17 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

17 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

3irbirinden ayrılmıyan iki amerikalı kadın dost: Mrs. Anita Stevart, Mrs. James Klark. | Amerika kadınlarının muvaffakiyeti Nevyorkun eli kalem tutan kadınlarından Çehrenin güzelleştirilmesi, gençleştirilmesi için su buhariyle ve mavi şuant ile tedavisi. (Su buharı yüzde mesamatı açmakta, mavi şuaat UYANIŞ No. 1699—7 £ Son resimleri. Hemhal oldukları gibi hemsindirler. Kllişer yaşında. | Daima genç kalmalarının. esrarı kanın deveranını tanzim etmektedir. | biri yukariki sername ile Avrupa mecmua- larından birinde dikkate şayan bir makale neş- retmiştir. Amerika kadınları arasında yaşlarının ile- rilemiş olmasina rağmen henüz pek genç kal- mış olan kadınlardan nümüneler göstermiştir. Bunlardan birincisi Nevyork kibar âlem- lerinde zerafet ve terbiyesile itibar kazanmış olan Florans Şuet. Elyevm 62 yaşında olduğu halde otu” yaşında görülen bu yaşlı kenç zarif kadından buna nasıl muvaffak olmuş olduğunu sormuş lar ve şu zeminde cevap alımışlarirı: Ben vücudun gençliğini bir dereceye kı- dar ruhun gençliğile alâkadar görürüm. Ru- hunn hayallerile daima genç bırakımak için bir kadının sevdiği , merbut olduğu jbir meiküre- si olmalıdır. Ben musikiye meftunum, onun- la daima ruhumu gençleştiriyorum. Simamızın tuvaletini kirk yaşımıza kadar tabiat deruhte eder. Bu yaştan sonra bu vamife bize kalır, biz bu vazifeyi tabiatın ihtimamiyle ifa etmeği bilmeliyiz, ögrenmeliyiz. İkindi bir nümune Amerikada, İngilterede büyük bir şöhret kazanmış olan rövü artisti Fani Vart, hâlâ terütaze ve sahne hayatında parlıyan bir yıldız. Yaşı altmış beş. Amerikâ kadınları yüz tuvaletine pek düş- kün; genç kalmak merakına müptelâdırlar. Çehrenin buhar hamamı için yeni bir «vaporisatör» (Ağıza alınan boru teneffüsü teshil içindir. |