24 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

24 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari Gözile Gördüklerimiz Bir Tavzih bık Bahriye Vekili Diyor ki: 17 Haziran ve 320 nu- nıdııııdı Anhııı mu- tarafından hlgrıftı benim ıoyı öoı- ve taahhüt işlerile meşgul ve bilâhare iflâs etti- haber verilmiş olduğunu . Bu havadis baştan- | — Londra, 21 (A.A)— Reuter asılsızdır. Ben ne ticaret- | ajansının Washingtondan bildi- ne de taahhüt işlerile uğraş- | riliyor: ki, iflâs etmiş olayım. Bu M. Hooverin cihana yaptığı ibin gazetenizde neşrini ri- | vait — hükümetler — arasındaki ederim. borçlar, tamirat ve harpten B e ST sonraki muavenet İstikrazlarına ait tediyatın bir sene müddet- le tehirinden ibarettir. Bu hu- susta 7 kânunuevvelde topla- nacak olan kongrenin tasvibi 3474 numaralı otobüse | 'Azımsa da birinci kânunun on im. Tamamen dolu olan | beşinden evvel hiçbir tediye a, müthiş bir sür'atle ade- ; vaki olmıyacaktır. ( Yarış ediyordu. Bağdat cad- Diğer taraftan M. Hoover'e zaten o kadar geniş de- ) müzaheret teminatı veren siya- 4 birgün telâfi edilmiye- y si rüesa okadar çoktur ki, büyük bir faciaya sebep | Reisicümhur fevkalâde bir iç- lecek bu gibi hâllerin aca- | timaa lüzum görmemiştir. kı*.:&m?ı sonra mı Önüne Hındenburgun o |Avrupanın Amerikaya Borcu Buna Bir Çare Lâzım Karilerinizden Şevket iye Şubesinden Şikâyet Efendim; B.ı. harp malüllerinden ihtiyat Suphi Beyin zevcesiyim. çocuğumla dul kaldım. Ayda yüz yirmi beş kuruş maaşım 'itazamen aldığım halde Kadı- Maliye Şubesi bu defa man- 'e kastile maaşımdan beş lira- Bu sebeple maaşımı verme- » Çocukların varisi benim. met bu maaşımı benim ço- ima tahala etmiştir. Eğer valdemin — benden — davası mahkemeye müracaat eder, üm alır. Maliye Şubesinin taksimine ne hakkı vardır? Feride Bir Tavzih Lıın.ı Bankasından on kişilik heyetin Avrupaya 'ahatine — çıkacağını üştık. — Banka — müdürlüğü bir seyahatin mukarrer eevabını vermiştir. Cevaplarımız Mütekait zabit Talât Beyer '? için maaşınız alelüsul ter- edilmiştir. Düyunu — gayrı zamaya kalmamıştır. Def- Şefik Beye müracaat eder- Arzunuz isaf edilecektir. To/ılk;mııı No 11 ————— MUHARRİRİ: k%uk beyıı şarap dudak- dan içeri girmek istemi- Eminim ki bu şarap, du- mın arasındaki yoldan - h geçerse beş dakika sonra yoldan geri dönecektir. Besim şarap kadehim elim- Ütrerken, arkadaşım ayyaş- birinin eline bin frank- bir kâğıt tutuşturdu ve tigara almıya yolladı. İddia ettim ki bu adam ahr, savuşur, bir. daha Fakat arkadaşım onun ÇF ll İöcim Iki sene evvel vefat etti, | miştir. “ vermedi. Kayınvaldemi hi- | tamirat yi M. Hovere Bir Telgrafı Berlin, 21 (A.A) — Dün gece Reisicümhur Hindenburg, Hovere uzun bir telgraf çek- Montags - Post ,, ga- zetesine nazaran Hındenbur[ bu telgrafta Alman milletinin , İki #enedenberi maaşımı | Ümitsiz vaziyetini ehemmiyetle kaydetmiş ve bu vaziyette Almanyanın — tahmil — olunan ükünü tapmmağa de- aklın almıya- vam — etmesini kesmek istediler, kabul etme- | cağını söylemiştir. Hindenburg, — Almanyanın vaziyeti hakkında M. Hoverin bugün yaptığı ilk beyanatı te- ını.g ederken - iltizam olunan yardımın müessir — olabilmesi için imkân dairesinde sür'atle yapılması lâzım geldiğini bil- dirmiştir. Mezkür gazete M. Hoverin düşüncelerini ecnebi mümessillere bildirdiği esnada bu telgrafın henüz Washingto- na varmamış olduğunu ve M. tetkik | Hoverin vaziyetini Amerikan evvelce | milletine karşı muhik göstere- cek bir vesika elde bulunması için mezkür telgrafın Amerika tarafından arzu edildiğini ilâve etmektedir. Almanlar Kabul ? yoklamasında bulunmadı- | Ediyor Berlin, 21 ( A.A ) — Alman hükümeti, M. Hoovere teklifini kabul etmekte olduğunu bildir- miştir. KIRMIZI FENERLİ EVLER MARYSE CHOISY (Fransızca aelinmı 200,000 1mcl tab'ından tercüme edilmiştir.) l geleceğinden emindi. Göster- diği sebep te şu: — O bizi fahişe zanneder. Fahişeler halk arasından çık- mışlardır, yani bu adamların arasından. Bunlar - biribirini soymazlar. Beş dakika geçti. On da- kika geçti. On beş dakika geçti. Ayyas görünmedi. Bahsı kazanacak mıyım. Ayyaş gelecek mi acaba? Yirmi dakika sonra, kan ter içinde, soluk soluğa, özür Dünyada Neler SON POSTA Oluyor? Amerika Cümhur Reisi M. Hover “Avrupanın — Umümi — harpte Amerikadan borç aldığı para- ların ödenmesi meselesi günün en mühim hâdisesidir. Bu hu- austaki son haberleri yazıyoruz: Amerikanın Son Teklifi Ve Fransa Paris, 22(A. A.) — Bütün gazeteler. M. Hooverin beya- natı hakkında uzun uzadıya mütalea ve tefsirler yürütmekte, Amerikanın son teklifini her- kesi birden bire hayrete dü- şürecek bir mahiyette addet- mekte ve Fransanınbu hususta fikrinin sorulmamış olduğunu ehemmiyetle kaydeylemektedir. Bundan başka: gazeteler M:: Hooverin teklifine Amerikanın Avrupaya karşı yeni bir siyaset sakip etmesine başlan jıç olabile- cek ve heyecan uyandı. vak'a nazarile bakmaktadiır. Gazeteler bu teklifin yalnız mali değil, fakat diplomatik ve siyasi noktai nazarlardanda tetkik edilmesini temenni etmektedir. Bu gazeteler, M. Hooverin ileri sürdüğü teklifin hem şar- ta tâbi bulunan hem de hiçbir şartla mukayyet bulunmıyan tediyatı istihdaf ettiğini yaz- dıktan sonra Amerikanın şarta tabi olmıyan tediyat husunda alâkadarların fikir ve mütale- asını alması İâzım olduğunu lıırih etmektedir. — TAKVİM — n 2 24- Haziran-931 gar Al ı Ruml » Sa'er yakit-ezani-yasati < Güneş)08.45 | 425 Öğle «xn 11: 16 lkııdll 832 (16I7 Alışam'lz 1946 Yatsr —Z0 49 İmsak | 64 2, 09 diliyerek geldi. Bin franklık kâüğıda el sürülmemiş. Açık bir tütüncü bulamamış. Ben bu derece — namusluluğa — hayran oldum. B * Bir gün, “Le Sourire, mec- muasında okudum ki Madam Edit isminde bir kadın “zen- gin izdivaç yapmak istiyenle- rin gizli ve samimi dostu imiş ve bütün gizli arzuları tatmin ediyormuş.,, Bu kadar menfaatperest bir asirda bu derece hayirhah bir iddia bana hayret ve takdir hissi verdi. Şu kadımı gidip göreyim, dedim. Çünkü, nihayet... Bütün ar- zularımı tatmin etmek.. Ben de bunu isterdim, mes'ut bir kadın olmadığımı hissediyordum. Bir racak bir |. Amerika, Avrupaya Yardım Etmiye Karar Verdi; Bakalım Dünya Buh ..- ... Ssten vümeie'ce İFanı Bu Tedbırle Hafıflıyecek Mi? Avrupaya gelen Amerika Maliye Nazırı M. Mellan Mühim Bir İktilâl | Haberi Madrit, 21 (A.A)— Beynel- milel mesâi cemiyetinin kon- gresi işlerini bitirmiştir. Cemi- yetin Fransız murahhası yakın- da İspanyada içtimai büyük Bir ihtilâl vukubulacağını söy- lemiştir. Cenubt Amerikanın 14 memleketini temsil eden M. Diego Abad, cemiyet me- selesinin “ne - Moskova, ne de Roma tarafından halledilece- ğini, fakat bütün dünyanın nâzarları üzerine müteveccih lan İ:pmıya tarafından bhalle- ülğteğini beyan etmiştir. Bir Gemide Kavga Roma, 21 (A.A )— “ Po- pola di Roma ,, gazetesine na- zaran Amerikadan gelmekte olan bir petrol gemisinde hvgı çıkmış ve tayfadan ikisi ölmüş ve birkaçı yaralanmıştır. İtalyan Komünisleri Roma, 21 (A. A.)— Hususi mahkeme 15 kişilik komünist kafilesini muhakeme etmiş ve bunlardan on birini 6 ilâ 3 sene arasında muhtelif hapis cezasına mahküm eylemiştir. Sarayda Matem 22 (ALA) — Rus Grandüklerinden Pierre Nico- laevitchin ölümü münasebetile İtalya kıralı sarayda 30 gün matem tutulmasını emretmiştir. istakoz yemiştim ki midemden bir türlü geçmiyordu. Terzim, fatura — bedelinin — tamamila ödenmesini istiyordu. Bir şey- lerim eksikti. Ne olduğunu iyice bilmiyordum. Fakat Ma- dam Edit bunu anlardı tabit... Onu görmiye karar verdim. Fena yıkanmış ve şüpheli ko- 'kularla dolu ev. Hafif terlerle dolu bir merdiven. Fakat ben böyle maddi zevahire ehemmi- yet vermiyecek kadar mefkü- reciyim. Edit zengin izdivaçlar yapıyormuş, tabil kendisi fakir olacak. Hem en fena kundura giyen adamlar — kunduracılar değil midir ? Edit mini mini ve dasdara- cık bir kadın. Şerbet gibi in- €e dudakları, azimkâr gözleri — |Otobüs Şimendifer Rekabeti Hak kında Şayanı Dikkat Bir Mütalea.. Bir Alman Mühim Fi- kirler İleri eri Sürüyor.. Mudanya - Bursa, Pndl.k - İstanbul hattından sonra Tıv— şanlı - Kütahya hattında da şimendiferler otubüs nakliya- tından fena halde müteessir olmuş ve tren faaliyetini he- men de durdurmuş gibidir. Bize bu haberi veren mü- essese, Andoluda Demiryolları inşaatını taahhüt eden ecnebi şirketlerden biridir. Bu şirke- tin mühendisine göre, istikbal- de gerek askeri, gerek ticeri noktai nazardan otomobil nak- Hiyatı vaziyete hâkim olacaktır. Bilhassa ticari noktai nazardan fiat itibarile otobüs nakliyatı ile tren nakliyatı arasında mu- kayese caiz olmıyan büyük bir lıııyoı Ankara ile İstanbul arasında eşyanın kilosunu 2 kuruşa nakledebilir. Askerlik noktasından — ise tayyarelerin bugünkü kuvvetli faaliyeti karşısında tünel, köp- rü ve İstasyonların kolayca tahrip edilmesi ve tiren faali- yetinin muatlal bir hale geti- rilmesi mümkündür. Bunun içindir ki bütün dün- yada şimdi şimendiferden Ti- yade şoselere ehemmiyet ve- rilmektedir. Bu mütaleatı naklettikten sonra şunu da haber verelim: Geçen sene Alman fabri- kalarına sipariş edilen şimen- fer malzemesi gelmiye başla- fark vardır. mıştır. Bu malzemeden - isti- Bu zat, bu farkı şu suretle | fade — edilip — edilemiyeceği izah etmektedir: — — .« | tüphelidir.. Fakat mukavele 40 beygir kuvvetinde bir l mucibince her sene bu zaif kamyon saatte dokuz kilo ben- zin ve bir kilo yağ sarfeder. Makine amortismanı ile brilik- te bu masratın yekünü 280 kuruştur. Mevzubahis kamyon 4 ton- luktur. Saatte asgari 25 kilo- metro yol yürür Böyle bir bütçemizden Alman fabrika- larına 4 milyon lira ödemiye mecburuz. Acaba bu malzemeden bu nisbette istifade mümkün ola- cak mıdır? Yukardaki izahata nazaran bu teahhüt yanlışlığı bariz değil midir? .. Yunan Futbolcülerini İstanbula Göndermek İstemiyen Neşriyat... Atina şampiyonu Olıınpıya- kos takımı geçenlerde şehri- mize geldi. ğvell Fener, son- ra da Galatasarayla kargılaştı ve iki maçta da mağlüp ola- rak Atinaya döndü. Yunanlı futbolcülere Türk meslekdaş- larının gösterdikleri misafir- perverlikten burada kendileri de takdirle — bahsettiler. Ve Türk necabetini alkışladılar, Maçlarda ise Türk meslek- daşlarının — kendilerine — karşı aldıkları nezahet ve nezaket vaziyeli, bitaraf bir hakem olan Bulgar sporcusu tarafın- dan da sitayişle kaydolundu. Fakat bu arada bir de ufak hâdise çıktı. Fener - Olimpiya- kos mıçındı Yunanlı kaleci, hariçten garip bir tecavüzle karşılaştı ve bir tokat yedi. Bunu Türk matbuatı teessüfle kaydettiler ve hatta özür bile dilediler. Bu gibi münferit hâdiseler her zaman dünyanın her tarafındr. olur ve oluyor. Bu sebeple şu hâdiseyi de münferit olması itibarile az, çok tabit görmek lâzımgelirdi. Halbuki — Atinanın ağırbaşlı tanınan “Proiya,, atlı gazetesi biç te böyle yapmamıştır. Bu gazete, Yunan muhtelit takı- minin İstanbula yapacağı se- yahat münasebetile bazı ya- mlar yazıyor. Geçen müsa- ! bakalardan bahsederken maç- larda Başvekil İsmet Paşanın da hazır. bulunduğune — asılsız bir telgraf haberi olarak uydu- ran bu gazete, son ziyaret ı münasebetile malüm ve müecs- sif hâdiseye geçiyor ve bunun Galatasaray maçında olduğunu * söylüyor. Tabil bu da doğru de- gildir ve hâdise Fener maçın- da tahaddüs etmiştir. Güya ağır başlı olarak tanılan (Proi- ya) gazetesi Galatasaray takımı oyuncularının (Galata) semtin- de yetiştiklerini yazarak ayun- cularımızı külhanbeylikle de it- ham ediyor. Ve nihayet şu abes cümle- leri sıralıyor: *“Bundan sonra maç yapmak üzere İstanbula gidecek olan Yunan takımları için evvelâ bir hastane hazırlamalı. - Türk- lerin oyun esnasında sopa, mit- ralyöz ve topla yaraladıkları Yunan sporcularını yatırmak için -Bu münasebetle Türkler ziyafet verecekler, ikram ede- cekler. Bu ziyafetlerde oyuncu- larımızı tokat ve yuzuruk tatlı- larile izaz edecekler. Sonra nutuklar söyliyecekler ve diye- cekler ki: “— Pis boğaz gâvurlar, si- zin pestilinizi çıkarırız. Sizin bizimle karşılaşmıya suratınız var mı? Mendebur ıdııılır 'on var, Bnyuk bir deftere ismimi yazdı (sahte', adresimi yazdı (sahte); gözlerimin rengini, me- mı? diye sordu. — Bir insanın bilmesi lâ- zım gelen şeylerin hepsini bi- melerimin sıkılığını kaydetti. | lirim, dedim. Bu bana yüz franga mal Madam Edit pek memnuv oldu. göründü: — Bazı ihtisaslarınız. var (Arkası var ) R Ü S DİKİŞ MAKARALARI Sağlam ve ucuzdur. (İS, Arayınız. Nalça DİKKAT