21 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

21 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Lüleburgazda Olup Bitenler.. Fırka Ocakları Uyuyor, Hiçbir Faaliyet Eseri Görülmemektedir Lüleburgaz, (Hususi) — Ka- sabamızda son hafta içindeki hüdiseleri bildiriyorum: X4 Halk Fırka - ocaklarında senebaşında intihabat yapıldı ve idare heyetleri seçildi. Fa- kat intihaplar yapılalı altı ay olduğu halde bu ocakların birçoğunda idare heyetleri bir defa bile toplanmamışlardır. Maarif Halk okuma odası için gönderilen sandıklar dolusu kitap olduğu gibi, biç el sürülmemiş bir halde durmaktadır. Bilhassa karaağaç Kazanköy bu hususta birer nümune olabilir. Köylü parasile tedarik edi- len ©o kitapçıklar çürüdükten sonra mı sandıklar açılacak!.. 24 Burada son günlerde sık sık hırsızlıklar olmiya başladı. Bu arada avukat İsmail Beyin evi de hırsızlar tarafından zi- yaret edildi ve bazı eşyalar çalındı. Gizli gizli faaliyette bulunan bu meçhul hırsızlar geceleri bazı dükkân ve mağa- zaların kilitlerini kurcalıyorlar. Halk, jandarmadan bu gizli kahramanların meydana çıka- rılmasını - beklemektedir. 4 Köyleri birbirine rapte- den yollar bugüne kadar çok mühmel bırakilmıştır. Bu yol- lazda otomobil ve arabaların devrilmeden gidebilmeleri im- kânsız bir hale gelmişti. Fakat son aylarda geniş mikyasta bir tamir faâliyetine girişildi ve bunlardan bir kısmı düzel- tildi. Geri kalan yollar da eylül nihayetine kadar tamir edile- cektir. 4 Kaza — merkezlerindeki postanelere o kazaya merbut her köy için bir kutu konuldu. Bunların anahtarları köy müh- tarlarındadır. Köy ; muhtarı bu kutuları muayyen zamanlarda açarak kendi köyüne ait mek- tupları alacak, köylülere vere- cektir. Bundan beklenen fay- da da mektupların köye gidin- ceye kadar şunun bunun elin- de kaybolmamasıdır. Habuki bu iş hiçte bu şekilde yapıl- miyor. Muhtar Efendi bu ku- tuyu canının istediği zaman açıyor ve köylünün mektubu muhtarın keyfine göre hafta- larca ve hâtta aylarca kutunun içinde mahpus kalıyor. M. N. Orak Mevsimi Kırklarili, — ( Husust ) Trakyanım hemen her tarafında ekin biçme işine başlanmıştır. Bu civarda mühim miktarda tütün zeriyatı vardır, Bu sene afyon mahsulü — mühimcedir. Fakat piyasada alıcı olmadı- ğından köylünün boynu bükük durmaktadır. Uzunköprüde Uzunköprü (Hususi) — Be- lediye hernasılsa harekete geldi ve toz deryasına dönen yolla- rın . kaldırımlarını — döşetmiye başladı. Kaşanda İskân İşleri idaresinden ve zın iskân işlerini — tasfiyeye mıntaka iskân memurlarından Cenap ve Hakkı Beyler tayin edilmistir. İzmir, (Husust) — Bu sene İzmirde havalar çok erken sıcaklaştı. Hararet — derecesi tahammül edilemiyecek dere- cede fazladır. Hele öğle zama- ni sBokakta dolaşmak - değil, fakat kapalı yerlerde oturmak bile pek müşkül oluyor. Daire- lerde iş görmek ise imkân ha- ricindedir. Resmi dairelerde iş müddetinin sekiz saate çı- _T re_n—İi BON POSTA İZMİR HALKI YANIYOR, SICAKLAR ÇOK MÜTHİŞ.. Soldan: Parkta tesviye işi; Bahribaba P ından bir köşe, Karşıyeka deniz bangyosu olmuştur. | Gündüzleri hemen — bütün | halk taburlar halinde deniz banyolarına akın - etmektedir. Deniz hamamları ve deniz sa- hilleri, bilhassa akşama doğru çok kalabalık oluyor. Çeşme plâjları iki üç güne kadar açılacaktır. Karşıyaka rılması memurlar için çok feci | belediyesi tarafından tesis olu- man deniz banyosu İzmir halkının bu husustaki İhtiyacını tatmin edecek vaziyette değildir. Bu sebeple bir kısım halk İncir altı ve Bayraklı banyolarına devama mecbur oluyorlar. Bahribaba Parkı İzmir, (Hususi) — İzmir Be- lediyesi Bahribaba'daki parkı Tenezzühler Çok Rağbet Kazanıyor... mlah etmiye karar verdi. Par- kın tertibatında bazı değişik- likler yapılacak ve park epey genişletilecektir. Bunun - için de dağ kısmındaki kayaliklar dinamitle patlatılacak, bu su- vetle parkın umumi manzarası daha muntazam bir şekil ala- gaktır. Tabii belediye bu işi yapmak için birçok para sar- fetmiye mecburdur. Fakat bu parayı nereden bulacak ? İşte meçhul olan taraf ta orasıdır. Balıkesirliler Ve İzmirliler Bu Gezintilerden Sık Sık İstifade Etmek. Fırsatını Buluyorlar Tire, (Hususi) — Aydın şi- Bemlle Kumoüryaklan ' Ha için tertip ettiği tenezzühler tevali ediyor. Son olarak ta İzmir ile kasabamız arasında bir tren tenezzühü yapıldı ve ! İzmirden kalkan tren iki bin kadar — İzmirliyi — kasabamıza getirdi. Belediye ve halk İz- mirli misafirlere karşı büyük bir samimiyet ve hüsnü kabul gösterdiler. İzmirliler burada tenezzüh yerlerini gezdiler ve havuzlu bahçelerde —güzel eğlenceler tertip ederek akşama kadar eğlendiler, çok zevkli bir gün geçirdiler. Ziyaretçilerden bir kısmı da tarihi harabelere ka- Ayancık, (Hususi) — İstan- bul Orman Mektebi talebesi Zingal ormanlarında tetkikat yapmak — üzere (Dumlupınar) vapurile buraya geldiler. Genç fen kafilesinin başında hoca- ları doktor Tevfik Âli B. bu- lunmaktadır. Ayancık gençleri orman mektebi — talebesine samimi bir istikbal merasimi yaptılar. Orman mektebi talebesinin Zingal ormanlarındaki tetkikatı epey uzunca sürecektir. Tale- be evvelâ orman — mınta- kasında gezecek, burada fennt: surette ağaç kesilme ve ağaç- ların nevileri hakkında tatbikt malümat aldıktah sonra fab- rika tesisatını gözden geçire- cektir. Talebe bu program Üzerinden orman mıntakasına hareket etmiştir. Talebenin ge- rak orman dahilinde, gerekse fabrikalarda yapacağı tetkikat ayni zamanda umumi bir staj mabhiyetinde olacaktır. Gönderdiğim resim Zingal Tire istasyon' caddesi dar gittiler. Bu eğlence ve gezinti akşama kadar samimi bir hava içinde devam etti ve akşam (10) da İzmirli mi- safirler ayni trenle tekrar İzmire döndüler. Balıkesirde Balıkesir , ( Hususi ) — İz- Orman Zingal sahasını göstermektedir. Orman Mektebi — taleberi Ormanının İzmir valisi Kâzım Pş. mir - Kasaba Şimendüfer kum- panyası şehrimizle Yeniköy ve Giresun arasında bir tirenli tenezzüh tertip etti. Tenezrüh, kumpanyanın tabmini fevkinde rağbet buldu ve yüzlerce Ba- hkesirli iştirak ettiler. Akşama Talebeleri Tetkikat Yapıyor... Tomruk Sahası ' orman fabrikalarının tomruk | burada iki de futbol müsaba- kası yaptılar. İlk maç Zingal sporcularile yapıldı ve talebe Tireye giden tenezzüh treni kadar devam eden bu tenez- züh çok eğlenceli, çok samimi oldu. Kumpanya bu rağbetten ce- saret alarak cuma günü Ban- dırmaya da bir trenli tenezzüh tertip etmeğe karar verdi. takımı 0 - 5 galip geldi. Ayan- cık İdman Yurdu ile yı n ikinci maçta her iki takım bi- rer sayı ile berabere kaldılar. x4 Burada havalar — gayet iyi ve mülâyim gitmektedir. hsul vaziyeti de oldukça r. Eğer yetişen mahsuller para edecek olursa köylünün biraz olsun yüzü külecek de- mektir. M. Şerif Ceyhan, (Hususi) — Bu ci varda Kesmeburun köyünde çalı kesmek yüzünden bir ci- |nayet oldu, bir köylü kazma |ile öldürüldü. Ölen köylünün ismi Resul'dur. Cinayeti işli- yen birkaç kişidir, hepsi de yakalanmıştır. Gölgede (32) Derece Adana, (Hususi) — Sıcaklar günlerdenberi en şiddetli şekil- de devam ediyor. Hargret gölgede ( 32 ) dereceyi aşmak- tadır. |Sıcaklar fazla bunaltıcı değildir. Kazma İle Cinayet Haziran 21 * Anadoluda Hayli Garip Bir Sahtekârlık Meselesi.. On İki Lira İçin Yirmi İki Ay Hapis Cezası Hükmedildi Kozan, ( Hususi ) — İsmall Efendi isminde biri husust muhasebe tahsildarı iken bun- dan dört sene evvel bir. köy- lüye on iki liralık sahte bir makbuz vermiş ve köylüden yol bedeli olarak aldığı bu parayı cebine atmış. Aradan dört sene geçtikten sonra bu sahte makbuz Adana muhase- hei hususiyesinde tetkik edil- miş ve İsmail Efendile cürüm ortağı Fıdış oğlu — Mustafa mahkemeye verilmiştir. Netice- de ikiside yirmi ikişer ay hapis cezasına mahküm edilmişlerdir. Adanada Pamuk Meselesi Adana (Hususi) — Fabrika- törlerle çiftçilerden ve ihracat tacirlerinden mürekkep (31 ) kişilik bir heyet Ticaret O- dasında toplanarak bazı kar rarlar verdiler. Bu kararlara göre bundan sonra pamuklar üç cins özerinden ihraç edile- cektir. Konya Muallimleri Konya (Hususi) — Vilâyeti- miz dahilinde vazife gören İlk mektep — muallimlerinden birçoğu Maarife müracaat ede- rek oaşka vilâyetlere ve bil- hassa İstanbula tayinlerini is- temişlerdir. Kız Kaçırdılar Konya (Hususi) — Sillenin Kavaklı köyünde İsmail oğlu Veli isminde birisi Hatice is- minde bir genç kızı dağa ka- çırmıştır. Kars Çayında Facia Kars, (Hususi) — Her sene birkaç kurban alan Kars çayı, geçengün yine bir adamın başını yedi. Zinnur ismindeki bu adam bir sıvacı amelesidir. Göz göre göre feryat ederek batıp çıkarak boğulup — git- miştir. Ya bu çayda yikanı- ması menedilmeli, yahut tab” lisiye — tertibatı — alınmalıdır. Amelenin cesedi birkaç metre ileride bir taşa takılı olarak bulunmuştur. Eski Kars Belediye Reisi Kars belediye reisi espaki Aziz Ağa fücceten vefat et miştir. 4 Lira İçin.. Konya, (Hususi)— Çumranı! Çarıklar köyünde kanlı bif hâdise oldu. Hasan Ağamlf hizmetçisi - Çavuş oğlu Af gece yarısı uyurken üç kişitiP tecavüzüne uğramıştır. Süleyman, Dursun ve Mehmet ismindeki bu üç kişi Ahf"': evvelâ bir demirle kafası? yarmışlar, sonra da sımsık! bı't' layıp civardaki kuyuya atm? lıty'ı:ıı'ılerdiı. Fakat A"';î bağırması üzerine lcıçl_""l 4 dır. Tahkikat — neticesind? liralık bir alacak yüzün çıktığı anlaşılmıştır.