22 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halk Fırkasında Münakaşalar Ve Halk... Halk Fırkasında, bazi ta- sarruf meseleleri | görü- gülürken yapılan şiddetli münakaşalardan cuma nüshamızda bahsettik. Bu münakaşaların halk ara- sında hâsıl ettiği intiba aşağıya kaydediyorüz: Ahmet B. (Sultanahmet Firozağa 92) — Vekiller Heyetinin oto- mobilleri ve tahsisatları hak- kında verdikleri karar fırkada mevzuubahis olurken bir meb'- usa ayni fırkanın diğer bir meb'usu (Sen de baban da aç- lıktan buraya geldiniz) demesi fırkada muhalif fikirlerin, hat- ta temennilerin bile yaşaması imkânı olmadığın gösterdi. Kendi içinden doğan bir te- menniyi böyle unf ve şiddetle boğan bir fırkanın bir muhalif fırka doğsa nasıl haraket ede- ceği düşünülecek bir şeydir. * Tahir Bey Samatya Karakol sokak Fırkadaki münakaşalar ga- rip olduğu kadar da çirkindir. Yusuf Akçora Bey açmış, ba- bası da açmış, şimdi meb'us olmuş, karnı doymuş ağzını açması İâzımgelirken nasılsa bir temennide bulunmuş. Vay sen misin söyliyen... Demişler. Ben bunu hiç doğru bulma- dım, Belirtin Efeadi Ayasolya 114 — Benim nazarımda içtihat- lar ve fikirler muhteremdir. Söyliyene değil, söze bakma- hıdır. Fırkada bazı meb'uslar ar- kadaşlarına ukalâ, âlim taslağı aç demişler. Yusuf Akçora B. muhacır olabilir, aç olabilir. Eğer. muhacir ölmek ve sç'ok mak meb'us olmıya ve bir fikir söylemiye *mâni ise fırka bunu ve bunun gibileri evvel den meb'us seçtirmemeli idi. Meb'usluk © verdikten © sonra kendilerine bu şekilde hücum etmenin manası şudur: “Sen Deden bizim gibi düşünmüyor ve duymuyorsun, senin karnını biz doyurduk, böyle mızıkçılık yaparsan bir daha meb'us yapmayız ha... Veysel E£. Gi — İki fırka meb'usunun bi- ribirine çok ağır hücumları memlekette muhalif bir fırka- ya ihtiyaç olduğunu gösteriyor. erer ee v SON POSTA , | Halkın Sesi | DAHİLİ HABERLER Evvelki Gün Pendikte |Yeni Torpite Papazlar Lâkırdıyı Çevirdiler Şimdi de Bir Avukat Ta- rafından Kandırıldıkla- rını İddia Ediyorlar Emlâk sahtekârlığı yaptık- ları sabit olan Senbenova pa pazları aleyhindeki tazminat davasına yakında başlanacağını haber aldik. Papazlar evvelce istintak dairesinde ikrarda bu- lundukları halde şimdi böyle birşey yapmadıklarını, evlerin kendilerine ait olmadığını söy- lemekte, yalnız Emin Bey İs- minde bir avukat tarafından iğfal edildikleri iddiasını ileri sürmektedirler. Feci: Bir Kaza Üsküdar tramvayı kontrol memurlarından Mustafa Efendi manevra yapan iki tramvayın arasında kalmış, ezilmemek için kendisini dışarı fırlatmış, fakat bu sırada rayların Üze- rine düşerek sağ kalça kemiği kırılmıştır. Mecnun Katil Bir Kefil Gösterirse Ti- marhaneden Çıkabilecek Matmazel Lüizanın katili Paşa zade Osman Ratip Beyin timarhanede olduğu malüm- dur. Bu zat şimdi akıllandığı- m iddia etmektedir. Haber aldığımıza göre Ratip Bey bir vasi veya bir kefil göster- diği takdirde tmarbaneden çıkarılarak serbest o bırakıla- bilecektir. Lostramo Yaralandı Felemenk bandıralı Serez vapurunun lostramosu Zemen vapurda ( çalışırken (düşmüş, tehlikeli surette yaralanmıştır. Halk (o Fırkasının ( disiplinine muhalefet edenler O çoğalıyor demektir. Alâattin Cemil Bey yin meb'us intihap edilirken hâsıl olan vaziyetle fırkadaki bu münakaşalar bu iddiayı kuvvetlendiren delillerdendir. Cemil B, De Hirkalşerif 119 — Fırkaya (Omensup (iki meb'usun böyle biribirine ağır- ca hücumları Halk Fırkası ya Ed ri ediğini * gösteriyor. Müna- Kaşalar daha ilmi olmalıdır. Bir Aile Faciası Oldu İstasiyon Makasçısı Mustafa Çavuş Kıskançlık Yüzünden Karısı Fatma Hanımı Vurdu, Sonra Kendisi De İntihar Etti. Evvelki sabah Pendikte kıskançlık yüzünden kanlı bir cinayet olmuş, cinayeti işliyen sıkarak intihar etmiştir. Vak'a bedbaht ta şakağına bir kurşun şudur : Pendik istasiyonu geçit bekçisi Sabri çavuş, bir müddet evvel oğlunun arzusu Üzerine karısı ile iki kızıni Kütahyaya göndermiştir. Şüphe Edince Bir müddet sonra da mek- tup yazarak geri dönmelerini bildirmiştir. Fakat Fatma H. avdetini (o geciktirmiş, (Sabri çavuş ta bundan şüpheye düş- müştür. Esasen bu şüphesi yeni değilmiş, Bir müddet sonra milesi geldiği zaman Sabri. çavuş karısını sorguya çekmiş. O da oğlunun İsrarile aydetini geciktirdiğini söylemiş. Hâdise ehemmiyetsiz bir dil kavgası ile savuşturulmuş ise de Sabri çavuş içini kemiren derdi hazmedememiş. Küçük kızını bir köşeye çekerek me- haretle isticvap etmiş ve Ço- cuğun ağzından öğrenmiş ki Fatma Hanım Kütahya, a çavuş isminde birile tanışmış. ——— Fazla İthalât Yeni bir istatistiğe gören senenin ilk dört ayı zarfında ithalâtımız 45.899.000 ve ilre- catımız 41.058.000 liradır, Avukatlar Toplandı Avukatlar dün Baroda'hif | * susi bir içtima yaparak ka- zanç vergisi etralında görüş- müşlerdir. Iş Bankasının Yardımı” İş Bankası Muğla Şubösi ora tütüncülerine (100) bila tiralık: kredi. açaniştır. Mısırlı San'atkâr (İstanbul Dilencileri) ismin- de yapılacak olan sesli film için Mısırlı san'atkâr Emire Aziz Hanım bu Er- tuğrul Muhsin Beyle birlikte imize gelecektir. Balık Gemisi Balıkçılık için yeni bir gemi Sita akmieçisri Dahil Mae titösü bu vapurla tatbikat ya- pacaktır. Kiymeti söylendiğine göre (125) bin İngiliz Lirasıdır. Bir Karaa Hatta bazı günler çocuklarını Kütttiyadaki © evinde * yalnız başlarına bırakarak günlerce yok olmuş. Bu malümat ve tafsilât alan. Sabri çavuş ma- musuna sürülen lekeyi temiz- lemek kararını vermiş, bu ka- rannı evvelki sabah fiil mev- kine koyarak “kansmı #3 ye- rinden ağır surette yaralamış, sonra şakağına bir kurşun sı- karak intihar etmiştir. Kadın Tıp (o Fakültesine © naklolun- muştur. “ Sabri çavuş, senelerdenberi Anadolu Demiryollarında çalı- şan emektar bir adamdı. Oğlu da elyevm ayni idarede fen memurudur. Filim (Faciası Agopyan hanındaki | filim facıasının muhakemesine dün devam edilmiş, müdafan için 18 temmuza kalmıştır. Kooperatif Cemiyeti Darülfünun müderrisleri ta- rafından teşkil olunan koo- pertifçilik iyeti o muallim- lerin cemiyete ii dile bir beyanama neşremiştir. Gürültülü Bir İçtima Balıklı Rum Hastanesi Mü- tevelli Heyeti dün toplanmış, müzakereler çok gürültülü ol- muştur. Evvlce de yazdığımız gibi müzakerenin Türkçe yapılma- sını reddeden Karamanoğlu Nikolaki ve doktor Manoel- oğlunun içtimaa girmesini Vi- lâyet menetmişti, Heyette bir kısmi bu iki azanın içtimada bulunacağını, bir kısmı da bulunamıyacağını ileri sürdüğü için gürültüler çıkmış ve neticede içtimaa de- vam edilmiştir. Muhriplerimizi İstikbal Bugün Hareketleri Ha- beri Bekleniyor. İstikbal Programı Tesbit Edildi Adatepe ve Kocatepe tor- pito mubriplerimizin İtalyadan hareket ettiklerine dair bugün haber beklenmektedir. Gemi- lerimizi istikbal etmek için bir program tertip edilmiş olup bu program mucibince Peyki- şevket, yeni gemileri Yeşilköy önlerinde karşılıyacak, bu müd- det zarfında Şirketi Hayriye ve Seyrisefain gemileri deniz yo- lunu açık bırakacallardır. Ye- ni gemiler ve Peykişevket boğazı takip ederek Beykozs kadar ilerliyecek, sonra Rum- eli sahiline geçerek (aşağı inecek ve demir yerinde du- racaklardır. Yeni gemilere bayrak çekilir- ken Hamidiye ve Peykişevket (21) parça top atacak ve gece- leyin donanma tenvirat yapa- cak ve fişekler atılacaktır. Hiddetli Koca Hem Karısını, Hem Komşusunu Yaraladı Kumkapılı Serkis isminde biri iki aydanberi karısından ayrı yaşıyormuş. Serkis dün karısının oturduğu eve gitmiş ve karısı Madam Markoni ile ayni evde bulunan kuyumcu Agobu bıçakla yaralamıştır, Tramvay Çarptı Vatman Alinin idaresindeki tramvay dün Taksimde (60) yaşlarında bir ihtiyara çapmış, ihtiyar ağır surette yaralanmıştır. Kurnaz Hırsız Birkaç gün evvel hapisha- neden çıkan Alfret isminde bir sabıkalı, Tepebaşında Azar- yan banmda oturan şapkacı Adolfu beyaz bir toz kullâna- rak bayıltmış, sonra adam- cağızın cebindeki (85) lirayı alarak kaçmıştır. Polislere hakaret etmişler Sabıkalı Basri ve arkadaş- ları Şükrü ve Haydar Beyarıt merkezi önünden geçerlerken polislere hakaret ettiklerinden yakalanmışlardır. Hâmiller Meclisi Eski Borçlar İçin Yalniğ | Muvakkat Tedbirler | Kabul Ediyor | Paristeki Düyunu Umumiye | Meclisi eski Osmanlı bo hakkında geçende Ankara da Y pılan müzakere Üzerine şu tebliği | neşretmiştir. | “Osmanlı eshamıdın Frans” Alman, Belçikalı, İtalyan, Fe” menkli “ ve İsviçreli hümilerisi temsil ve 13 haziran 1928 taribil mukavelenameyi imza eden likler konferansı, Ankaraya ©” muriyeti mahsusa ile gidip 8V! eden Osmanlı borçları hâl rinin murahhaslarını dinlediktö” sonra bu murahhasların tarzı reketini tasvip etmiş ve 13hazira* 928 tarihli mukaveleden feragsf ret ile ancak halihazır vaziysi” nin haklı ve meşru gösterdi muvakkat hafifletme tedabirii kabul edebileceğini ilâm eyi” miştir. Konferans, hâmillerinin tem*" yülât hakkında şimdi doğru malümata malik olan Tör kiye hükümetinin yukarki 6499 lar dahilinde Osmanlı bo münasebettar bütün menfaatini" himaye ve siyaneti namına gaya arzu olan bir uzlaşmıya vusal temin maksadile yakın bir ati? müzakerata tekrar başlanmasın* karar o vereceği ümidini izM8 etmiştir. Tebliğden sonra eski borçis” dan hissesine düşen miktarı bul etmek istemiyen Sırbi ve Yunanistan nezdinde de 19 şebbüsat yapılacağım bildirmek” tedir, Muhafızgücu Sporcular! Edirneden | şehrimize dön” Muhafızgücü © atlıları | gerefil Halk Fırkası tarafından bir 597 ziyafeti verilmiş ve spore! akşam Ankaraya gitmişlerdir. Validei Hidivi Cuma gecesi vefat eden Vel” del Hidivi Prenses Emine Has” mın cesedi tahnit edilmişti” Salı günü Eşe vapurile Mıs7* götürülecektir. Kara Ali Çetesi Gebze havalisinde yakalan?” Kara Ali çetesinin muhaket dün ağır cezada devam ei miş, şabitler çete efradının ** bestçe haydutluk £ yaptıkların” canları İstediklerini öldürdük” rini söylemişlerdir. Bursada Bir Dava Bursada Elektrik Mühen Muhittin Beyle refikas Meli H. Cümhuriyet ve Hakkın gezeteleri aleyhinde bir hak davası açmışlar ve davayf başlanmıştır. Fakat Cümkuri müdürü Ayâh Beye “if için 4 temmuza talik Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Seyyar Satıcılar X Diğer bir seyyar satıcı — Dalları bastı 3 Ecnebi seyyah — Hasan Bey, bu satıcı- 4: Hasan Bey — İktisadi buhrandan vE niçin bağırıyorlar? Az Türkçe bildiğim | sinin bağrı yanık.. Hükümete “İmdat, vergileri azalt!,, diye bağırıyorlar. kiraz.. kirar.. kirar.. kiraz... | için