7 Kasım 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

7 Kasım 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1734— 49 UYANIŞ 795 Kolyoz ve sardalya tutmak Marmara adalarında vasi bir ticaret teşkil etmekte- dir.. Kolyoz mayısın onbeşinden temmuzun sonuna kadar, sardalya ise ağustostundan itibaren teşrini evvelin ortalarına kadar tutulur, Marmara ve Paşalimanı, Araplar ve Ekinlik adalarile Kapu dağı iskeleleri ve Erdeke mensup bir çok irıp kayık takımları bu sayt ile meşgul olurlar. Her wp takımı iki yüz metre tul ve yirmi metre arzda yani takriben dört yüz metre murabbal sathında bir büyük balık ağı ile bunların yüklendiği yirmi kirek- çiden mürekkep bir büyük ve yine altışar kürekçiden mürekkep üç ufak yahut dört kayıktan teşekkül eyliyor. Bir takım ka- yıkları ise en aşağı kırk kişi idare edilebilir. Balıkçı çirozların içinde oturur ve tatlı uykulara dalar. AN Küçük şaheserlerden: ŞARKI 3 William Shakespare'den — bir gece bırakıl- dıktan sonra Yi- ne demetle çar- daklara (asarlar ve yahut . yete sererler, Fakat bu mahallin çakıllı olması şayanı ter- cihtir, bu suretle hem balıklar kir- lenmez , hemde çakılların ısınma» sile çabuk kurur. Asılan veya se- rilen yerler lodosa nazır (o olmalıdır; B iğacın altında, kis cücük bir kuşça- u yemyeşil ğızın buğazından çıkan bu tatlı şar- kıyı dinliyerek, benimle kim yat- mak ister ? Buraya geliniz, buraya geliniz, bu- raya geliniz, bura- ya geliniz. Burada hiç bir düşman göremiyeceksiniz. Yalnız birşey bu- lacaksınız: coşkun onun için Darıca sahilleri bu husus için en müsait yerdir. Çirozculuk hak- kında karilerimi- ze şu malümatı verirken ayni Za manda Darıcada çırozların nasıl hazırlandığına bir rüzgâr, sert bir hava! H. Refik Devri sabıkta: Ekinlik adasında balıkhanede kolyoz mezadı dair bir iki resim de arzediyoruz. Bu sahili dolduran balıkçı halkın hemen hepsi çok dinç ve sağlam insanlardır. Deni- zin saf ve temiz havası onlara sıhhat mem- baıdır, Bu sahifemizde resimlerini gördüğünüz Ekinlik sahası bütün şimal rüzgârlarından mahfuz bir limana maliktir. Beyaz ve mun- tazam evlerile çok güzel bir manzara teşkil etmektedir, Bu kasabada / bilhassa fazla balıkçılık yapılır. Çiroz yığınları içinde bir balıkçının çadırı