21 Mart 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

21 Mart 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

244 UYANIŞ No. 1701—16 hakkında bir teklif bulunacaktır. Şeriklerden" her hangi biri hesapları ve teklifi aldıktan bir ay zarfında taahütlü mektupla reddetmezse sükütü kabul sayılır. MADDE 19.— (TEMETTÜ VE ZARAR TAKSİMİ).— Umumi masrafları endir- dikten ve eşya ve makinalar için yüzde on, hurufat için yüzde. onbeş amortisman ayır- dıktan sonrâ kalanın evvela yüzde beşi ihtiyat parasına ayrılır. Yüzde yirmisi matbaanın müessisi ve Umumi Müdürü Ahmet İhsan Beye verilir... Geriye kalan miktar şerikler arasında sermayelerine göre paylaşılır. Şukadar ki şerikler dağılacak miktarın fevkalâde ih- tiyat akçasına veya yeni hesaba nakline ekseriyeti ara ile karar verebilirler. Ahmet İhsan Bey limited şirketin umumi müdürlüğünden vaz geçerse yüzde yirmi yerine safi kârdan yalniz yüzde beş alır. «Uyanış» (Serveti Fünun) hakkında' şirket ayrı hesap tutar. Bunun safi kârından yüzde yetmişi Ahmet İhsan Beyin ve otuzü şirketin olacaktır. Yedinci mad- dede zikrolunan diğer iki müdür, şirketten hiç bir güna” tahsisat talep “edemez. Hesaplar şayet ziyanla kapanırSa çikacak ziyan şirketindir. ve BEDEN MADDE 13:— (ŞİRKETİN 'TASFİYESİ).— Beşinci madde mucibince altı ay evvel haber vererek şirket tecdit edilmezse, 1937 Kânunuevvel nihayetinde münfesih addolunur ve tasfiye muamelesi yapılır. Şirket bir biri ardı şıra 3 sene sermayesine en 47 “yüzde 3 temettü ödeyemezse şirketin müddeti bitmeden tastiye istenilebilir. Şeriklerden birisi bu tas- fiyeyi isteyüp diğer şerikler teklifi kabul etmezlerse, o şerike hariçten nakten edilecek teklif kadar bir meblağla mezkür hisseyi veya hisseleri satın almakta diğerleri rüchan hak- kina sahiptir. Şeriklerden birinin iflası veya vefatı vukuunda şirket münfesih olmaz, onun yerine hukukan &eçeceklerin cümlesi namına kendilerini temsil için bir vekil gösterilir. Şirket müddetinin bittiğinde veya şirketin vaktinden evvel infisahında tasfiye işleri müdürler ta- rafından yapılır meğerki şerikler müttefikan diğer bir suret kabul eyleyeler. 'Tasfiyede şirketin bütün borçları ödendikten sonra kalanı şerikler arasında sermayeleri nisbetinde paylaşılır. k MADDE 14.— (TAHKİM).— Şerikler arasında ihtilaf çıkarsa iş hakemlere götü- rülür. İhtilaf bir tarafdân Ahmet İhsan Bey, diğer tarafdan iki şerik arasında ise iki ta- raldan her biri bir hakem ta'yin eder. İhtilaf bir tarafdan Ahmet İhan bey ve diğer tarafdan iki şerikden' biri arasınnda, yahut yalnız diğer iki şerikin arasında olursa her taraf yine ancak birer hakem gösterir. Hakemler arasında ittifak olmazsa her iki haken: bitaraf bir tek hakem daha ta'yin eder. Bu hakem de onbeş gün zarfında kararını veremezse hasim- lar şirketin müseccel olduğu şehrin hukuk mahkemesine gideceklerdir. Atide hisselerin alım ve satımı ile şimdiki nisbet değişirse hakem için aynı noktai nazar caridir. İki hakem veya üçüncü hakem işe başladıkdan onbeş gün sonra kararını vermeğe borçludur. Hakem- lerin veya üçüncü hakemin vereceği karar kat'i olup tebliğinden itibaren sekiz günde icra olunmak mecburidir. Kararı kabul ve icra etmeyen taraf ayrıca bir müamelei kanuniye ifasına mahal kalmaksızın maktuan 5000 lira tazminat vermeğe mecburdur. Tahkim mua- melâtı müşteki anhın ikametgâhı olan şehirde yapılır. MADDE 15. — (MUKAVELE TADİLİ). — Ticaret kanununun mahsus maddesi mucibince bu mukavelenin her hangi bir maddesinin değişdirilmesi için sermayenin tek- milini temsil eden. şeriklerin muvafakatı lâzımdır. 'Tadilatın şekli İktisat Vekâletinin mü- saedesine bağlıdır. MADDE 16.— Ahmet İhsan Beyle şerikleri arasında 18 Kânunu evvel 1928 tari- hinde Zürihde akt ve tasdik ettirilmiş olan mukavelename işbu limited şirketi mmukavele- sinin imzası tarihinde hükümsüz kalır. 17.— İşbu mukavelenameyi iki taraf Ankarada birriza imza ve taati eyle- mişlertir. i 10 Şubat 1929 tarihinde Ankara ikinci kâtibadli önünde imzalanmış ve 27 şubat tari- hinde İktisad vekâletine tasdik olunmuştur.