1 Eylül 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

1 Eylül 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

228 SERVETİFUNUN 30 Ağustos 30 Ağustos: Türkün sonları aşmasıdır; 30 Ağustos: varın ezelden taşmasıdır. Geriliğin bitişi, atılışın başıdır, 30 Ağustos: kulla Tanrının sürümde 30 Ağustor: kulun ne de kılıcın İşi, Ne yerle sonsuz göğün, ne kının, hıncın işi; 30 Ağustos: yoğun varla konuşmasıdır. Ateşin, sonsuzluğun, Tanrının goşmasıdır. 30 Ağustos: varın, yoklukların adıdır, 30 Ağustos: hakkın ışığı, Otokadıdır, Çarpışan kuvvet değil, yakın, uzak, dün, bugün; 30 Ağustus: dünden, geleceklerden üstün. 30 Ağustos: ruhun, yüce Türklüğün işi; Kahraruanlar ırkının, o büyüklüğün işi. Yenen top, tüfek, mızrak, ihtiras, şöhret değil; Ruhların şahlanışı, görünen kuvvet değil, 30 Ağustos: birin her şeyde oluşudur, Put kesilen varlığın saçını yoluşudur. Zamanın yok olduğu, bittiği yerdir dünün, Fışkırmasıdır yerden ruhuhu temiz ölünün. 30 Ağustos: ruhun, yüce Türklüğün işi; Kahramanlar ırkının, o büyüklüğün işi. 30 Ağustos: Türkün sonu da aşmasıdır; 30 Ağustos: Türkün ezelden taşmasıdır. Rıza Vural No. 2193— 508 Atatürkten Orduya Gandan Sevgiler Büyük önder Atatürkle Mareşal Fevzi Çakmak arasında teati olunan telgraflar Reisicumhur Atatürk ile Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak arasında aşağı- daki telgraflar teati olunmuştur : Oumhurreisi Kemal Atatürk Dolmabahçe İstanbul 24/8'938 de başlıyan ve Başbakan sâyın Celâl Bayar'ın iştirak buyurdukları ordu me- nevrası çok istifadeli ve değerli safhalarla üç gün devam ettirilmiş ve 26 8-938 günü 16 yıl evvel başlattığınız 26-8-922 Büyük Zafer arife- sini emirleri altında idrâk edenlerle birlikte ve yüksek ihtisaslarla hatırlıyarak saat 18 de biti- rildi Bu mes'ud günün yıldönümü ve yapılan manevra münasebetile cumhuriyet ordusu men- subları başta ben olmık üzere, Yüksek Başbuğ- larına kalblerinden coşan sonsuz heyecan ve siygılarla meşbu sarsılmaz bağlılıklarını arzet- mekle nihayetsiz şeref düyar. Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak Mareşal Fevzi Çakmak Genel Kurmay Başkanı Ordumuzun #üksek ve her vakit olduğu gibi milletin emniyetine cidden Jâyık kıymet ve kudretle dolu manevrasının çok istifadeli safha- lar göstererek bittiğini bildiren telgrafınızı al- dım. Türk ordusunun yarattığı, zaferin bu yıl- dönümü günlerinde kalbim orduya karşı takdir ve şükran hislerile doludur. Sizin ve tercümani olduğunuz aziz silâh arkadaşlarımın hakkımda gösterdikleri samimi ve asil duygular, o gün- lerdeki hâtıralarımı cınlandırdı, heyecanlarımı artırdı. Başta siz olduğunuz balde cümlenize candan sevgi ve saygılarımı sunar, şimdiye kadar olduğu gibi, bundan sonra da, daima ar- tan kutlu başarılar dilerim. Kemal Atatürk