8 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

8 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

LEFON: MÜDÜRLÜK — İsi 203 NUSHASI-SHER YERDE 5/Kr, 8 Eylul1930 “PAZARTESİ No. 44 İzmir, 7 (Hususi) — Ara dan bir müddet geçtikten sor ia iseleri şöyle hülüsa iliriz: yayı tasavvur edebilirsiniz. *debi vi €thi Bey İzmire gelirken | tir la kı, içinden kopan bir ! ivinçie kendisini karşılamak Stedi. Halkın bu sevinci ilk “arak Seyrisefainin Konya va- un gecikmesile baltalan- di Zira herkes bilir kibu va- ne baş “vurup talimat görüştü Başvekâletle yedi Müteessir oldu, Yapmak iste- Ski tezahürata mani olundu, indeki bayrak yırtıldı. Po- NM Tdaresizlik” » göntürdü işte j bunlar halkın sinirlerini; son ine getirmişti. Halk İranın sukabil tezahürata kilde idi: Söylenen ağır sözler vaziyeti doh “an çikardi. Buna, Ana- kay Eüzetesinin önümde çıkan vakayı ve (4) kişinin Dün Böyle Karşıladı Bu Zat Ve Merkez Kumandanı İzmirlilerin Kalbini Kazandılar taş ze halkın yaplığı te SF esnasında alınan isa- tedbir, bayrak yırtma- Ve sonra buna Halk fır doğan mukabele etmesinden Vakia müessif hadiseler, kanlı Miy, Herkesi mütecasir et- Üy, ©, Buna ilâve olarak İzmir g öl ne idaresinin mes'u- bir diseyi seceğim Poker. Vak'a sudur; Beyi ki mıştır, budur. | Devamı 3 öncü sayfada | İZMIR,1 (8338) UM: COŞKUNLUK YAPIYOR ZANNİLE YEMİŞ ÇARŞISINDA UTULAN KÂTİP SEYİT AHMET E£.Yİ DİNLEYİNİZ yaralanmasını ilâve ederseniz; şehre hâkim olan asabi ha- İ Buasabi hava içinde nutuk söylenmesinden çekinen vali, Fethi Beyden nutkunu söyle- meyi tehir etmesini rica etti. Bu sırada, Dahiliye Vekâleti- ihtiyacını duymuştu. Telgrafla ü. Fakat Dahiliye Vekâleti de temasa (lüzum gösterdi, müracaatından . altı, saat sonra cevap aldı. Bu cevabın valiyi şiddetle mu- ahaze ettiğini söylemek, bi yük: bir keşifte bulunmak de- mek olmaz. Tahmin edilebilir ki bu * muahaze cevabı şu şe- “Fethi B.,nutkunu , kanuna teşebbg etmesi ve bu sırada İriayet etmek şartila istediği yer- de ve zamanda söyliyebilir. Vali sıfatile vazifeniz buna ma- ni olmak değ'i, herne paha- sına olursa olsun asayişi mu- , © mmm İsyan Etmedik, Adalet İstedik ye Os P AYA. e EN Amele, Hüsnü Paşay Nutuk Nerede F, İzmir 7 (Hasusi ) — İzmirde, | O Liman amelesi günde (3,5) ik İ liraya yakın para alıyordu. Li- İman şirketi bunu bir buçuk liraya indirdikten başka Fethi ılıyanların işlerinden çıkarılacaklarını bildirmiş, bir nevi tehditte hulunmuştur. Bu- nun üzerine amele grev yap- Grevin yegâne saiki Grevci amele rıhtım, şirke- tinin önüne toplanmıştı. şirket, “İ derhal telefonla asayişi kuvvet- SON POSTA Halkım SON POSTA Halkın OSTA Halkın di Ekrem Fethi B. Nutkunu Öğleden Sonra Söyüiyecektir İzmir Valisi, Nutkun Tehirini İstedi- ğinden Dolayı Muahaze Edilmiştir) Nutkun Dün Söylenmesi İçin Rica Edilmiş İze de Gün Tayin Edildiğinden Tesbit Edilen Tarihi Değiştirmek Mümkün Olmamıştır... Hatanızı Bunun üzerine vasi 3. tele fonla Fethi beyi buldu. Nutkur tehiri ricesindan vaz geçtiğini ilk karar üzerine cumartesi günü söylsmesini rica etti Fakat buna Fethi B. İtiraz etti, dedi ki: — Ben nutkamu pazar nü söylemeyi Kara.la; Pazar'a söylemek mecburiyes tindeyim. Valinin hatası, amirine sor- madan nutkun tebirini resen rica etmesinde idi. Bu da far- la endişeye kapılmasından do- hkem mevki kumarcâni Hüsnü Paşayıftavarsut için gön- derdi. Hüsnü Emir paşa gece yarısından sonra geldi. Ricayı tekrar etti, Fakat herkes nut- | Devam 3 üncü sayfada | Söylenecek? İzmir 7 ( Hususi ) — Fethi B. nutkunu öğleden sonra iki- de Alsancak sahasında söy- liyecektir. hirde o sükünet olmakla beraber polis ve jan- darma kolları şehirde dolaş- maktadırlar. Aydınlıların Daveti Aydın, 6 (Hususi) — dınlılar Fethi Beyi telgr davet etmişlerdir. Fırka lide- rini sabırsızlıkla bekliyorlar ve sevinç içindedirler. Le) İzmire ait- haberlere tahsis edilmiştir. Lütfen bakınız. sinden ÖLEN TALEBE Kimin Öldürdü- gü Tahkik Ediliyor Ölen Hek lee İs maznun. olan komiser mu- avini Efendi tevkif edilme- miştir. Çünkü yara m devam mi Tetkik Adliye Vekili B. Den Bir Rica İzmir, 7 (Hususi) — Dün mektedir. — Nümayişe iştirak için kimden para aldın? Sualini sormuşlar. Hakkında nünde... İzmir, 7 ( Hususi) — Son hadiseler münasebetile vazife- çıkarılan o bekçi Mus- taf& isminde birisi, başına top- ladığı on, on beş kişi ile Ço- rakkapı karakoluna gitmiş: — Beni neden işimden kardınız ? Diye bağırmış. Fa- kat: karşıdan jandarmaları gö- yünce uzaklaşmıştır. Mahpusların gürültüsü İzmir 7 (Hususi ) — Vaziyet sakindir. Mahpuslar “biz de çıkacağız, diye bazı nümayiş- İere' teşebbüs itmişler, pence- relere tırmanmışlarsa da alınan tedbirler sayesinde bu gürültü- müm önü alınmıştır. İK. Necati İçin İhtifal Yapılacaktı Bir Karakol | Bunu Mahzurlu Gören İzmir Vilâyeti Hususi Merasimle Gömdürdü Birçok Halk İzmir'de Toplanmıştı İzmir 7 (Hususi) — Ana- dolu © gazetesi (o matbaasının önünde atılan kurşunlarla can yeren küçük Necatıye bütün mir muazzam bir cenaze me- rasimi tertip etmiye karar ver- mişlir. Bu merasime iştiark etmek için Urla, Kemalpaşa, Karşiyakadan o binlerce halk İzmire taşınmıştır. Bütün bu halk İzmir palas önünde top- lanıyordu. Program şu idi: Merasime iştirak edecek olan halk kafile halinde hastaneye gidecek, ceset alinacak, me zarlığa nakledilecekti. Bu sırada babası çıka geldi. Gözleri yaş mali de bertaraf olmuştur. Fakat; aziz ve masum bir şehidin o cenaze © merasimine iştirik etmek istiyen halk, bunu hoşnutsuzlukla karşılamıştır. Bu hadise üzörine Fethi B. balkone çıkmış ve halka sükün tavsiye etmiştir. Yeni fırka li- derinin tavsiyesi üzerine halk, sükünlü dağılmıştır. Fethi bey Nocatinia baba- sına yüz lira vermek istemiş, peder bünu kabul etmemiş, ağlıyarak: “Gazi için ve senin için daha. on evlâdım feda olsun , demiştir. © Maamafih ihtiyaten o sokak- larda müfre.eleri dö- banka Akile gazetesi” içinde idi. — un ölüsünü ver- | nin etrafı da muhafaza altında- miyorlar | dır. Fakat, İzmir halkı, birçok Derhal tahkik ettik. Ve | tarihi vakayi görmüş, bü- öğrendik ki biçare ihtiyarın yük (hadiselerden (içtimai hastaneden uzaklaşmesından bir şour ve terbiye almış olduğu için” ondan herhangi bir yanlış ve çirkin hareket asla ümit edilmemelidir. Bun- kişilik muntazam bi: müfreze ile cenaze kaldırılmıştır. Biy- İzmir Meb'usları Ne Düşünüyor? Mukabil Nümayişe Kat'iyen Lüzum Yoktu Hakaret Kimlere Ait Olabilirmiş? Acı Hüseyin Beyin Mütalaası olmadı. Fakat İzmir meb'usu Hacı Hüseyin bey otelinde yalnızdı. Suallerimizi sorduk, dedi ki: —Son hadiseler hakkında kat'i ve sahih bir malümat edine- medik; . vukuattan o müteessir olduk. Bilhassa ortada telefat olması bu teessürü arttırıyor. Bu vukuata her kim sebebiyet verdi ise şiddetle tecziye dlun- malıdır. Her iki firkanın hedef | Devamı ? inci sayfada | İzmir'de vukua gelen son | hadiseler, bütün memlekette umumi bir teessür uyandırdı. Hiçbir o Türk yoktur ki, kal ben kan ağlamasın. Bu müna- sebetle (İzmir (o meb'uslarının şehrimizde bulunanları ile gö- rüşüp « vaziyet hakkında ne düşündüklerini anlamak iste- dik. Uğradığımız otellerde bu zevatın ekserisini arkadaşları ile müzakere halinde bulduk. Görüşmek. maddeten mümkün