26 Mart 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

26 Mart 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

yy - v . y e a YAŞ 212 UYANIŞ No. 1806— 121 vo dalgtn idi? Yaralı göğsü yine gözü önünde tecessiim uindaı başka malik olduğu bir iktidar yoklur. öylediş beyaz güzel bir kedinin ağından dışarı ok. Uşağın bile kendi gibi kof azametlilerden intihap gg pembe dili gibi o göğüs üzerinde duran pembe yara ne idi ? Piyerin beyni, Gkri hep bunlarla dolu idi, hep bunları düşünerek yemeğine davetli o bulunduğu .Müsyü Jnoyajın evine gitti. 7 Jünyatın adeti idi. Oturduğu npariman karina kurışıktar; misafirleri geldiği zaman ketdisini masa üzerine çıkmış, duvarı bir acem kumaşı asmakia meşgul büldular, Junyan böyle şark marmnlâtını arar, toplar, faka arasıra çök geçmeden ekseriya aldığı dükküna iâde eder. Çünkü aldatılmaktar korkar, Misalirlerinden de ev Ganziminde rey sorar, onlar düşündüklerini söyleyince : — Bana kalan benim astığı gibi daha iyi, Der ve mükâmeleyi değiştirir. Yani söz dinle- mek (Omutadi değildir. Sude bu kadar değil, sizin veydiğiniz reyi beğenmediği gibi sisin hakkınızdaki tevercibide sanki noksana uğrar, Piyer bir az içini açmak istiyordu. Jünyan mey- dan birakmadı. Jünyan kendi gönül macrasım an- latmağa koyuldu; Jünyan İtalyah yüksek bir zabitin karısına gönül kaptırmış idi. Kadın mukabelede “kusur etmemiş olduğu için Jünyan gayet tatlı wi nasebette bulunuyor idi; lâkin ö aşk vadisinde doğruyu söylemeği sevmez; daima sevdasından dertli olduğuna her kesi inandırmak ister, Jünyan derin Met beslemeğe ahlakı icabı kadır değil iken göya'en ateşli alâkalara susamışta bulamıyormuş gibi dört anlatır idi ve söylüyordu : — Ne derseniz deyiniz, kadınlar beni sevemiyor. Apartmandaki güzel bir mobilye, yalımt okşadıkları a gibi beni kabul etmeğe, sevmeğe razı oluyor ekserisi mutlaka Suvari mesleğine mensup zabit ine. müteveccih! Beni cidden sevmiş kadınların kim ri bilmek ister misiniz? Bunlar benim doğup yüdüğüm Tulüz şehrinin cvar köylerinde ele İliği köylü kızcağizlardır. Bunlar insanı hırslâ, iştiha ile kabul eder, sadece sarılır, sonra düşünme- den ayrılm gider... Bir gün korudu beni bekleyen küçük köylü kızlardın birisine gidiyordum; münase- betimiz üç haftadır devam eyliyor idi. Yanma yak- laşıncn hüngür hüngür ağladığını gördüm, şaşırdım, sordunu, sikiştırdım, nihayet bana şu oevabı verdi : — Ağlıyorum, ağlıyorum, çünkü senin üstüne bir başkasilede görüştüm ! Bu sade itirafa hayran oldum, elimden geldiği kadar teselli ettim, fakat oradada anladım ki kadın: lar bana alâka eyliyemiyör, sade okşayıp geçiyor. Jünyan bunu söylerken, mensup olduğu sefaretin müsteşarım taklit ederek baş parmağını muhatabına iloğru dikiyor, ve o müsteşarı tavurile, sözle tam taklit ederek herkesi güldürüyordu. Belaret Mü Fransanın eski bir ailesine mensuptur; esletine mağrurdur; zaten esalet ünva . de görecek idi. Luba diyordu ki : etmiştir; hikirdi ederken dalma baş parmağını kendi sajr gözü hizasindanı mühatıbının suratına doğru cep tabancası gibi diğer, Kendisini pek muktedir göreü Müsteşar Roşumbo, her teldrat uldıkça daha büyük bir makama tayin emri geliyor diye ciddi ümide düşer. Onun için bütün İstanbuldaki Fransızların istihzasına uğrur. Jünyan yaptığı takhi ile misü- firlerini bir daha güldürdü. Piyer kendi aşk ve sevda derdini açamadım Jünyandan ayrıldı, Moskof barına giti, Hub orada idi, Piyere fevkalâde bir muamele. yapmadı; bir başka Moskof kadınına takdim etti, delikanli bu Kadınla dans etti, Endişede idi, Nihayet çok isrardan #oura Lübadan müsaade oldı. DÖrtesi gün gidip evin — Gelmekten faide ne | — Çük kalpsizsiniz; sizi görmek konuşmak benin için en, biiyük ibtiyactir. — Görmek, konuşmak ... — Luba, sizi çök senelerdir tanıyorum sanıyorum ve sizi son derece, cilgınen seviyorum. Sizi hen saf bir hemşire gibi ... İlem Luba gibi seviyorumu, — Pek alâ, yarın geliniz bukulum ! Kadın ayrildi. Piyer düşünüyordu; evet bepi daha eyi tanıyamadı, huyumu, ahtâ kımı bilmiyor da 1 çekiniyor diyordu. Piyer Lubayı odasında, bir öz solgun ve yatakta buldu ; — Bönjür ruhum. ! Hastamısınız * — Bir az başım ağrıyor... Geç yatmak, gimpan- ya... Gürülüü bana gelmiyor. — Çok yazık, bep bunlar ... — Yaşsayabilmek için lâzım !.. Piyer yatağın yünuna oturdu : Kadın sordu : — D cığım, siz ne yapıyorsunuz ? Anlattı; baş Komiser bir gün evvel Kransadan gelmiş, görüşmüş... Kadın delikânlınm sözünü kesti başımı kendine doğru çekti, onun dağnık lepiska saçlarım Luba parmaklarile okşiyordu ve bakıyordu... Kadının tikri başka yerde olduğu aşikâr idi. bubanın bu halini Piyer anladı; kendisini de sanki onun yanında değil — Devamı var — — 285 inci anhifeden mabat — yüksek sesle güldürmek için o kadar gok fedakör lıklar ihtiyarma meçbur kalmasına sebep yoktür. Bu cereyanm bazı eserlerin asil ruhunu öldürebilmesi gibi bir tehlike önünde Darülbedayi biraz düşünceli devrinirsi vazifesini daha büyük bir liyakatle yapıir fikrindeyiz. Eser umumiyet itibarile sahnemizde uzun Zam dalın zevk ve lerzetle seyredilecek piyesler arasında yer bulabilir. İ, Galip beyi ve onutla beraber var zilesini çok iyi yapan Zehru hanımı tebrik ve takdir. ederiz. Temaşsya meraklı hir kariiniz AHMET İHSAN Müntbansı Limited 1