21 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Dolu yağıyor. Nisan yağışlı gidiyor... Bir gün açarsa hava, bir gün kapıyor. Ço- ğu geceler yağan yağmuru, bere - ket sabah güneşi ertesi günü kuru- tuyor, Fena da değil! Bizde böyle yağışı güneşe * denk gelmiş bahar nâdir görülür. Dün evde idim. Yemekten son- ra elime geçen birkaç cevizi, bir anahtar kulpu ile kırıyordum.- Hepsi de boş, kof, çürük çıkıyor- du. İçli bir ceviz kısmet değil mi bana, diye düşünürken, bir şimşek çaktı... Çocuk iken eşya dersi okudum; şimşek nedir? bili- rim, Bilirim ama gene bir keçi oğ- loğı kadar şimşekten korkarım. Ne zaman çaktığı, niçin çaktığı bi linmez, bilinse de önüne geçilmez. Baktım hava karardı... Anam: — Gene yağacak... dedi. O mem nen bundan. Yemişler büyür, ekin öre herşey kurak Nisanlardan sonra ne büyük ekinler, yemişler gördük... »“—” Cnn da kendine göre bır kunaati var... u sonra hava karardı, az sonra yağmur düşmeye başladı. Geçici bir şey sandım... Damlalar sıklaştı, camların sesi arttı ve ü: tümüzdeki taraçanın tıpırtısı ziya- deleşti... Geçer diye bekledim... A- lışkınlık... Hep böyle beklerim.. Diş ağrısı geçer, baş ağrısı geçer, diz ağrısı geçer, sağnak geçer di- ye.. Geçmedi ve.. arttıkça arttı, art tıkça arttı... Yollar yaşardı, wslan- dı, çamur oldu. Sel oldu; akmaya başladı... Hepsi beş dakikanın için- de.. Ve anam hep memnun, Der - ken bir hışıltı ile başlamaz mı do- lu yağmaya... Ben cevizleri kırmaya devam e diyordum... Anam içeriden seslendi: — Dolu mu?.. İmişim, cevizi soruyor sanı - dım: — Boş, hepsi boş dedim... — Ayol kör müsün? dedi... Do- lu yağıyor... Yanıldığımı anladım: — Bırak anacağım! dedim. Bir azda dolu yağsın!... da hep boş çık masın.. — Ne? dedi... Şimdi sokakları örte, di... Sele katıldı... Lâ kof ceviz kabukları önümde durux- yordu... B. FELEK Etibba odasının sergisi ,Etibba odasınm açtığı sihhi ve tibbi kitaplar sergisi şimdiye kadar 500 den fnzia ziyaretçi tarafından gezilmiştir. Ser giye genç mektepliler fazla alâka göste riyorlar. Dün akşam saat 19 da radyoda bakteriyoloğ Osman Şerafettin | tarafm- dan bulaşık hastalıklardan korunma mev zulu bir konferans verilmiştir. Sağlık Bakan'ığı müsteşarı Sağlık bakanlığı müsteşarı Bay Hüsa- mettin Kural dün sabah Ankaradan gel- miş ve akşamki trenle Cenevreye gitmiş- tir. Bay Hüsamettin tlarına iştirak edecektir. Komite içtima” ları bir ay sürecektir. 4 alınan cetveldir) 20 NISAN 935 AKŞAMIIYATLARI İSTİKRAZLAR TAHYİ Hatikram daki Beze $ ez Kuponunuz ; 10,50 Ergani BAZİ A, mümessil sı u Şir Hayriye 15,50 5 Şark m. ecza “15 ÇEK # YAİLARI Franz 1204$ Prağ 184145, Lemdra 6 ZI Mine 9.5957 10,2,25 | Nüyork 732 1.06,0 Madrit 5030 Budapeite 449,92 Varşova 42125 Bünreş 7854 Viyana 42223 (Satış) Kuruş al Heviçre 2s Porta 18 “ z 1 . | a SEHIR HABERLERİ POLİSTE: Kısmeti yaradan Açılan adam İki gün önce hastaneden çıkmış, gene döndü! Kasınpaşada Serveri © yokuşunda 97 numaralı evde otüran Adnan, dün gece arkadaşlarından sabıkalı İzmirli | küçük Mustafa tarafından sağ bacağından ya ralanmıştır. Hüdiseden sonra Beyoğlu hastanesi- ne yatırılmış ise de dün yarası timar edi- lerek taburcu edilmiştir » Habor aldığımıza göre, yarası beşincidir. Bundan bir hafta evvel de gene arkadaşlarından Arnavut Abdal- lah tarafından dört yerinden yaralanmış- ür. O zaman da Beyojilu hastanesine ya- trilmış başında, omuzunda, kaba etinde ve sol böğüründe olan yaralarından sb. nuncusu oldukça ağır olduğundan bir kaç gün hastanede yatmıştn Hastaneden çıktığın ikinci günün- de de bu hâdise olmuş ve tekrar çıktığı kovuşa dönmüştür. Dün taburcu edildiğine göre, Adna- nn yaraları ağır ve tehlikeli | değildir. Sabıkalı Mustafa da kefalete bağlanarak serbest bırakılmıştır . Eroin satan bir kafile daha Erin kaçakçılığı yapan bir şebeke daha yakalanarak adliyeye verilmiştir. Yakalanan kaçakçılar Çerkes Mustafa, költeçi Mustafa, Arap Cemil, Eftalyaş diğer bir Cemil olmak üzere beş kişidir. Bunlardan Arap Cemil ile Eftalya bir kere dala eroin ve esrar satmak suçun” dan polise getirilmişlerdi. Ele geçirilen eroin bir kilodan fazla. dır. Fakat bunun nişasta ile karıştırılmış olduğu anlaşılmıştır. Eroinler tahlil edilmek üzere kimya: haneye gönderilmiştir. Polisçe derlenen evrak müddeiumumi- Jikçe gözden geçirilmektedir. # Havaya silâhnt boşaltmış — Dün geçi, mat 23 te Hamami Muhitin me sinde Fethiye sokağında oturan sa- bikalı Mahmut oğlu Kâmil evine gelerek kapısı önünde bir el silâh atmış, sonra evine girmiş ve bu vaziyet anlaşılarak yakalanmıştır. # Davutpaşada bir ev çöktü — Davut” paşada Sancaktar Tekke sokağında 55 sayılı evin üst kısım çatısı çökmüştür. Eşya ve insanca zayiat yoktur. Edirneden gelen yolcu'ar- dan gümrük beyannamesi Edirneden Istanbula gelen yolcula rın eşyalarından gümrük beyannamesi &- knması usulü terkedilmiyecektir. Edirneden gelen trenin Yunan toprak- larına geçmesi ve orada istasyon yapma” 81 bunu icap ettirmektedir. KUÇUK HABERLER KADASTRO ÇALIŞMALARI— Şeh rin birçok yerlerinde kadastro çalış - maları devam o edivor. Kü Hacıkadın mahallesinin kadastrosu da iy, tapu senedlerinin veril- mesine başlanmıştır. İSTANBUL HALKEVİNDEN: istan bul (Deri vs Zührevi hastalıklar) kur üçüncüsü 22-4-9: ü at 18,30 da Cağaloğlu merkez salo- olacaktır. Bu kursta Dr. Ci larla hakiki resimleri ve bu kursun te filmler gösterilecektir. Bu OFIS MUDURLUGU — Türkofis Istanbul şubesi müdürlüğüne tayin e- dilen ofisin İzmir şubesi müdürü Akil Emrullah'ın Mayıs başında gelip işine başlıyacağı anlaşılmıştır. EKSPRES GEÇ GELDİ — Dün sa- bah Avrupa ekspresi yarım saat geç gelmiştir. * Kendi başlarına kalacaklar — Müş- terek esnaf bürosuna bağlı 20 kurumdan 5 inci masadaki kömürcüler, yapı yapı. alar ve kaldırımcıların sen: gelirleri 3000 lirayı geçmediği için büro mümes- sillerince diğer masalara taksim edilerek masrafların azaltılmasına karar vermi; Bu üç kurumun çevirme takımları bir araya gelerek düşünmüşler ve kendi ken. dilerini senelik gelirlerile , çevirebilecek. lerini kestirmişler, Bu yüzden müşte. rek büro münessillerine baş vurarak ge- ne ayrı bir masa olarak kalacaklarını bildirmişlerdir. * Müfit Necdet döndü — On günden- beri limanlarımızda tetkikatta bulunan deniz ticaret müdürü Müfit Deniz şehri- mize dönmüş ve dünden itibaren vazife ri başlamıştır. üfit Deniz tetkikatını bir raporla E- a a lara poru yirmi başlamıştır. ş Esirgeme ie Esirgeme kurumu 23 ni ramının bii yünü yozet dağıtacıktır. VWLAYETTE Belediyenin Alacağı para Vali Ankarada hangi işleri takıb edecek? Ankaraya giden vali ve belediye reisi Bay Muhiddin Üstündağ, beraberinde belediye ve vilâyet hususi idaresi 935 ma bütçesini de, tasdik ettirmek üze- ve, götürmüştür. Belediye 935 yılı içinde yapılacak bir takım işler hakkında borç almak için vi- lâyet genel meclisinden salâhiyet almış- ti. Belediye, bü parayı, belediyeler ban- kasından alacağından Muhiddin Üstün- dağ, bu işi çıkarmak içinde çalışacak tr. Bundan başka, Muhiddin Üstündağ, belediye hissesi vermiyen Haliç girketi- ai de belediye devralacığından bunun i- dare şekli hakkında da İç İşler bakanlığı ile görüşecek, direktif alacaktır. Ziraat Lankası işi vilâyelte Istanbul Ziraat o Bankasınca yapılan buğday alım ve satımına ait yapılan tah- kikler fezelekesini, vilâyet idare heyeti esaslı surette tetkike başlamıştır. Tahki- kat fezelekesi altı dosyadan fazladır ve etraflı ifadelerle doludur. Dosyada adı geçen eski müdür ile ba- 2 memurların, idare heyetince sözleri İmacaktır. İdare heyeti iderini aya kadar bitirerek kararını verecektir. Azadlı ve Yarım burgaz çayırlıkları Bakırköy kazası içinde Azadlı ve Ya- rımburgaz çayırlıklarnın otlağı, tarlast az veya olmıyan köylülere dağıtılması İ- çin Maliye bakanlığından yeni bir yıldı- »m gelmiştir. Buna göre pürüzsüz olan yerler, dava- lu veya Evkafa ait yerlerden ayrılars« hemen köylülere verilecektir. Ancak, bu yerlerin çoğu pürüzlü olup, iş mahkemededir. Elinde tapu bulunan ve sahibi olduğunu söyliyen kimseler ta- sarrufa haklı olduklarını vilâyete bildir. Pürüzlü işler araştırılmak- i Emlâk müdürlüğü, Maliye ba - kanlığının bu iş için sorduğu (sorguya karşılık hazırlamıştır. Göndermek üzere- dir. MAHKEMELERDE Cürüm uyduran İbavacı! Simi Dün bu suçlu tevkif edildi Dün, Sultanahmet ikinci (o sulh ecza makin b davacı aleyhinde, cü Tüm uydurduğu için tevkif kararı veril miştir, Rozetler ve kutular meki ön pi rilmiştir, il ia Şehriban isminde — bir kadın, yeğeni Nazlı aleyhine entari ve sairesini şaldığı iddiasile bir dava açmıştır. Dün bakılan bu davada dinlenen şahit Remziye, Naz- ının arkasında teyzesinin entarisini gör düğünü, fakat çalarken ğini, ne suretle alıp: giymiş olduğunu da bilmedi- ğini söylemiştir. Suçlu Nazlı da demiştir ki: — Entariyi teyzem, bana, kendisi ver- di. Sonra da, kızı kızdı; kızgınlığından saldı diye dava açtı. mun üzerine, davacı Şehribana ne diyeceği sorulmuş, o da vi — Evet. Entarımi gi diye kendim. vermiştim. Sonradan, evimden kaçtığı i- çin, barsıaneım; çaldı diye polise ver » dim. demiştir, Hüküm, usulün göre, Şehribanın, cürüm tasniinden mev kulen müddej umumiliğe | yollanmasına karar vermiştir. Şehriban, adliye daire - sinde tevkif edilmiştir. tuz.nı çığnayen şolör Beyoğlunda, Sürp Agop Fransız hastahanesi önünde, 12 yaşlarm- da, Suzan adi bir kıza çarparak ölümü- ne sesep olan tramvay şirketi otobüsle- ri şoför.erinden Yunusun muhakemesine üçüncü ceza mahkemesinde devam edil miştir, iddiaya göre, Taksimden Beşiktaşa gi den otogüsün şoförü ihtimam sarfetme- miş ve kazadan kaçınmak mümkün ol duğu halde gidiş süratini kesmiyerek ka- zaya sebep olmuştur. Mühendis raporu, otobüsün, üç metre mesafe içinde dur - durulması mümkün olduğu merkezinde- dir. Cafer, Mehmet, Hüseyin, Leylâ ve Faruk ta evvelce şshit olarak dinlenil - mişlerdir. Si EREN Son duruşmada, Yunus, vaziyetini latmaş, kızı çiğnememek için otobüsü sağ taraftaki kaldırım üzerine kadar çıkar - dığını, fakat, sol çamurluğun çocuğa çarp masına mâni ğı, bu vaziyette arabayı durdurmanın imkânsız olduğunu, kendisinin hiç dikkatsizlik ve kusuru bu- hunmadığını söylemiştir. Müddei umuminin iddiasını serd için, dava, başka güne bırakılmıştır. * “irisi serbest bırakıldı — Süleyma- niyede bir temeli kazılırken 0- lan çöküntü hâdisesinden suçlu olarak sorguya, çekilenlerden mimar Muhiddin- le Salilin tevkif edildiklerini yazmıştık. Dün, birinci istintak dairesinde sorguya çekilen mevkuflardan Salih te serbest bi- rakılmıştar. Birer sene hapsedilecekler (Doğru yol) adile telif ettiği kitabın, bazı yerleri, dini hissiyatı tahrik ederek halkı hükümet aleyhine teşvik edici ma- biyette görülüp ağır çeza mahkemesinde BELEDİYEDE Yıktırılan Evler! Son ay içinde 5 tahta ev yıktırıldı İstanbul belediyesi fen heyeti yıkil - mak üzere olan tahta evlerin kontrol e- dilmesini ve bunların derhal yıktarılma- #nı alikaderlara emretmişti. Bu emir ü- zerine belediye memurları şehrin her tar rafını dolaşarak yıkılacak evleri tesbit et. miştir, Ancak bunlardan Yenişehirde ili evin sahibi bulunamamıştır. Belediye bu ev - | lerin üzerine yapıştırttığı birer ilimda bir hafta içinde sahipleri çıkmazsa evle- rin yıkılacağını bildirmiştir. Sahipleri bu. Junan evlerin yıkılmasına devam edilmek tedir. Son ay içinde yalnız Beyoğlunda 5'e yakın ev yıktırılmıştır. Tramvay merdivenlerine kapı Tramvay şirketi, belediyenin stkı kon trolu üzerine yeni sistem £ kapiirı yap- mağa ve bu suretle atlamanın önünü al- mağa çalışmaktadır. o Mamafih şimdiye kadar yalnız iki vagon kapısı yapılmış - tr. Belediye fen heyeti yaptığı tetkikat- ta bu kapıların 200 liraya mal olduğunu öğrenmiştir. Şirkete verilen şiddetli bir emirde en kısa zamanda otomatik kapıların yapıl - ması bildirilmiştir. Temizlik işçileri kadrosu genişletiliyor Eminönü ve Fatih kazalarının temizlik işleri kadrolarının genişletilmesine karar verilmiştir. Bu karar üzerine yeniden 20 şer te » mizlik amelesi ahnacaktır. Et fiyatları geçen seneden fazla İstanbul belediyesi 1934 ile 1935 yıl- ları et fiyatları arasında bir istatistik ha- zırlamıştır. Buna göre 1934 da koyun eti 50 ile 65 kuruş arasında satıldığı o halde 1935 de 60 » 80 kuruş arasında değişmiştir. İ Keçi eti 1934 de 40 - 60 kuruş iken 1935 de 50 ile 62 buçuk kuruş arasında. | dir, Bu hesaba göre et fiyatları geçen se- neye göre artmıştır. Tramvay şirketi çizme yaptırıyor Tram vatmanlarının sıhhatini ko- “ rümak için tramvay şirketi vatmanların arka ve yan taraflarını birer perde ko- yacaktı, Belediye yaptığı tetkikatta vatmanla- ra.şizme verilmesini muvafık görmüş - tür. Keyfiyet tramvay şirketine de bildi- rilmiştir. Şirket vatmanlara ve makas memurla- rına çizme yaplırmağı kabul etmiştir. Islanbulda evlenenler evlenenlerin 1927 de 4045 çift, 1028 de 4197 çift, 1929 da 3939 çift, 1930 da | 4312 çift, 1931 de 3958 çift, 1932 de 4738 çift, 1933 de 3958 çift ve 1934 de 5107 çift İsta evlenme en ziyade Be- yoğlu daireşinde ikinci derecede Fatihte | ve en az da Adalar ve Bakırköyde olmuş tur. > Lütfi Fikrinin Vas yeinamesi Bundan vir kaç ay evvel P, 5 evvel Pariste ölen Lü Eri parasını baza hayırlı ijvere mek istiyerek bir vasiyetmi arlamıştı. asiyetname ha» Lüti Fileri bu vasiyetname, 1928 de, Beyoğlu üçüncü “een ç1vel pe. yoğu. ia sonra parasını e erketmekted.r. Lâ. Zal “ i rma sıkek kardeşinden evvel öl. «Hunan üzerine LU “Faki i hazırlama Zahideye kinci vasiyetnamesini hazır) fi Fileri vefat etmiş ve aradan tikten sonra beyoğlu üçüncü vet Yesari Beyoğlu di mahkemesine müracaat ederek siyetnameyi göstermiştir. me ile deni mesi racaat etmişlerdir. ——— Binada tehlike var mı? Ortaköyde yüksek deniz ticare ğ tebinin bulunduğu | binanm sindi bazı çatlaklar © görülmüştür. Buradaki rıhtımın hafif bir meyil ile denize doğru alçaldığı da tesbit edilmiştir. Bir heyet burada tetkikat yapmıştır, Ruhtımın linin ve çatlaklıkların çok eskiden oldu- ğu tehbit edilmiştir. Ancak, binanın yeni bir tehlike karşısmda olup olmadığı a. | vaştırılmaktadır. an duruşması yapılan tüccardan Ali U) ve kitabı basan matbaacı o Bürhanettin, dün birer sene ağır hapse mahküm edil. mişlerdir. Kararın temyizi kabildir. Müddeinnumi, suçluların beraetlerini İ orta MAARIFIS İdman Şenlikleri İdman bayramı İçin hazırlıklar başladı Lise ve orla mekteplerin idman şen- Biği için hazırlıklar başlamıştır. Her mek tep şimdiden hususi surette idman bay» ramına iştirak için mektepte (© talebeye mümareseler yaptırmaktadır. Dün maarif vekâletinden gelen bir & mirde şimdiye kadar her mayısı inci günü yapılmakta olan idman şenli bu sene 26 nisanda yapılacağı bil miştir. Bu emir üzerine lise ve orta mektep müklürleri bir toplantı yapmış ve şenlik programını hazırlamıştır. Buna göre 26 nisan cuma günü öğle- den evvel Kadıköyünde Fenerbahçe sta- dında bütün hususi ve resmi iseler ve orta mektepleri toplanacaktır. Kültür bakanlığı hesabına © olarak © gün Akay idaresi tarafından mekteplere iki vapur tahsis edilecektir. Bu vapurulardan biri kız talebelere di- ğeri de erkek talebelere ait olacaktır. Stad da kızlara beden terbiyesi muallimi Me- sadet ve erkeklere de beden (terbiyesi muallimi Zeynel kumanda edecektir. Yarın Fener stadında bütün kız ve «r- kek talebenin iştirakile umumi ilk prova yapılacaktır. Bir lise müüürü hakkında tahkikat yapılıyor , Son orta tedrisat talimatnamesi muci- bince, lise ve orta mekteplerde müdür - lük, muavinlik gibi idari işleri de olan muallimler, başka © mekteplerde ayrıca ders alamazlar. Şehrimizdeki büyük li - selerden birinin müdürünün bir ecnebi koleji d bu mekteplen, bu vasıta ile epeyce bir miktarda para aldığı anlaşılmıştır. Teşrih enstitüsü yen den yapılıyor Üniversite kurulurken, kahçeye yeni bir teşrih enstitüsü binası yapılmıştı. A- radan az zaman geçti. Binanın bir çok yerleri çatladı. Bir çok eksiklikler oldu- ğu meydana çıktı. Uzun müddet bina, müteahhitten teslim alınmadı. Üniversitenin bu yeni yaptırdığı teş - rihane binasının yeniden tamiri ve bazı yerlerinin o değiştirilmesi zarureti hasıl olmuştur. Bina, yeni bir mukavele ile, yeniden müteahhide verilmişti. Emstii bu yaz tatilinde iyi bir şekilde yapıla” caktır. harlıye neateli yerinde yen. bır lise Önümüzdeki ders yılı başında harbiye mektebi Ankaraya taşınıyor. Kültür ba- kanlığı, şehrimizdeki eski harbiye mel tebi yerinde bütün tedrisatı Almanca ©- lan büyük, leyli bir lise açmak için etüt yapmaktadır. Binada bazı (değişiklikler ve tamirata ihtiyaç görülmektedi. Bu Hsede, Galatasarayda olduğu gibi, tü Se, tarih, coğrafya gibi kültür dersler br? başka bütün todrisat almanca ola - caktır, muai.im mex ebi Lu S6 8 n3 «adar mezun verecek? Muallim mektebi bu sene 120 mezun verecekti, Evvelce orta derecede bulunan mual- lim mektepleri kültür bakanlığının kara- rile Bse derecesine yükseltilmiş ve mev- cut talebeler de iki sene daha fazla oku- mağa başlamıştı. Muallim mekteplerine evvelce ilk mek tep merunları alınırken iki senedenberi 4 ötebi mezunları alınmakta idi. De. .cesi liseye çıkarılan muallim mek teplerinden bu sene ilk defn olarak mu- allim çıkacaktır. Bu muallimler yine ilk mekteplere ta- yin edileceklerdir. Imthan'arda bulunacak mümeyyizler Ecaebi ve ekalliyet mekteplerinin im- tihanı hakkında kültür bakanlığından ye- Bi bir emir gelmiştir. Bu emire göre şim- diye kadar ecnebi ve ekalliyet mektep - lerinin umumi imtihanma İstanbul maarif bakanlığı tarafından seçileceği MİŞ ve kmtikanların me zaman yapılacağı tep müdürlerinden sorulmuştur. * Samsun hisesi müdürlüğü — Mual- lim mektebi müdürü Hamdinin Samsun Ksesi müdürlüğüne tayin edil lenmektedir. söy - Almanyada ticaret itilâfını imzalıyan heyet döndü Türk - Alman ticaret anlaşmasını Ber- linde imza eden heyetimiz dün sabah şeh- rimize dönmüştür. Hariciye bakanlığı umumi İkâtibi Bay Numan Rifatin reisli- ğindeki heyetle beraber sanayi umum müdürü Bay Recai de gelmiştir. Bay Numan Rifat, dün kendisini yö- yen bir muharririmize: “ — Almanyadaki temaslarımız iyi neticeler verdi, Yeni bir anlaşma imzala» , Demiştir. Bu alışam Ankaraya gidecek» bir. 3 Sanayi umum müdürü Bay Recai i lün sabah sanayi müfettişliğinde meşgul olmuştur. Bugünlerde Ankaraya döne- da Biraz insaf mı diyelim ? Türkiyede Türk dili ile neşredil * miş bütün tıbbi kitabları, mecmuz bir sergi meydana getirdi. Bu sergide eskiden tıbbi min ettiklerini de görmek dir. Ve serginin en şayanı iz de teşhir edilen eski neşri hayet kitab meraklılarını kesin, Ahmedin, Mehmedin, Ali” nin, velhasıl hasta olabilen bölü Yeminde deniliyor ki: “Fakir ve bikeslere hasbillik yi tedâvi etmek üzere bir anda GEN” İunduğum halde ücreti kıdemi Fe davetin; be bir en skğeii tsabı dliyet eylemexine sarf; SENi . . Hastagândan fahiş ücret e bibesinde bulunmıyacağıma ve , hi il besi in Tani ücreti kademiye kabul. esi” WE e etire we sair EZE vallâhi...... rusu insanın o zamanki doktarlğf” hayret edeceği geliyor, Şu cilt” hayret edeceği geliyor ki ni bozmayan, bozamıyan bir tor, nasıl oluyordu da : Fakat o zaman da apartı rını inşaata yatırmıyorlardı. apartıman yoksa, han külhe Şimdiki doktorların yemini ŞER Tini pek bilmiyoruz. Herhalde aldığım? in sureti çok eskimiştir. ÖR” in asrımızın düşüncelerine W” Fakat acaba bugün biri diğeri gani iki kimseyi teda €” bir doktor “ücreti kıdemiyeyi #“ zarı itibara almadan” ewvelâ h8 Şüphesiz bunda istisnalar bül” nabilir; birçok doktorlarımız W&” halde “hasbüllah” değilse bile (hasbelinsaniye) fakirlerin davet- mizde böyle birçok doktorlar saya biliriz. bunun aksine de şahid olmuşuz - dur. Hele “fahiş ücret” isteyenler ta olmıya görsün. Hele devâmle hastalıklarda bazan bir ev tapusu- tiği bile vökidir. Beş dakika süren üstünkörü bir muayene liğimizi birden vermez miyiz? Bugün, bu yeminin bu şekilde Hoş hayatta öyle adamlar öardır ki yemin etseler de beyhudedir ya Onun için fazla dilimizi yormu- i için biraz in - Doktorlar adası, şimdiye kadar aları ve saireyi gösteren çok mezun olan doktorların nasil ye olan taraf: da budur. Çünkü eder. Halbuki ber yemin seret iii insanların hayati bir mı vattan, biri fakir, diğeri gani e zarı ehemmiyete almıyarak, evi # geri durmıyacağıma.... mak maksadile hastalıklarını iza &İğ vicdan bir surette hareket Gi$” Bu yemine baktıktan sonrsl8i Yemini yoktu. Doktorlar sık sık mı yoktu? . karıda bazı parçalarını 4 gun bir şekil bulunmuştur beli. mek üzere bir anda davet gisinin davetine icabet eder? dır ki, böyle bir yemin eri lerine icabet ederler, Memlekeli - Fakat maalesef birçok defalar pek az değildir. Insan bir defa'has nun bir elden çıkıp diğer ele gep için bazan birkaç günde- tekrar edilmesine imkân yoktur, neyse. yalım, Ve böyleleri için saf! diyip geçelim... Mümtaz FAİK Vergi kaçakçı ığı Var mı? Bir gazete, Süreyyapaşa Mensucat fabrikasında mali; üfetti, ya - pılan tefti $ sa rr ının meydana çıkarıldığını yam Dün bir yazıcımız bu işi İstanbul ta- bakkuk müdürü Bay Talâttan sormuş « tar. Bay Talât demiştir hi? — Bu müessesede ihbar üzerine değil, ber yerde olduğu gibi ,alelüsul teftiş ya- pılmıştır; fakat yazıldığı gibi ortada ta- Deniz yollarının tenzi âtlı biletleri il 1 mayıstan itibaren tatbik edilecek 0- lan deniz ının tenzilâtlı aylık bi- | letleri Ekonomi bakanlığınca tasdik edil. | miş ve keyfiyet alâkadarlara bildirilmiş tir, Tenzilütli seferler üç mıntakaya ayrıl mıştır. Birinci mıntaka Marmara sahiller ridir. Buraya, birinci mevki. . 20, ikinci