23 Haziran 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

23 Haziran 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

68 SERVETİFÜNUN - No. 2183—498 Kuvvetin, iradenin, zekânın sembolü: Afatürk kızı Sabiha Gökçen Balkan Turnesinden büyük muvaffakiyetle dönen kahraman Tayyarecimizi bütün dünya kadınlığı gurur ve sevinçle selâmlıyor. Atatürk kızı Sabiha Gökçen askeri üniformasile Sabiha Gökçen 1937 Trakya manevralarında tebrik edilirken Atatürk kızı Sabiha Gökçen, dört Balkan şehri arasında Ooyaptığı (Oo turnedan döndü. Sabiha Gökçen, bu turneya çıkmadan bütün dünya tayyarecileri gibi tayyaresindeki mevkine oturdu, saatini hesab etti ve havanın her türlü tahavvüllerini göz önünde tutarak, bu mesele üzerinde düşündü. Uçuşa başladıktan sonra havada yağmurla pençeleşti, yüksek Balkan ufuklarında dolaşan keskin fırtınalar içinde çalkandı, yıldırımların arasından kendisine yol açtı. Hülâsa; zamanının tayyare uçuşlarına göre bir tayyarecinin ne yapması İâzımsa, onu yaptı ve gösterdi. Bu turne göstermiştir ki, Sabiha Gökçen, asrin tayyarecisi ne yaparsa yapabilir, İlesab, fen, enerji, cesaret ve idareyi gösterebilir. Bu turne bunun en açık bir ifadesidir. O da bu tarneyı uzatabilir; hesap, fen ve enerji kuvveti ile rekorcular ne yapıyorlarsa, o da yapabilir. Sabiha Gökçen, güzel tekniği, ile yüksek heycanı ve meslek şevki ile, Türkiyenin en büyük rekorunu temsil eden bir kadın oldu. Yer yüzünde en yüksek ve en büyük terakki rekoru onun elindedir. Bunun için Türkiye, bu kahramanın dönü- şünü, medern Türk kadınlığının en büyük kahramanı olarak tasvir ettiği için, hürmet ve muhabbetle, selâmladı.