3 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

3 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

' TELEFON; MÜDÜRLÜK — 20203 NÜSHASI HER YERDE 5 Kr. CUMA 3 Temmuz 1931 No, 336 ..Soı STA Halkın STA Halkın özüdür: Halk bununla görür. gıdı Halk bununla işitir. Halkın dilidir: Halk bununla söyler. Kuponlarımız İstanbul karilerimiz için tebdil muamel: bugün bitecek, karilerimiz için gel cek perşembe günü akşamına kadar de- vam edecektir. — FİRKA “İÇTİMADA MÜN AKAŞALAR Başvekil Matbuat Hürriyetini Şidd Şiddetle Müdafaa Etti Matbuat Kanunu Bir Türk Kızı Tanassur Ettirilmiş| Yı Yan İstanbul Zabıtası Bu, Ne Haldedir Esaslı Surette Tadil Edilecek Ankara, 2 (H M.) — Halk fırkasının matbuat meselesini münakaşa için aktettiği içtima etrafında sıkı bir ketumiyetin muhafaza edilmekte (o olma- sına rağmen dikkate şayan bazı tafsilât sızmakta ve bu tafsilât resmi mahfillerin kana- atlerine makes olarak Haki- miyeti o Milliye © gazetesinde çıkan makalelere ilâve edilince mevcut cereyanlara dair az çok doğru bir kanaat edinil- mesi mümkün olmaktadır. Sızan haberlere nazaran bu içtimada Omeb'us gazeteciler, tamamen hazır bulunmalarına İ rağmen müzakereye sıkı bir surette İştirak etmiyerek sözü arkadaşlarına © bırakmışlardır. Arkadaşları ise umumiyetle muhalif o matbuatın Oo memle- keti | zehirlemekte olduğunu ve buna bir nihayet ver- menin zamanı geldiğini söy- lemişler, ayni zamanda da bu gazeteler aleyhinde şiddetli tedbir alınmasını istemişlerdir. Fakat Başvekil İsmet Pdşa bu noktai nazara iştirak etme- miştir. İsmet Paşanın kanaati- ne görede muhalif matbuat müannit neşriyatta bulunmak- tadir, sui niyetle hareket etmek- tedir, fakat buna rağmen tehlike- yi göz önünde bulundurmak ve icabında derhal harekete geç- miye hazır olmak şartile mat- buat hürriyetini muhafaza et- mek memleket için zaruridir. (Devami 3 üncü sayfada) Apartımanlar Di Apartıman resimleri, öyle başkalarını sinirlendirdi. Bugün de Yunus Nadi B. kızmış ve bu suretle uzun bir yazı yazmış, birtakım İ tahliller o yaptık- tan sonra garip neticelere © varı- yor, tuhaf hü ümler veriyor i ve “İşte muhale- fet!, diyor, Bakalım bugün meşrettiğimiz apar tıman resmi kimi kızdıracak ? Bu apartıman, Taksimde Gümüş- suyu caddesinde- dir. Evkaf müte- terinden Sa- Bh İsmail Beye ait olup 8 katlı, 70 odalıdır, 160 sin Muştur, Meseleyi Tahkik Ediyor Misyoner Ve Papaz Propagandası Daha Nekadar Sürecek? Bundan birkaç gün ri İstanbul zabıtasına bir müraca- at yapılmış ve Haydarpaşa Demiryolları Teslim ve sevk âmirliği daktilosu Nedime Arif Hanımın geçen hafta içinde Kadıköy Katolik kız İtalyan mektebi kilisesinde vaftiz edi- lerek Hiristiyan yapıldığı bik dirilmiştir. Bu İhbar ne dere- ceye kadar doğrudur? Bunu zabıta tahkikatı gösterecektir. Yalnız bu münasebetle şurasını tekrar ve ısrarla kaydetmek lâzımdır ki papaz müesseseleri bu memlekette, gün geçtikçe faaliyetlerini ârttırıyorlar. Buna karş. her halde Türk camiasının mukabil bir tedbir alması zamanı çoktan gelmiş- tir. Din ve dünya işlerini birk- birinden resmen ayıran Türk Hükümeti, elbetteki yabancı Spor İhtilâfı İzmir Kulüpleri Bir Protesto Hazırladı İzmir, 1 (A.A) — Altay, Göztepe ve Türkspor kulüpleri, Futbol Heyetinin verdiği ka- rarları nizamname ahkâmna muvafık bulmadıklarından mer- kezi umumiye protesto etmiş- ler ve bir müfettiş izamına müt- tefikan karar vermişlerdir. Dile Geliyor "görülüyor ki sahiplerinden fazla Bazı gazeteler buna çok öfkelendi. liraya mal olmuştur. Bütün katları tutul I Nedime Arif Hanım unsurların kendi topraklarımız- da din propagandası yapması- na ve kendisinden iş ve bim | met bekliyebileceği öz unsur- larının ayartılmasına müsaade edemez ve edemeyiz. Spor Kazası Bergama Takımının Kalecisi Bir Tekme Yüzünden Mi Öldü? Bergama, (Hususi) — a” manın Ümit spor klübü ile li Gençlerbirliği klübü arasında maç (yapılırken bir kaza neticesi Wi vefat eden Ber- gama (kalecisi Ali Beyin ölü- mü hakkında ya- © pılan tabkikat şu © neticeyi o vermiş- tir: Maç, 0 - 1 Ber- gama aleyhine cereyan eder ve mış bulunurken BE Dikili muhacimleri (EE bir akın yaptılar. Merkez muhacim- © leri kuvvetli bir şit çekti. Ber- gama kalecisi Kaza kurbanı All Bey havaya sıç- rayan topu yakalamak istedi. Fakat oanda Dikili muha- cimlerinden Hilmi Beyde ha- vaya sıçramıştı. Başıle topa vurup kaleye sokmak isterken kaleci ile havada o çarpıştı. Dizkapağı biçare Ali Beyin kamına geldi ve bayılttı. Bü- tün Bergama ve Dikili halkı, 24 saat hastanede yaşadıktan sonra vefat eden bu genç ve ölümünü tevlit eden hâdise münasebetile müteessirdirler. an 'Son Posta, Türk- Yunan Maçından Evvel Bir Arkadaşını Atinaya Göndermiştir . (7) ila (24) temmuz arasın da İstanbulda * bulunması icap eden - Yunanistanın — Olympi- yakos, Panatinaikos ve Enosis takımları o mubteliti O burada Galatasaray Ove Fenerbahçe mubteliti ile revanş hakkı muhafaza edilmek şartile bir müsabaka yapacaklardır. Yani yenilen taraf ikinci bir oyun oynamak hakkını kazanacaktır. Yapılan mukavele bunu âmir- dir. Yunanlı fotboleülerin çalış- ma tarzlarını, sistem ve dere- celerini yakından görüp takip etmek üzere eski idmancılar- das Galatasaraylı Nüzhet Bey Atimaya ( gitmiştir. o Oradaki müşahedelerini mektupla Son Postaya muntazaman bildire- çektir. Bu teşebbüsle sporcu Yunan futbolcülerinin hazır- lahmasını tetkik edecek olan Nüzhet Bey karilerinin arzusuna tercüman oldüğu kanaatinde o bulunan gaşetemiz, okuyucularını mem- nun etmek için elinden gele- bilecek hiçbir (o fedakârlıktan geri durmıyacaktır. Atinaya giden arkadaşimı- An İzmire muvasalatı ve hare- ki hakkında şu telgrafı aldık: İzmir, (Hususi) muharririniz Nüzhet Bey Atinaya geçmiştir. Gazete ve kulüpleri ziyaret et- *İ miş, iyi intibalarla oğurlanmış- ve. Dangal Diğer taraftan Şilt şampi- yonluğu için finala kalan Ga- latasaray - Fenerbahçenin bu cuma yapacakları maç ta bu münasebetle tehir edilmiştir. Futbol (o heyetinin — ısrarı dünkü tebliğine rağmen her kulüp bu tarzı hareketi muvafık görmüşlerdir. Galata- saray - Fenerbahçe kulüplerinin müşterek te ruzdadır. ve iki T inci sayfa- | | çektiğini anlatsam! VEREM, Müthiş Bir Afettir. Bu Düşmana Karşı Der- hal Seferber r Olmalıyız, Öksürüklü İhtiyar: Hal Halimizi Gördünüz. Satacak Bir aş Kalmadı. Bu Akşam veni Bir Çorbamız Var. Yarın Belki Onu Da Bulamayız. Yazan: Meliha Avni Dispanserde şifa öetliyen ciğer hasıaarı Verem hastalığı, bakımsızlık ve sefalet yüzünden, bilâlstlena bütün halk tabakalarını kemiriyor. Uzun zaman ihmale uğrıyan bu dert ile mücadeleyi Birkaç (oOadım O yürümüş- tüm. müme (Oiki katlı, geniş bahçeli bir köy evi çık- tb. Yanık yanık türkü söyli- yerek merdivenleri silen ka- dına seslendim: kabul eder- — Ziyaretimi seniz hatırınızı sormıya geldim. Nasılsınız? Eteklerini belinden indiren | bir vazife edinen “Son Posta , muharrirlerinden Meliha Avni Hanımı hastalığın en fazla tetkikat yapmıya memur etmiştir. diğer bir ailenin vaziyetini tasvir ediyor: | kadın, bu yabancı karşısında tahribat yaptığı mıntakalarda Muharririmiz, bugün de Eyüpte biç tereddüt etmeden hemen bir bahçe iskemlesi yakalıya- rak dedi ki: — Safa geldiniz. oturun. Biraz ilâve etti: — Dektorsunur galiba... Buyurun. düşündükten sonra ( Devamı 7 inci sayfada ) RR a e a vwlerin Dil Viran ev — Apa: dile gelsem de faki rtımanlar dile geliyormüş. Ah, bir de ben ahalinin benim Çatılarım altında üeler