25 Haziran 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

25 Haziran 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

76 SERVETİFÜNUN No, 2079—394 “Çocuk Esirgeme Kurumu» Ümumi Heyeti Kurumun Son il Yıllık Çalışması- na Aid Hususları Tedkik Etti «Çocuk Esirgeme Kn- rumu» Umumi Heyeti, Ankarada umumi merkez binasında toplanmış, ku- rumun XTİJ ve XIV üncü iş yıllarındaki çalışmasına aid hususlarını tetkik, bu II yıllık o bilânçolarını tasdik etmiştir, Kongrede Başbakan İsmet İnönü, bakanlar, saylâvlar hazır (bulunmuşlardır. Başbakan, kongreden sonra şunları söylemiştir : — « Çocuk Esirgeme Kurumu- nun geçen iki genelik faaliyetini hulâsa eden kongrede memnunl- yetle yaşadık Bu güzide heyetin bize verdiği ig raporu bütün mem- leketin memnuniyetini rucib ola- caktır. Teşkilâtımız artmıştır. Bil- hama memnun olduğumuz cihet çocuk esirgeme fikrinin bütün mem- lekette yeniden hissolunur derecede yayılmış olmasıdır. Fikrimce her çocuğun her yerde, memleketin her bücağında bu k&- dar güzel kabul görmesi ve ber yerde Çocuk Esirgeme Kurumunun İnaliyetini çok artırması ve çok ge- nişletimesi işi bilhassa vatandaşları çok gevindirecektir. Memnun olduğum nokta müra- kib Raif Karadenizle Dr. Ömer Vasfinin çok açık ve çok anlayışlı bir şekilde yazdıkları hesab rapo- Tudur. Ümid ediyorum ki, bu hesab raporunun dikkatle okunması ce- miyet hesablarının ne kadar temiz ve usullere ne kadar uygun oldu- gunu bütün memleketin gözü ö. nünde canlandıracaktır. Varidatını tahminden fazla ta- | hakkuk ettirmiş, masrafını da idare etmek hususunda büyük bir muvaf- fakiyet göstermiştir. Hayır cemiyet- lerinde hesabın sağlam vaziyeti, o fikrin memlekette kökleşmesi için, en ziyade lâzım olan şeydir. Bunun için murakib arkadaşlara teşekkür ederim. Her türlü menfaat kaydin- Ankarada toplanan Çocuk Esirgeme Kurumunun kongresine başkanlık eden Kâzım Özalple kâtibler Dr. Fatma Memik ve Dr. Mitat Altıok den azade alarak çocuk esirgeme fikrini memlekette yerleştirmek ve çocukları hlmaye etmiye mümkün olduğu kadar yardım hususuuda gösterdikleri gayrete; Çocuk Esir- geme Kurumunun yüksek heyetine, umumi merkez heyetine, idare he- yetine huzurunuzda ve millet kar- şısında şükranlarımızı, teşekkürle- rimizi gunmeayı bir vazife biliriz». «Çocuk Esirgeme Kurumu» nun kongrede okunan umumi merkez raporunda, kurumun iki yıllık ve- rimi anlatılırken, şöyle denilmek- tedir — «1934 ve 19356 yıllarında ku- rumumuz teşkilâtı yeni açılan 12 kol ile genişletilerek şubelerinin mi ii, e Kurumun Son il Yılık Rapor ve Bilânçoların: Tasdik Etti sayısı ööde çıkmıştır. Bun- lara İstanbuldaki kaza şubelerimizin himmetile yeni teşkil edilmiş olan 28 nahiye şubelerini de ilâve etmek lâzımdır. Bunlarla mevcud kolla» rımız 582 olur. Bu yeni kollarımızın çoğu nahiye ve köy kolları olduğu için kayde değer. Teşki- İâtın severek anılmağa değer bir ciheti de merkez ve koliardaki mü- esseselerin de artmasıdır, 1933 te müesseselerin sayısı 122 iken 1985 sonlarında 154 e ermiştir. Kuru- mumuz bu değerli varlıklarını ge- lecek yıl içinde daha pek çok ert- mış görecektir. Bunlar arasında çoğalanlar; çocuk bahçeleri, aşha- neler ve muayenehanelerâir, Bu iki yıl içinde merkez ve kollarımızın 156 sından alınan mun- tazam istatistik cetvellerive göre bu 156 merkez ve kol 295.183 gö- cuğa yardım etmiştir. 554 kolumu. zun hepsi muntazam istatistik cet- veli göndermiş olsalardı yardım gören çocukların sayısı hiç şüphe- Çocuk Esirgeme Kurumunun toplantısında Başbakan ve diğer hazır ulunanlar