15 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

? Sayfa İialın Sesi Fırka Teşkilâtının Kararları, Halk H.Firkası teşkilât heyeti esaslı ve mühim kararlar alıyor. Birkaç iş ve vazileyi bir şahsın nefsin- den uzaklaştırmak — gibi çok İisa- betli tasavvurlarda bulunuyor. Bu tasavvurlar hakkında dün hasbuhal ettiğimiz kimseler, bize fikirlerini şöyle anlattılar : Saffet B. (Topane, Bostaniçi Cami sokak No, 5 te misafir) — Atalar, iki karpuz bir koltuğa sığmaz, demişler. Biz üçünü, dördünü bir kok tuğa sıkıştırmak — istersek yak nız bu memleketin değil, dün- yanın taşı toprağı bize gü'ler. İşten gaye: Bir adamın dört, beş yerden para koparması değil, bir işe hasrı mevcudiyet etmesi, ve canla bağlanmasıdır. * Ali Nihat B. (Beyoğlu Mek- | tep sokağı 3) — Üç dört vazife alanlar biç-| birini tamam yapamazlar, yani işler yarım kalır, memleket mu- tazarrır olur. Üç dört vazifeyi bir kişiye vereceğimize bunu ayrı ayrı ehillerine verecek olursak işler esaslı surette görülmüş | olur ve iyi yürür. dr Reşat B (Yedikuli, İstnyon karşınmda 4j — Hükümetimizin — yüksek mevkilerini işgal eden zevatın muhtelif komisyonlarda bulun- maları doğru değildir. Bu nasıl doğru olamazsa, ida- re amirlerinin de muhtelif işler- le meşgul olmaları işlerin iyi | yürümesine mani olur. * Sadi B. (Kadirga, Özbek- ler sokağı 6) — Bir kişinin birkaç işi birden faydalı ve iyi bir şekilde — yapmasına im - kân yoktur. Hükümet, — bir memurun — mühtelif — vazileler Aalmasına mani olmalıdır. * Eyip B. ( Fatih, Çırçır, Ha- cıhasan mahallesi 22 ) —Bir memur üç, dört vazife a'ınca diğer bir kısım insan- oya vazife kalmıyor; bir me- mar iyi döyuyor; diğer bir va- tandaş iş bulamıyor. Bunun önüne geçmelidir. —Betim bil bir koltağa iki karpuz sığmaz; koltuğu büyük olup ta sığdıranlara bir diye- ceğimiz 1 Son Posta'nın Resimli Hikâgesi: : Hasan B. — Tattara rattam, trilâm t- rilâm, bana tayyare piyankosundan hin lira çıkmış. Parayı bugün aldım. Vasfalat yapılacaktır. | suları bentleri tamir edilecek, | getirtilecektir. | ( DARHİL Belediyenin Yapmak İstedikleri Yol, Depolar, Hastane, Stadyom, Tiyatro, Hal Ve Saire... İstanbul belediyesinin 1931 senesi bütçesi hazırlanmakta- dır. Bütçe —şubatta meclise verilecektir. Belediye bu 22:me şunları yapmak istemektedir: 1 — İstanbul dahilindeki bir kasim yollar parke ve 2 — Çubukludaki gaz de- | poları ihtiyaca kâfi gelmedi- ğinden depolar tevsi edilecek | ve daha 5-10 tank İnşa edi- | lecektir. | 3 — Taksim ve Kırkçeşme bunlara süzme boruları ilâve | olunacaktır. 4 — Bir verem hastanesi, amele çocukları için birkaç çocuk evi açılacaktır. 5 — Hasta ve ölü nakli için avrupadan modern otomobiller 6 — Bir şehir bakteriyolo- | jihanesi açılacaktır. 7 — Stadyom, hal, ti- yatro ve asri helâlar yaptınla- caktır. | Her daire ihtiyaç listesini tanzim etmiştir. Bu ihtiyaçlar- dan hangilerinin bu sene ta- hakkuk — edeceği — şimdiden kestirilememektedir. Otelcilerin Yeni Kanunu Vilâyete yeni tebliğ edilen ötelkciler kanunu — mucibince bütün otel müstahdemini, ka- nundaki nümuneye göre vilâ- yete ikişer nüsha beyanname vermiye ve defter tutmıya mecburdurlar. Otelciler cemi- yeti bu nümuneleri basarak | 120 kuruşa sattığı için dün | vilâyete — şikâyet — edilmiştir. | Vilâyet bu cemiyetin bastığı | nümuneleri almak mecburiyeti | olmadığını, herkesin nümuneye | göre kendisi çizerek ve dol- | durarak verebileceklerini otel- | cilere bildirmiştir. Beyoğlu Fırka Kongresi Halk fırkasının Beyoğlü kaza köngresi dün toplanarak heyeti idarenin okuduğu raporu dinle- 2: Bakkal piyanko çıktı mizleyiverelim. — Hasan Bey, SON POSTA Silâh Kaçakçıları Mahkemede Bir Mevkuf, Dokuz Da Serbes Maznun Var Tahkikatı — bitirilen silâh kaçakçılığı meselesi — nihayet mabkemeye intikal etmiş, maznunlar ikinci ceza mahkemesine verilmişlerdir. Yakında muhakemelerine başlanacaktır. Bunlar ikisi musevi olmak üzere 10 kişidirler. Bunlardan birisi mev« kuftur. Diğerlerinin gayri mevkuf olarak muhakemeleri cereyan edecektir. Mazonalür şunbarderr Musa, Osman, Remzi, Sait Bey ve Efendiler. Eyüp, Davit, İbrahim, Davit, Abdullah # İrtica Maznunları İki Kısma Tefrik Ejiildilt*.ı* (Baş tarafı 1 inci sayfada ) — D L istiyenler vesika almalıdırlar, Aksi takdirde müşkülâta uğ- rarlar. | Menemen, 14 (Hsusi) — Zabıt kâtiplerinden Necmettin | B.'Divanı hârp mukayyitliğine tayin edilmiştir. Diğer kâtip İhsan B. hastalandığından İz- mire iade edilmiştir. Silât Taharriyatı Menemen, 14 ( Husnsi ) — Jandarma kumandanı İhıın' Beyin riyasesi altında jandar- | ma heyeti tarafından silâh teslim müddeti bittiği için ev- lerde taharriyata başlanmıştır. Mevkuflar Ne Yapıyorlar? Menemen, 14 — (Hususi) — Mevkuflar, vakitlerini konuş- makla, bir arada bulunanlar da ekseriya toplu bir halde namaz kılıp dun etmekle ge- çiriyorlar. Hadisede Taammüt Var.. Menemen, 14 (Hususi) — Mehdi Mehmet ve arkadaşlarır nın hbareketindeki taammüdü ispat eder yeni bir hadise meydana çıkmıştır. Vak'adan 15 gün evvel Menemen çarşısına gelen iki köylü kadın manifaturaci Âkif B. isminde birinin mağazasma gelmişler, ahşveriş yaparken bir ara: * — Buralalrda ne var, ne yok? diye sormuşlar. Mağaza sahibi: — Hiç hayırlar! vermiş. cevabını müjde, sana ba... Şu eski hesapları bir te- | vermiştir. Kadınlar ise: — Ortah karanlık ve ka- rışık — görünüyor. Manişadan şeyhleri ve dervişleri kovmuş- lar , demişler, O vakit bu sözlere ehem- miyet vermiyen Akif Bey, son hadisattan sonra o zaman i- gitliklerini / hökümate — babör Bu kadınlar aran- maktadır. Uydurma Bir Haber İzmir, 14 (Hususi) — Ak- şam — gazetesinin — Alaşehirde tevkifat yapıldığına dair ver- diği haber doğru değildir. Ayrıca ora Serbes fırka aza- sının tevkifi hakkındaki neşri- yat ve dercettiği resim de uydurmadır. Fahrettin Paşa Rahatsız İzmir, 14 (Hususi) — Fah- rettin Paşa giribe tutulmuştur. Doktorlardan — istirahat tavsi- yesi almıştır. Burada Servet namında biri daha tevkif edil- miştir. İrtica Hareketinin Mesuliyeti Mesemes, 14 (Hunul) — Menemen hadisesi, Menemen halkı üzerinde derin bir tesir yapmıştır. Yerliler ve muha- cirler, hadisenin mesuliyetini yekdiğerine atfetmektedirler. Borçlar Meselesi İtalya sefiri Baron Pompeo bükümetimizle — alacaklılarımız arasında tavassutta bulunduğu hakkında (Tan) gazetesinin verdiği haberi tekzip etmiş, maamafih teklif vaki olursa, böyle bir tavassutu memnuni- yetle yapacağımı söylemiştir. 3 : Kasap, kömürcü ve | karılmış, HABERLER Günün Paolis - Vak'aları Kesik Baş, Çarşıkapıda Bir Cinayet, Hırsızlık Ve Kaza.. Fıçı içinde kesik olarak bulunan çocuk — başımı kimle- rin kesip atlığı bala anlaşıl- viş değildir. Fakat yavranun cinsiyeti sabit olmuştur. Bu, bir kız çocuğuma aittir. * Beyoğlunda, Venedik soka- ğında oturan (Raul) efendinin odasına giren hırsız 441 Türk lirası, 114 dolar, 4000 Bulgar levası aşırmiştır. Şüphe üze- rine parası çalınan adamın dostu Levi tutulmuştur. Çarşıkapıda Sepetçi haninda kunduracı Onnik Karpuzyan Ef.ye ait kundura atelyesinde çalışan kalfa Aslan ile Salim iş meselesinden kavga etmişler. Aslan le alay etmiş, tem- belliğini yüzüme vurmuş. Kavga büyümuş, bıçaklar çekilmiş, ikisi de b yaralamış. Salim, bacaklarından ve muh- telif yerlerinden, Aslan da ba- şından ve kasığından mecruh- turlar. mallarından Şükrü Ağa arka- sında yük ile fabrika önünde dururken 1734 numaralı oto- mobil sür'atle geçmiş, çarpmış för kaçmıştır. ü Kayıp Kamarot Beyoğlunda Bir Kulü- bede Asılı Bulundu Beşiktaşta oturan — Seyrise- fain kamarotu Hilmi Ef. yirmi gün kadar evvel orladan kay- bolmuştu. Hilmi Ef. nin cesedi, evelki gün Beyoğlunda, Mezarlık s0- kağında valdesine ait kulübe- de asılı bulunmuştur. Hilmi Ef. eveke Liman şirketinde memurdu, açığa çı- sefalet ve içkiye düşmüştü. İntihar ettiği anla- şalıyor. Poliste Bir Tayin Hukuk mezunlarından Ömer Hilmi Bey polis dördüncü diğer esnaf — Hasan B., müjde... Şu bizim eski hesapları şube müdür muavinliğine tayin edilmiştir. ! asını — değil, | I yıldırım. isabet * Cibali tütün fabrikası ha- | surette yaralanmıştır. Şo- | 4 : Hasan B. — Eyvah, sade piyanko ri üstelik parayi Gi borçlara verdik. B'ını piyango değil, İEzanzariki| Telsizle.. Vapurlarımız - Ticari Telgraf Alacaktır Şimdiye kadar Seyriseft vapurlarındaki telsiz memurlâf posta ve telgraf idaresint? nachil telâkki edilerek Hcaf mahiyetteki — muhaberelerit! müsaade — edilmiyordu. idaresi bu memurlari ederek kendilerine ehliyetn vermiştir. Seyrisefainle de mukavele hazırlanmıştır. Bf dan sonra Seyrisefain vaptf larında bulunan herhangi tüccar İstanbul telsizi vasıtasi telgraflar gönderebilecektir. İki Katil Hapisanede! Kurtuluyor Birkaç sene evvel Meymelt hanının bekçisini öldürmüş © Nazmi efendi idama mab edilmişti. Fakat yaşı küçük £Ü rüldüğü cihetle bu ceza 24 hapse tahvil edildi. Aradan epeyce zaman geçti. Bu da katil vereme da çeza kanumunun — 399 maddesinin ikinci fıkrasına İi nat edildi. Filbakika bu maddil mahkümun, — hayatını tehdit ci bir hastalığa yakalanması takdi | rinde cezasım * bilâhare çeki Üzere serbes bırakılacağını dir. İşte bu madde mucil Nazmi ile Manisada bir cinaj ten dolayı 101 seneye mahki olan İsmail de tahliye edileci Hatta isterlerse tedavi için 4' rupaya bile gidebileceklerdir. Yunanlı Tiyatrocularâ Müsaade Verildi Şehrimize' gelen Yunan op kumpanyasınıa temsillerine #f| saade edilmiştir. M. Danef Türkleri Tebrik Ediyor Birkaç haftadanberi şehrimit? misafir bulunan sabık Bulgar vokili M. Danef dün Sofyaya 4' etmiş ve hareketinden evvel gibi dâbi bir. reisicümhura müf| olduldlarından —dolayı Türk! şayamı tebrik olduklarını söff miştir. Komünistlerin Muha* | j| kemeleri Dün ağır cezada komünisl mubakemelerine hafi olarak vam edilmiştir. Japon Misafirimize Ziyafet Verildi Dün Ankarada Gazi Ha: tarafında Japon prensinin 40f fine bir ziyafet verilmiş ve ziyafette dostane mutuklar lenmiştir. Pazar Ola Hasan B. Ve Tayyare Piyankosu Ç cepteki