8 Temmuz 1937 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

8 Temmuz 1937 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

No. 2138—448 Mae West! Müstesna yıldız diyorlar o- na.. Evet, Holivutun bu hari- kulâde kadını, birçok hususi- yetlerile diğer yıldızlardan ta- mamen ayrılır. Xx İyi bir piyes muharriri, eş- siz bir sinema san'atkârı olan Mae West, klâsik güzellik öl- çülerine taban tabana zıd bir kadındır. Çünkü! onun oldukça koca- man bir karnı vardır bir kere., Bu ise, 20 inci asrın modasına hiç uygun değildir. Sonra yus- yuvarlak bir vücude, biraz kalın bir sese maliktir. Yü- zü ise, güzel olmakla beraber haşindir. Fakat bütün bu kusur- lar, onda harikulâde bir şekil- de imtizaç ederek; ortaya bir güzellik nümunesi değilse bile.. serâpa, bir orijinalite çıkmıştır. Mae West'in değeri, oriji- nal oluşundadır. Bundandıt ki, obirçok meslektaşlarının fevkine çıkmıştır. x Mae West'in hususi hayatı, harici ihtişamına rağmen, nis- peten sâkin geçmektedir. O, uzleti sever - yaz aylarını Ame- rikanın kalabalık plâjlarında değil; Okyanus ortasında, bir adada İnşa ettirdiği kendi vil- lâsında geçirir. Bir sene zar- tında kendisine gelen aşk mek- tuplarını da biriktirerek, bura- da okur o... yalnız, işin garib tarafı Mae West, bu iri yar: kadından hoşlananlar, umumi- yetle ufak tefek erkeklerdir. Mae West delice seven bir mu- harrir varmış ki, onunla yan- yana gelseler çocuğu gibi kala- bilirmiş yanında.. Bunu Mae West hatıratında yazmıyor, yal- nız bu hayran dost, ona dair yazdığı methiyelerden birinde iitiraf ediyor. a : Hülâsa Mae West, birçok- ları için hakikaten müstesna bir yıldızdır. UYANIŞ Serâpa orijinal bir ii Mae VW est Kısa Sinema Haberleri: Za er Meşhur san'atkâr Greta Gar- bo, dahi artist Charles ,Boyer ile birlikte bir film çevirmiye karar vermiştir. Gretanın bu filminden sonra Holivuddan ve sinema âleminden ayrılması ve memleketi olan İsveçe çekilmesi muhtemeldir. x Biricik yıldız Danielle Dar- riecux pek yakında Paristen Holivuta hareket edecektir. Gü- zel yıldız, şimdi İngilizce öğ- renmekle meşguldür. Xx Şarlonun yeni bir film çe- vireceği haber alınmıştır. Bu filmde Şarlo Napolyon rolünü temsil edecektir.