26 Mart 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

26 Mart 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 1806—1321 SERVETİFÜNUN 201 Alamanyada tahsil edenler Almanya'da tahsil görmüş gençler eemiyeti sent Bunün #zerine cemiyetin istikbali haklarda bazi lik köngresini Ticaret Odası salonunda aktetmistir iza kereler ovroyan ölmia ve Nurullah Pent, Ticaret Fakat cemiyete mensup yetmiş azdan ancak vü Odüsi kütibi unamisi Vehbi beylerin iwüşterek dek iki kiçi kongreye gelmiğiir. omivetim bit sene de devam etliril Hileri Üzerine Almanyadan tahsil gören gençler kongrei Okunan idüre heyeti raporunda, cemiyetin ber mesi ve şimdiki heyeti idüre reisinin tekrar ig basında türlü fikri ve içtimai teşebbürlerinin akamete marız bırakılmasi takarrit etmiştir. kaldığından bahsedilmiştir. Muhlis Etem B, reis olmak üzere yeniden bazı Veznedar bey, cemiyetin geçen seneden devrolu» revat İdare heyeti azalığına inlihap oluumuştur. nan 18 Lira ile birlikte bir senelik aidat yekünunun Heyeti idare yeni gene zarlındı. memleketin bir 105 lira olduğunu, elyevm kasada ©4 lira para bu: çok yerlerine dağılan azaltrın, eemiyetin devamı linduğunu söylemiş ve Almanya'da tahsil görmüş için, müâkalarının teminine çalışacak ve İstanbul'daki gençlerin Türkiye'deki bu teşekküle bigâne kaldık azalar için de müsamereler, enezzühler tertip etmek larıtidan da şikâyet etmiştir. ne gayret edecektir. güretile dağılımamalırı Telsiz muhaberatı memleketimizde de terakki ediyor İstanbul telsizinin daktilo dairesinde hanımlar çalışırken Fote Çümhüriyet Ankara ve İstanlm! telsiz dâireleri dünyanın ber İstanbul Postanesi telsiz muhaberalı son #afin- talhik ve istimal olunan en asri cihazlara larda dabu Mmütekâmil ir vaziyet almıştır. Bü tarafında vümleden olarak telgerafhaneye «bone olan (avirlerin müaliktir. teşkilât Pnömatik ve olumatik sevk alitile postüneden bu şübe makineye ve makine dairesi dahilinde muhtelif ma salar, seri bir surelte evrakın kendi kendine gitmesi ismin edilmiştir. muhsberatım telefonla ahp veren yeni bir vücuda getirilmiştir. Fono dairesi denilen ulâkadar tüccarların muamelesini teşhil etmek iftiba- rile fazla alâkn uyandırmışlır.