15 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Veraset Vergisi Karşısında Halk | Mecdlis encümenleri vera- set ve İntikal vergisinin de tadili ile meşgul. Bu münasebetle — görüştüğü- müz halk, bakınız bu wergi hakkında da nt söylüyor : Büleyman Budi B. ( Saltan Selim Fistikdibi 17 ) Veraset ve İntikal vergisi kadar karışık ve akıl ermiyen hiçbir vergi yoktur. Bu vergiyi tahsil edenlere bile sorsanız size doğru bir cevap veremez- ler. Çünkü ölen zatin çocuk- ları, dayısı hulâsa yakın uzak akrabası yüzde mühtelif nisbet- lerde vergi vermiye mecbur- durlar. Sonra bir adam öldük- ten sonra dört ay zarfında varisleri bu adamın menkul ve gayri menkullerini hükü- mete haber vermezse ceza görüyor, Netice bu vergi salim bir esasa raptedilmeli. * Necati B. (Nuruoamaniye — Kapalır fina 238) — İki sene evvel akrabala- rımdan birisi vefat etti, benim refikam da varisti. Hâlâ bu vergi İşini halledemedik. Onun için pek muğlak bir işe ben- ziyor, bunu herkesin anlıyabi- leceği —ve verebileceği bir gekle sokmak - lâzımdır. * Hakkı B. Kumkapı Nişanca cad. 214 — Veraset ve intikal ver- gisinde büyük nisbetsizlik var- dır. Meselâ ölenin yakın akra- bası en çok mirasa konduğu halde en az vergi veriyor. Uzak akrabasından gayet ağır vergi aranıyor. Bu nisbetsizlik tadil edilse çok iyi olur. * Mübarek B. Sundiye Bağdat caddesi 15 Veraset vegisinin menkullere ait olan kısımlarının tahkiki ve tahsili mümkünsüzdür. Bu makul bir hale sokulmalıdır. Meselâ (300) liraya kadar parası olarak ölen bir ada- mın - varislerinden müsavi ve muayyen nisbette bir vergi alınmalı daha az miras bıra- kanlardan alınmamalıdır. Zorlu Âşık Sevdiği Kızı Bıçakladı Üsküdarda oturan Ali is- minde biri kendine varmak istemiyen 15 yaşlarında Neri- man isminde bir kızı üç ye- rinden ağır surette yaralamış- tır. on Posta'nın Resimli Hikâyesi: (Son Posta'nın Resimli Hi 1: Meb'uslardan bir kısmı — vaomalı... Tasarruf Masrafı Arttırdı Evkaf Matbaasının Lâğ- vinden Sonra Senelik Masraf Ziyadeleşecek Tasarruf maksadile şehri- mizdeki Evkaf — Matbaasının lâğvedildiğini yazdık. Alâkadar bir zat bu tasarrufun mahiye- tini bize şöyle anlattı: “— Evkaf Matbaasımın se- nelik masrafı on bin liradır. Bu paranın sekiz bin lirası Ev- kafın kendi defterlerini ve kâ- gıtlarını basmak için sarfedilir. Şu halde matbaa - lâğvedil- mekle (2) bin lira tasarruf ediliyor demektir. Fakat bura- dan çıkan memurlara tekalldi- ye ve açık maaşı verileceğine göre umumi masraf on bin li- radan çok fazla olacaktır.,, Şundan anlaşıldığına bu tasarruf başka tasarruf ol- muş!.. Evkaf Kadrosu Bir Kısım Şubeler An- karaya Naklediliyor Evkaf Umum Müdürlüğünün yeni kadrosundaki maaşlı me- murların miktarı (919) dur. Bu yekünda mülga Diyanet İşleri memurları da dahildir. Kadroda bu adede yakın ücretli memur da vardır. İstanbul Vakıf Akarlar Mü- dürü Fahri, Vakıf Arazi Müdü- rü İbrahim Hilmi, Kuyudu Vak- fiye Müdürü İzzettin, Mülhak Vakıflar Müdürü Şefik, levazım Müdürü Sait Beyler bir kısım memurlarile beraber Ankara merkez kadrosuna alınmışlar- dır. Bu hafta içinde hareket edeceklerdir. Nakledilen bu dairelerin İstanbula ait işleri burada birer mümeyyiz tara- fından idare olunacaktır. Vakıf Kayitleri Taşınıyor İstabulda (kuyudu vakfiye) müdürlüğü emrinde nan Evkafa ait tarihi vesikalar ve kayitler bu hafta — içinde nakledilecektir. Kahveciler Cemiyetinde Kahveciler Cemiyeti İdare Heyeti ile reisleri arasında ötedenberi devam eden il alevli bir şekle girdiği için İdare Heyeti dün müttefikan istifa etmişlerdir. Yapmalı, 3: ciddi göre | Hasan B. bir münakaşa görüyorum, hayır ola, SON POSTA "|Mabetlere Tecavüz Eden Haylaz Sü Lâleli Camiinde Halk Namaz Kılarken 20-30|Bir Gebe Kadına Ver- Rum Genci İçeri Daldı. Edepsizlik Yaptı Bereket Versin Cemaat Vekarlı Davrandı Lâleli camünin yanında Evkafa 2it bir taş han vardır ki, işçi ve ameleye, oda, oda kiraya werilmektedir. Koskalı birçok Rum ve Ermeniler bu handa yer kiralanışlardır. Bu ailelerin çocukları ve delikanlıları yer bulamamış gibi Lâleli camiinin önünü kendilerine spor meydanı ittihaz etmişler. Hergün bir alay genç baraya toplanarak top oynarlarmış. Fakat mütemadi didişme ve top oynamanın neticesi şu olmuş ki camiin bir kısım duüvarları yıkılmıya, korkulük deniten trabzan laşları ve camları kırılmıya başlamış. O süretle ki camün avlosu, bu haylazların elinde bir mezbeleye dönmüş. Cami hademeleri ve mezzinleri bu gençlere nasihatte bulun- muş, cami avlusundan başka yerde top 'oynayıp spor yapma- larını tavsiye etmişler. Fakat söz dinlememişler. Ayni zamanda bu delikanlıların elebaşısı vaziyetini takınan (Fofi) atlı bir Rum genci tehditlere başlamış. Bir hafta evvel, yine bu yolda nasi- hat veren kayyumbaşı Hüseyin Fehmi Ef, yo silâh çekmiş. Bu hâdise, Foti ve arkadaşlarının Lâleli camii müezzinlerine bir belâ kesilmesine kâfi gelmiştir. Her gün arkadaşlarını top- lar, mabede kasti varmış gibi Akşam Namazında Bütün bunlar yetişmiyormuş gibi evvelki akşam yanma (25-30) kadar genç toplamış. Akşam — namazı — kılınırken içeriye dalmış ve başta Foti olmak üzere sormuşlar: — Bize kim karışıyor ba- kalım? Namaz kılanlardan bir kıs- mı bir baskın var zannile ka- çışmışlar. Bir kısım cemaat kalmış. Kendilerini kaybetmiş görünen bu adamlara nasihat etmek istemişler. Bu sırada elebaşı Foti baş kayyum Feh- mi Efendinin oğlu Akif Beyi görmüş ve tabancasını çekerek” üzerine saldırmış. Fakat yoeti< şenler tarafında muhakkak bir ölümden kurtarılmıştır. ... Bugünkü Ma, Fener Ayntrahtla Karşılaşıyor Fenerbahçe — klübü, bugün Taksim stadyomunda Laypçiğli (Ayntraht) takımı ile karşıla: caktır. Ayntarht cuma günü Galatasarayla — yaptığı maçta (2-1) mağlüp oldu. Fenerlile- | bir netice almala- ü ederir. rin de iyi rını temen avluda adeta at koştururlarmış. * Foti Yakalandı Bu sırada Foti camiden çıkmak istemiyor ve mütema- diyen: — Her halde birinizi öldü- receğim! Diye bağrıyordu. Vak'ayı haber alan zabıta memurları, Fotiyi yakalamıştır. IHakkında adli takibat yapıl- maktadır. Bu münasebetle kaydedelim ki, kendinde bir mabede karşı tecavüze cür'et ve küstahlığını gören ve bulan bu herif ve elürüm şerikleri şiddetle ceza- Tandırılmak lâzımdır. Mümasil bir hâdisenin Atina ve sair "bir şehirde cereyan etmesinin ne netice verebileceğini tahmin etmek güç değildir. Ehemmi- yetle nazarı dikkate vazediyoruz. Feci Ölüm Bir Arabacı Arabanın Altına Düşerek Ezildi Şileli 66 yaşlarında Veli Ağa dün öküz arabasile Üs- küdara gelirken öküzler ürk- müş ve zavallı Veli Ağa ara- ba tekerlekleri altında kalarak ölmüştür. Cahil e. (Bir Ebenin YUSU!|Cinayeti diği İlâç Biçareyi lüme Sürükledi Küçük Mehmet Pş. medre- sesinde G numari odada oturan Hatice H. 18 yaşında genç ve çok güzel bir kadın- dir. Fakat her nasılsa gebe kalmış ve bu günahını kapat- mak — için Küçük — Aya- sofya medresesinde oturan 60 yaşındaa Çorumlu Ayşe Melek lanıma — müracaat — etmiştir. Ayşe Melek H. - diplomasız, cahil bir ebedir ve Hatice Ha- tuma tavuk tüyleri, çıra, nişadır ve şap vererek tarif etmiş: “ Bunları münasip surette korsun. Derhal çocuk düşer ,, demiş. Hatice H. bunları mü nasip surette yerleştirmiş ve işine gitmiş. Biraz sonra müt- hiş bir kan boşanmış — ve ıstı- raplar arasında odaşına dön- müş ve sonra Gülhane hasta- nesine nakledilmiş. Yapılan bütün tedabire rağmen hasta- nede ölmüştür. Sahte ebe Ayşe H. da tevkif edilmiştir. Hayrat Hademesi Mayıs Maaşlarını El'an Alamadılar.. Hayrat hademesi henüz ma- yıs maaşlarını alamamışlardır. Bunlar maaşlarını şimdiye ka- dar Müftülük Muhasibi Mes'ul- lüğünden alıyorlardı. Bir hazi- randan itibaren bu —muha- siplik lâğvedilmiştir. Maliye Vekâleti Hayrat hademesinin mayıs maaşları için mayısın son günlerinde (40) bin lira göndermiş ve fakat muhasip- lik henüz dağıtmıya vakit bu- I madan bir haziran gelmiş ve memuriyeti resmen bitmiş ol- duğu için bu para emanete alınmıştır. — İstanbulda — (2120) hayrat hademesi vardır. Bun- lar dün mayıs maaşı için Evkaf müdürlüğüne müracaat etmişler ve Ankaradan sorul- duğu cevabını - almışlardır. Dini Müesseseler Memurları İstanbuldaki dini müessese müdürlüğü ve müftülük muhasibi mes'ullüğü bütün — teşkilâtile beraber bir hazirandan — iti- baren lâğvedilmiş ve memur- larının evkafa geçtiği bildiril- miştir. Bu memurların akıbetini bugün Ankaradan gelecek olan evkaf kadrosu halledecektir. Memleketteki Muallim me| teplerinden bu s#ene 960 genç hadetname alacak, muallim ta) edileceklerdir. İlk ve orta tedi sat umum müdürleri Ragıp Fuat Beyler dün Ankaradan $€ rimize gelerek mekteplerde V tişata başlamışlardır. Darülbedayide Darülbedayi san'atkârları müddettenberi yaptıkları tora dün şehrimize dönmüşlerdir. M essesenin müdürlüğüne beledi nin eski memurlarından Memı B. tayin olunmuştur. Boktorların - İçtimar Şehrimizdeki doktorlar — di toplanarak kazanç vergisi İ tle müzakere eti eski vergi usulü: için Ankaraya heyet göndermiye karar vermi lerdir. Ayni mesele üzerine günü de avukatlar toplanacaktır Ankarada Bir Kaza Maraş meb'usu Mitat ve İz: meb'usu Hamdi Beylerin bindi; leri otomobil dün Ankara operatör Şevket Beyin otomob Hae çarpmış, otomobiller hast' uğramız, fakat kimseye birf olmamıştır. Şoförlerin Talebi Şoförler — taksi — ücretlerini çoğaltılmasını istemektedirler. Meclis Reisi Meclis Reisi Kâzım Paşa & gün Ankaradan İstanbula harek edecektir. Devlet Bankası Müdürü Devlet Bankası Umum V dürlüğüne tayin edilen Sal hattin B. bugün Ankaradi şehrimize gelmiştir. İnhisar Müdürleri Bütçe müzakeresinde ha bulunmak üzere Tütün ve Müsl rat İnhisarları Müdürleri yakın Ankaraya gideceklerdir. Hilâliahmerin Yardımı Hilâliahmer — Cemiyeti — * yağmurlardan zarar gören Am 'a, Ceyhan, İzmir ve sair yer alkına para yardımında bul! muştur. Tıp — Fakültesinde Tıp Fakültesi Mecüsi bul öğleden sonra toplanarak edilen muallim Rasim meselesini görüşecektir. — | Galatasaray — Atletleri Galatasaray atletleri bu ? şembe Bursaya giderek sana't ran kulübü atletlerile müsabâ lar yapacaklardır. Ölü Bir Çocuk Bulund! Üsküdarda Toygar mal lesinde bezlere sarılı ölü çocuk bulunmuştur. Polis çocuğu bırakanı aram Maşallah, — aranızda -- - gae —e z — Pazar _Ola Hasa;ı 3: Bir Meb'us — Hasan Bey, bir kısmı- mız memur meselesinde tensikat ve tenkihata ö B. Ve Bı; Münakaşa ğ 4: Hasan B. — Evvelâ tensikat ve u:'“_ yaparsınız, bir kuşmınızın sözü yerine geliri $07