7 Mayıs 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

7 Mayıs 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Her gün Münderecatımızın çok- Uğundan dercedileme- Miştir, ka Yeni Medis İkti- Sadi Vazifeler Karşısındadır UBaş tarafı birinci sayfada) 4 — Veraset vergisinin st » veren ahkâmını kaldır Bunlardan başka yapacak Pek çok iş mevcut olmakla İle ön safta gelenleri Bilhassa vergi ağırlığının ha- , Rletimesi çareleridir. en sene üzerinde mami © ittifak o hösl olan tadilât, daha etrafla suret- tetkik ve halledilmek üzere Seneye bırakılmıştı. Şimdi İŞ o şekli almak lâzım geli- du bu for ki halka yüklenen vergi- | tahammül edilebilecek bir Merecede olsun. Dördüncü Millet Meclisi ba Mes'ut gayeye irişebilecek mi, nakâm mı kalacak? Burasinı peşinen kestirmek Mümkün değildir. Fakat mu- olan şey, bu mec İsin, üzerine böyle mühim bir Nazife almış olduğudur. | Baba, Kız ali Közim “Paşa İle Kızı Barışıyor | İzmir, 6 (Hususi) — İzmir | Alisi Kâzım Paşanm kızı Şük- İSA“ Hanım © bir muaşaka ne- Nitel aktör Muammer Beyle | Malim ve gürültülü şekilde Mlenmesinden sonra bu bağın İlirir kopacağı hakkında bir kım haberler vardır. Buna Mammer Beyin bir hadisesi “bep olmuş deniyor. Bir Torpito Battı Cİ ç Uizbon, S(A.A) — Pedro | Soren gemisi ile Vouga tor- | 4,” muhribi asilere karşı ha- E kete bulunduklari © sirada b | ppmşlardır Torpito muh- / batmıştır. Türizm İttihadının Kararları Şehrimizde toplanan Balkan e ittihadı o kongresinin i N ği kararlar yakında Bal- hükümetlerine bildirilecek- kararlara göre, ittihat Balkanlara seyyah için Pariste bir şube tır. 16 Bin Liralık İhtilâs © bin hira ibtilâs etmekle oktruva memurlarının “ezada muhakemeleri bit- hapisle tecziyeleri isten- » Karar yakında verile- Şüpheli Bir Ölüm üksek orman mektebinde birisinin hastalanıp doktoru Baha Beyin teşhisi yüzünden vefat ve meseleye Müddelu- vazıyet eylediği haber Yı 1 — Her Insanın arkasında evi vardır. Herkesin muvaffakiyet veya muvaffakiyet- kısmı evile alâka“ sözliğinin büyük dardır. bir SON POSTA: Son Postanın Resimli Ma kalesi Muvaffakiyetin Bir Sırrı | pek çabuk yıpranır. 2 — Dışarda, hayatla mücadele eden bir adamın evinde rahati olmazsa, o adam 3 — Kadın, kocasının muvaffakiyetinde amil olduğunu unutmamalı, ona yeni bir yök olmaktan ziyade, bir şevk olmıya çalışmalıdır. İzmirde, İşitilmemiş Bir Rezalet Oldu, Güzel Mefsuh Serbes Fırka Erkânı Ankarayı Terkederek Hususi İşlerile Uğraş- mıya Karar Verdiler Ankara, 6 (H.M.) — Burada sabık Serbes fırka erkânından tek kişi kalmamaktadır. Sabık lider Fethi B. de iki günden beri İstanbuldadır. Giderken bütün eşyasını götürmüş, burada yalnız oto- mobilini bırakmıştır. Onu da beraber (götürmek arzusuna düşmüş, fakat tren Ücreti fazla olduğu için şoförüne ka- radan o gelmesini söylemiştir. Şoför bugün evin anahtarını alarak otomobili İstanbula gö- türecektir. Mefsuh fırkanın umumi kâ- tibi sabık Kütahya meb'usu Nari Beye gelince, o da Kü- tahyadaki çini fabrikasını ge- nişletmiye ve o işle uğraşmıya karar vermiş bulunmaktadır. Yakında Kütahyaya gidecek ve orada uzun müddet kala- caktır. Yine sabık Serbes fırka er- kânudan Tahsin Bey ise bu- radaki evini kiraya vererek İstanbula gidecek, orada mü- talea ve tetebbü ile vakit ge- çirecektir. Fırkacı Müstakillerin Vaziyeti Ankara, 6 (HM. ) — Halk Fırkasından olmalarına rağmen müstakil olarak meb'usu seçi- lenler dün akşam tekrar top- lanarak vaziyetlerini görüştü- ler ve fırka meb'su addedik melerini kararlaştırdılar, Bunların bugün Halk Fırka- sma müracaatla kabul ricasın- da bulunmaları muhtemeldir. “Sakarya,, Karaya Oturdu İnebolu, 5 (Hususi) — Sa- karya vapuru bu sabah İnebo- lu civarında sis yüzünden ka- raya oturmuş, biraz sonra kendisini kurtararak O İlmana gelmiştir. Hasar yoktur. Galatada oturan Hüseyin isminde biri kıskançlık yüzün- den dostu Müzeyyen Hanımı ostura İle yüzünden yaralayıp kaçmıştır. Mesele Meydana Çıktı, * * * Kadın Ortadan Kayboldu İzmir, 6 (Hususi) — Burada merakla takip olunan bir hadise olmuştur. Vak'a şudur: İzmirde sarışın çehresi ve şöhretli güzelliği ile tanıman bir kadın vardır. Adı Hafize Suzandır. Bu H,, zevk ve sefayı çok sever. Bu Hanım bir senedenberi (Gi) isminde bir Fransızla sevişiyordu. Bu zat, iki ay evveline gelinceye kadar İzmir Fransız Jeneral konsolosu idi. Son zamanda Fas Fransız verilmiş ve gitmiştir. fevkal'âde komiserliği emrine Bu arada Suzan H. hamile, kalmıştır. Kendi iddiasına göre Mösyö (Gi) dendir. Bunu, onada bildirmiş, Mösyö (Gi) de kendisini Fasa aldırmıya karat vermiştir. Eğlenceli Bir Hayattan Sonra.. Yirmi gün evvel çekilen bir telgrafla emri mes'udun ya- kınlaştiğını da Fransıza bildir- iş, yol masrafı olarak (600) İngiliz lirası göndermesini iste- miştir. Mösyö (Gi) 200 İngiliz J göndermiş. Suzan Hanım, bü paralarla İzmirde epey eğlen celi bir hayat geçirmiş ve aralar süyunu çekmi; ”“Suzan Hanım bundan bir müddet evvel İzmir memleket hastanesinden bir çocuk çak dırmış, fakat çocuk kendisine benzemiyormuş. Ayşe isminde bir kadın bulmuş, ondan, doğuracağı çocuğu pazarlık etmiş, satın | almıya karar vermiş. Kadını Karşıyakada bir eve yerleş tirmiş, Doktor Demir Ali Beye, Ayşeyi kendi ismile tanıtmış. Ayşe güzel bir çocuk do- ğurmuş, doktor da Suzan Ha- nımın bir çocuğu oldu diye bir rapor vermiş. Suzan H. bu raporu derhal M. (Gi) ye göndermiş. Manamafih Suzan Hanımın eğlence âlemleri İz- mirde devam ediyormuş. Bu âlemlerde (L.) isminde bir zatla karşılaşmış. Fakat (L.) Beyi (N)) isminde bir Ha- nım seviyormuş. Araya kıs kançlık “girmiş. (N.) Hanım bana geldi ve bütün bu macerayı anlattı. Hadise meydana çıkınca da Suzan Hanım İzmirden firar etmiştir. Müddeiumumilik o hakkında tevkif müzekkeresi kesmiştir. Kadının Fransaya firar ettiği şayidir, Cürmü Memleket has- tanesinden bir çocuk çaldırmak zannıdır. Suzan Hanım, daba evvel Karataşta Emine isminde bir kadını ölümle tehdit etmekten sulh ceza mahkemesinde mu- hakeme ediliyordu. Müddeiumumilik doktor Demir Ali Beyi davet ederek İster İnan, İster İnanma! Gümrük varidatı bu| sene arttı mı, azaldı mi? Gümrük baş müdürü. Seyfi B.. Vakit refikimize gu malümatı veriyor: "931 senesinin son dört ayında gümrük varidatı çok azalmıştır. Bunun (sebebi tüccarin getirdiği malı güm- #ükten çekmemesi, binnetice malların antrepolarda kak masıdır. Bu yüzden evvelki sene mart ayında varidat ild milyon lira iken, 931 mar- tında bir' milyon liraya düş- | üştür.n Gene gümrük baş mü- dürü Seyfi Bey Milliyet irefikimize şu izahatı ve- iriyor : “99 martında İstanbul gümrüğü varidatı iki milyon lira olduğu halde bu sene mart ayında 3 milyon liraya baliğ olmuştur. , Artık gümrük baş mü- dürü Seyfi Beyefendinin söylediğini bildiğine, İster İnan, İster İnanma! Bir Kadın Hastaneden Bir Çocuk Çaldırdı Müstakil İki ea Ödemiş Ve İstanbuldan İki Tane Müstakil Namzet Daha İzmir 6 (Hususi) — Aydında bulunan doktor Ethem Vassaf B. İstanbuldan, döktor Mustafa Ali B. de Ödemişten müstakil olarak namzetliklerini koymuş- lardır. Hadise, burada oldukça hayret uyandırmıştır. Etem Vasaf Beyle görüş tüm. Bana dedi ki: — Gazi Hazretleri, mecliste teşrii vazifenin İcrası sırasında yükselecek tenkit | seslerinin fırka haricinden ve müstakil lerden yükselmesine sarahaten işaret etmişlerdir. Bunun içindir ki İstanbuldan müstakil olarak namzetliğimi koyuyorum. Muvaffak olursam kat'i bir emniyet ve cesaretle demokrasi ve biberalizmi müda- faa edeceğim. İstanbulun muh- terem müntehibi sanilerinin bu şerefi diriğ © eimiyeceklerini ümit etmek işlerim. Muhafız Gücü Bisikletçileri Ankara, 6 (H. M.) — Mu- hafız gücü bisikletçileri 1 ha- ziranda iki kafile olarak şark ve garp hudutlarımıza kadar bir tenezzüh yapacaklardır. malümatına müracaat etmiştir. AliB., ifadesinde, Suzan namın- da bir kadınm kendisine müra- caat ettiğini, hamile olduğundan doğurtmasını istediğini, evde hamil esnasında bulunarak Sır zan namına bir rapor verdi- ğini söylemiştir. Doktor hakkında da taki- bat yapılması muhtemeldir, Encümen İntihapları Ankara, 5 (Hususi) — Mec- lisin cumartesi inikadında en- cümenler intihabatı yapılacak- tır. Dahiliye, adliye, milli mü- dafan, Encümenleri o reisleri Cemil, Muzaffer, Kadri, Rah- mi, Recep Beylerin yeniden intihap Oolunmalarma intizar edilebilir. Sözün Kısası İşte Okadardır Ol Hikâyet — — .. İntihabat başladığı zaman, ben, - arzın güneş “etrafında döndüğüne emin değildim. Kürenin yuvarlak olduğuna emin değildim. İki kere ikinin dört etti ğine emin değildim. Kanın damarlardan geçti- ğine emin değildim. Zaro ağanın ihtiyar oldu- ğuna emin değildim. Şarlonun komik olduğuna emin değildim. Şimâl kutbunun soğuk 've battı istivanın güneşe yakın olduğuna emin değildim. Yaşadığıma emin değildim. Öleceğime emin değildim. Benim ben olduğuma emin değildim. Fakat, Halk Fırkasının inti- habatı kazanacağına, safderun müstakillerin İstanbuldan inti- hap edilmiyeceklerine, ortalıkta çok bir şey değişmiyeceğine emindim. Çünkü, bundan bir hayli evvel, bir hükümet gaze- tesi muharrir: “Biz beş sene daha iktidar mevkiinde kala- cağız,, demişti. O halde bu kadar intihabat (zahmetine, masraflarına ne lüzum vardı? diyeceksiniz. Bunu o muhar rire sorunuz, bana değil, El bette o birşeyler, birşey! bitiyordu. Balkan İttihadının Bir Teşebbüsü Geçenlerde Selânikte top lanan Balkan memleketleri konferansında verilen bir karar üzerine Balkan memleketleri nin iktisadi münasebetleri ile bu münasebetlerin inkişafına ait en muvafık tedbirleri bul- mak maksadile bir müsabaka açılmıştır. Müsabakayı Balkan Birliği cemiyeti idare etmek- tedir. Müsabaka altı Balkan mem leketinde, yani Türkiye, Arna- vutluk, Bulgaristan, Romanya, Yugoslavya ve Yunanistanda açılmış bulunmaktadır. Bu hu susta yazılacak eserler 933 senesi mayıs sonuna kadar Bal- kan Konferansi Umumi Kâtip liğine gönderilecek, tetkik s0- nunda birinciliği kazanan eser sahibine (400), ikinciye (200), üçüncüye de (100) lira verile- cektir. Harbiyerin Yeni Talebesi Askeri liselerden bu sene mezun olan gençler dün me- rasimle (Harbiye (mektebine gitmişler, orada yerleşmişlerdir. Bursada Bir Soygunculuk Bursa — Susurluk yolunda giden yolcu otomobili silâhlı haydutların tecavüzüne uğra- mış, Yaşuva ve Mehmet Nuri isimli iki yolcu ağır yaralan- mışlardır. Haydutlar yolcular- dan 800 lira ile birçok eşya almışlardır. Takip edilmekte- dirler