October 27, 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

October 27, 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

344 Başvekilimiz Celâl Bayar SERVETİFÜNUN No. 9201—516 Hariciye Vekili Tevfik Rüşdü Aras MA R Ş Onbeş milyon süngünün ucunda parlıyan tan Dünyaya Türk adını, Türk yurdunu tanıtan. Her savaşda, her işde damarımızdaki kan Ya nur halinde yandı, ya parladı şafakdan.. Erdi bütün Türklüğe şeref ve şan günleri, Bugün Cümburiyetin yıldönümü.. İleri. Karanlığı bir hızda göğsümüzde boğunca Tutuştu eski tarih bir uçdan öbür uca. En önde Ulu Önder benziyordu bir tunca Yeni bir yurd yarattık başdan başa gül, konca.. Erdi bayram günleri.. Neşe, sevinç günleri. Bugün Cümhuriyetin yıl dönümü.. İleri!. Her bir şereften üstün Türklüğe bağlıyız biz, Arkamızda bıraktık mazi denen bir dehliz. Bu dehlizin sonunda tan yerlerinden bir iz Alan yüksek, şerefli, genc cümhuriyetimiz.. Yahya Saim Ozanoğlu Erdi bütün Türklüğe şeref ve şan günleri, Bugün Gümhuriyetin yıl dönümü... ileri! İnönü, Dumlupınar, Sakarya, Lozau bizim. Ben şehid kanlarile çağlayan bir denizim. Bilgidir yüksek ülküm.. Medeniyettir izim, Güneşlerden de parlak göz yaşile temizim. Erdi bayram günleri.. Neşe, sevinc günleri. Bugün Oümhuriyetin yıl dönümü.. İleri! Kauımızda asâlet.. canımızda sevgi var. Yüzümüzde sönmiyen al bayrağın rengi var, Yarın tarih önünde Türkoğlunun cengi var: Her alanda, her işde ey vatan, ey nazlı yâr! Erdi bütün Türklüğe şeref ve şan günleri, Bugün Cümhuriyetin yıldönümü.. İleri |.