6 Nisan 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

6 Nisan 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

Haftanın Şi SERVETİFÜNUN No.1912—227 / Sahifesi Büyük İtalyan san'atkârı CESARE VALABREGA Bologna konservatuarı müdürü meşhur İtalyan piyanisti Prof. Cesare Valab Ankara'ya gitmişti, Büyük gsan'atkâr Ankara'da iki konser vermiş, sonra memleketine dönmek üzere, geçen perşembe günü şehrimize geldiği zaman, bu- radaki İtalyan cemiyetinin ricasını da kabul ederek «Casa d'ltalia»da da bir konser vermiştir. Valabrega ilk konserini Anka- ra'da İtalya Sefaretinde vermiş, bu hususi toplantıda İsmet Paşs Hr., Tevfik Rüştü Beyefendi ve Kâzım Paşa, refikaları Hilerle birlikte bazır bulunmuşlardır. Piyanist bu konserinde onaltıncı asırdan dev- rimize kadar geçen müddet zarfın- daki İtalyan musikisinden birçok parçalar çalmış, hazırun tarafından çok takdir edilmiştir. Ertesi gün de meşhur piyanist Halkevi'nde büyük bir konser ver- miş ve Ankara'nın en yüksek sima- ları ve ecnebi sefaretler erkânı hazır bulunmuşlardır. Bilâhare Ve- labrega bu kongerini Aukars rad- yosunda da tekrar etmiştir. Perşembe sabahın çşebrimize gelen ve rega geçen hafta çehri- mize gelmiş ve İtalyan Sefiri Baron Lojacomo'nun daveti üzerine İstanbul'da hiç tevakkuf etmeden nın konseri Piyanistin çaldığı yambati'nin «Venig»sı, Pizzetti'nin «Uzak bir öon- bahar hatırası», Respigli'nin «Nossurno» namındaki parçaları pek çok alkışlanmıştır. Bu hafta Ankara'da ve İstanbul'da iki büyük konser vermiş olan meşhur İtalyan san'atkârı CESARE VALABREGA parçalar arasında bilhassa Matmazel LILLY CAPOCELLİ nin konseri Roma konservatuarından fevkal- âde diploma He çıkmış olan viyo- lonist Matmazel Lily D'Alpino Cs- pocelli 10 Nisan pazartesi akşamı saat 21, 30 da Beyoğlunda Fransız tiyatrosunda. bir veda konseri ve- recektir. Bu konserden sonra Mel Capocelli birkaç konser için Alman- ya'ya gidecektir. Tanınmış ve çok takdir edil- miş sanatkâra büyük bir orkestra refakat edecektir. Bu çok mühim konseri okuyucularımıza (tavsiye edi Konserin Programı : akşamı Avrupa ekspresi ile hareket eden üstat, şehrimizdeki İtalyanların rica ve davetini kabul ederek, söylediğimiz gibi «Casa d'Ifalia» da bir konser veriniştir. Bu konserde, fevkalâde büyük bir maha- ret ve çok ince bir san'atla üstat bize geçen asrın ve devrimişin musikişinasla rından çok güzel parçalar dinletti, salonu dolduran büyük kalabalık tarafından çok alkışlandı. Beethoven : Bach : Mel. d'Alpine Zanuceoli: Cepoceli” Saint - Saens: Concert en Re mej. Allegro non troppo Larghetto Rondo II & ) Chanconne b) Aris Arap efsanesi Havanaise