6 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET ÇARŞAMBA © ŞUBAT 1935 Yeni Siy'avlor cuma günü memleketin Ssk çapukluşasalarac yeriz iecek mükâfat Paris Deniz yolları MILLİYET'in Tefrikası: 14 | Koverlih'in otomobili önde Dai'inki “Nakle den: M. F. arkada son sür'atle gidiyorlardı Hülâsa (Fantoma - Hırsız namile maruf 6- Jan Marten Dal hususi bir baloda gö- yet gârip bir hırsızlık vakasının içine karışmıştır. Çalınan şey ev sahibi Ma dam Koverlihin yeşil elmasıdır. Bunu Brina isminde bir genç kız aşırmıştır. Maksadı şudur: Çünkü bu yeşil el- mas Cimi Borinjer isminde bir adamın | katledildiği gece bunun (oüstündeidi | Ve elmasın bir parçası da cinayetin ol duğu yerde bulunmuştu, Brina bu mü- ! cevheri tekrar elde ederek kendisini kurtarmak istiyordu. Halbuki mücev - her tekrar ortalıktan esrarengiz bir ş€ kilde kaybolmuştur. Bunu açaba ev sa- hibi Koverlik aşırmasın? Fakat neden bu adam böy bir hırsızlığı yapacak- ur? Işte Dal, şimdi genç kıza bir yar - dam olmak üzere Koverlibin arkasını takip etmekte ve elması bulmağa çalış maktadır.) Dal ihtiyatı elden bırakmıya - rak göz wcile bir baktı: Gelen Ko- verlih'ti; acele gece kostümü ba- | Joda .zyalgı kahve ruği © ni çıkarıp bir şehir elbisesi giyme- ğe uğraşıyordu. Yüzünün çizgile < | ri sertleşti, Her halde çok heyecan- h idi. Fatoma Hırsız, yatak örtü- sünü indirdi. Bu sırada harekete geçmektense, tetkik etmek daha faydalı olurdu. Böylelikle Brina'- ya daha ziyade yardımı dokuna - cağına kanidi. Hi iphesiz Ko - verlih bir yere yordu. Bütün harekâtı ve yüzünün ifadesi çıkışı- nın fevkalâde ehemmiyeti haiz ol duğunu gösteriyordu. Yeşil taşlı broşa bir alâkası mı vardı Acaba? | Her ne ise.. Dal Koverlih nereye giderse o- nu takip edecekti. Elektrik düğme | sini çevirdi. Oda karardı. Mig a çıldı. Bir saniye sonra ta idi. Dışarı çıktı ve Koverlih'in sanki bayağı bir eve gizli bir mak. | satla merdiveninden aşağı inmekte | olduğunu gördü. Merdivenin niha- | yetine hiç kimseye rastlamadan, erdiği zaman rahat ve büyük bir nefes aldı. Sokak kapısından çık - tı. Kapıyı kâpadı. Onu çok yakından takip edi - | yordu. Evin arka bahçesi hem ka- ranlık, hem de tenha idi, Koverlih bahçede bir dolaştı, sonra büyük | kapıya doğruldu. Orada bir oto - mobil bekliyordu. Motörü hırlıyor- du, fenerleri yanmıştı. Üniformalı bir adam kapıyı açık tutuyordu. Koverlih bindi, şoför ön taraf gir- di ve otomobil hızla Londraya doğ ru yollandı. Dal bi- müddet ayakta kala kaldı ve uzakia otomobilin arka fenerleri nin kaybolduğunu gördü. Sonra kendi arabasma koştu. Koverlih'in hareketi kâfi derecede esrarengiz- di. Dal ne kadar merak etse haklı idi. Zahmetlerinin mükâfatını belki | yeşil broşu ve belki daha başka şeyleri de ele geçirmekle alacaktı. Otomobiline atladı ve şiddetle ak- | seleratör'e bastı. Harekâtmdaki bu | sertlik, halindeki mahcubiyet ve inceliğe biç uymuyordu. Çok geç - meden öteki arabanm fene - rini gördü. Artık sonu kolaydı. Koverlih, Dal'in zannettiği | bi Londradaki evine gitmedi. Şo- | förünü ve arabasını Soho'ya bırak t: ve yoluna yaya olarak devam et- ti. Asabiyeti fazlalaşmışa behzi - yordu. Korku veya vicdan azabı adımlarımı sıklaştırıyordu. Şimdi karanlık ve sessiz bir mahallede bu'unuyordu. Biraz sonra adımla- rm seyrekleştirdi. Etrafına bakın- dı. Fakat Dal onun nazarlarından gizlenmeğe muvaffak oldu. Gece- nin bu ilerlemiş saatinde havanın ruladı. Nihayet durdu ve birden - ai e içeri daldı. Bir akika in cin medi. Sonra Dal ei kanl b çinde belirdi. Yavaş yavaş ilerledi, dört katlı bir binanın karanlık pen <erelerini bir kaç saniye seyretti, kapıya doğru bir kaç adım attı son ra yine durdu. Dördüncü katın pen cerelerinin birinden hafif bir ziya sızıyordu. Bunu görünce © hafifce bağırmaktan kendini menedeme « di. Bu aydınlık o sankiona Cimi Barenjer faciasma başka bir saf- ha olduğunu anlatmak istiyordu. Sekizinci kısım Fantoma hırsızın kartı ya yakın bir saran danberi Dal kapıya kulağını daya- i dinliyordu. Fakat ev- i Barenjer tarafından iş- gal edilmiş olan apartmanın için - de hiç ses sada yoktu. Koverlih'in içeride olduğunu biliyordu. Bunu aydınlık ta isbat etmişti. Dal aşa - ğıda, sokakta iken, kendi kendine bu adamın maktulün evinde ne i- i var? diye sormuştu. Bu suali hâ- kendi kendine tekrarlıyordu. Tahmin ettiğine nazaran kapınm diğer tarafında kat'i bir süküt hü- küm sürüyordu. Fakat bina eski yapı idi ve kalın kapılarla, kalın duvarlar casusların işini kolaylaş- tırmıyordu. Nihayet, yavaşca kapı- ya vurdu. Bu hafıf gürültü, uyuyan binada akisler uyandırdı. Dal yine içeriye kulak verdi. Fakat ”- lik her zamankinden daha fazla i- di. Tekrar vurdu. İçeride vi şey gıcırdadı. Bu ya çekmeceden ya - çekmeceden yahut ta bir iskemle- den geliyordu. Uzun bir süküttan sonra anab- tar deliğinde çevrildi. Kapı açıldı ve Koverlih'in sertleşmiş çizgili ki- reç gibi yüzü göründü. Martin Dal, Dal'in sesine hiç benzemiyen bir sesle: — Hayırlı akşamlar olsun. de- di. Daha doğrusu hayırlı sabahlar olsun. İçeri girmeme müsaade eder misiniz ? Yavaşca, fakat kararını vermiş bir hal ile kapıyı itti ve içeri gir - di. Koverlih önce mani olmak iste- di, fakat sonra geri çekilli. Kapı yı açtığı zaman korkudan titri - yordu. Fakat bu mahcup tavırlı, mütevazi gıri elbiseli adamı gö - rünce korkuları biraz yatıştı. Sesi- Be biraz sertlik vermek istiyerek: Ne istiyorsunuz? diye sordu. — Burası Çimi Barenjer'in da- iresi değil yz Dal, bağ kenarlı gözlüklerinin burada. Hiç bir şeyin değişmedi. ğini görüyorum. Aşağıki katta kim oturuyor?. Koverlih bu garip ziyaretciyi şüpheli şüpheli süzerek: — Hiç kimse. diye cevap ver - di, Yalrız en alt katta bir bakkal dükkâ. : var.Barenjer bitün binayı kiralamıştı, fakat yalnız dördüncü katı işgal ediyordu. — Bitmedi — Oz Türkçe ile Bilmecemiz Osmanlıca karşılıklarını yazdığımız kelime lerin öz türkçe mukabillerini yazarak in sin boş hanelerine © yerleştiriniz ve “Milliyet Bilmece şuna, önderimiz. Bilmecemizi doğra balledenler oranında kura sekiyor ve kazananlara hediyeler veriyoruz! Müddet; Perşembe günü akşama kadardır. Yeni tilmecemiz 1724567891011 iseosunumuma SOLDAN SAĞA ; 1 — Beynelmilel 8, Ever 2, 2 — hetifhmm 2, Sayt 2, 3 — Umumi 5, 4 — Tevem, bir batımdan 4, Dem 3, — Çok değil 2, Taharri etme 5, — Ekalliyer 5, Bir meyva 3, 7 — Kapan 3, Beygir 2, 8. — Ayikke 6, 9 — Uyku şarkımı &, 5. Erkek 2, rakam 3, Beygir 2, Bal amelesi 3, YUKARDAN AŞAĞI : 1 — Geniş 4, Hücum 4, 2 — Atıf edatı 2, Bir kümes hayvanı 3, İpe Pota 2, Bir işki 4, Svriyede bir şehir 3, Erkek 3 yek ei Ale her tarafında seçi miş olacaklar tığı Şişlide yeni Türkiye mektebini ida- re cimekte bulunmuştur. Şekibe Şekip Şekibe Şekip, Bursada Isaveren kö- yünde çiftliğinde çakşan ve yabanci | diller bilen bir bayandır. Satı kadın Satı Kadın Ankaranın Bitik nahiye- sinin Kazan köyündendir. Muwi savaş - ta malül olmuş bir sekerin OOkarısıdır. Beş çocuğu vardır. Çiftçidir. Kendisi tarlasında çalışarak silesimi besict. 175 Bi zamanda bulunduğu köyün muhta - rıdır. (Başı 1 inci sayfada) | Ferrah Ferruh 1891 de Kayseride doğmuş tur. Kayseri mahalli işlerinde yetişmiş, belediye ve fırka LEŞ bulunmuş - tar, Nakıye Elgün Nakiye Elgün 30 sene maarif ha- yatına hizmet etmiş, sayısız mektep - lerde muallimlik, reidürlük etmiştir. En son İstanbul kız Hisesi müdürü ken dört sene evvel İstanbul şehir meclisine aza seçilmiştir. Bayan Naki- ye ayni zamanda belediye daimi en - cümeni azasmdandır. Belediyede çok muvaffak olmuştur. Kadın sayiavlarımızın kısa hal ter- cümelerini haber verdikten sonra ne - reden saylav seçileceklerini de kayde - delim: Saylav namzet.iğine saçi.en kadınlar 1 Mebrüre Günenç Mersin belediye üyesi, Afyona; 2 Satı o Karamehmet (Ankara Bitik o nahiyesi Kaxanköy muhtarı, Ankaray Tü buğ (Feyziati — Boğ kısmı müdürü) Antalyaya ; 4 Suphi- ye Gökçül (İzmir kız muallim mektebi müdürü) Balıkesire, 8 Şekibe Şekip I- şel (İneröl İsaviranda çiftçi) Bursa. ya; 6 Huriye Baha İz (Fedagojh m allimi) Diyarbekire; 7 Dr. Fatma Şa kir (Gureba hastahanesi iç hastalık- ları mütehassısı) Edimeye; 8 Nakiye Elgün (İstanbul şehir meclisi üyesi) Erzuruma; 9 Fakihe Oynen (Bursa kız lisesi müdürü) Istanbula; 10 Bi - nal Nevzat (C. H. F. vilâyet idare ve belediye üyesi) İzmire; 11 (oFerrub Güpgüz (Kayseri belediye üyesi) Kay seriye; 12 Bediz Aydilek (Bolu bele- diye üyesi) Konyaya, 13 Mihri Pek - Kolej Türkçe muallimlerinden) tyaya; 14 Meliha Ulaş (Samsun Tisesi muallimlerinden) Samsuna; 15 Esma Nayman (Adana belediye üy! si) Seyhana; 16 Mehibe Görkey (T. kat orta mektep muallimi), 17 Seni Hızal (Eski maarif umum müf: ve yeni Türkiye o mektebi müdürü) Trabzona. Saylav namzetliği xe saçilen erkekler 1 — Ahmet Ulus, "Ulus, baş yazıcısı, 2 — Mümtaz H. F, Ankara başkan vekili, 3 — Müş. fik Ayaş, Ayaş çiftçilerinden, 4 — Ce- Jâl, Halep konsolosu, 5 — Nazif Arr- can, Adliye bakanlığı müsteşarı, 6 — Nazmi topçu, Tüccar ve Aydın koo - peratif idare meclisi üyesi, 7 — Nuri mi, Susurluk çiftçilerinden, 9 — Ce - mal, mütekait miralay, 10 — Dr. Ha- san Vasıf dişçi mektebi, profesörlerinden, 11 — Dr. general Besim Örer, Universite eski profesör- lerinden, 12 Mitat, mütekaid askeri kaymakam, 13 — İbrahim Necmi Dil men, Türk dili tetkik cemiyeti genel kâtibi, 14 — Doktor Sadi Konuk, C. H. F. Bursa vilâyet idare heyeti baş- kanı, 15 — Atıf, adliye müfettişi, 18— Sadettin Ferit Talay, İstanbul avukat- larından, 17 — Dr. Mustafa Bengisu — Ödemiş belediye başkanı, 18 — Hilmi a 19 — Sami Çölge eski saylavlardan, 20 — Mühendis Fehmi, Yollar ve binalar dairesi başkanı, 2i — Eyüp Sabri, eski saylavlardan, 22 — Bay » kanları i, hizli memleket hastahanesi baş he » kimi, 24 — Tevfik Bilge, Istanbul kız Kuleli liselerinde tarih rmuallimi, müfettişliği caki cekânı harbiye kanı, 29 — Fuat, Ankata ei yet müddei umumisi, (30 — Şükrü, Türk Tayyare cemiyeti başkan mua- vini, 31 — Osman, C, H. F, Eskişehir vilâyet idare heyeti başkanı, 32 — Bekir Kaleli, Istanbul avukatlarından, C. H. F, başkanı, 35 — Mustafa Kı. hıç, tüccar ve İstanbul şehir meclisi ü- yeni, 36 — Ali Şevket Öndersev, C. H. F. Bilecik başkanı, 37 — M. Du- ran, Erzurum belediye başkanı, 38 — General Şükrü Naili, eski kolordu ku- mandanı, 39 — Hüsnü Çakır, İnhisar. ürü, dan, 42 — Sıtkı Şerif, Tosya kazasın- da çiftçi, 43 — Doktor Tevfik Aslan, Kastamonu C. H.F. başkanı, d4 — Şerif, hariciye bakanlığı ikinci daire irinci şube şefi, 45 — Abdürrahman ili cemiyeti Bi - İğ rü Şenozan, İzmirde doktor, 48 — Süleyman Vemirezen, Ankara askeri fabrikaları tüfek kısmı usta başısı, 49 — Veli Yaşın, Çanakkale C. H. F. başkanı, 50 — Avukat Hasan Ferit, eski saylavlardan, 51 — Salih, Istan- bul Bakırköy Barut fabrikası yageri, 52 — Zühtü Akm, Lüleburgaz C. H. F, başkanı, Ali Rıza Esen, baytar umum müfetti- şi, — — Ahmet Seyfeli, Kırşehir C. H. F. başkanı, 55 — Nedim Bozatık, mütekeki topçu miralayı, 56 Doktor Lütfi Kırdar, Göz mütehassrslarından, İzmir C, H. F. vilâyet idare heyeti ü- yesi, 57 — Hilmi Çoruk, Kastamonu belediye başkanı, 58 — Doktor Rıza Levent, Adana sıtma enstitüsü lâbora- tuvar şefi, 59 — Ergin, Devlet şörası üyesi, 60 — Osman Dinçer, İs- tanbul avukatlarından, 6 — Musla- fa Halit, Uşak şeker fabrikası tesvi- yeci ve kaynakç tustası, 62 — Dek - tor Osman Şevki Uludağ, Istanbul Be- yazıtta hekim, 63 — Şevket, ressam, 63 —Ali Rıza, İzmir Cumhuriyet müddei umumisi baş muavini, 64— Ce mal Tekin, Istanbul Lokantacılar ce- miyeti başkanı, 65 — Osman Hilmi Taner, Malatya C. H. F. başkanı, 66— Emrullah Barkın, Başbakan'ık umum müdürlerinden, 67 — Kenan Orer, İs- da ul Cumhuriyet müddei umumisi, — Kâzrm Nami Duru, Maarif ba- Kii talim ve terbiye üyesi, 69 — Kemal Kosun, eski saylavlardan, 70— Şevki, Istanbulda diş hekimi, 71 — Şükrü, Ziraat bankası eski umum mü dürü, 72 — Cavit İhsan Oral, Adana şiftçiler birliği başkanı, 73 — Kâmil, Brüksel maslahatgüzarı, 74 — Doktor kim saylavlardan, 76— Selim Sırrı, Maarif bakanlığı umum müfettişlerinden, 77 — Dektor Galip Hakkı Üstün, Topkapı yoksulları koru- ma cemiyeti başkanı, 78 — Cevdet Kerim İncedayı, C. H. F, umumi ida» re heyeti üyesi, kan, diğ hek Galip Pekel, 83 — Mustafa Tunalı, An fabrikaları usta başıların- dan, 84 — Tevfik, ziraat umum mü- dürü, 85 — Şevki Süsoy, o Tokatlı, 86 — Ismail Müştak Mayakon, Mu - harrir, 87 — Hüsrev Gerede, eski Tah ran büyük Sip 88 —Hüseyin Rah- mi Apak, C, H. F. idare heyeti üyesi, 89 — Mitat hard mühendis, cski say lavlardan, 90 — Sırrı Day, Maliye bi kanlığı ceki nakit işleri müdürü, 91 — General Ahmet, eski baytar dairesi başkanı, 92 — Fuat, eski saylavlar - dan, 93 — Muhittin, eski Bursa be- İediye başkanı, 94 — Omer, Yozga- 'dın Evci köyünde çiftçi, 95 — Ekrem, Tekirdağ C. H. F. vilâyet başkanı, 96— Doktor Mitat Altıok, Zonguldak oC. H. F. vilâyet başkanı. Eski saylavlardan namzet gösterilmiyenler Dördüncü devre sâylavlarndan © lap ta fırkanın bugünkü namzet liste. sinde adları bulunmuyanlar şunlardır: 1 Ahmet Cevdet (Yozgat), 2 Alâ- ettin Cemil (istanbul), 3. Abdülkadir (Maraş), 4. Asım (Erzurum), 5. Be- kir Kara Mehmet (Çorum), 6. Cafer Gn 7. Celâl Nuri (Tekirdağı), Fuad Şahin © (Aydın), 9. Hala ki 10. Halil (Kastamonu), 11. Hasan Basri (Cebelibereket), 12. Ha- san Yakup (Ankara), 13. Haydar (An- talyn), 14. Ibrahim Alâettin (Sinop), 15. İbrahim Yörük © (Bahkesir), 16. Mahmut Rasim (Tekirdağı), 17. Mu- zafer (Balikesir), 18, Muslihittin Ab- dullah (Ankara), 19. Nazifi Şerif (Am- talya), 20. Pertev (Balrkesir), 21. Re- fik (Kastamonu), 22. Refik (Konya); 23. Reşit Saffet © (Kocaeli), 24. Riza ; , Hâşim ), 32. Vasıf (istanbul), 33, Vasfi (Balı- kesir), — intihap dairesi değişen saylavlar Falih Rıfkı Atay, Bolundan Anka- raya; Osman Niyazi Burcu Çanakkale kirdağına, Tekirdağın, Recep © Zühtü Sineptan Zonguldağa, Müstahilerden Bay İstamat iie ESKİŞEHİR, 5 (Milliyet) — rada mine seçimi işi yolundadır. ille ci seçmenler seçimlerini gününde yapa» caklardır. Müstakil namzetliğini koyan Bay İstimat Zihninin teftiş heyeti başkanlı- ğa dilekçesi geldi. Burada yakından tanımıyorlardı. Bay Nalbant oğlu Hıfzı Sakarya gaze- tesi yazıcısınin sorgularına verdiği kar. #ılıkta şunları söylemiştir: — istimat Zihni Ozdamar Bodrum. ludur. Hukuktan çıkmıştır. Türk orte- 79 — Hüsamettin O- 7 Ali Riza imzasile şu rek tobu ai “Müliyetin 20 ikincikânun o 1935 tarih ve (3.214) numaralı nüshasında yurdun en çok çacuk sahibi olan ana - larına dağıtılmak üzere Ai i ço cuk esirgeme kurumuna — yolladığım ' (1.000) liradan (300) lirasının beş 8e- nedenberi Trakyada oturmakta bulu - nan en çok çocuklu analara ayrıldığı | hakkındaki yazıyı okudum. Bu yazının her sene yurdda en çok gocuk sahibi olan ananın (12) çocuğa kadarı için her birine ( (25) er ve bu miktardan fazlas için her birine (30) ar lira ve eğer bu ana Trakyada oturmak- ta ise yine (12) çocuğa kadar olan ço- cuklarından her birine (30) ar ve bu miktardan fazlasının her birine (35) er ve bu ana ecnebi yurttan ana yarda gelip te Edirnede tavattun eylemişse bu takdirde bu anaya her bir çocuğu i- gin (3S) er lira besabile ve Hilâlizhmer ve çocuk esirgeme kurumları vasıtasi- İe her senenin zafer oayramında ve bu ana Trakyada ise Edirnenin kurtuluş bayramında — verilmek ve vefatımdan sonra bu ıdiktar her sene için (1.000) liraya çıkarılarak bundan (400) lirası. nım alelitiâk ve (3uv, — lirasının son (5) sene zarfında müm (| yurtla ve bakiye (v0, s.rasınıp da Trakyadaki analardan en çok çocuk sahibi olunla - ra tahsisi suretile (o tesis ettiğim (Fa- ilet mükâfatı) haberinin nasılsa Mil » Hiyete başka şekilde intikal etmiş bulun- masından ileri gelmiş olsa gerektir.,, Mektup sahibi Bay Ali Rıza aki maliye müşteşarı ve şimdiki Türk dain- ler vekilidir. Ka mpaşa spor birliği cüzdanı Kasımpaşa spor birliğinden: 885 yı- ından itibaren hüviyet | cüzdanlarının yenilenmesi karar altına alınmıştır. Es- kilerinin hükmü olmadığı. Avustu'ya kolonisinin verdiği ba.o Geçen gün Avusturya kolonisi tara- bından verven balodan bahsederken ba- loya Alman ceneral konsolosu Dr. Toep kenin de iştirâk ettiğini ve bunun ba- loda Avusturya - Alman dostluk teza- büratına vesile olduğumu yazmıştık. Avusturya general konsolosu Bay Winterden aldığımız bir mektupta bu baloya doktor 'Toepkeden manda diğer konsolosların da davetli bulunduğu ve doktor Toe,w enin bu baloya © iştirâki siyasi mahiyeti de haiz olmayıp süva- rede Avusturya » Alman dostluk teza- büratı vuku bulmadığını beyan etmek- tedir, ÇAGIRIŞLAR Üniversitede konferans Türk fiziki ve tabii ilimler cemiys- nden: Bugün saat 17,30 da üniver - hakkında umuma mahsus bir konferans verilecektir. Konferans almanca veri » lecek ve türkçeye tercüme edilecektir. YENİ NESRİYAT Evrenselay 50 inci şubat sayısı çıkmıştır. Bu sa- yıdaki Kubüüy, budunlarda artistik duygular, ışığın şabukluğu, hasta ge Koca Murat re sözlüğü beki İstekler, Sizi güldüren Sün içiniz ve diğer | mevzuda vr sa çük yazılar vardır. Hukuk gazelesi Cevat Hakkı Özbey tarafından neş- redilmekie olan (Hukuk gazetesi) nin 7 inci numarası zengin bir münderecat ile çıkmıştır. Bristolün başkanıyı altındaki, komisyonuna, gör: bildiklerini medeni ve iisus Dir cesaretle söyle - bırakmıştır. Bugüne rerrelizi da Türk ulusu yüksek varlığına mı işlerile göstermiştir. Ça- Mari » Bam Eskişehirde» fnkamamzz ilinci seçmeni olsaydım, İstimatın say- lavlığını güderdim.,, Bu bilgiler ortada Jetimata bir sem- pati uyandırmıştır. istimatın — saylav- lığına olmaş nazarile balolabilir. Atinada memnuniyet ATINA, 5 o — Esliya gan zetesi Türkiye (© hükümetinin Büyük Millet Meclisinde bir Rum bulunması hakkımda verdiği karan alkışlamakta- dır. Ajansın bir tashihi ISTANBUL, 5 dei Dün ak. şam gazetelere verilen C, H. F. saylav berker Bistesinde bir iki küçük yan- çk dr meme b gelen bu yanlışlıklardan dölayi 5 - 20 are söretka Mib ölarlai şa suretle tashihi de bir vazife adde - mamzedi ola - İŞLEMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaşı Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Kanmaz, Han. Tel 22740 AYVALIK YOLU BANDIRMA vapuru 6 Şubat ÇARŞAMBA günü saat 19 da Ayvalığa kadar, (592) MERSİN YOLU ANAFARTA vapuru 7 Şubat PERŞEMBE günü saat 11 de Payas'a kadar. (593) İLÂN Bakanlıkça projeleri tasdik (edilen Akşehir Hidro elektrik tesisatının © lektrik, türbin ve boru kısmı ihale edir leceğinden teliplerin bir haftaya kadar tekliflerini İstanbulda Sirkecide Büyük Ismail Paşa hanında Akşehir komisyon evine getirmeleri ve inşaat kısmı için de Akşehir bankasının Akşehirdeli met kezine müracaat etmeleri bildirilir. ra) Istanbul asliye ikinci hukuk mahke- mesinden: Davacı Beyoğlunda Küçük Handekte 25 No, ha evde oturan İn giltere devleti tebaasından Hanri Dar ton oğlu Vilyamın mutasarrıf olduğu Beyoğlunda Şehzuvarbey o maballesinin Büyük ve Küçük Handek sokağında kâin tevsi intikalli büyük Handek caddesinde 28 No. lu dükkün müşte « mil Küçük Handek caddesinde 28 No: Ju bir bap apartmanın 20 de üç hisse” sini'bir sene vade ve faizi mizamisini peşinen tediye ederek ahzü istikraz 0Y* lediği 800 lira evrakı nakdiye mukabi - linde müddeialeyi > Mişel oğlu Leon Yuda Abene velsen ferağ eylemiş v8 bu sekiz yüz lira borcunu 23 teşrini " evvel 1339 turihinde tamamen ve nal“ ten kendisine ödemiş ve buna dair ala” caklı Beyoğlu dördüncü noterliğinden tasdikli 25-10-3539 tarihli branamede vermiş olduğu halde memuru mahsur su huzuruna gelerek ipoteki fek eyle > memiş olduğundan bilmahakeme mez” kür apartımanın davacıya ait 20 hisse tibarile üç hissesi kaydınm tashihine karar itası hakkında davacı namına v€ kili avulzt Şevket tarafından Galata * da Selânik © hanımda 11 No. da borsa mübayaacılığile meşgul (o Leon Yuds Aben aleyhine 25 nisan 934. tarihinde ve 934 - 353 sayı altında açılan dava” dan dolayı müddeinleyh namına gön * derilmiş olan dava arzuhali ve daveti" ye ve gıyap kararı kendisinin göste * rilen mahalden çıkmış ve ikametgâhini meçhul bulunması sebebile tebliğ edi” lememiş ve bu hususlardan dolayı müd” deialeybe ilânen teblizat © yapılarak 26-1-935 tarihli son mlhkeme cebesinde de meskür gayri menkulda müddeinin üç hissesi üzerindeki vefaen © ferağ fekkile mezkür üç hisse kaydının müd- dei namına (o tashihine ve muhakeme masarifinin müddeialeyhten almmasi * na karar verilmiş ve bu karan (havi 30-1.935 tarihli ve 935 - 18 sayılı ilâ” mum dahi linen © tebliğine ve bira” olduğundan müddeialeyh Leon Yud? Abenin kanuni müddet içinde temyizi dava eylemediği takdirde bu hükmün katileşeceğini bilmesi işin keyfiyet hi” kuk usulü muhakemeleri | kanununun 141 inci inaddesile bu maddeden 109? gelen diğer maddeleri ahkâmma tevfi” kan ilân olunur. (ra2) memeli eikieağimysi Usküdar hulk hâkimliğinden: N# fin oğlu Usküdarda Ayazma mabal ” lesinde İskiöle caddesinde 22 numar” lı hanede sakin Halete evvelce taktir # dilen sekiz lira nafakanın dört iray* tenzili halıkında istihsal eylediği 8-1 835 tarihli ilim sureti Halete gönde rilmiş ise de ikametgâhı meçhul oldu ” ğundan tebliğ edilmemiş ve ilânen tb” Biğine karar verilerek tebliğ makamın” kaim olmak üzere ilim sureti mahke”* dan: Mahcuz ve satılmasına karar "© rilen demir kasa ve koltuk ve s5İ“ 15206 posar gözlü vent 12 den KE ren dördüncü vakıf hanr içerisinde #9 2