26 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

26 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

TELEFON: — MÜDÜRLÜK — 20203 NÜSHASI HER YERDE 5Kr. AYA 6 ( —27 Temmuz 1931 PAZARTESİ No, 360- İDARE: İSTANBUL NURUOSMANİYE - ŞEREF-SOKAĞI HERGÜN NEŞROLUNUR: Hava Faciasında. Pilöt İhya Bey—D z z üK on Posta SON POSTA Halkın gözüdür: Halk bununla görür. SON POSTA Halkın kulağıdır: Halk bununla İşitir. SON POSTA Halkın dilidir: Halk bununla söyler. Matbuat Kanunu, M.Meclisi Tarafından Kabul Edildi Yeni Kanun 67 Maddeliktir. Ayrıca Bir De Muvakkat Maddesi Vardır |Girdi Ankara, 26 (H.M.) — Millet Meclisi dün sabah onda top- landı, bu devrenin son içtima- inı yaptı. Akşama kadar mü- zakerede bulunduktan sonra tatil kararı verdi ve dağıldı. Matbuat Kanunu Sabahleyin ilk celseyi Rels Vekili Hasan B. (Trabzon) açtı ve yeni Matbuat Kanunu- nun müzakeresine — başlandı. Kanun hakkında ilk sözü İzmit mit müstakil meb'usu Sırrı B. | almıştı. Sırrı B. celse açılınca kürsüye geldi ve: — Geçen celselerde — mat- buatın bugünkü vaziyeti hak- kında birkaç söz söylenmişti, diye sözebaşladı. Sonra şunu ilâve etti: — Bugün de ogünkü heye- canın ifadesi olarak bu kanun geldi. Sırrı Beyin Fikirleri Sırrı Bey, bir vakitler hükü- met gazetelerine hariçte maruz kalınan haksızlıklara dair bazı yazılar gönderdiğini, bunların neşredildiğini söyledikten sonra tenkit meselesine geçti ve bu noktada Fırka — gazetelerini itham etti, dedi ki: Mecliste Gazete Müzalgeleri (Dünkü nüshadan Devam ) Diğeri behimiyet kısmıdır. Biz- de ar kelimesini arsızlıkla ka- rıştırarak behimiyetle biribirine kattılar. Evet Venüsuü statüsü de ardır, fakat nihayet bir aile hayatı vardır, aile içinde babaya anaya, hürmet ve fazi- letli bir kocaya düşmek hissini kendilerine telkin. kızlar vardır. (Devamı 7 inci sayfada ) Gireceksiniz? Çocuğunuzu hangi mek- tebe vermek istiyorsunuz ? Bu sene tahsilinizi ikmal etmek Üzere hangi mektebe girmek istiyorsunuz ? Gezetemiz gençlere ve ebeveyne rehberlik etmek üzere bütün mektepler hak- kında her türlü malümatı vermiye amadedir. Mektebinizi seçmeden evvel bize sorunuz ve gir- mek — istediğiniz. mektep hakkında bizden malümat isteyiniz, Yalnız — cevap - için (6) kuruşluk posta pulu leffet- Meyi unutmayınız. İatizar — hilâh ea ekvisa | Ali Saip Bey | — Muyafık Zazeteler ten- kit tarafını boş bırakıyorlar, Bu boşluğu muhalif gazeteler dol- darüyor: Halbuki — muhalifler tenkit hususunda geridir. Bu noktada mes'uliyet mu- vafık gazetelerindir. Sırrı B. bu arada muhalif gazeteleri de fena ve yıkıcı lar yapan Hakkı Tarık Bey Yeni kanuna - birçok itiraz- | Kanunun bütün esasla müdüfaa — eden | Vasfi Raşit Bey neşriyat yapmakla itham etti ve bu mühasebetle — şunları söyledi: — Eğer onların fena düşün- celi ve yıkıcı neşriyatı olmamış olsaydı hükümet manevli bir tedbir İttihazına mecbur kal- , Mmazdı. (Devamm 3 ümcü sayfada) B BÜKREŞ YOLUNDAKİ HAVA FACİASI Yananlardan Biri De Pilot İhya Beydir Kaza Hakkında Kat'i Haber Yok SADA (Cidna) şirketinin Tayyaresi, uçmak üzere Sofyadan gelen haberler, dün Bükreş - İstanbul seferini yapan “Cinda,, Şirketine men- sup yölcü tayyaresinin Bulga- ristan arazisi Üzerinde (Karna- bat) mıntakasından geçerken yandığını, pilot ve rasıtla be- raber dört yolcunun kömür haline geldiğini bildirdi. Dün bu hava Faciası hakkında tah- kikat yaptık ve öğrendik ki, dört yolcudan biri Norveç hükümetinin şehrimiz konso- losu Mösyö Roten, Bükreşte ticretle meşgul Mösyö Kosoş Mis Kasat isminde bir kadın ve Baltiro isminde diğer bir iş adamıdır. Tayyarede ayrıca Montey isminde bir Fransız pilotla İstanbul - Bükreş hattın- da çalışan Pilot İhya B. vardı. Şirketin verdiği malümata gö- re © sırada Tayyareyi İhya B. idare ediyor, Fransız pilot ta yanında bulunuyordu. İlk kaza habari, Bükreşten Sofyaya gelen bir Bulgar pilo- tu tarafından verilmiştir. Henüz kaza hakkında kat'i bir fikir edinilmemiş ise de kazanın, bir sis tabakasına girerek önünü görmiyen tay- yarenin bir dağa çarpmasından ileri geldiği zannedilmektedir. Kaza haberini lik olarak Sof- yaya —getirmiş olan Bulgar pilotunun fikri de bu merkerz- dedir. Yanan tayyare (29 Potez) sisteminde olup Jüpiter motör- lüdür. f S| İstanbul | —zadı, kendine çizdiği yolda e 'ki Yaşına * Son Posta ,, ilk nüshasını bundan bir sene evvel çıkar- miştı. Bu nüshasında: * Biz siyasi ve malt hiçbir mücsseseye İntisap etmiye- ceğiz ve bâdiseleri dalıma müstakil bir gözle görece giz. Halkın — gözü, halkın kalağı, - halbın dili olmya çalışacağız!, demişti, * Son Posta ,, bu' prensipine tamamen — sadık kaldi ' ve doğruluğunun mükâfatı ola- Verem rak bu memlekette ancak bir nasip olacak derecede geniş bir iki gazeteye dost ve karl kütlesi edin- di, Fakat zamanda da karşısında men- fantlerinl ihlâl veya haset- lerini tabrik ettiği adamlar- dan müteşekkil bir düşman grupunun — mevki — aldığını da gördü. Fakat bu memle- kette bakkın galebe edeceğinden emindi: Korkmadı, — çekinmedi, — yıl- maalesef Cayal İstanbul bapishanesinin sıhht şartlara uymadığını herkes bi- lir. Fakat muhtelif mâniler yeni ve asri bir haplahane inşa- sına şimdiye kadar imküân ver- memiştir. Fakat binanın bu uygunsuzluğu, mahkümlar ara- sında hastalığın, bilhassa ciğer hastalığının — tahribat sahasını genişletiyor. O derecede ki, bir mahkümun (10-12) senelik mahkümiyet müddetini bitir- mesi pek te mümkün değildir. Bundan dolayıdır. ki Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu, (399) uncu maddesi ile bu nevi haslaların cezalarını tecil et- meyi kabul etmiştir. -Fakat ve kanunun tereddüt etmeden yürüdü. 5 “Son Posta, tahmininde ya- hılmamıştı:. Zaman geldi ki #trafında fırtınalar — koptu, Çaraz ve Bike sesleri yük- seldi. Fakat yalanın, fesadın, iftiranın bu haykırışı, mem- leket ufuklarından — yüzgerl döndü ve yalancının, müfsi- din, müfterinin yüzüne çarptı. “Son Posta,, senesinin ilk nüshasını çıka- ı")’nr ve diyor kir bugün ikinel * Halkın hâkimiyetini tesise çalışan bir rejim dahilinde, halkın ifadesi olmaktan baş- ka emelimiz yoktur. Bixze taarruz edenler, halkın bü- kimiyeti esasına tecavüz et- miş olurlar. Bizim gazete- mizi müdafaa etmemiz, tabir €sizse Türk inkılâbını mü- dafaa etmemiz demektir. Böyle olunca, gayemize doğ- ru giderken önümüze çıka- cak engelleri halk namına, halk için, halkın hâkimiyeti için bütün varlığımızla çiğ- neyeceğiz ve halkın güönden güne mütekâmli bir ifadesi Olmaktan asla geri kalmı- yacağır. , Gazeteler Nasıl Kapatılacak? Başvekil, Vekiller Heyetine Verilen Salâhiyet Hakkında Bir Nutuk Söyledi Lütfen 4 Uacü sayfamızda okuyunuz. Yeni Kanunun esasları 4 üncü sayfamızdadır Barms e UA — ——-- çandı a Hapishanesini Behe- mehal Değiştirmek Lâzımdır 9 Ayda 24 Kişi Tevkifhane ve hapishanede hasta bulunan mevkuflar (Bir kasmının cezası tecil edilmiştir) Tıbbı Adli müessesesinin ra- £ poru olmak şartile. Fakat bu raporun alınıp resmi muame- lenin bitmesi, hastanın vaziye- tini - vahimleştirdiği için, bu salâbiyet ahiren müddeiumu- milere verilmiştir. Bu sene kânunuevvelinden bu ayın bugününe kadar tamam (24) mahküm vereme tutularak cezaları tecil edil- miştir. Dün de bir katil cür münden yedi buçuk seneye mahküm olan Rizeli Mehmet Ali Ef. Tıbbı Adliye gönderil- miştir. Hapishanenin bir başka binaya nakli içim yapılan araş- tırmalar, şimdiye kadar, mu- vaffak olmamıştır. | Gazeteler Zabıta Vak'alarını Yazamazlarsa.. | Muhbirler ve foto muhabirleri hangi hâdiselere ehemmiyet |