9 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

İcra Ve İflâs Ka- w nunu Ve Halk İcra ve iflâs kanunu tadil edili- Dünkü müshamızda da yeni ssası Mevcuttur. Dün, yeni tadil şekli bakkında halk ile te- mas ettik. Bize şunları söylediler: Mehmet Ali Bey (Küçük Mustafa Paşa, Karabaş ma- hallesi, Hisar dibi — İcra ve iflâs kanununun il bedilen şekinde hapsin iade edilmediğini görüyoruz. Komisyon d görmüş ve doğru tadilât yapmıştır. Ma- hmı saklıyan borçlünün hapsi ise iyidir. sokak 27) ta * Neşet B. (İleri kütüpanesi Gümessili ) — Hapsin iadesi asla doğ- ru olamazdı. — Komisyon da mutlak surette iade etmemekle isabet etmiştir. * İstefan Ef. (Balıkpazarı ,76) — Yeni proje haczi ihtiya- tiyi kolaylaştırmak ve lüzum- suz mühlet ve merasimi kal- dırmakla — vazifesini — lâyıkile yapmıştır. Hapsin — iadesine taraftar değilim; tadil proje- tindeki şekle diyeceğim yok- ur. Halil Ef, (Çîtnlurlz, Celep) — Hapsin iadesini kim is- ter. Borcunu, malı ve parası olmadığı için veremiyen bir vatandaşın borcunu diye hapsile tazyikine gitmek medeni bir hareket değildir. Yeni proje iyi yapılmı: veremedi Emin Ef. (Çatalcade Celep) — Borcunu veremedi diye bir borçlü hapisile tecviz edi- lemez, fakat, borcunu, malını saklıyarak — vermiyen — kimse hösnü niyetle hareket etmedi- ğginden hapsedilebilir. İcra ve iflâs kanununu tadil eden ko- misyon da bu esası kabul etmiştir. Seyit Efendi (Unkapanında, bakkal, 23) — Bence borç için hapis mutlak surette iade edilmelidi. Avram Ef. :jngn, Musalla caddesi 121) — Bütün alacaklarımı ala- madım. Hükümetten her halde borç için hapsin iadesini bek- liyorum. Maarif Emini Ankaraya Gitti Maarif emini Muzaffer Bey dün Ankaraya gitmiştir. Tramvayda Horoz Dövüşü Canlı Hayvan Naklet- ! mek Yasağı Nasıl Temin Edilebilir ? | | Bir tramvay Sirkeciden |" kalktı, Taksime — gidiyordu. Biletçi, vagonda garip bir ses duydu ve kulak kabarttı: Bir horoz sesi! Tramvaylarda canlı horoz taşımak yasak olduğu için, bi- letçi hayvan sahibine doğru ü: — Yasaktır. efendi, tram- vaydan ineceksin! Fakat, — horozların sabibi, horaz gibi kabarıyor ve “İn- mem de inmemi, diye inat ediyordu. Münakaşa büyüdü. Tramvay durüyordu. Halkın bir kısmı sabırsızlanıyor, bir kısmı kah- kahayı basıyordu. Horozların — sahibi, kızdı: nihayet Canlı horoz taşımak yasak mı? Pekâlâ&! Dedi, cebinden bir çakı çıkardı, horozların kafasını kes- ti ve halkın kahkahalarile al- kışları arasında yerine oturdu. Cansız horoz taşımak — yasak olmadığı için, tramvaydan in- miye mecbur olmamıştı. Böyle- ce, yolcu ile biletçi arasındaki horoz dövüşü de nihayet buldu. Müsaadesiz Para Toplıyanlar Heybeli adada Manol, An- don, Apostol, Yako, Yorgi, Angelidis, Tanaş, Toma, Zarifi Koço, teşkil ettikleri bir spor kulübü namına basılmış kartlarla para toplarlarken tu- tulmuşlardır. ve Bir Mütecavizin Marifeti Konyalı Halit isminde birisi Fatma isminde genç bir. kı- zın ayaklarını bağlamak — ve ağzına mendil tıkamak — sure- tile namusuna tecavüz etmi; tir. Müddei umumilik Halidin yakalanması için polise tevkif | müzekkeresi göndermiştir. Yaralanan Kadın Fenerde Odun kapısından geçen İbrahimin idaresindeki yük otomobili Halime deki bir kadına — çarparak yaralamıştır. ismin- Foça Hadisesi Siyasidir, Diyorlar: lCanileıîîeğebbüsu *. Teşvikle Yaptıklarını îtirafr : Ettiler İzmir vali muavini, Foça kaymakamına karşı tertiy kastin mahi Avdet ett man muhabiri — Vak'a müretteptir, dedi. ni tetkik et Evet müretteptir.Fakat Anadolu ere vak'a maballin izin bir sualine cevaben: inanırsanız, ayni zamanda da siyasidir. Çünkü: Foçada “Süleyman Basri,, isminde bir zat vardır. zaman Serbes fırka öldükten sonra da ganda yapmıya devam etmiştir. Serbes fırka doğdüğü çalışmıştır. Bu zat orada reis olmuştur, fakat hükümet aleyhinde propa Halkın arasına ikilik sokmıya Foça kaymakamı bu tarzı hareketten haberdar olunca Sü- leyman Basri Beyi çağırmış, nasihatte bulunmuş ve aksi bir cevap almıştır. Vak'a Nasıl (Anadolu) ya inanırsanız. vak'a- yı doğuran sebep sadece bundan ibarettir. Sui kastin nasıl ' hazır- landığına gelince: Foça kaymakamı bir gece hü- kümette işini bitirdikten sonra yanında on iki yaşındaki kardeşi ile a venin diğer bir köşesinde de Giritli Mehmet Ali ve taşçı Ha- san isminde iki arkadaş oturuyor- larmış. Bir aralık kahvenin kapısı açılmış, içeriye Esat isminde bir adam gelmiş, doğruca Mehmet Ali ile Hasan Efendilerin oturduk- ları köşeye gitmiş, ketdilerine bir şişe konyak ile bir wevolver vermiş, sonra çıkıp gitmiş.. Aradan ne kadar zuman geçmiş, bilmiyoruz, Foça kaymakamı Lüt- fü Bey jandarma — kumandanı ile vedalaşarak yanında kardeşi olduğu halde kahveden ayıılmış, evine gitmek istemiş. Kahve ile kaymakam ” Beyin evinin arasında otuz iki adımlık bir mesafe vardır. Kaymakam bey bu mesafeyi katetmiş. Fakat tam evine girec sırada kahvenin köşesinden bir silâh sesiç, işitmiş, ortalık karanlıktır, silâhi alanın kim olduğunu görememiş; fakat cebinden kendi silâhını çıkararak ateş etmiş. Sonra kardeşi ile bir- İikte evine iş. Hükümete te- lefon etmiş, jandarmalar koşmuş- lar, kaymakam bey ile birlikte aramışlar. O civarda — bulunan elektrik fabrikasma varıncıya ka- dar muhtelif yerlere uğramışlar. Fakat kimeseyi bulamamışlar.. İp Ucu Nasıl Bulundu? Birkaç gün sonra muhtelif adam- ların ifadeleri ahairken — elektrik fabrikasının işçileri: gece kaymakam Bey bekçiyi aramak üzere bize Uuğra- diğı saatten tam #sekiz dakika evvel Hasan uata fabrikaya gel- mişti, demişler: Hasan, usta yakalanmış, vap edilmiş. — Hayır cevabını vermiş, ben akşamdanberi oradaydım. Fakat istievap sıkı bir şekle girince iti- raf etmiş: istic- l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: b bir gazetecilik mektebi : “2: Hazan Bey— Evvelâ sen şu birkaç ı'ıııleıi,,l k Hazırlandı? — Hadisenin faili benim, demiş, fakat silâhı ben atmadım, Mehmet Ali attı. Mehmet yakalanmış, itiraf etmiş: — Evet, ben yaptım, demiş, ve kendisini de Esat Efendinin kan- dırdığım anlatınış. Mehmet Alinin anlattığı şudur: — Esat Ef. bizi kandırdı, kah- vede görüştük, bana tabanca! verdi, mukavelemiz vardı, silâhı atıp vurdaktan sonra ertesi gün kendisine teslim edecektim, ateş ettim, vuramadım, kaçtım ve silâhh sahibine verdim. Nagant markalı tabanca idi. Siper alacı gımız yeri bize kendisi göstermiş- ti. Süleyman Basri beyle Foçanın zenginlerinden yedi kişinin bu ci- nayeti yaptırmak arzusunda - ol- duklarını bize söyledi ve ben de sahi sandım — ve hatta: — Eğer hapse girerseniz - sizi kurtaracağız. Bunda hiçbir. tehli- şke yaktuı z Dedi. Gece bekledik, tam evine gireceği sırada ateş ettim. Taşçı Hasan usta gözcülük ediyordu. Fakat tabancamı ateş etmiye baş- ladığım sırada kaymakam Lötfü bey de tabancasını ç_m ateşe başladı, onun tabancası — otomatik — oldu- gundan dört mermi tam siper aldığım yerdeki taşa vurdu, taşı parçaladı. Oıud:ı?ıçhm. Serbes Fırka Neden Meydana Çıktı ? Bu ifade anlaşıldığına Foça aabık $ leyman Basri Efendinin isminin bu işe karışmasının sebebi hay- dutların iddialarına göre: Canileri teşvik ettiği — söyle- nen Esat Efendi * Süleyman Basri bey de bizimle birliktedir, | demiş ve Süleyman Basri bey ile kaymakam bey arasındaki hadise- lerin de bu iddiaya kuvvet ver- miş olmasıdır. Fakat bir defa Esat Ef. canileri teşvik el iddiasını tekzip et- mektedir. Sonra da Süleyman Basri beyisitham eden, bu iddi- adan başka birşey yoktur. Maama- fih belki hakikaten Esat Ef. ile Süleyman Bazri Ef. hadisede met- haldardırlar, belki değildirler. Mu- zetesinin verdiği malümata Mektebi Soyan Hırsız Sen-Lüi Mektebine Dadanan Hırsız Kim İmiş? Kadıköyündeki — Sen - Lüi mektebil dadanarak — uzun zamandanberi kitap ve saire Yorgi dün gece yakayı ele vermişti. Yorgi mektepten şimdiye kadar çalınan eşyayı hep ken- disinin çalmış olduğunu itiraf etmiştir. Kavgada Araya Girince.. Bakırköyde İstanbul cadde- sinde Şükrünün — kahvesinde oturmakta olan Mehmet Ali Bey ile Kemal Ef. arasında kavga çıkmış, orada bulunan Halil İbrahim Ef. isminde 70 lik bir ihtiyar« aralarına gir- miş, fakat Mehmet Ali Bey tarafından itilerek yere düşen zavallı ihtiyarın başı, taşa çar- parak yarılmıştır. Halil İbra- him Ef. hastaneye kaldırıl- mıştır. Sandalye İle Başını Yardı Samatyada oturan arabacı Nâzım ağa, Rifat ağanın kah- vesinde oturmakta olan bah- çıvan Eftim ilo kavga etmiş, Nâzım ağa eline geçirdiği san- dalye ile vurarak Eftimi ba- şından yaralamıştır. çalan — hirsiz hakkak olan birşey varsa o da Urlada öldürülen zavallı İhsan Ziya beyinki gibi dikkate şayan bir muhakeme İşiteceğimizdir. İzmir Vali Muavininin Mütaleası Nedir ? Birkaç gün evvel İzmir muhabirimiz Foça hadisesi hakkında İzmir vali mu- avini Salp Beyin mütaleasını naklet- mişti. Anlaşılan bu mütaleanın matbanda tertibi esnasında birkaç kellme değiş- miştir. Filhakika Salp B. dün bize İzmirden gektiği bir telgrafta hadisenin siyazi olmayıp şahsf olduğu hakkında yanlan cümlenin kendisine ait olmadığını bil- dirmiştir. Salp B. diyor kir — Foça tahkikatından avdetim mü- nasebetile gazetecilerin suallerine karşı ga sözleri söyledim 1 —Hadlse mürelteptir. Ayrı ayrı fa- ileri ve — mürettipleri — vardır, ve fırkacılık hissinden doğmuştur. Menemen hadisesine merbut — olup olmadığı tahkikat neticesinde anlaşıla- caktır, çünkü tahkikat benüz mebadi- sinde bulunuyor. izmir Vali muavini: Satp . Gazı IJZ. Dün Ankara'da Ziraat sini Ziyaret etmişlerdir. Anadolu Ajansı Umt! Müdürlüğü — Geçenlerde vefat eden Anadü Ajansı umum müdü: Beyin yerine Altın komisyonu Türk - del zade Muvaffak B. edilmiştir. Şeker Uşakta Davası Başladı Uşak şeker fabrikası idare yeti aleyhine açılan davanın rü” tine başlanmıştır. — İlk — cel müddedaleyhlerden — hiçbiri lunmamıştır. Muhakeme talik miştir. Çok meraklı olacağı 4! şılmaktadır. Gayri Mübadiller İstihkakları 30 ile 100 bin arasında olanlara dün tevriat pılmıştır. Dilenciler Toplana! Vilâyet — dilencileri — topla: bir defa daha karar vermiştir. karar ansızın tatbik edilecel İhtiyarlar Darülâcezeye, geni belediye hizmetine gönderili lerdir. Halk Fırkasında Kaza kongreleri ayın 12 sir Istanbul vilâyeti kongresi de ? kânunusanide toplanacaktır. Darülbedayi Ankara bir kısım san'atkrları vasıl sile bu akşamdan itibaren Âni Türk Ocağında lemsil vern başlıyacak. İstanbul Polisinde Değişiklik — olacağı — haberl resmen tekzip edilmiştir. Ankara Telefonu İstanbul-Ankara - telefonunda ay'zarfında 45978 tane mükâl olmuştur. Altay Yine Yenildi Yunanistandan — bildirildiğ göre Altay takımı son maçında bire karşı beş gölle mağlâp muştur. Bir Otomobil Kaza: Şoför Nedim Efendinin kf landığı 2491 numaralı otom bil Tepebaşında Asrf sinem: önünde bir çocuğu çiğnemem için arken 2188 numaralı Taksim - Sirkeci traff vay arabası bu otomobile mış, otomobilin cam ve tek lekleri ile çamurluklarını ça parça etmiştir. Vatman Abdullah Cevd firenin bozuk olduğunu lemiştir. j Bu Ne Biçim Sarhoşlul Ekmekçi Aziz isminde © sarhoş dün Tavuk Yusufun — kahvesine gel camları param parça etmişti” menli manevra Pazar Ola Hasan B. Ve Gazeteciler Mektebi içinde... 3: Hasan Bey — Şu falaka değneğini eline al ! &: Haan Bey — Yalancı, ağzı bozuk, neci görürsen bas falakayıl! —— d