7 Ocak 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

7 Ocak 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1847 —102 Belediye işsizlere günde adam başına bir litre çorba veriyor. Berlinin asıl vaziyeti bu merkezdedir, bu şehirde dünyanın hiçbir memleketinde görülmiyen muztarip bir insan camiası vardır, Her memleket kabil olduğu kader işsizlerini himaye etmek faaliyetini gösteriyor. Fakot Almanya bu hususta o kadar az muvaffak oluyor ki gittikçe çoğman ve kuvvetlenen bu müt- hiş cereyanın önünde muhkem bir s6t husule getirmek ve açlı- Kın, sefaletin daha ziyade &rt- masından içtinap kabil olup olmıyacağı düşünülmektedir. M. Emile Sebreiber «Illustra- tüon» da son neşrettiği bir makale gerisinde Rusyt'yı giya- ret intibalarını anlatıyor ve oradaki ecnebi grupunun bilhassa Alman amele başıları ve mi hendislerden teşekkül ettiğini ehemmiyetle kaydediyordu. 1931 senesi Almanya için hep sahada bir felâket ve âfet yılı olmuştur, Mali ve manevi bir istikrar İşsizlerin işsizlik vesikasına ıstampa vuruluyor. Veni neşriyalı DÜNYA Kemal Tevfik Bey tarafından « Dünya» isminde bir gazetenin neşrolunacağını haber aldık. Bu gazete haftada bir dafa intişar edip Bütün dahili ve harici haberleri icmal edilmiş bir şekilde neşredecektir. Bundan başka edebi ve iktisadi mühim meseleler de mevzunbalıs edilecektir. Bu itibarla matbuatımızda mühim bir boşluğu dolduracak olan bu gazete için Kemal Tevlik Beye muvaffakiyet temenni ye çıkmak üzere olan «Dünya» yı karilerimize tavsiye ederiz. sm anna ” Berlin'in güzel mahallerinden birindeki ilân. 1 Mu küçük arsa için senede 1.197 mark vergi veriliyor. Evin hankımısız ve harap olması işte bundan ileri gelmektedir... sızlık...! İşte en mühim bir vasıf, Bu nokta Alman- ya'daki sefaleti izaha kâfidir. İngiliz hiiyük sermayesinin memleketi terketme- sile başlıyan bu sefalet bugün resimlerde gördüğünüz derecededir. | Almanya'da içtimai silsilei meratibin birbirine gayri kabili nüfuz bir halde ol maşı halk kitlelerini muhtelif cephelere tevecoühe sevketmiğtir. Hitleriyenlerin gitgide ziyadeleş- mesi şimdiki vaziyetin yakında beynine inecek darbenin ilk tezahürü sayılıyor. Alman &melesi tıpkı Avru. palının 'ondokuzancu asır &0- nunda (Amerika için olan meyli gibi konışularina karşı derin bir sempati duyuyor. Bu husus bilbasşa Fransa'yı düşündürüyor olmalı ki,) Briand'a yavaş yavaş hak veriliyor. ——mpa— İşsiz kalmış koca bebeklerin karınları doyuruluyor.