7 Kasım 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

7 Kasım 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli | UYANIŞ - HAVADIS VE İLAN KISIMLARI mede 34— 49 7 'Teş. sani 1929 Ş Trikoti ıjcılar okturva resmi- nin İ akükden kurtulmak için şehir haricine çıkmağı düşünüyorlar. Mü- essese sahipleri dün toplanmışlar ve vekâlete müracaata karar vermiş- lerdir. $ Muhtelif Mübadele komisyo- nu bitaraf azasından müteveffa Ce- neral Dolaranın kardeşi şehrimize gelmiş ve Defterdar Şefik Beyi ziyaret etmiştir. $Ş Atina — Salamin tesellümünden vaz ğeçilerek nan donanmasının yeni hafif sefa- inle takviyesine karar verileceği haber verilmektedir. $ Karaman halkının teberruat miktarı bir tayyarenin (Karaman) ismini almasına müsait dereceye baliğ olduğundan Karaman tayya- resi teşrinievvelin 3 üncü günü Karamana gelmiş ve kaza kayma- kamı Mehmet Ali B. tarafından irat olunan nutku müteakıp tayyarenin levhası üzerinde bulunan örtünün kurdelesi kesilerek isim görünmüş- tür Halk kendi yardımlarının bir eseri olan tayyareyi alkışlamışlar- dır. Karaman tayyare cemiyetinin mesaisi şayanı takdirdir Ş Ankara — Rus Hariciye ko- miseri Karahanın bu ay zarfında memleketimize gelerek Ankarayı ziyaret etmesi muhtemeldir. Maa- zırhlısının Yu- mafi seyahatın zamanı henüz ta- karrür etmiş değildir. Rus sefiri Hariciye Vekilini ziyaretle görüş- müştür. $ Hukuk talebe cemiyeti Tale- be birliği binasında senelik kon- gresini aktetmiştir. İçtimada reis ve ikinci reis in- tihabatı yapılmış ve heyeti idare- nin mesai raporu okunmuştur. Ra- porda ders forması işlerinin mun- tazam surette idare edildiği, mec- cani farma tevzi edildigi bir takrir makinesi alındığı muhtelif çay zi- yafetleri yapıldığı zikrediliyordu. Aynı zamanda bu sene bir mahtfel alaca bir kooperatif yapılacağı ilâve ediliyordu. Talebeden biri Maarif Vekâle- tinden alınan 1500 liranın mahal- line masruf olmadığını söylemiş, bu söz büyük münakaşalara sebep ol- muştur. Ekseriyet paranın mahal line masruf olduğunu beyan etmiş nihayet masrafların bir heyet tara. fından tetkikine karar verildi. Bunu müteakıp hukuk talebesi- ne mahsus bir rozet yapılması ve birlik binasında bir mahfel tesisi tak arrür etmiştir. > Atina — Türk-Yunan mes'ele- Doktor EKREM geesesEnanssnEz **.. leri o hakkında yeni bir içtima yaplarak M. Polihronyadis'e &on ve kat'i talimat verecektir, Mumaileyh Cumartesi günü is tanbula hareket edecektir AZ tevakkuftan Ankaraya gidecektir. ( ŞEHZADEBAŞI a FERAH SİNEMASINDA Bu hafta MUAZZAM FİLİMLER Güz Varieteler ve bir sonra el ve cazip Dünyanın en muhim canbazı OTAGA—BiL Hayat bahasına hünerler “Doktor Semirimis hanım efendi Çocuk hastalıkları Oto-rhino-laryngologue 2 Apartman Lorando, "Tepebaşi “.. *, BEHÇET BEY p9 İzmir sür'at postası Her "Trabzon İkinci postası Mersin sür'at postası Her haita bir vapur talya pos aada posta Tür kiy e Seyri idare esi Her hafta bir vapur Cuma günler 14,30 da. "Trabzon: Birinci postası hafta bir vapur pazartesi günleri 49 de Her hafta bir vapur perşembe günleri akşamı 18 de salı Mü 12 de Ant Her hafta bir vapur pazar mii 10 da valık sür'at posta Her hafta bir vapur salı günleri 17 de Sirkeci rıhtımından. Bozça On bei ga bir vapur ön ii günleri 17 de G. İşletme Her hetabelie mutad ekilelere azimet ze avder ederler . | Yalova postası Her hafta Cuma, pazar günleri Yalovaya gider ve ayni afta pazar, perşe günde gelir. Müdürlüğünden Her hafta cumartesi, pazarertesi, çarşamba perşembe 18 de Her halta cumartesi, tesi, Her hafta gunleri 9 da. İzmit postası Karabiğa postası Bandırma postası salı: sür'at ve pazar- perşembe aralık olmak üzre 13 de Mudanya postası cuma, pazar, salı, çarşamba ! mbe günleri 9 da we mi P. 2)