6 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

6 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

296 SERVETİFÜNUN o Be.rsgs—20i Lozanı tamamlayan zaferler. Köprülerimiz hergün gittikçe ziyadeleşiyor. büyük bir refah vasıtası teşkil edecegini anlaya- mayan, veya anlamak istemeyen bazı aklı kısa kimseler bu feyizli işin aleyhinde atıp tutmuş- lardı. / | Fakat bu siyaset eserlerini birer birer vermeğe başladığı zaman en iknâ edilmez kimseler bile bu işte yanıldıklarını ve hata ettiklerini şöylemişlerdi. Zaten zaman mihenk taşıdır, Kimin haklı, ki- min heksiz olduğunu zaman muhakkak gösterir ve gösterecektir. Zaten zaman bunu bize çoktan gösterdi bile.. Demir yolu siyasetimizin yanında ve yine bu siyasetin feyizli yolunda yeralan köprüler işide hergün ilerliyor. Memleket ve millet yaşaman ve yaşadılmak ve bilhassa mesut olmak ve olabilmek için en 1 - Balıkesir — Çanakkale yolunda Sekilik köprüsü Rİ İsmet paşa hükümeti 'hergün, hersaat ve her an yeni bir zafer kazanıyor. Bütün bükümet er- kâni tuttukları yolda; memleket ve millet için çok hayırlı olacagını bildikdikler bn yolda her- gün en büyük 2wferi tahakkuk ettirmek için canla ve başla çalışıyorlar. Bütün memleketi bugünkü refah ve saadetli zamanına yetiştiren bu hükümet ilk zaferini Lo- zan'da kazanmıştı, © günden ıtibaren hersahada kuvvetli adım- ! larla ilerledi. Köprü ve demir yolu siyaseti fayizli ve hayırlı semerelerini daha henüz ilk vermeğe başladığı senelerde, bu işlerin memleket ve millet için ne - 2 - Adanada 80 metrelik Çakıt köprüsü ii evvel yola malik olmalıdır, Yolu ol- mayan bir memlekette hayat yok demektir. Eski bir atalar sözünü biraz degiştirerek diyebilirizki <« Yolu olmayan memlekete düşman girer.» Yollar ise birbirine ancak köp- rüler vasıtasile bağlanır. Yolu ve köprüsü olmayan memlekette ikti- sadın belkemigine bir balta iner. Hayat susar. İçtimai faaliyet durur. Hastalık ziyadeleşir. e Pahalılık ve bunun biraz daha arkasından önüne geçilmesine imkân hasıl olamayacak —«< 3 - Vezirhan — Sakarya yolunda Göl pazarını istasyona bağlıyan 90 metrelik köprü.