marmara adalılarm- dan bazı kimseler de gelmiştir. Bun- lar arasmda bulunan Marmara mer- koz adasında kaptan Aron ile bir mu- harririmiz görüşmüştür. Kaptan Aron Marmara adasında şarap ve balık kon serve fabrikası sahibidi Kaptan Aron demiştr kit — Zelzele evvelki cuma günü sa- 4t 4,5 da başladı. Fasılalı olarak 10 dakika kadar sürdü. Gece saat 7 de bir daha oldu. Marmara adalarında hemen hemen yıkılmadık bir yer kal- mamıştır. Zarar ve ziyanın hesabı bü altından karkunç sesler geliyordu. Bağırdım, bağırdım. ON hayet iki saat sonra sesim duyulmuş. Geldiler, kurtardılar. Ölenler beşi buldu Zelzolode ölenler beşi bulmuştur: Hacı Hüseyin oğlu Ahmet, Alişan oğlu 4 yaşında Ahınet çocuk, Yeğitler köyünden Ibrahim oğlu 2 yaşmda Ah. met çocuk, Gündoğdu köyünden ana. sile 15 yaşında rsi yılımtı altımda ka- larak can vermişlerdir. Bu ölümler Marmara adalarında büyük acı uyandırdı ve herkesi kor- kuttu. Benim Avşa adasındaki d ğer şarap yapı yerim de yıkıldı. Ziyan çoktur. Marmara adalarındaki zelzele hâ- lâ sürmetkedir. Yer altından hı fif uğultular gelmektedir. A sındaki çeşmeler kurumuştur. Meskün 4 adada 14 köy tamamen harap ol - muştur. Hilâliahmer çadır gönderdi. Ban- dırmadan ustalar geldi. Hükümeti - miz barakalar yaptıracaktır. Hilâliahmer yeniden para ve çadır gönderdi | ANKARA, 14 (A.A.) — Hilâlinh - merden bildiriliyor: Hilâkahmer evvelki yardımlarına i- lâveten yer sarsmtısında zarar gören yurttaşlara Bandırmadaki teyzi me- muru vasıtasile yeniden beş bin Hira ve evvelce gönderilen 250 çadıra ilâ- veten yeniden 150 çadır ile evleri yı- kılanların evlerinin tamir ve inşasına sarfedilmek üzere Balıkesir valisi em- rine on bin İra göndermi; SPOR Birincilik maçları İstanbul mıntakası futbol kurumu : 18-1-1935 cuma günü yapılacak mınta- ka birincilik maçları : 1 — Taksim Ala- nında, alan güzcüsü Şazi! Altınordu Kasımpaşa |, t. saat 12,45 hakem Sabih, Süleymaniye OL.& saat Fenerbaheç - 14,30 hakem Şazi, Yan hakemleri Halid, Tahsin. 2 — Beşiktaş (Şeref) alanında: Alan gözcüsü Kemal Üçer, Galatasaray -Be- yo saat 10 hakem Halid İbrahim, Galatasaray - Beşiktaş B.t. M5 hakem Halid İbrahim Topkapı - Eyup Birinci £. saat 12,45 saat Sadi Karsan, Galatasarav - Beşiktaş 1, *. saat 14,30 hakem Saim Turgud. Yan hakemleri Ekrem, Talat. 3 — Fenerbahçe Alanında : Alan göz- cüsü Cafer, Beykoz - İstanbulspor B, t. saat 10 hakem Ali Rulvan, Beylerbeyi- Anadolu İ inci &. saat 11,45, hakem Ke mal Halim, Beykoz - İstanbul İincit, saat 14,30 hakem Subhi, Yan hakemleri Abdullah, Zarif, Tıraş Bıçakları İmtihana hazırdı Bir aded Hasan tıraş bıçağı yüz defa tıraş eder. Etmediği takdirde İDO lira veririm. Hasan Ecza Deposu Sahibi Hasan Abmed Başıran Dr. IHSAN SAMI ÖKSÜRÜK ŞURUBU Öksürük ve nefes darlığı boğmaca ve kızamık öksürükleri için pek tesirli iliştr. Her cezanede ve ecza depo- larında bulunur. Istanbul asliye mahkemesi 6 nci hu- kuk 'dairesinden: Nezihe tarafından Karagümrük Nesli- şah sultan Çınarlıçalı sokak 19 No. da Şevket aleyhine açılım boşanma davası- na mütedair davetiyenin mezkür hane- den çıkmış olduğundan ikametgâhının #meçhuliyetine binaen tebliğ edilmediği mübaşiri tarafından verilen meşruhattan anlaşılmış ve ilânen yapılan tebligat ü- addolunarak bir daha mahkemeye alın - mayacağınız tebliğ makammna kaim ol- sak üzere ilân olunur. (6991) İstanbul dördüncü icra memurluğun- dan: j Satılmasına karar verilen gardirop, ha- İh, seba vesair ev eşyası 19 - 1 « 935 cu martesi günü saat 10 dan itibaren Top- hanede Kılıç Ali mahallesinde Mesçit sokağında 10 No, lı hane önünde açık arttırma ile satılacağından İsteyenlerin gösterilen gün ve saatte mahallinde bu- #anmaları ilân olunur. (6993) Tayyare Piyar g> Müdürlüğü A ım Satım Komisyonundan: Şartnamesi veçhile bastırılacak olan aylık keşide listele- rile 19 uncu tertip el, duvar plânlarnın 19-1-935 tarihinde münakasası ye taliplerin rı. (162) Komisyona müracaatla- ... üğü İstanbul ithalât Gümür Müdür.üğünden: İsim'eri Müellifleri Cilt Berl-Lunge (1931-33) tab'ı- 3 yenitab'ı nın Fransız tercümesi. Ensyklopaedie der technisch- Ulmann son ,, en Chemie Analyses et essais des papiers Hezberg - Marteau Traitâ de chimie Pharmaceu- P. Lebeau-C. Courtoi. tigue Technelogie et Analyse chi- Levokavitsch 1. gue Die Praxis des organischen L. Gattermann Chemiker. Gesteinsana Lytisches Prakti-E. Dittler kum Lack U. Firniss Seeligmann et Zieke son tab" Analyse et fabricar'on des ci- Tsunntas menta. Handbuch der Chemie und Ubbelohde Techrologie der öle U. Fette . Hand buch der Pflanzen ana- G. Klein İyse. | stanbul Gümrük kimyahanesi için 12 Kânunusani 935 gününde bilmünakasa almacağı ilân edilen yukarıda isimleri | yazılı ktapliar için yevmi mezkürda muayyen saatte müra- caat vaki olmadığından münakasa günü 21 Kânunusani 935 Pazartesi gününe tehir edilmistir. Taliplerin mezkür günde saat 15de Istanbul Ithalât Gümrüğünde müteşekkil Satm- alma Komisyonuna müracaatları ilân olunur. (182) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen Kıymet Lira K. MERCAN: Mahmutpaşa Dayehatun i Kalcılar han alt kat eski yeni6 sayılı dükkânm 1/2 Payr. FENER: Seferikoz Fener caddesi eski 158-162 yeni 128-132 numaralı evle dükkânın 57/96 Payı. FENER : Hamami Muhittin Cami İçi sokak eski 37 yeni 7 sayıli ev. BUYUKDERE : Çoban kızı sokak eski 28 yeni 7 sayılı evin 6/12 Payı. ARNAVUTKOY : Büyükayazma cad- desi ve yeni Çeşme sokak eski 30,32 yeni 36-11 sayılı ikievin 3312/8640 payı. 1159 20 Yukarıda yazılı mallar (o 23-1-935 çarşamba günü saat on dörtte Idaremizde müteşekkil satış komisyonunda ayrı ay- rraçık arttırmaile satılacaktır. 'steklilerin vüzde yedi buçuk pey akçeleriyle glmeleri, (F) (196) Yüksek İktisat ve Ticaret Mektebi müdürlüğünden: 1.— 1933-34 ve daha evvelki ders seneleri nihayetlerinde mektebin evvelce kısmı sani ve ali isimlerini taşmış ve şim- di Yüksek İktisat ve Ticaret ismini almış bulunan kısımının altı devrelik tedris müddetini doldurmuş olup mezuniyet im- tihanlarını vermemiş olan eski talebenin 1 Birinci Kânun 1934 tarihinden itibaren altı ay zarfmda bir istida ile mek- tep idaresine müracaat ederek mektep vaziyetlerini ve adres- lerini ve imtihana girmek istediklerini bildirmeleri ve istida- larma dört tane fotograf iliştirmeleri. 2.— Bu suretle müracaat edenlerin 1936 senesinin Eylül ayı nihayetine kadar imtihanlarmı behemehal vermek mecbu siperi — Bu imtihanların alâkadarların tedris devrelerini dol- derdi tarihte mer'i olan talimatname hükümleri daire- sinde yapılacağı, 4.— 1 numaralı fıkrada yazılı altı aylık müddet içinde mektep idaresine müracaat etmiyenlerin ve müracaat edip te 1936 senesi Eylül ayı nihayetine kadar imtihanlarını — ne suretle olursa olsun bitiremiyenlerin bilâhara imtihana gir- mek haklarının düşeceği ve kayıtlarının bir daha > mek üzere silineceği ilân olunur. (8047) 128 25 1444 50 576 606 50 İstanbul Ziraat Bankası Satış Komisyonundan: Sıra Semti No. 4122 Istanbul Ha-Süruri cı Köçek 1409 Istanbul Ba-Ahı Çelebi —— lıkpazarı 1685 4639 Bakırköy (o Cevizlik bugün Sakız ağacı (2016 Hay en Rasimpaşa le Gele Yeni 3564/2 Kadıköy (o Osmanağa e ” ” 3564/4 ,, . (3564/5 - N 4122 numaralı gayrimen İsi kapalı zarfla diğerleri zi Ve e Fazla tafsilât Galata da Eski sebamed di eğe Mahallesi Sokağı Emlâk No. Hissesi Hisseye göre mu hammen kıymeti Hacı Köçek camii (30-32-34 O Kâgiriki mağaza veüstü 271/240 173 T.L. Limon İskelesi 84-84/1-2 -Ahşapiki dükkân ve bir dük. 10130967 576 , ,, kân bölme iki dükkân" ———— 211701600 Orta Y. 55 E.49 ipe metresi 114 Tamamı GA Uçüncü 6 Kâgir hane ve bahçe 28/80 Ma Düz 21-23 o İkiarsa metresi 132 Tamamı NUN Kurşunlu Han 4 Br han içinde üst kat- 2 1000 ys ş ta E. Yoğurthane Tapu 63 Arsametresi 118,25 4/6 631-5, Y. Fuat Bey Harita 19 > Tapu 65 e dig 4/6 GIS 45. Harita 18 > Tapu 67 > 118 4/6 629” ig; Harita 17 »» ve talimhane (o Tapu 69 — 101 4/6 430“ Harita 16 mler, dük ie | arttırma suretile satısa çıkarılmış! Kiri Liyone Bankanıbinsmdaki Sa gemici ey iri tır. Gayrimübadil o bonosile